MartijnG; Clio 1.5 dCi...uitgezwaaid

Vertel hier alles over je project.

MartijnG; Clio 1.5 dCi...uitgezwaaid

Postby MartijnG » Sat 18 Sep 2010 11:17

Zo, weer even een update van mijn wagenpark 8)

Sinds deze week de eigenaar van een Clio II 1.5 DCi Dynamique uit 2002 met 80pk. Voorzien van lekker veel opties zoals Climate Control en een treksjaak :smile:

Deze auto is de nieuwe daily in plaats van de groene 5 die nu een beetje bejaard begint te worden. Vooral na een jaar lang zo'n 200km per dag te hebben gemaakt :p

Foto's van de nieuwe aanwinst;

















Tot nu toe alleen even luxe kentekenplaten erop gezet. Wil nog wel ff witte knipperlichten aan de zijkanten, witte knipperlampjes in de koplampen en achterlichten. Ook zijn de mistlampglaasjes voor gebarsten en de koplamglazen zijn vaal (zoals elke andere) dus daar wil ik t.z.t. ook nog wel wat nieuws voor. En heeeeel misschien komt er nog een keer wel een ander setje wielen en een schroefsetje onder :lol:
Last edited by MartijnG on Fri 26 Oct 2012 5:11, edited 15 times in total.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Willeon de Zoete » Sat 18 Sep 2010 13:04

Ja hoor, weer een er bij.... (0)

Wel een hele vooruitgang!

Nu lekker kilometervreten..... :)
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6951
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Postby Ivo » Sat 18 Sep 2010 13:36

Leuk kleurtje altijd dat Bleu Ottoman... (Y)
Ivo
 
Posts: 9449
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Postby Haas » Sat 18 Sep 2010 14:39

strak ding martijn, netter dan de mijne! (Y)
User avatar
Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby paulvanrooij » Sat 18 Sep 2010 15:32

ik sluit me helemaal bij Haas aan :D

hoeveel heeft ie gelopen?
paulvanrooij
Über-Spammer
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Arco » Sat 18 Sep 2010 16:00

En langzamerhand wordt het wagenpark bij een ieder nieuwer ...

(Y) Nette aanwist als daily.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
 
Donateur
Posts: 18206
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Sat 18 Sep 2010 17:01

dacht ff dat je em voor me neus had weg gekocht. heb precies dezelfde op het oog alleen dan een 65 :lol:
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14168
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Ronnie » Sat 18 Sep 2010 17:25

Net ding Goossens (Y)
Ronnie
 
Posts: 11214
Joined: Wed 12 May 2004 15:57
Location: Tilburg

Postby Wouter » Sat 18 Sep 2010 19:14

Net ding (Y) Staat nog wel erg hoog

Moeten we al een ACT Diezhel oprichten voor alle dieselaars hier ?? :p
Wouter
 
Posts: 14523
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Gerald » Sat 18 Sep 2010 19:14

Wouter de Wit wrote:Net ding (Y) Staat nog wel erg hoog

Moeten we al een ACT Diezhel oprichten voor alle dieselaars hier ?? :p

Die is er al wouter. :wink:
User avatar
Gerald
 
Donateur
Posts: 11023
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Wouter » Sat 18 Sep 2010 19:16

Als niet dieselaar let ik daar niet op. :lol:
Wouter
 
Posts: 14523
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby ARNO16V » Sat 18 Sep 2010 22:20

Ziet eruit als een fris karretje Martijn! Wat heeftie gelopen? (Y)
ARNO16V
 
Posts: 6590
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby Willeon de Zoete » Sat 18 Sep 2010 22:22

Gisteren 1 op 15, eergisteren 1 op 17.... :D
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6951
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Postby ARNO16V » Sat 18 Sep 2010 22:29

Willeon de Zoete wrote:Gisteren 1 op 15, eergisteren 1 op 17.... :D


Ey neef... is die fles Beerenburg nou nog niet op?? :lol:
ARNO16V
 
Posts: 6590
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby MartijnG » Mon 20 Sep 2010 15:15

En de eerste mongool heeft al tegen de spiegel aangezeten (S) Nog bedankt voor het briefje...(NOT) :~

Gelukkig alleen het glas aan diggelen, de rest werkt nog (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Jean-Paul-S » Mon 20 Sep 2010 15:28

Volgens mij heb ik een complete spiegel hier liggen, nieuw zonder kapje. Heb je links of rechts nodig?
User avatar
Jean-Paul-S
 
Donateur
Posts: 8853
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby MartijnG » Mon 20 Sep 2010 15:30

HEt is links, maar alleen het glas is kapot. Heb al een nieuw glas besteld :wink: Anders zie ik zo verrekte weinig...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Jean-Paul-S » Mon 20 Sep 2010 15:45

Jammer, denk dat mn spiegel goedkoper was.

