[Haas' ex-Coupé]Case closed

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

wtf Martijn :~ :~

Maar jij als schuldige? Als iemand anders van baan verwisseld? :~
Laatst gewijzigd door Ronnie op wo 23 mei 2007 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Haas man, ouwhoer, eerst eens een dagje laten bezinken ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Car: Megane RS

Heb zelf niet echt wat. Was nog aan het bijkomen van het ongeluk zondag, dus ben benieuwd hoe ik me morgenvroeg voel :S Ik heb mijn linkeronderarm verbrand aan de airbag, aangezien ik mijn stuur bovenop vast had... maar ja, dat heelt wel.

zoals ik al zei tegen die berger, ik lig liever zelf een week in het ziekenhuis, als ik die coupe daar mee terug krijg........

Geen idee wie de schuldige is. Ik denk dat ik wordt aangewezen. Goed, hij komt misschien naar links, maar ten tijde dat hij de maneuvre inzette, was ik nog achter hem. Zij het een meter of 15, meer zal t niet geweest zijn. Ik weet t ook niet meer precies, het ging zo snel, voor ik het wist, kreeg ik een plofzak in mijn smoel en stond ik op de middenberm. Er zijn getuigen gestopt die tegen mij hebben gezegd dat ze ook geen knipperlicht van hem hebben gezien. Ze staan allebei als getuige geregistreerd, ook op de verzekeringspapieren... Hoop dat ze dat verhaal vasthouden, dan heb i misschien een klein kansje.
Politie heeft naar mijn snelheid gevraagd en heb netjes verklaard tegen de 100 te hebben gereden omdat dat daar de max snelheid is en ook dat ik zeker weet dat die vrachtwagen niet harder reed dan een km of 60, anders was het snelheidsverschil niet zo groot.....

Die chauffeur heeft verklaard (heb ik m horen zeggen, toen ik met die andere agent stond te praten) dat hij vond dat ik veel te hard reed, maar neem niet aan dat dat al maatgevend wordt gezien? (hoe moet hij dat zien in zijn spiegel?)

Owja, mijn kenteken is ingenomen en auto staat nu bij de berger. RV en RA velg naar de klote (GVD net gemaakt met nieuwe banden), voorbumper is eraf gerukt, RV scherm naar de neuk, achterbumper kapot, krassen van voor tot achter over de gehele lengte van de auto, dorpel krom rechts, glooiing in het dak, slecht sluitende deur, stuurstang afgebroken en denk mijn draagarm of subframe ook, of krom, het wiel stond in afdruk op de achterzijde wielkuip....

ik ben er zo ziek van.....echt niet te geloven. Ik heb die auto gewoon nodig, ik moet 150 km op een dag rijden...... :'(
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Haas schreef: Naar mijn idee zonder richting aan te geven.

als achteropkomende verkeer zal ik wel als schuldige bevonden worden en dus zwaar de pineut :(

......
Ik heb pas geleden met mijn bedrijfswagen ook zo'n ongeluk gehad.
Jij bent aan het inhalen en of hij nu richting aan geeft of niet hij is altijd fout.
Hij verandert van baan en niet jij.
Jij reed al links en degene die van baan verandert is altijd fout.
Altijd aanvechten, dat win je zeker.
Ik wens je iig heel veel sterkte met de afhandeling.
En laat je niet afschepen met dat jij fout bent want dan lachen ze alleen maar.
Misschien eens met jou verzekering praten over rechtsbijstand en dat het jou fout niet is.

Hoe is het met jou zelf? alleen geschrokken of nog pijntjes achteraf.
Veel sterkte.
Haas

@Edwin, tnx voor je reactie. Ik ben zeker niet van plan zomaar de schuld op me te nemen, aangezien het naar mijn idee ook een stomme actie was. Ik ben rechtsbijstandverzekerd, dus dat is in ieder geval een zorg minder. Geen idee alleen hoe alles nu precies in zijnwerk gaat, tis mijn eerste aanrijding/ongeluk... (met mijn auto's dan), dus nooit verder wat afgehandeld.
Ga morgen de verzekering bellen en zeggen hoe en wat en dat ik het niet eens ben met zijn verklaring. Hij heeft namelijk op het schadeformulier gezet, dat hij als naar LINKS gewijzigd was, daarna mij erin zag rijden en toen terug naar RECHTS is gegaan. Das naar mijn idee een rare verklaring, maar goed.....

Verder met mij alles wel prima, nog steeds last van mijn rug en nek, maar das ook nog van zondag.

