Rick's '94 Clio 16v

Vertel hier alles over je project.

Rick's '94 Clio 16v

Postby Rick16v » Tue 21 Jul 2009 18:38

Bij deze mijn project topic.

Ik ben dus van plan de auto zowel visueel als motorisch dik in orde te maken!

Watskebeurt?

Visueel:
- Zwarte zij-knippers [Autostyle]
- Angel eyes black [JUNYAN]
- Velgen 15" [Team Dynamics Drifz]
- B-lijst folie verwijderd
- Kentekenplaathouder zonder reclame!

- Momo Corse stuur

Motorisch/Performance:
- Uitlaatsysteem RVS [PECO]
- Boegiekabels [Magnecor Electrosports 80]
- Aluminium veerpootbrug [Wiechers Sport]
- Schroefset [KW variant 1]
- Luchtfilter [K&N] in originele luchtfilterhuis
- Volledige revisie F7P bij 250.000km [Atec Ridderkerk/Biggelaar]
- K-Tec Racing uitlaatspruitstuk RVS
- Hondenbot motorsteun [Powerflex]


Wil nog:
- Roestplekken verhelpen.

Image
Image
Last edited by Rick16v on Thu 15 Nov 2012 21:42, edited 28 times in total.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Rick16v » Tue 28 Jul 2009 15:25

Pipercross (foam) luchtfilter is inmiddels gemonteerd en ook de nieuwe magnecore boegie kabel set electrosports 80.

Luchtfilter bevalt wel.. lijkt iets soepeler bij alle toeren t.o.v. een K&N... K&N had zeker een lekker zuigend geluid, de pipercross is wat stiller/doffer.

Boegiekabels.. tja die waren aan vervanging toe, oude waren uitgedroogd en beschadigd (originele kabels zijn duurder bij de dealer).
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Steven » Tue 28 Jul 2009 15:31

Stond jij gister niet op Zandvoort met dat ding? Komt me wel wat bekend voor.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Geert » Tue 28 Jul 2009 15:37

Rick16v wrote:Pipercross (foam) luchtfilter is inmiddels gemonteerd en ook de nieuwe magnecore boegie kabel set electrosports 80.

Luchtfilter bevalt wel.. lijkt iets soepeler bij alle toeren t.o.v. een K&N... K&N had zeker een lekker zuigend geluid, de pipercross is wat stiller/doffer.

Boegiekabels.. tja die waren aan vervanging toe, oude waren uitgedroogd en beschadigd (originele kabels zijn duurder bij de dealer).


je weet dat een openluchtfilter tot 12 pk vermogen verlies op kan leveren?
Geert
 
Posts: 3868
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Rick16v » Tue 28 Jul 2009 17:38

Ik was inderdaad op Zandvoort... ik liep rond met een oranje Unox muts :D
Laat me raden, jij clio williams die met ongeveer 60km/u achteruit reed.. je had die spelende kinderen zeker niet gezien.


@ Geert, ik was al op de hoogte :) het luchtfilter is een vervanger.. zit dus nog in de box! (Y)
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Steven » Tue 28 Jul 2009 17:54

Veel harder dan 50 kun je niet achteruit hehe.

Spelende kinderen? Kep daar nog nooit echt kleine kinderen gezien, ze zaten iig niet in de buurt van m'n rijbaan.
Was ook wel ietwat gefokt door die knurfterige gasten van de organisatie, man man wat een sukkels. :p

Nouja toch de laatste keer geweest dit jaar, kinderbaan. (ah dus toch :D )
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Rick16v » Tue 28 Jul 2009 17:58

Maak je geen zorgen, er waren geen kinderen... whahaha was meer ter indicatie (hoe veilig die actie was hahaha).

