10/12/2012 schreef:Ik heb zojuist een poll gestart om helder te krijgen welke avond van de week het beste gekozen kan worden om de races te gaan plannen.
Ik hoop dat iedereen zo eerlijk is om maar 1 keer te stemmen en geen stemmen te gaan ronselen van andere forumgebruikers. Bevestig je stem daarom even in dit topic, zodat we weten dat het eerlijk gaat en we straks wel een helder overzicht hebben.
Als je meerdere avonden kunt, laat het dan ook even weten en meldt daarbij op welke je gestemd hebt. Ik zal dan op de achtergrond bijhouden wat de stand is en die nadat de poll klaar is, aanpassen in de telling.
Let op: De poll loopt 10 dagen! 20-12-2012 is de laatste dag dat je je stem kunt uitbrengen!
Een conceptversie van de racekalender is ook al gemaakt. Deze zal later deze week online komen, zodat iedereen daar zijn mening over kan geven. We willen het natuurlijk voor iedereen leuk houden, maar kunnen aan de andere kant ook niet aan ieders wensen voldoen. Hopelijk kunnen we met z'n allen wel tot een compromis komen.
Tot zover... Stemmen maar!
27/11/2012 schreef:Ik ben, samen met wat andere liefhebbers van Gran Turismo 5, aan het kijken of we een leuke groep mensen bij elkaar kunnen vinden, die op regelmatige basis zin hebben in 1 of meerdere korte races. Is je interesse gewekt?Lees dan even verder!
Races
Het idee is om op vooraf geplande dagen 1 of meerdere korte races te rijden. Denk dan aan een race die bestaat uit 15 minuten practice/qualify en ca. 15 minuten racen. Zo blijft het leuk en overzichtelijk en mocht je een fout maken of in een crash verzeild raken, wat natuurlijk een keer kan gebeuren, dan kun je snel weer meedoen voor de prijzen! Volgens een nader te bepalen puntentelling, zal aan het eind van het seizoen iemand tot kampioen worden gekroond.
Auto
Om het startveld zo competatief mogelijk te houden, moeten er een aantal regels worden toegepast. Denk hierbij aan een restictie aan het aantal performance points, het type banden wat gekozen kan worden of gewoon een vastgestelde stock auto.
Circuit
In principe moet elk circuit op de kalender kunnen staan. Niet iedereen zal elk circuit even uitdagend vinden of het beste uit de verf komen, maar dat probleem heeft iedereen natuurlijk. Het idee is om vooral leuk en uitdagende races te creeren, waarbij iedereen kansen heeft om te winnen.
Regels
Net als bij het racen op een echt circuit zijn er een aantal zaken strict verboden. Iedereen zal begrijpen dat het niet getolereerd wordt als er moedwillig mensen van de baan gereden worden, tegen de rijrichting in wordt gereden, algemeen onsportief gedrag wordt vertoond, etc. Het is de bedoeling dat we tijdens deze races leuk, competatief, close en clean rijden!
Mocht je nog steeds geinteresseerd zijn, meldt je dan aan via dit topic! Als er genoeg animo is, zal er een duidelijk plan komen, waarna we een mooie winterplanning gaan maken.
Tot zover... Let the games begin!