Even een korte intro, gezien al de perikelen om de oldtimer MBR vrijstelling en ik eigenlijk een veelste grote auto (Audi A4) rijd als forens (110km/dag) is een beetje een sport ontstaan met een collega om de goedkoopste auto te verzinnen om de dagelijkse werk kms te rijden. Hij rijd een rammelende '84 golf diesel met bruin interieur, waar hij dus (waarschijnlijk) vanaf 1 jan een slordige 90 euro aan wegenbelasting voor moet gaan betalen... dus praktisch hoeft het niet te zijn, als er maar een stoel in zit en de auto ons betrouwbaar naar ons werk @ DAF Trucks Eindhoven brengt.
Nu ben ik eigenlijk een VW/Audi man (mijn 2e auto is een '74er Passat) maar Polo's zijn overwegend duurder met een beetje normale km standen. Mijn oog was gevallen op een twingo, een kittig karretje die het volgens en bekende bij Vialle ook goed op LPG-G3 doet!
Hoe goedkoop kan je rijden:
56 euro wegenbelasting, in de 3 maanden
Verbruik van rond de 1:17 met literprijs van rond de 75ct!
Morgen ga ik kijken voor een Twingo

Wellicht dat ik de 1149cc ga vervangen voor wat nieuwers, mijn collega (met Renault 4 ervaring) zegt dat het nogal een gedateerd blokje is, wellicht heeft iemand een advies voor een zuinig blokje wat makkelijk te swappen is?
Groeten,
Maarten