Johan's GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

Nog een mooie vondst op Ebay:
Image
Image
Last edited by Johan on Sun 23 Apr 2017 16:27, edited 2 times in total.
Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

Ik heb een nieuwe daily driver :) :):

[img]http://www.uijen.org/IMAG0070.jpg[/img]

en voor de vijf heb ik nog nieuwe velgen geregeld. Zal ik binnenkort eens foto's van gaan maken.
Last edited by Johan on Sun 23 Apr 2017 16:27, edited 2 times in total.
AnthonyR
Moderator
Posts: 8899
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem
Contact:

Post by AnthonyR »

Mooie coupé! (Y)
Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Nice Johan. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Posts: 1676
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Post by Jacob Priem »

Idd mooie coupe ! (Y)
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Laat de wielen onder je GT maar eens zien, Johanski! Ik ben erg benieuwd... Toen ik de laatste foto's zal, had ik direct spijt dat ik ze verkocht had. :(
Patrick RS
Moderator
Posts: 14766
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Post by Patrick RS »

Ik vind dit gt modellen erg geslaagd dus mooie bak heb je daar (Y)

Alleen vind ik de ledjes niet zo mooi weggewerkt bij de facelift maar goed dat is maar een klein detail.

Ben ook benieuwd naar de wielen onder de 5 (Y)
Willeon de Zoete
Posts: 7023
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Post by Willeon de Zoete »

Allemaal aan de GT line! (Y)

Laat die wielen voor de 5 GT ook maar zien dan!
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Merijn wrote:Laat de wielen onder je GT maar eens zien, Johanski! Ik ben erg benieuwd... Toen ik de laatste foto's zal, had ik direct spijt dat ik ze verkocht had. :(
Jou wielen over genomen dan? Heb je zelf al iets nieuws?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Nee, de goudkleurige Speedlines die onder onze circuit Clio vandaan komen. Die heeft ie heel mooi opgeknapt!
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

Zow vandaag een dagje vrij, dus ffies de velgen eronder geknalt:

[img]http://www.uijen.org/IMAG0074.jpg[/img]
[img]http://www.uijen.org/IMAG0075.jpg[/img]
Last edited by Johan on Sun 23 Apr 2017 16:31, edited 3 times in total.
Jennesclio
Posts: 9
Joined: Fri 4 Jan 2013 23:50
Contact:

Post by Jennesclio »

Wow.. Mooie auto zeg!! :worship:

Vroeger had mijn moeder ook een renault 5 Gt turbo.
Een zwarte met rode accenten kan dat kloppen? Maar deze is echt super cool!
En mooie velgen haha, vooral die onderste..
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Goed bezig, Johanski! De velgen zijn goed opgeknapt, zeg. Erg vet! Een tikkie lager zou het helemaal afmaken. :beer:
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

Wordt tijd voor een schroefset ja :). Die veren die er nu onder zitten zijn ook eigenlijk te slap. Bij slalommen over de weg helt ie te veel over vind ik. Dacht eerst dat het de ballonbandjes waren. Maar nu merk je echt dat het de veren zijn. De originele veren die er onder zaten waren een stukkie zwaarder.
LuukRS
Posts: 910
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Location: Beverwijk NH

Post by LuukRS »

Staan echt goed die speedline's (Y)
Jacob Priem
Posts: 1676
Joined: Mon 21 May 2007 18:34

Post by Jacob Priem »

Mooie velgen onder de Gtt !

Moet ik weer opzoek naar wat nieuws voor onder mijn Gtt... ;-) :lol:
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

mooie bak Johan! :)
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

Zoals gezegd, die zijn echt netjes opgeknapt Johan!
Ik had ze al opgegeven ;)
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

Nog een mooie:
[img]http://home.online.nl/uijen/969701_1020 ... 2991_n.jpg[/img]

In de kerstvakantie de carburateur uit elkaar halen. Die is in 24 jaar ook nog niet open geweest denk ik.
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: Johan's GT Turbo

Post by MartijnG »