Tour 5 reed je niet toch.. enkel de sport sessie erna!? Heb je me zien vliegen tour 5 gerlachbocht hahaha.. onehundred annndd eighttyyyyy... mijn eerste bijna dood ervaring in de clio! :bang:


Ik ging zoals die audi vanaf 0:30seconde, maar ik corrigeerde direct goed en keerde dus 180* aan de rechterkant van de weg :P
http://www.youtube.com/watch?v=JF-cuVhmQuM
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Tim » Tue 28 Jul 2009 18:58

Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!

Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp :P
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby DennisT » Tue 28 Jul 2009 19:56

Openluchtfilter klinkt wel heel erg dik :P Ik heb een hitteschild om het filter gemaakt en 2 buizen op het filter gericht voor koude lucht.
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Steven » Tue 28 Jul 2009 22:55

Tim wrote:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!

Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp :P


Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geld (N)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Martijn Kool » Tue 28 Jul 2009 23:09

Steven wrote:
Tim wrote:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!

Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp :P


Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geld (N)


ga dan lekker naar de ring

beter ga je ernaast wonen dan..

wel om de maand een andere auto dan, anders kan t echt niet..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Steven » Wed 29 Jul 2009 7:48

Ja volgend jaar misschien eens een S7 cursus, Erik v. Gemeren wilde ookal meedoen, Timmie ook. Tim S. en Ronald vast ook wel :)

Edit: Leuk ding trouwens Rick, kep je alleen op het paddock gezien, was weer veel te druk met mezelf hehe.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 29 Jul 2009 10:28

Rick16v wrote:Ik ging zoals die audi vanaf 0:30seconde, maar ik corrigeerde direct goed en keerde dus 180* aan de rechterkant van de weg :P
http://www.youtube.com/watch?v=JF-cuVhmQuM


jammer dat het er niet duidelijker op staat :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14271
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tim » Wed 29 Jul 2009 10:54

Martijn Kool wrote:
Steven wrote:
Tim wrote:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!

Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp :P


Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geld (N)


ga dan lekker naar de ring

beter ga je ernaast wonen dan..

wel om de maand een andere auto dan, anders kan t echt niet..

Niet zeuren Martijn, wanneer kom je de bandjes ophalen? :D

@ Stevie
S7 lijkt me wel erg gaaf en leerzaam, volgend jaar maar eens kijken (Y)
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby Rick16v » Tue 4 Aug 2009 14:26

Kleine update, morgen worden zowel de wiechers aluminium veerpoot brug gemonteerd als de nieuwe schroefset (KW), als het makkelijk gaat komt de achterkant EEN hele centimeter omhoog, de voorkant gaat iets omlaag.

Compressie meting gaat ook gebeuren.. juhuuhuuhu! 8)
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby jankees » Tue 4 Aug 2009 16:48

Goed om te zien dat je lekker investeert met goede spullen in je auto daar hou ik van (Y)
jankees
 
Donateur
Posts: 890
Joined: Tue 26 Jun 2007 8:40

Postby Rick16v » Tue 4 Aug 2009 19:07

:)

ik ook :P
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby DennisT » Tue 4 Aug 2009 19:52

Hoe wil je dat doen dan met de torsieas, 1 cm is niet mogelijk toch? Zal wel 2-3cm per tand zijn?
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Rick16v » Tue 4 Aug 2009 20:06

Ik ga het even nakijken..

in het meest extreme geval ga ik gewoon weer 195/50 rijden ipv 195/45, wel goed dat je het opmerkt...

Ik begrijp uit DEZE "how to" dat je de as op ieder willikeurige hoogte kan stellen.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby DennisT » Tue 4 Aug 2009 22:46

Ik heb dat ook vaker gehoord ja, maar heb er ook nog steeds geen duidelijk beeld bij. Je slaat de torsieas terug als de hoogte juist is, maar als de tanden dan verkeerd staan kan je slaan wat je wil, maar dat heeft dan toch geen zin. Waarom eigelijk een cm omhoog?
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Daan2D » Tue 4 Aug 2009 22:58

Torsie trek je eruit, je steld je as op de hoogte in die je wilt en torsie er weer in, die hebben zoveel tandjes dat je het wel mooi op gewenste hoogte terug kan slaan :wink: (Y)
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2248
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 Grand Tour

Postby Rick16v » Wed 5 Aug 2009 15:33

Nou achter is ie gewoon iets te laag voor straat gebruik met 195/45 banden...

