PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Vertel hier alles over je project.

PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Postby PaulM » Fri 12 Aug 2011 20:36

Hallo,

Na 6 jaar met plezier in me clio 1.8 16v gereden te hebben vond ik het tijd voor wat anders. Omdat ik ook iets meer zelf wil doen aan de clio en het klote is als je daarbij maar 1 auto hebt heb ik gezocht naar een daily voor erbij. Omdat ik nu iets meer gemak wil met rijden (lees een audioloze kofferbak, fatsoenlijk over drempels en meer gadgets) ben ik gaan kijken naar een clio 2 ph2 1.6 16v initiale 5drs. Was ff zoeken maar ik heb er 1 gevonden en gekocht:

Image

wat een rete verschil met mijn huidige clio! :D zo stil en comfort! Zijn wel paar onderhouds dingetjes die ik nog moet doen maar dat kan ik wel zelf vooral nu de rode clio ook nog gewoon rijd.

:beer:
Last edited by PaulM on Sun 10 Sep 2017 9:27, edited 5 times in total.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby ARNO16V » Fri 12 Aug 2011 20:37

Gefeliciteerd met je aankoop! Nog plannen d'r mee? :)
ARNO16V
 
Posts: 6594
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby PaulM » Fri 12 Aug 2011 20:41

ik moet nog een setje Renault Club Nederland kentekenplaat houders hebben en een RCN kentekenbewijs mapje erbij ;) verder nog wat onderhouds plannen, had al een verlagingsset aanbod van Haas gekregen voordat ik hem uberhaupt had gekocht :P maar eerst zo ff karren dan zien we wel verder :bang:
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Ferdy » Fri 12 Aug 2011 20:43

Geniet ervan !!!

Ik zou die verlagingsset lekker overslaan.
Mooi ouwe lullen en luxe cruisen met dit ding !
Ferdy
 
Posts: 14305
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Postby PaulM » Fri 12 Aug 2011 20:44

precies ziet er misschien beetje ouwelullen bak uit maar voor het pimpen pak ik de 16v wel :smile: dit is puur voor de comfort :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby ARNO16V » Fri 12 Aug 2011 20:47

Tuurlijk niet, verlagen dat ding man!
ARNO16V
 
Posts: 6594
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Tom » Fri 12 Aug 2011 20:47

Leuk ding. Als daily zou ik er ook niet teveel aan verspijkeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator - Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Wouter » Fri 12 Aug 2011 20:57

Je wordt oud Paul :P

Net ding (Y)
Wouter
 
Posts: 14523
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby PaulM » Fri 12 Aug 2011 20:59

zit al 1 jaar van de 30 af :S ;)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby MartijnG » Sat 13 Aug 2011 7:29

Ik zeg; schroefsetje :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby PaulM » Sat 13 Aug 2011 7:43

wil er nog wel een trekhaak onder rossen maar dat komt nog :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Jacob Priem » Sat 13 Aug 2011 8:03

Leuke clio, zal ook lekker luxe zijn die initiale uitvoering (Y)
User avatar
Jacob Priem
 
Donateur
Posts: 1644
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Postby tutuur » Sat 13 Aug 2011 9:41

Lekker hoor!
Dat zal idd een heel verschil zijn met de 16v :lol:
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14172
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby MartijnG » Sat 13 Aug 2011 10:36

Zijn inderdaad erg mooie wagens (Y) Alleen jammer dat die 5 deurs nét een klassen hoger in de wegenbelasting vallen :) Snap overigens ook niet dat bijna alle Initiales 5-deurs zijn (ik heb er ook naar gezocht).

Trekhaak is inderdaad ideaal, hoeveel mag die van jou trekken?
Die wielen zou ik trouwens ook best nog eens onder mijn Clio willen gooien.

