PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

PaulM's Clio II 1.6 16v Initiale Paris

Post by PaulM »

Hallo,

Na 6 jaar met plezier in me clio 1.8 16v gereden te hebben vond ik het tijd voor wat anders. Omdat ik ook iets meer zelf wil doen aan de clio en het klote is als je daarbij maar 1 auto hebt heb ik gezocht naar een daily voor erbij. Omdat ik nu iets meer gemak wil met rijden (lees een audioloze kofferbak, fatsoenlijk over drempels en meer gadgets) ben ik gaan kijken naar een clio 2 ph2 1.6 16v initiale 5drs. Was ff zoeken maar ik heb er 1 gevonden en gekocht:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0147.jpg[/img]

wat een rete verschil met mijn huidige clio! :D zo stil en comfort! Zijn wel paar onderhouds dingetjes die ik nog moet doen maar dat kan ik wel zelf vooral nu de rode clio ook nog gewoon rijd.

:beer:
Last edited by PaulM on Sun 10 Sep 2017 9:27, edited 5 times in total.
ARNO16V
Posts: 6622
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel
Contact:

Post by ARNO16V »

Gefeliciteerd met je aankoop! Nog plannen d'r mee? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

ik moet nog een setje Renault Club Nederland kentekenplaat houders hebben en een RCN kentekenbewijs mapje erbij ;) verder nog wat onderhouds plannen, had al een verlagingsset aanbod van Haas gekregen voordat ik hem uberhaupt had gekocht :P maar eerst zo ff karren dan zien we wel verder :bang:
Ferdy
Über-Spammer
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Post by Ferdy »

Geniet ervan !!!

Ik zou die verlagingsset lekker overslaan.
Mooi ouwe lullen en luxe cruisen met dit ding !
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

precies ziet er misschien beetje ouwelullen bak uit maar voor het pimpen pak ik de 16v wel :smile: dit is puur voor de comfort :)
ARNO16V
Posts: 6622
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel
Contact:

Post by ARNO16V »

Tuurlijk niet, verlagen dat ding man!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Leuk ding. Als daily zou ik er ook niet teveel aan verspijkeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Wouter »

Je wordt oud Paul :P

Net ding (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

zit al 1 jaar van de 30 af :S ;)
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Ik zeg; schroefsetje :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

wil er nog wel een trekhaak onder rossen maar dat komt nog :)
Jacob Priem
Posts: 1676
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Post by Jacob Priem »

Leuke clio, zal ook lekker luxe zijn die initiale uitvoering (Y)
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Post by tutuur »

Lekker hoor!
Dat zal idd een heel verschil zijn met de 16v :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Zijn inderdaad erg mooie wagens (Y) Alleen jammer dat die 5 deurs nét een klassen hoger in de wegenbelasting vallen :) Snap overigens ook niet dat bijna alle Initiales 5-deurs zijn (ik heb er ook naar gezocht).

Trekhaak is inderdaad ideaal, hoeveel mag die van jou trekken?
Die wielen zou ik trouwens ook best nog eens onder mijn Clio willen gooien.

Veel plezier ermee (Y) En leg de penbobines maar vast achterin :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
Arco
Über-Spammer
Posts: 18282
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Feli met de aankoop.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

dank allen :beer: de clio mag ongeremd 545 kilo trekken, dat is niet echt veel maar wil ook de trekhaak voornamelijk voor fietsendrager omdat ik wel eens ga mountainbiken. kan dan met een maat van mij stuk verder ook gaan fietsen. aanhanger kan er dan wel achter voor bv bankstel halen ofzo. op kenteken is het gewicht 990 kilo, deze zit nu in dezelfde klasse als mijn clio 1.8 16v.
Penbobine verhaal ken ik ja ;) me pa heeft een scenic uit 2002 (+-) en daar ligt volgens mij dezelfde motor in en die heeft het ook al x gehad ;)
Moet nog wel ff wennen aan de comfort en de shit in kofferbak leggen, leg het nu nog standaard op achterbank of bijrijders stoel :D
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

ps, volgens mij kan ik op deze clio ook mijn winterbanden schroeven van de clio 1 (die speedline ph2 clio 16v velgen). gaat dat zo passen of wordt het ET verhaal een probleem.

Deze dus:

Image

of het staat is een ander verhaal :P
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Past wel...velgen zullen iets verder naar buiten staan maar das geen probleem. (ET van de Clio 16v is lager dan de Clio 2, 36 vs. 42)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

van de winter even proberen :) de radio front moet eraf om een spuglelijke carkit eruit te halen. Iemand van die pinnetjes over om hem eruit te wippen of is dat kwestie van 2 paperclips.
Gerald
Über-Spammer
Posts: 11112
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Location: Du I Ven
Contact:

Post by Gerald »

PaulM wrote:van de winter even proberen :) de radio front moet eraf om een spuglelijke carkit eruit te halen. Iemand van die pinnetjes over om hem eruit te wippen of is dat kwestie van 2 paperclips.
welk merk autoradio? Origineel renault heb ik wel voor je te leen. ;-)
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

ik doe t altijd met 4 popnagels, liggen standaard in mijn dash.

Bel maar ;)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

Haas wrote:ik doe t altijd met 4 popnagels, liggen standaard in mijn dash.

