Heb niet zoveel onderhoud gehad eigenlijk, standaard dingen zoals olie en bougies. Verder was 1x de benzine dampvat kapot die gaf storing en 1 wiellager is vervangen. Km stand is nu 98000 dus hij kan nog ff mee

Inderdaad, nu je het zegt, bij mij hoor ik het ook alleen bij warme motor. Jammer dat er zo verrekte weinig ruimte is om met een sleutel 13 bij die spanrol te komen. Zonder de bovenste motorsteun los te maken en het blok iets te laten zakken is het eigenlijk nauwelijks te doen.MartijnG schreef:Dat krekel geluid heb ik er ook inzitten overigens, vooral als de motor warm is. Komt wel ergens bij de distributiekant vandaan en lijkt inderdaad op een poelie geluidje.
Ik poets ze af en toe met een doekje en zo'n tube krasverwijderaar, maar ik merk dat ik langzaam maar zeker de coating eraf aan het poetsen ben. Iemand nog zinvolle tips? Is die coating (UV?) erg belangrijk?MartijnG schreef:Koplampen polijsten is wel een must ja, laatste gedaan en scheelt aanzienlijk op de hoeveelheid licht en ziet er op het oog meteen ook weer een stuk sjieker uit.
Zal proberen dit topic niet heel veel te vervuilen voor Paul, maar ja ik heb zelf bij de aankoop in februari de LPG laten inbouwen. Dat was bij een kilometerstand van 85.000, ik stond vanmorgen op 120.000. Of het zich terug betaald is natuurlijk afhankelijk van je situatie, maar in mijn geval zit dat wel goed. Minimaal 40.000km per jaar en een LPG installatie kost je €1600. Auto zelf koste rond de €3500. 3 jaar garantie op de LPG nstallatie, dus daar hoef ik me niet druk om te maken en de K4M op LPG zijn ook prima. Ik wil er toch zeker 3 jaar mee rijden en dan zit ik rond de 200.000 en is ook de distributieriem aan de beurt. Als ik met 200.000km nog €1500-€2000 mag vangen dan ben ik een gelukkig man (de Clio II dCi die ik hiervoor ooit eens heb gehad kreeg ik ook nog €1600 op terug met 330.000km op de klok). Vergeleken met de Megane II 1.9 dCi die ik hiervoor had rijd ik nu een stuk goedkoper kan ik je vertellen (zowel vaste lasten als onderhoud!).Wizard schreef:Ikzelf rijd ook veel kilometers alleen niet permanent. Diesel is daarom oninteressant maar toch weer het proberen waard. Nu zie ik dat je LPG hebt ingebouwd, zat dat al in de Initiale of heb je dat recent laten inbouwen? Heb het overwogen maar de Clio is inmiddels ook weer 12 jaren oud. Dus vind niet dat ik het moet doen waar een ander weer zegt dat ik nu weet wat ik heb en de installatie zich terugbetaald.
Kun je daar niet precies bij via de wielkast met de velg eraf?mox schreef:Inderdaad, nu je het zegt, bij mij hoor ik het ook alleen bij warme motor. Jammer dat er zo verrekte weinig ruimte is om met een sleutel 13 bij die spanrol te komen. Zonder de bovenste motorsteun los te maken en het blok iets te laten zakken is het eigenlijk nauwelijks te doen.MartijnG schreef:Dat krekel geluid heb ik er ook inzitten overigens, vooral als de motor warm is. Komt wel ergens bij de distributiekant vandaan en lijkt inderdaad op een poelie geluidje.
Niet goed genoeg helaasMartijnG schreef:Kun je daar niet precies bij via de wielkast met de velg eraf?