Veel plezier ermee (Y) En leg de penbobines maar vast achterin :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Arco » Sun 14 Aug 2011 11:31

Feli met de aankoop.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
 
Donateur
Posts: 18206
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby PaulM » Sun 14 Aug 2011 14:02

dank allen :beer: de clio mag ongeremd 545 kilo trekken, dat is niet echt veel maar wil ook de trekhaak voornamelijk voor fietsendrager omdat ik wel eens ga mountainbiken. kan dan met een maat van mij stuk verder ook gaan fietsen. aanhanger kan er dan wel achter voor bv bankstel halen ofzo. op kenteken is het gewicht 990 kilo, deze zit nu in dezelfde klasse als mijn clio 1.8 16v.
Penbobine verhaal ken ik ja ;) me pa heeft een scenic uit 2002 (+-) en daar ligt volgens mij dezelfde motor in en die heeft het ook al x gehad ;)
Moet nog wel ff wennen aan de comfort en de shit in kofferbak leggen, leg het nu nog standaard op achterbank of bijrijders stoel :D
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Sun 14 Aug 2011 15:03

ps, volgens mij kan ik op deze clio ook mijn winterbanden schroeven van de clio 1 (die speedline ph2 clio 16v velgen). gaat dat zo passen of wordt het ET verhaal een probleem.

Deze dus:



of het staat is een ander verhaal :P
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby MartijnG » Sun 14 Aug 2011 15:21

Past wel...velgen zullen iets verder naar buiten staan maar das geen probleem. (ET van de Clio 16v is lager dan de Clio 2, 36 vs. 42)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby PaulM » Mon 15 Aug 2011 14:20

van de winter even proberen :) de radio front moet eraf om een spuglelijke carkit eruit te halen. Iemand van die pinnetjes over om hem eruit te wippen of is dat kwestie van 2 paperclips.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Gerald » Mon 15 Aug 2011 14:27

PaulM wrote:van de winter even proberen :) de radio front moet eraf om een spuglelijke carkit eruit te halen. Iemand van die pinnetjes over om hem eruit te wippen of is dat kwestie van 2 paperclips.


welk merk autoradio? Origineel renault heb ik wel voor je te leen. ;-)
User avatar
Gerald
 
Donateur
Posts: 11028
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Haas » Mon 15 Aug 2011 15:10

ik doe t altijd met 4 popnagels, liggen standaard in mijn dash.

Bel maar ;)
User avatar
Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby PaulM » Mon 15 Aug 2011 15:19

Haas wrote:ik doe t altijd met 4 popnagels, liggen standaard in mijn dash.

Bel maar ;)


is origineel renault. Zal van de week ff langskomen goed? ik bel nog van tevoren :)

@Gerald, thnx voor aanbod, zal ff met die popnagels proberen anders laat ik het weten! :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Tue 16 Aug 2011 6:59

net de auto laten uitlijnen want hij trok een beetje naar rechts. afwijking viel nog mee maar weet nu dat dat iig goed zit. ook nog naar de remschijven voor en blokken gekeken, schijven waren nog goed (zat niet eens een randje op) alleen de blokken is onduidelijk. Die ga ik wel vervangen (kosten ook geen drol).

@Haas, zaterdag wat te doen? :D :beer:

ps over die kentekenplaat houders, worden die al in RCN aangeboden of komen die nog? :) wil er wel 1 hebben iig als ze beschikbaar zijn . :beer:
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Martijn Kool » Tue 16 Aug 2011 9:57

en nu trekt hij niet meer naar rechts? Toch wel vreemd, je kunt alleen sporing afstellen

leuk bakkie verder paultje :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6432
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby PaulM » Tue 16 Aug 2011 11:10

Martijn Kool wrote:en nu trekt hij niet meer naar rechts? Toch wel vreemd, je kunt alleen sporing afstellen

leuk bakkie verder paultje :D


de auto was iig klein beetje van het correcte af :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Wed 17 Aug 2011 7:04

even wat vraagjes:

Zaterdag wil ik:

- Remblokken voor vervangen, nog tips voor goede? Of gewoon bij brezan setje bestellen.

- Olie verversen. Wat gaat er normaal in. Gewoon 10w40 voor 1.6 16v lijkt mij? Dan gooi ik er weer total quartz 7000 10w40 in. Zit bij de 1.6 ook een ringetje tussen de plug en carterpan net zoals de 1.816v en kan je met dezelfde haak om bij de 1.816v de plug eruit te halen die van de 1.6 loskrijgen?

