Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd geen fotos

wel super dat ie weer draait (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm dat zuigt! the veel photobucket gebruikt |:

net geupdate naar Pro, nu nog even geduld hebben als het goed is doen ze het dan weer :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dat heb je snel gedaan tuur (Y)

Ik zie net je chargecooler en denk:hij weet toch wel zeker dat die elektrische pomp het doet van dat systeem?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jahoor, als ie draaid is de bovenste slang roze en anders voor de helft (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

lock tight aan je vliegviel bouten on lekage tegen te gaan????
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Oke.

Ik heb dat met dat aquamist geval bij mij. Ik weet echt niet of die het doet, dus wil een lampje in de auto maken zodat ik kan zien of en wanneer die het doet.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik check gewoon af en toe.

En idd locktite er aan. Alle keren al gedaan. Ik denk dat ik de laatste keer de keerring er te diep in heb gedaan waardoor hij achter de kruktap liep...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

netjes dat je hem al zo snel lopend hebt tuuterdetuut! :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

breng mijn auto voortaan naar jou.

Jij hebt ze binnen een dag weer lopend (Y) :D
R19 16V '91
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En binnen een dag weer kapot . ... :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe mooi dit, ff hard op je bek gaan, maar daarna direct weer aan de start staan, schaafplekje of niet...
Chapeau slappe-ouwe(toet)hoer :worship:

Pingelsensoren gaan ook regelmatig stuk, het blijft een gevoelig spoeltje wat oa bij Subaru's om de haverklap stukgaat. (ik heb ook zo'n motormanagement lampje wat aan- en uitgaat :p )
Die dingen waren toch te testen met een koperen hamer ofzo? Je hebt daar zo'n truukje voor bij de GTT om te controleren of de ontsteking hierop reageert. Ff zoeken, staat ergens in die handboeken.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

XRD eraan hangen, kun je het pingelgedrag volgen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik hou me aanbevolen (0)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Steven schreef:Hehe mooi dit, ff hard op je bek gaan, maar daarna direct weer aan de start staan, schaafplekje of niet...
Chapeau slappe-ouwe(toet)hoer :worship:

Pingelsensoren gaan ook regelmatig stuk, het blijft een gevoelig spoeltje wat oa bij Subaru's om de haverklap stukgaat. (ik heb ook zo'n motormanagement lampje wat aan- en uitgaat :p )
Die dingen waren toch te testen met een koperen hamer ofzo? Je hebt daar zo'n truukje voor bij de GTT om te controleren of de ontsteking hierop reageert. Ff zoeken, staat ergens in die handboeken.
Theoretisch moet je het al merken als je met een stalen hamer op je blok tikt, althans zo lieten ze het destijds op school zien :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tutuur schreef:Ik hou me aanbevolen (0)
:whip:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Had je die kop niet laten vlakken?

ik bedoelde namelijk die randen in de cilinderkop precies op de punten waar jouw koppakking zo ingedeukt was...

dat is nog steeds pingelgevoelig naar mijn idee, net als die "pingel-vlek" op die ene zuiger... maar goed, bietje meer slootwater van de Shell erbij zal wel helpen denk ik...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

pingelgevoelig omdat er nu allemaal kleine puntjes zitten zeker?

ik heb de kop inderdaad niet laten vlakken omdat deze nog compleet vlak was.
aan de brandstof heeft het niet gelegen, hij loopt rijk zat....

ik denk gewoon te veel voorontsteking icm te veel hitte. de chip is uiteraard niet geschreven voor waar ik hem voor gebruik.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Potverdikkie zeg. Zit dat ding gewoon alweer in elkaar :yest:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

witte vlek is tevens arm lopen.
kheb zo al een keer een racecorsa om zeep geholpen met dubbelle webers.
500meter volgas in zijn 3 en 4 gaten in de zuigers.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

kan er over mee praten zuigers zijn zo weg als je niet op let.

maar TOP dat die het weer doet :worship: (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Afstelling is de key (Y) Ook al loopt ie onwijs rijk, als de ontsteking fout staat is het natuurlijk alsnog mis. Extra rijk is vooral fijn bij volgas en hogere toerenbereik om de verbrandingsruimte af te koelen...maargoed, dat snap je zelf ook wel.