Bel maar ;)
is origineel renault. Zal van de week ff langskomen goed? ik bel nog van tevoren :)

@Gerald, thnx voor aanbod, zal ff met die popnagels proberen anders laat ik het weten! :)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

net de auto laten uitlijnen want hij trok een beetje naar rechts. afwijking viel nog mee maar weet nu dat dat iig goed zit. ook nog naar de remschijven voor en blokken gekeken, schijven waren nog goed (zat niet eens een randje op) alleen de blokken is onduidelijk. Die ga ik wel vervangen (kosten ook geen drol).

@Haas, zaterdag wat te doen? :D :beer:

ps over die kentekenplaat houders, worden die al in RCN aangeboden of komen die nog? :) wil er wel 1 hebben iig als ze beschikbaar zijn . :beer:
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

en nu trekt hij niet meer naar rechts? Toch wel vreemd, je kunt alleen sporing afstellen

leuk bakkie verder paultje :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

Martijn Kool wrote:en nu trekt hij niet meer naar rechts? Toch wel vreemd, je kunt alleen sporing afstellen

leuk bakkie verder paultje :D
de auto was iig klein beetje van het correcte af :)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

even wat vraagjes:

Zaterdag wil ik:

- Remblokken voor vervangen, nog tips voor goede? Of gewoon bij brezan setje bestellen.

- Olie verversen. Wat gaat er normaal in. Gewoon 10w40 voor 1.6 16v lijkt mij? Dan gooi ik er weer total quartz 7000 10w40 in. Zit bij de 1.6 ook een ringetje tussen de plug en carterpan net zoals de 1.816v en kan je met dezelfde haak om bij de 1.816v de plug eruit te halen die van de 1.6 loskrijgen?

- ik vond gister onder de bestuurdersstoel een 6cd wisselaar van renault, is wel voor normale audio cd's dus ik heb me trance '99 4cd box er maar ingemikt :D. Weet iemand of je daar zo een andere wisselaar voor in de plaats kan aansluiten? Heb nog een mp3 12cd wisselaar van jvc in de rode clio namelijk :) (ja het is oude meuk maar werkt nog steeds! ;) )

- De matten voor zijn niet zo heel goed meer. Wil in toekomst nog nieuwe matten met 'initiale' erin geborduurd erin leggen. Nog even uitzoeken of er een goed bedrijf is die ze maakt.
User avatar
Adinsx
Posts: 6961
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Location: Oosten des lands

Post by Adinsx »

- Remblokken van TRW worden veel gemonteerd door de dealer om piepen te voorkomen.

-Gewoon 10W40, caterplug zit een koper-ringetje onder. Gewoon normale vierkante sleutel heb je nodig om de boel los te krijgen.

- Ah, jij had de wisselaar ook laat door? Ik kwam hem na 2 weken pas tegen in 182 destijds. De aansluiting is redelijk universeel, staan vast wel plaatjes van op Google. Een blauw stekkertje als ik het goed heb.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

Adinsx wrote:-Gewoon 10W40, caterplug zit een koper-ringetje onder. Gewoon normale vierkante sleutel heb je nodig om de boel los te krijgen.
Als dit hetzelfde is als bij een clio 16v zit ik goed :)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

net bij brezan geweest, voor de olie gaven ze minstens 5w40 aan, 10w40 stond niet eens in het lijstje. Dus ik denk dat ik nog ff ga navragen hoe het nu zit met die olie :)
Remon
Posts: 1840
Joined: Wed 8 Dec 2004 18:57
Location: Soest

Post by Remon »

http://www.kroon-oil.com al geprobeerd? Daar staan ook de aanbevolen en alternatieven weergegeven.
Nette Initiale trouwens! Vind die kleur ook echt mooi staan op een Clio II. Ik zou hem alleen een klein beetje verlagen en RS velgen eronder gooien voor het mooie ;)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

Remon wrote:www.kroon-oil.com al geprobeerd? Daar staan ook de aanbevolen en alternatieven weergegeven.
Nette Initiale trouwens! Vind die kleur ook echt mooi staan op een Clio II. Ik zou hem alleen een klein beetje verlagen en RS velgen eronder gooien voor het mooie ;)
die geeft 5w40 aan als aanbevolen:

MOTOR, K4M
Smeermiddel inhoud: 4,75 liter
Inhoud filter: 0,5 liter
Aanbevolen product:
Specialsynth MSP 5W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden

Goede alternatieven:
Duranza LSP 5W30
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden

Helar 0W40
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 24 maanden
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

5w40 is eerder dun dan 10w40 toch? ik rij voornamelijk korte stukken (11km per rit) naar me werk Ik gooi er wel total quartz 5w40 9000 in, zou goed moeten zijn :)
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

5w is koud dunner dan 10w
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

http://www.dekruibergolie.nl/kruiberg_n ... liter.html

lijkt me ook wel wat :) misschien iets voor een groupbuy? ;)
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

net even de renault garage gebeld die de auto in onderhoud had, zij gooide er ook 10w40.

Zo net even wezen winkelen:

- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- nieuw interieurfilter
- luxe kentekenplaten besteld

Binnenkort deze eropschroeven en de olie + filter vervangen. Weet ik iig zeker dat het allemaal gedaan is. Bougiekabels/rotor nog niet naar gekeken. kan ik wel ff inspecteren als ik toch bezig ben :)
Post Reply