
ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
begin niet zomaar te experimenteren met een andere renix voordat je de ontstekingscurve zeker weet.
straks gaat ie pingelen met alle gevolgen van dien
kan natuurlijk zijn dat het een renix van een 11Turbo is of zo maar dat weet ik niet.
zoek eerst effe uit wat ie precies doet!
straks gaat ie pingelen met alle gevolgen van dien

kan natuurlijk zijn dat het een renix van een 11Turbo is of zo maar dat weet ik niet.
zoek eerst effe uit wat ie precies doet!
die 037 is idd van een 11 turbo.mark 5t schreef:begin niet zomaar te experimenteren met een andere renix voordat je de ontstekingscurve zeker weet.
straks gaat ie pingelen met alle gevolgen van dien![]()
kan natuurlijk zijn dat het een renix van een 11Turbo is of zo maar dat weet ik niet.
zoek eerst effe uit wat ie precies doet!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja ik weet dus dat een Renix 037 van een 11 Turbo is. Maar die zat dus op een Phase1 waar dus 105pk uitkomt.
In principe is het blok gezelfde als een Phase1 GTT blok (duh) maar bij een GTT zit er een 208 op zonder pingelsensor, terwijl er op de 037 WEL een pingelsensor zit.
Dus eigenlijk is de 037 een 208 mét pingelsensor? (aangezien de Phase2 GTT meer vermogen heeft mede door de andere 209 ontsteking).
(uiteindelijke doel, is het verstandig om over te stappen naar een 209 ivm vermogenstoename tov een 037.)
In principe is het blok gezelfde als een Phase1 GTT blok (duh) maar bij een GTT zit er een 208 op zonder pingelsensor, terwijl er op de 037 WEL een pingelsensor zit.
Dus eigenlijk is de 037 een 208 mét pingelsensor? (aangezien de Phase2 GTT meer vermogen heeft mede door de andere 209 ontsteking).
(uiteindelijke doel, is het verstandig om over te stappen naar een 209 ivm vermogenstoename tov een 037.)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
OLVOSteven schreef:Arco watvoor vooropleiding heb jij gehad eigenlijk? Zomaar een vraag
Ontiegelijk Laag Voortgezet Onderwijs
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Martijn : Een 208 en een 209 kun je toch gewoon uitwisselen met elkaar zonder op de 209 die pingelsensor aan te sluiten ? (of moest je deze dmv een draadje "kortsluiten" ??)
Als dat zo is, kun je beter voor een gewone 209 gaan ipv een gemodificeerde 037.
Als dat zo is, kun je beter voor een gewone 209 gaan ipv een gemodificeerde 037.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wouter de Wit schreef:de Franse docente was zeker wel lekker?

Ouwe taart.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb nu een 037 met pingelsensor, vraag me alleen af of de connectie op de 209 rechtstreeks hetzelfde zullen zijn.Arco Straver schreef:Martijn : Een 208 en een 209 kun je toch gewoon uitwisselen met elkaar zonder op de 209 die pingelsensor aan te sluiten ? (of moest je deze dmv een draadje "kortsluiten" ??)
Als dat zo is, kun je beter voor een gewone 209 gaan ipv een gemodificeerde 037.
Maar het vermogen zal door de 209 waarschijnlijk wel iets toenemen tov de 037 denk ik ofniet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vermogen tussen Phase I GTT en Phase II GTT werdt veroorzaakt door hogere turbodruk. Niet door de Renix dacht ik.
Al is de vraag hoe ze de 105 pk bij een 11 Turbo omhoog kregen (of zo laag in vergelijk met een 5 GTT Phase I) als bij een 11 Turbo Phase II. Was dat ook met hogere druk en een andere Renix of alleen .... ???
Al is de vraag hoe ze de 105 pk bij een 11 Turbo omhoog kregen (of zo laag in vergelijk met een 5 GTT Phase I) als bij een 11 Turbo Phase II. Was dat ook met hogere druk en een andere Renix of alleen .... ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik dacht dat de ontsteking er ook mee te maken had...anders heeft de aanschaf van een 209 geen nut natuurlijk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daar is allen die pingelsensor voor bedoeld om op aan te sluiten. Of de 209 daadwerkelijk een vervroeging erin heeft ?? Geen idee.
Weet Steven / Jo / Mark / Florus enz. dat niet ??
Weet Steven / Jo / Mark / Florus enz. dat niet ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
209 heeft andere curve, die iets meer op hogere toeren is gespitst geloof ik. Stonden in het cupboek die curves niet? Ik heb ze ooit eens gezien.
Pingelsensor kun je op beide aansluiten iig en vervroegen doen ze allebei, vandaar die vacuumaansluiting.
De RE257 is trouwens een zwitserse 209, borrelt ook zomaar ff in me op.
Pingelsensor kun je op beide aansluiten iig en vervroegen doen ze allebei, vandaar die vacuumaansluiting.
De RE257 is trouwens een zwitserse 209, borrelt ook zomaar ff in me op.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
RE257 staat in Dialogys aangegeven voor een C3J motor...dus dat is ook weer vaag.
Blijf het altijd lastig vinden, de verschillen in ontsteking vooral omdat ik nog nooit de curves ben tegengekomen.
Blijf het altijd lastig vinden, de verschillen in ontsteking vooral omdat ik nog nooit de curves ben tegengekomen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Werkt D. ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heeft er iemand een cup manual van een +- 2004 cup clio met onderdeelnummers?
RE229Steven schreef:209 heeft andere curve, die iets meer op hogere toeren is gespitst geloof ik. Stonden in het cupboek die curves niet? Ik heb ze ooit eens gezien.
Pingelsensor kun je op beide aansluiten iig en vervroegen doen ze allebei, vandaar die vacuumaansluiting.
De RE257 is trouwens een zwitserse 209, borrelt ook zomaar ff in me op.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
en een 209 heeft tussen 2 en 4° vervroeging.
Heel interessant dingetje, je moet wel effe frans studeren:
http://www.neo-tech.fr/
Heel interessant dingetje, je moet wel effe frans studeren:
http://www.neo-tech.fr/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tis een hoop vertalen....
Maar zo op het eerste oog leuke info mbt werking van de iverse delen waaronder de carburateur.

Maar zo op het eerste oog leuke info mbt werking van de iverse delen waaronder de carburateur.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Subtiel... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heerlijk die blauwe wegenbelasting envelopen met weer een hoger wegenbelasting, krijg er niet gegoeg van hitme hitme....
wat is dit keer de reden voor de verhoging?
lijers
zo dat ben ik kwijt
wat is dit keer de reden voor de verhoging?
lijers

zo dat ben ik kwijt

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Even een vraagje aan de kenners hier, vandaag een golfje zien staan met best wel mooie velgen eronder, alleen op de naafkapjes stond niks, die waren gewoon grijs, ik heb al bij mak en die merken zitten kijken maar ik vind hem niet...
Iemand enig idee? Mijn dank is zeer groot!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... velgen.jpg[/img]
Iemand enig idee? Mijn dank is zeer groot!

[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... velgen.jpg[/img]
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Mm dat zou ook nog eens kunnen ja, zo ja, afgekeurd! 
Edit:
Jup! Audi s line 5 spaaks velgen!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000484.jpg[/img]
Te fout dus!

Edit:
Jup! Audi s line 5 spaaks velgen!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000484.jpg[/img]
Te fout dus!