Zo rijdt je altijd prima in het rond, zo schrijf je twee af in vier dagen tijd :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Edwin5gtt (Punttang) schreef:
Haas schreef: Naar mijn idee zonder richting aan te geven.

als achteropkomende verkeer zal ik wel als schuldige bevonden worden en dus zwaar de pineut :(

......
Ik heb pas geleden met mijn bedrijfswagen ook zo'n ongeluk gehad.
Jij bent aan het inhalen en of hij nu richting aan geeft of niet hij is altijd fout.
Hij verandert van baan en niet jij.
Jij reed al links en degene die van baan verandert is altijd fout.
Altijd aanvechten, dat win je zeker.
Ik wens je iig heel veel sterkte met de afhandeling.
En laat je niet afschepen met dat jij fout bent want dan lachen ze alleen maar.
Misschien eens met jou verzekering praten over rechtsbijstand en dat het jou fout niet is.

Hoe is het met jou zelf? alleen geschrokken of nog pijntjes achteraf.
Veel sterkte.
helemaal mee eens
zeker als je schade hebt aan de zijkant en niet aan de voorkant
je bent er niet achterop geknald
en in een spiegel kan je nooit zien hoe hard je reed
trouwens helemaal vreemd
als die gezien heeft dat je hem in kwam halen waarom kwam die dan toch naar links?
dat mag helemaal niet, je mag bij het inzetten van een inhaalactie namelijk het overige verkeer niet hinderen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tyfus Haas klinkt erg.

De geen die van rijbaan verwisseld is altijd fout. Inhalen wordt gezien als bijzondere manouevre (Artikel 54 RVV). Je moet hierbij voorrang verlenen aan al het overige verkeer en deze niet hinderen.

Suc6 bij vragen hoor ik het wel

Verder geen brandwonden?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
GJ
Car: Megane 4 RS

Wow, ik schrik er wel ff van. Weer een auto naar de klote.
Succes met de afhandeling. Kun je niet ff via de verzekering een leenauto regelen?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken Haas, ik heb eens een ongeluk gehad waarbij ik een jaar op mijn geld moest wachten omdat die kerel zei dat ie groen had. Ik had 3 getuigen, reed op een voorrangsweg, ik had groen etc etc. Dat vechten de verzekeringsmaatschappijen wel uit, ik kreeg zelfs van mijn maatschappij (ook rechtsbijstand erbij) het geld al na een half jaar ofzo omdat ze zeker wisten dat ik het zou gaan winnen. Hoop dat het bij jou ook positief uitpakt (Y)
PaulM

:S damn haas dit is echt klote :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

en als je echt geen vervoer hebt
heb ik eventueel wel een gte te leen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marco (ClioII)

Dit is echt Klote Haas :(
Zonde van je mooie coupe, (U)
Sterkte met de afhandeling.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik las laatst dat je het rijgedrag van een Twingo helemaal niks vond, dus de mijne krijg je niet te leen :wink: (F) grapje tussendoor. :wink: Maar wel weer een goed gebaar Luco.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Sterkte, Haas... :(
Roy
Moderator

:( Wat een verhaal....

Succes en sterkte.
5 GT Turbo '88 GT5
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

enne.. als je last van de rug+nek blijft houden.. tuf voor de zekerheid ff langs het ziekenhuis! sterkte man! als ik iets kan doen...
Haas

@Iedereen: bedankt voor het medeleven, hoop dat het helpt bij de afwikkeling!
WouterW schreef:
Verder geen brandwonden?
jawel, mijn linkderonderarm dus, maar dat boeit me geen zak.... Ben witheter over de rest :(
Luco/Alpine-racer schreef:en als je echt geen vervoer hebt
heb ik eventueel wel een gte te leen
:worship:
wat een instelling! Als ik omhoog zit hoor je het... Ik probeer voor t weekend een oplossing te zoeken...
Steven
Car: M536

Hehe is die ouwe weer hoor...

Nouja dit moet zeker goed gaan komen, je hebt je fotos op je mobiel, je getuigen en van rijstrook wisselen is idd een speciale handeling waarbij je overig verkeer voorrang moet geven. En dat tegen een slappe verklaring van hem, dat moet je wel winnen.

Vervelende is dat je daar geen reet wijzer van wordt en je mooie megane gewoon aan poeier is. Bah, vooral na Rob nu dit weer :@
Xabre
Car: 19 16V

Man dit is echt @#$^* (N) (N) (N) (N) (N)

Zoals ik 't lees heeft die (t)rucker gewoon niet uit ze doppen gekeken en gewoon van rijstrook gewisseld.

Succes met de afhandeling, kan me goed voorstellen dat je er flink dizzy van bent :(
Trust me. I know what I'm doing.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Tjonge jonge wat een k*tzooi...

Ook in mijn ogen sta je wel sterk Martijn. Van rijbaan wisselen is een bijzondere handeling, en mocht jij al te hard hebben gereden kun je daar volgens mij alleen een verbaal voor krijgen, maar niet de schuld van het ongeval.