Valt inderdaad wel op dat er toch wel veel "vaste" rtc'ers aan het moderniseren zijn :p (0)
User avatar
Jean-Paul-S
 
Donateur
Posts: 8853
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby tutuur » Mon 20 Sep 2010 17:57

je moet toch met de tijd mee gaan he :p

maar alsnog zal de ouwe meuk altijd blijven denk ik :)
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14168
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Martijn Kool » Mon 20 Sep 2010 21:04

pff stelletje ouwe wijfen

je gaat toch niet in een clio 1.5 dci rijden (U) (U) (U) (U)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6432
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby -jacco- » Mon 20 Sep 2010 21:23

Sjieke uitbreiding Tinus (Y)

Lekker kilometers vreten :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
User avatar
-jacco-
 
Donateur
Posts: 13266
Joined: Sat 8 Nov 2003 1:59
Location: Heukelum-City

Postby MartijnG » Sat 27 Nov 2010 16:31

Zow, weer 5000km verder :smile:

Afgelopen 3 weken bij de garage gestaan...garantiezaakje...

Ding liep een beetje beroerd stationair. Op den duur zelfs storingslampje erbij aan als ik stil stond met een verhoogd stationair toerental. Ging weer weg als ik wegreed. Werd erg irritant, dus terug gegaan.

Na 3 verschrikkelijk lange weken gewacht te hebben (ze konden het niet vinden, uhu) eindelijk de Clio weer opgehaald vandaag. 4 andere/nieuwe verstuivers, nieuwe toevoer en retour brandstofleiding en EGR klep opgepoetst :lol: Was blijkbaar een combi van oorzaken.

Ach, het rijdt weer...heerlijk stationair zonder dat je uit je stoel wordt gewiebeld. Nu alleen nog een nare uitlaatgas-geur in het interieur, denk dat ze de EGR klep niet helemaal goed terug hebben gezet :( Binnenkort eens naar kijken...

Verder komen er nog 14"winterbandjes aan binnenkort en zit ik te kijken naar....juist een schroefset en wat leuke velgen voor de zomer.

P.S.
Hebben andere DCi rijders ook een niet instelbare interval ruitenwisser? Had gehoopd dat het een instelbare was, maar mijne is een vaste interval maar wel verdomde kort eigenlijk. Hebben de anderen dat ook?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Haas » Sat 27 Nov 2010 16:53

mijn interval is instelbaar inderdaad... echt ideaal :D (Helemaal tov de Golf die niet eens een interval had :lol: )

Betreft die geur, tussen de EGR en het inlaatspruitstuk zeg maar moet een pakking zitten. Die heeft er bij mij nooit gezeten, maar dan rook het af en toe ook flink. Die er tussen gezet en het was opgelost, misschien zijn ze die vergeten of zit die dubbel?

Heb/had jij er ook af en toe last van datie niet aanslaat bij het starten als de motor warm is? Ik kan er bij mij geen patroon in ontdekken helaas. Uiteindelijk start hij altijd, alleen is het soms wat irritant als je op een parkeerplaats met van de scheve ' daar heb je weer zo'n tuner die liever geld besteed aan verlaging dan een fatsoenlijk motor ' gezichten om je heen als je 5 seconden staat te jengelen. Als hij aanslaat looptie keurig..
User avatar
Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Tom » Sat 27 Nov 2010 16:55

geen interval? Die heeft toch iedere auto. Of interval of regensensor of beide.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator - Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby GerryTT » Sat 27 Nov 2010 17:00

MartijnG wrote:P.S.
Hebben andere DCi rijders ook een niet instelbare interval ruitenwisser? Had gehoopd dat het een instelbare was, maar mijne is een vaste interval maar wel verdomde kort eigenlijk. Hebben de anderen dat ook?