Ben wel benieuwd of je het heel gaat houden (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

MartijnG schreef:Ben wel benieuwd of je het heel gaat houden (Y)
Ik niet :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Als die niks aan de afstelling doet is het een kwestie van tijd, helaas.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mark 5t schreef:witte vlek is tevens arm lopen.
kheb zo al een keer een racecorsa om zeep geholpen met dubbelle webers.
500meter volgas in zijn 3 en 4 gaten in de zuigers.
die witte vlek komt omdat ik de boel met wasbenzine schoon heb gemaakt om het goed te kunnen inspecteren. tevens door het verbranden van koelvloeistof.

ik ben er nu wat meer over aan het inlezen op internet. waarom de zuiger in kwestie veel ergere "pitting" heeft dan de rest komt mede door het verbranden van koelvloeistof...

voorlopig hou ik de druk iig op 0,4 en ga ik ook "det-cans" gebruiken om te controleren of dit dan wel safe loopt.
mooi lopen is een ander verhaal, maar dat het iig niet pingelt zodat ik veilig de weg op kan.

ben me ook wat meer aan het inlezen over mappen omdat ik dit op een bepaald moment ook zelf wil kunnen doen, de basis principe's zijn eigenlijk aardig simpel.
echter zodra je alle variabelen mee gaat laten tellen.... manmanman! respect voor ervaren tuners!

edit:
bij deze een voorbeeld van mijn "det-can" (let niet op het formaat)
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 21 mei 2012 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Laat dat Henk maar gewoon doen. Om voor 1 auto heel die shit onder de knie te krijgen lijkt me een hopeloos geval. Of ga je "Tutchip" oprichten :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe dat wordt natuurlijk als snel Kotchip :p

Ik zou dat soort materie ook niet meer tot me proberen te nemen, lekker uitbesteden aan de expert.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sja, als Henk hier om de hoek woonde was dat idd een aardig simpele oplossing geweest ;-)

het gaat er niet om wat een ander beter kan, het gaat er om wat ik wil leren :) ik wil ook niet zeggen dat ik deze niet laat mappen door een ander, ik wil alleen in de toekomst ook zelf wat kunnen doen (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

erin verdiepen kan nooit kwaad. Maar ik denk dat je er niet snel het optimale (en veilige) uit gaat halen als je alles jezelf aan wilt leren.

Henk is toch een paar keer per jaar wel in het land?!?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wellicht dat wij daarin verschillen, mijn motto is een beetje: als een ander het kan, kan ik het ook. we zijn toch allemaal mensen...

eerlijk is eerlijk, toen ik hier een paar jaar terug op het forum kwam kon ik alleen maar schreeuwen :lol:

dat een ander het beter kan of sneller aanleert wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is. mijn motor had ik bv. ook beter kunnen laten bouwen door Patrick, aangezien die er veeeeeel meer ervaring mee heeft. maar hey, het werkt toch? :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Respect tutuur voor het snelle opbouwen! en veel succes (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is ook een goeie instelling, en ik doe ook alles zoveel mogelijk zelf. Maar een motor mappen is toch wel een delicaat werkje wil je dit goed doen. Zoals ik al zei is je erin verdiepen prima maar om het echt goed te doen zul je al naar een bank toe moeten met custom build blokjes. Dus ik denk gewoon dat het zinvoller is dit gewoon goed te laten doen en zodoende met een gerust hard op het gas kunt gaan. Gewoon omdat het praktisch gezien niet echt loont om het te leren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ach. Van leren wordt je niet dommer toch ? (Y)

Beetje theorie en wellicht praktijk uitvoeren met hulp van de specialist... why not ? ik zou het zelfde (willen) doen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je zeker gelijk in Tom, ik ga hem ook sowieso af laten stellen en zal me idd blijven verdiepen. wellicht dat ik mappen ooit zelf kan en dúrf aan te pakken maar dat zie ik vanzelf wel.

ik heb natuurlijk ook nog een ander blok staan wat uiteindelijk in een autotje moet gaan komen. aangezien hier wss wel meerdere fases aan vermogen en opstelling op zullen volgen vind ik het wel interessant om zelf ook aardig wat achtergrond kennis te hebben en evt. zelf wat te doen.

leren doen we met vallen en opstaan he, als het nooit fout gaat leer je er ook niks van :)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Tja, ik heb destijds Menno die GTX turbo 16v chip laten schrijven, gewoon even op de mail gezet wat ik gebouwd had, dagje of wat later een ECU op de mat, ding erin, testbank op, 243 a/d wielen en een mooie lambda... en iedereen maar denken dat ie gek was met z'n twin turbo :beer:
Plaats reactie