Leuk werkje denk ik...ik twijfel nog om eraan te beginnen :p

Maak eens een mooie how-to als je zin hebt :smile: (Y) Hoeven we die handleiding die je eerder posten tenminste niet te 'Google-Translaten' :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Johan's GT Turbo

Post by Merijn »

Het is niet zo moeilijk... Maar volgens mij is het ook niet echt noodzakelijk. De brandstof houdt de boel goed schoon van binnen. Een nieuw setje pakkingen is geen overbodige luxe.
Wouter
Über-Spammer
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Wouter »

Mooi ding Johan!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

Ondertussen is de carburateur uit elkaar geweest. De reden hiervoor war dat het gas bij stationair wel eens bleef hangen op 1500 tpm. Dus carburateur uit elkaar nieuwe pakkingen er in, ding weer in elkaar. Niet zo moeilijk zou je zeggen.

[img]http://www.uijen.org/IMAG0182.jpg[/img]
[img]http://www.uijen.org/IMAG0186.jpg[/img]
[img]http://www.uijen.org/IMAG0193.jpg[/img]
[img]http://www.uijen.org/IMAG0197.jpg[/img]


Maar schijnbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan. Bij koude start is er niets aan de hand, maar als je een stukje hebt gereden (2/3 km), dan loopt ie daarna slecht stationair. Vooral hikken en onregelmatig stationair lopen. Draaien aan de de co schroef maakt geen verschil dus je zou denken dat ie valse lucht onder de gasklep zuigt. Maar als ik remmenreiniger rond de carburateur voet spuit dan hoor je geen verschil. Al een paar keer de carburateur er opnieuw op gezet maar helaas geen verschil. Volgas loopt ie trouwens gewoon goed.

Ik denk dat ik dus een andere carburateur moet gaan zoeken.....
Last edited by Johan on Sun 23 Apr 2017 16:29, edited 1 time in total.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Re: Johan's GT Turbo

Post by Steven »

Je stationairsproeier kan vies zijn, das die dikke schroef die in het midden zit van de andere kant als je laatste foto. Heb je een grote platte schroevendraaier voor nodig.

Ultrasoon reinigen van het hele ding helpt vaak ook nog wel, juist door het openmaken gaat de troep nog wel es in de kleine kanaaltjes/sproeiers zitten waardoor ie pas echt vervuilt raakt.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Posts: 5601
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Location: Opeinde

Re: Johan's GT Turbo

Post by Willem-Jan »

Ultrasoon reinigen kan vaak wel bij een buitenboordmotor monteur. Die hebben allemaal zo'n ding staan.
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by mark 5t »

nieuwe ultrasoon reiniger kost btw ook geen ruk.

maar ja voor 1 keertje gebruiken koop je ook geen nieuwe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

Het heeft ff tijd nodig gehad maar de 5 loopt weer netjes stationair. Waarschijnlijk een veer die omgedraaid zat. Hopen dat het dit weekend een beetje mooi weer wordt dan kan ik een mooie tour maken.
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: Johan's GT Turbo

Post by MartijnG »

Welke veer Johan? Mooi dat ie het weer doet (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

Die konische veer, op de foto links in het midden.
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Re: Johan's GT Turbo

Post by PaulM »

fijn dat ie weer goed rijdt Johan! :) kom maar keer langs met dat ding :P
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

Zo ff afstoffen. 8)
Afgelopen winter de HRC maar eens uitgehaald en de rembekrachtiger een nieuw likje verf gegeven. Daarnaast oiok het start motor hitteschild en het grote hitteschild vervangen.

Maar nu ben ik natuurlijk vergeten hoe de remleidingen op de hoofdremcilinder moeten komen. Weet iemand welke uitgang van de hoofdremcilinder op welke rem moet komen?

Image

Image

Image

Image
Image
jacques
Posts: 2438
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Johan's GT Turbo

Post by jacques »

Meestal toch van boven af gezien
LV RA
RV LA

of

RV LA
LV RA

Op een zuiger zit een achterrem en een voorrem en dus is het diagonaal gescheiden
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Johan's GT Turbo

Post by Johan »

OK, ik zal dit eens van het weekend proberen.
Post Reply