- ik vond gister onder de bestuurdersstoel een 6cd wisselaar van renault, is wel voor normale audio cd's dus ik heb me trance '99 4cd box er maar ingemikt :D. Weet iemand of je daar zo een andere wisselaar voor in de plaats kan aansluiten? Heb nog een mp3 12cd wisselaar van jvc in de rode clio namelijk :) (ja het is oude meuk maar werkt nog steeds! ;) )

- De matten voor zijn niet zo heel goed meer. Wil in toekomst nog nieuwe matten met 'initiale' erin geborduurd erin leggen. Nog even uitzoeken of er een goed bedrijf is die ze maakt.
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Adinsx » Wed 17 Aug 2011 7:29

- Remblokken van TRW worden veel gemonteerd door de dealer om piepen te voorkomen.

-Gewoon 10W40, caterplug zit een koper-ringetje onder. Gewoon normale vierkante sleutel heb je nodig om de boel los te krijgen.

- Ah, jij had de wisselaar ook laat door? Ik kwam hem na 2 weken pas tegen in 182 destijds. De aansluiting is redelijk universeel, staan vast wel plaatjes van op Google. Een blauw stekkertje als ik het goed heb.
Van hothatch naar burgerbak.
Mégane III Estate GTline TCe130 S&S + Clio IV Estate Dynamique TCe90
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6914
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Postby PaulM » Wed 17 Aug 2011 7:45

Adinsx wrote:-Gewoon 10W40, caterplug zit een koper-ringetje onder. Gewoon normale vierkante sleutel heb je nodig om de boel los te krijgen.


Als dit hetzelfde is als bij een clio 16v zit ik goed :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Wed 17 Aug 2011 15:53

net bij brezan geweest, voor de olie gaven ze minstens 5w40 aan, 10w40 stond niet eens in het lijstje. Dus ik denk dat ik nog ff ga navragen hoe het nu zit met die olie :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Remon » Wed 17 Aug 2011 15:56

http://www.kroon-oil.com al geprobeerd? Daar staan ook de aanbevolen en alternatieven weergegeven.
Nette Initiale trouwens! Vind die kleur ook echt mooi staan op een Clio II. Ik zou hem alleen een klein beetje verlagen en RS velgen eronder gooien voor het mooie ;)
Remon
 
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Postby PaulM » Wed 17 Aug 2011 16:16

Remon wrote:www.kroon-oil.com al geprobeerd? Daar staan ook de aanbevolen en alternatieven weergegeven.
Nette Initiale trouwens! Vind die kleur ook echt mooi staan op een Clio II. Ik zou hem alleen een klein beetje verlagen en RS velgen eronder gooien voor het mooie ;)


die geeft 5w40 aan als aanbevolen:

MOTOR, K4M
Smeermiddel inhoud: 4,75 liter
Inhoud filter: 0,5 liter
Aanbevolen product:
Specialsynth MSP 5W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden

Goede alternatieven:
Duranza LSP 5W30
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden

Helar 0W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Wed 17 Aug 2011 16:19

5w40 is eerder dun dan 10w40 toch? ik rij voornamelijk korte stukken (11km per rit) naar me werk Ik gooi er wel total quartz 5w40 9000 in, zou goed moeten zijn :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby Tom » Wed 17 Aug 2011 16:27

5w is koud dunner dan 10w
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator - Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby PaulM » Sat 20 Aug 2011 13:50

PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Postby PaulM » Mon 22 Aug 2011 9:00

net even de renault garage gebeld die de auto in onderhoud had, zij gooide er ook 10w40.

Zo net even wezen winkelen:

- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- nieuw interieurfilter
- luxe kentekenplaten besteld

Binnenkort deze eropschroeven en de olie + filter vervangen. Weet ik iig zeker dat het allemaal gedaan is. Bougiekabels/rotor nog niet naar gekeken. kan ik wel ff inspecteren als ik toch bezig ben :)
PaulM
 
Donateur
Posts: 4973
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group