ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
sikkie
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 31 mar 2003 18:04

Floris met z'n goede ideeen! Jij hebt ook overal antwoord op! :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

begin niet zomaar te experimenteren met een andere renix voordat je de ontstekingscurve zeker weet.

straks gaat ie pingelen met alle gevolgen van dien :@

kan natuurlijk zijn dat het een renix van een 11Turbo is of zo maar dat weet ik niet.

zoek eerst effe uit wat ie precies doet!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arco watvoor vooropleiding heb jij gehad eigenlijk? Zomaar een vraag :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Frans van Wouterrrrr bij de LOI :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

mark 5t schreef:begin niet zomaar te experimenteren met een andere renix voordat je de ontstekingscurve zeker weet.

straks gaat ie pingelen met alle gevolgen van dien :@

kan natuurlijk zijn dat het een renix van een 11Turbo is of zo maar dat weet ik niet.

zoek eerst effe uit wat ie precies doet!
die 037 is idd van een 11 turbo.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja ik weet dus dat een Renix 037 van een 11 Turbo is. Maar die zat dus op een Phase1 waar dus 105pk uitkomt.
In principe is het blok gezelfde als een Phase1 GTT blok (duh) maar bij een GTT zit er een 208 op zonder pingelsensor, terwijl er op de 037 WEL een pingelsensor zit.

Dus eigenlijk is de 037 een 208 mét pingelsensor? (aangezien de Phase2 GTT meer vermogen heeft mede door de andere 209 ontsteking).

(uiteindelijke doel, is het verstandig om over te stappen naar een 209 ivm vermogenstoename tov een 037.)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:Arco watvoor vooropleiding heb jij gehad eigenlijk? Zomaar een vraag :D
OLVO

Ontiegelijk Laag Voortgezet Onderwijs
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

de Franse docente was zeker wel lekker?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn : Een 208 en een 209 kun je toch gewoon uitwisselen met elkaar zonder op de 209 die pingelsensor aan te sluiten ? (of moest je deze dmv een draadje "kortsluiten" ??)

Als dat zo is, kun je beter voor een gewone 209 gaan ipv een gemodificeerde 037.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wouter de Wit schreef:de Franse docente was zeker wel lekker?
:nee:

Ouwe taart. :puke:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Arco Straver schreef:Martijn : Een 208 en een 209 kun je toch gewoon uitwisselen met elkaar zonder op de 209 die pingelsensor aan te sluiten ? (of moest je deze dmv een draadje "kortsluiten" ??)

Als dat zo is, kun je beter voor een gewone 209 gaan ipv een gemodificeerde 037.
Ik heb nu een 037 met pingelsensor, vraag me alleen af of de connectie op de 209 rechtstreeks hetzelfde zullen zijn.
Maar het vermogen zal door de 209 waarschijnlijk wel iets toenemen tov de 037 denk ik ofniet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vermogen tussen Phase I GTT en Phase II GTT werdt veroorzaakt door hogere turbodruk. Niet door de Renix dacht ik.

Al is de vraag hoe ze de 105 pk bij een 11 Turbo omhoog kregen (of zo laag in vergelijk met een 5 GTT Phase I) als bij een 11 Turbo Phase II. Was dat ook met hogere druk en een andere Renix of alleen .... ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik dacht dat de ontsteking er ook mee te maken had...anders heeft de aanschaf van een 209 geen nut natuurlijk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar is allen die pingelsensor voor bedoeld om op aan te sluiten. Of de 209 daadwerkelijk een vervroeging erin heeft ?? Geen idee.
Weet Steven / Jo / Mark / Florus enz. dat niet ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mijn beperkte kennis zegt dat de 209 een vervroeging heeft van enkele graden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

209 heeft andere curve, die iets meer op hogere toeren is gespitst geloof ik. Stonden in het cupboek die curves niet? Ik heb ze ooit eens gezien.
Pingelsensor kun je op beide aansluiten iig en vervroegen doen ze allebei, vandaar die vacuumaansluiting.

De RE257 is trouwens een zwitserse 209, borrelt ook zomaar ff in me op.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

RE257 staat in Dialogys aangegeven voor een C3J motor...dus dat is ook weer vaag.

Blijf het altijd lastig vinden, de verschillen in ontsteking vooral omdat ik nog nooit de curves ben tegengekomen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Werkt D. ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:D :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm ik word oud, kijk hier wat over ontstekingsnummertjes: klik
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

heeft er iemand een cup manual van een +- 2004 cup clio met onderdeelnummers?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:209 heeft andere curve, die iets meer op hogere toeren is gespitst geloof ik. Stonden in het cupboek die curves niet? Ik heb ze ooit eens gezien.
Pingelsensor kun je op beide aansluiten iig en vervroegen doen ze allebei, vandaar die vacuumaansluiting.

De RE257 is trouwens een zwitserse 209, borrelt ook zomaar ff in me op.
RE229 ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en een 209 heeft tussen 2 en 4° vervroeging.

Heel interessant dingetje, je moet wel effe frans studeren:

http://www.neo-tech.fr/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef: RE229 ;)
Mijn linkje zeker gelezen? :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

neej, kijk naar de post-time. Ik was de franse tekst aan het lezen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tis een hoop vertalen.... :~

Maar zo op het eerste oog leuke info mbt werking van de iverse delen waaronder de carburateur.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

verschil tussen de JB3 bakken staat er ook mooi in een tabel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Subtiel... :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heerlijk die blauwe wegenbelasting envelopen met weer een hoger wegenbelasting, krijg er niet gegoeg van hitme hitme....

wat is dit keer de reden voor de verhoging?

lijers :gun:

zo dat ben ik kwijt :)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Even een vraagje aan de kenners hier, vandaag een golfje zien staan met best wel mooie velgen eronder, alleen op de naafkapjes stond niks, die waren gewoon grijs, ik heb al bij mak en die merken zitten kijken maar ik vind hem niet...

Iemand enig idee? Mijn dank is zeer groot! (Y)
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... velgen.jpg[/img]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Imitatie Audi-wieltjes?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Mm dat zou ook nog eens kunnen ja, zo ja, afgekeurd! (0)

Edit:
Jup! Audi s line 5 spaaks velgen!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000484.jpg[/img]
Te fout dus! :(
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Zijn RS6 type velgen. Naja imitaties dan waarschijnlijk.
Gesloten