Veel succes met de afhandeling en je zoektocht naar een andere auto. (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Steven
Car: M536

Ow ik stel bij deze de 309 ook als beschikbaar, tis toch al een slet ;)
MaSteR Clio
Contacteer:

Aaah dit is echt super %&^#$ voor je man...pff wat een verhaal :(
Ik weet hoe je je voelt, heb 2 keer hetzelfde moeten meemaken in een andere verkeerssituaties (zonder beide keren schuldig te zijn).
Het komt weer goed, het duurt alleen een hele tijd maar zoals iedereen al zegt wijs jezelf zeker niet aan als de schuldige!
Ik hoop op een goede afloop voor je, veel succes.. (Y)
Haas

ik zit net de fotos nog te kijken..... Afdrukken van de band van zijn achteras staan op mijn rechtervoorscherm. En de achterste as van zijn aanhanger ligt zeker op een meter of 4.5 a 5 vanaf de achterkant.
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:ik zit net de fotos nog te kijken..... Afdrukken van de band van zijn achteras staan op mijn rechtervoorscherm. En de achterste as van zijn aanhanger ligt zeker op een meter of 4.5 a 5 vanaf de achterkant.
Pff wat een gek...dat moet echt eng geweest zijn :(
canonballman

Dit is idd klote zeg...

Maar zoals ik het lees, is het echt niet jouw fout, zeker als er 2 getuigen ook zeggen geen knipperlicht te hebben gezien. En ook al stond die wel aan, dan nog is het zijn fout. Als je je knipperlicht aanzet wil niet zeggen dat je gewoon naar links kunt sturen.

Ga ook effe in overleg met je verzekering over kosten van vervangend vervoer. Als je geen schuld hebt, en daar lijkt het op, kun je ook kosten claimen voor vervangend vervoer.

En misschien issie nog te repareren..??
canonballman

Aan de andere kant: 2 airbags eruit: economisch totalloss issie dan gauw....
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

:( :( Echt beroerd Martijn! Gelukkig heb je zelf niks, maar hier schiet je echt niks mee op. Klinkt behoorlijk (economisch) total-loss. :(

Mijn ervaring is dat een rechtsbijstandverzekering niet altijd even actief is. Blijf zelf goed opletten of je je recht wel haalt!

Sterkte met de verwerking (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dit meen je niet :( :(

Sterkte Haas...pfff
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Haas, ik heb vorig jaar een soortgelijk iets gehad, echter was het bij mij een Peus Partner ipv een vrachtwagen.
Om een lang verhaal kort te houden...... na een hoop ge-emmer tussen beide verzekeringsmaatschappijen is bij mij de tegenpartij als schuldige aangewezen omdat deze niet goed gespiegeld had. Dit zou je op zich mee kunnen nemen als tip richting jouw rechtsbijstandverzekering.

Succes met de afhandeling. :)
Vos

Lijkt me idd een duidelijk verhaal!

Artikel 54.

Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

Zonde van de Megane maar gebeurd is gebeurd... gewoon straks wat anders kopen (als ie totall is)!

Succes (F)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Damn.,.... dit is zwaar kl%te man.

Succes met de afwikkeling ervan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas

canonballman schreef:En misschien issie nog te repareren..??
mwah...zeg nooit nooit, maar een deur die niet meer sluit en een lichte golf in het dak zegt mij genoeg. Bovendien is mijn kenteken in beslag genomen, dus die komt niet meer in mijn beheer op de weg. Kies er dan liever voor t schadebedrag uit te laten betalen (als ik in mijn gelijk gesteld wordt) en wat anders te kopen.
Martijn schreef::( :( Echt beroerd Martijn! Gelukkig heb je zelf niks, maar hier schiet je echt niks mee op. Klinkt behoorlijk (economisch) total-loss. :(

Mijn ervaring is dat een rechtsbijstandverzekering niet altijd even actief is. Blijf zelf goed opletten of je je recht wel haalt!

Sterkte met de verwerking (Y)
doe ik zeker. Ga proberen m morgen weg te halen bij t bergingsbedrijf en zoek alle rekeningen op van de afgelopen 5 maanden. Heb er in totaal toch we een eu of 15 a 1800 ingestopt :~

Sorry dat ze zo moet eindigen.... tis zo droevig haar te zien staan achter dat hek :(
Maarten

Klote Haas, lees het net pas, wat een verhaal ..... :(

Succes met de verdere afhandelingen!
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Steven(stk)

haas balen man :(
Marieke

Nonderju dan! Schrik me kapot joh :S

Heeeel, heeeel, heeeeeeel veel sterkte hiermee Martijn! Als ik (of Stefan) iets voor je kan doen dan horen we het graag!!

Maar wat een (N)vrachtwagenchauffer zeg.... Het feit dat hij een verkeerde verklaring aflegt (zo begrijp ik het tenminste) zal jou ook sterker doen staan in dit verhaal!

Heel erg kut dat je ná zondag dit ook nog eens moet meemaken en idd wat je zegt zo super erg voor de auto :S :(

Sterkte (F)
Plaats reactie