Bij Opel moet je zelf de interval bepalen. Twee keer met een bepaalde tussen tijd de ruitenwisser bedienen en die tijd die er tussen zit is dan je interval tijd. Kwam er pas na 2 mnd achter.
GerryTT
 
Posts: 1928
Joined: Fri 4 Jun 2004 17:24
Location: Roosendaal

Postby MartijnG » Sat 27 Nov 2010 17:09

Heb wel interval, maar geen instelbare. En de huidige interval is eigenlijk veel te snel waardoor je met lichte regen alsnog zelf de wissers aan en uit aan het zetten bent :( Is dat zo'n draaibare hendel bij jou dan Haas?

Haas; heb zelf ook wel eens dat ie inderdaad wat langer moet doorstarten als ie warm is. Heb ik niet zo enorma vaak last van, maar het is wel eens voorgekomen ja.
Ow, hoe rijdt jou schroefset overigens tot nu toe? Is dat een beetje acceptabel qua comfort nog? Of is het een draak van een stuiterbak geworden?

Denk overigens ook wel dat ze een pakking vergeten zijn, zal maar eens controleren/nieuwe bestellen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Sat 27 Nov 2010 17:11

Toch vreemd dat je zo vaak hoort dat die verstuivers niet 100 zijn.
Beter dat je en met garantie hebt anders had je zo een dik bedrag neer kunnen leggen!
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14168
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Haas » Sat 27 Nov 2010 17:20

interval is inderdaad zo'n draaiwieltje aan die hendel binnen naast je achterwisser (Y)

tutuur wrote:Toch vreemd dat je zo vaak hoort dat die verstuivers niet 100 zijn.


Hoor je zo vaak dan dat ze wel goed zijn?! Wat is dit nou weer voor redenatie... mijne hebben als 300.000+ km gemaakt, zijn nog steeds origineel en doen het prima.
User avatar
Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby MartijnG » Sat 27 Nov 2010 17:27

Jam ik heb dus niet zo'n verstelbare interval hendel...misschien hebben ze die dus eens gewisseld? Ook maar eens een andere voor opsnorren :P

Sja, verstuivers...verrot waren ze niet hoor, want hiervoor heb ik gewoon 5000km gereden zonder problemen, hoog verbruik, slecht lopen of whatever. Alleen stationair probleem. Uiteindelijk waren de verstuivers ook niet 100% de veroorzakers dus daar moet je al niet eens naar kijken. Verder is de onderhoudshistorie ook vaak een belangrijke zaak hoor...denk dat daar de grootste oorzaak van de problemen te vinden zijn...

Ennuh...verstuivers/inspuitsysteem e.d. zijn van Delphi, dat is nou eenmaal niet de beste fabrikant ;) Alleen goedkoper dan bijvoorbeeld Bosch, vandaar dat het in een Renault zit...(en DAF's :lol: )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Sat 27 Nov 2010 18:07

Haas hap toch niet zo! Vind het gewoon vreemd. Maar wat Martijn zegt klinkt wel logisch :)
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
User avatar
tutuur
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14168
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby paulvanrooij » Sat 27 Nov 2010 18:08

hier ook instelbare interval btw

wat voor uitvoering is dat ding van jou dan Goossens? En van jou Haas?
paulvanrooij
Über-Spammer
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Haas » Sat 27 Nov 2010 23:22

Expression (Y)
User avatar
Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby MartijnG » Sun 28 Nov 2010 12:49

De mijne dus een Dynamique...dus je zou verwachten dat het daar ook wel op zou moeten zitten, niet? :p

Moet ik maar weer eens op de sloop ofzo gaan kijken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby paulvanrooij » Sun 28 Nov 2010 12:53

hier ook een dynamique. wel apart dat dat er bij jou niet in zit dan?
paulvanrooij
Über-Spammer
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby MartijnG » Sun 28 Nov 2010 12:57

Zal ie wel verrot geweest zijn ofzo...en vervangen door een ander type van een 1.2 ofzo? Geen idee...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
 
Donateur
Posts: 9987
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group