Ik wou dus de voorkant een stukje omlaag hebben, dan ligt die uitlaat dus ook weer lager... achter is de clio al echt laag.. vandaar :)

Kans zit erin dat ik het gewoon zo laat hoor, ivm. vastzittende torsieassen.

We zien het wel, anders moet ik voorlopig maar half afgetankt rijden... en mijn reserve wiel voorin leggen :P

[update]
I.v.m. rugklachten was het allemaal eigenlijk niet mogelijk vandaag om de spullen te monteren, uiteraard heb ik hiervoor een andere oplossing gevonden.
Auto weggebracht naar ATEC (Ridderkerk), die gaan de boel monteren.
Gelijk gevraagd over de verlaging aan de voorkant, ze waren van mening dat het niet echt veel lager kan zonder problemen, geloof ik eigenlijk ook wel.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Rick16v » Sat 8 Aug 2009 11:12

Achterkant is nu in verhouding erg hoog.. ga nog een keer terug om de achterkant weer te verlagen...

Mannen bij atec kregen het niet voor elkaar het traploos te stellen... stappen van 4cm werd mij verteld.

Dus maar weer 4cm omlaag :P
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Rick16v » Sat 8 Aug 2009 20:48

- Compressie meting uitgevoerd, blijkt dat mijn 4e cilinder nogal een hoop mist.
Kan dit zijn door een langdurige slechte ontbranding (door slecht contact tussen de aansluiting van de boegie kabel op de boegie!?).

En kwa reparatie.. laat zeggen het is een zuigerveer wat zou dit kosten, durf het niet zelf (ik weet nog niet pcies wat het is). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dan het motorblok gelicht moet worden!?
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Ronald1916V » Sat 8 Aug 2009 22:11

Rick16v wrote:- Compressie meting uitgevoerd, blijkt dat mijn 4e cilinder nogal een hoop mist.
Kan dit zijn door een langdurige slechte ontbranding (door slecht contact tussen de aansluiting van de boegie kabel op de boegie!?).

En kwa reparatie.. laat zeggen het is een zuigerveer wat zou dit kosten, durf het niet zelf (ik weet nog niet pcies wat het is). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dan het motorblok gelicht moet worden!?


Zolang ie verder prima loopt zou ik er niets aan doen... zal wel een vervuilde klep zijn ofzo.. zuigerveren gaan praktisch nooit bij die F7P's.. tenminste... bij fatsoenlijk straatgebruik moet dat toch wel 300.000 km goed gaan, die van mij begint op vollast (dus langs de zuigerveren) serieus te roken en dus olie te verbruiken maar die is toch de nodige kilometers misbruikt op het circuit (241.000 km inmiddels op de klok :D )
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5545
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Postby Rick16v » Sat 8 Aug 2009 22:30

Hij loopt wel goed... maar ik wil de boel bij voorbaat al gewoon gefixed en in orde hebben.

Waardes die ik op een notitie heb gekregen (compressie):
cil1, 14
cil2, 14
cil3, 14
cil4, 5

Kan het geen schade veroorzaken dan!?
Last edited by Rick16v on Sat 8 Aug 2009 23:39, edited 2 times in total.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby DennisT » Sat 8 Aug 2009 23:37

Das wel erg weinig ja :P Ik zou eerst ff kijken waarheen hij lekt, dus via klep of carter.
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Rick16v » Sat 8 Aug 2009 23:40

Is dat gemakkelijk te controleren... of moeten er dan ook al pakkingen etc vervangen worden?! Zo ja, dan laat ik het gelijk bij een garage repareren.

Misschien een uitleg over het controleren, ga nu zelf ook effe op internet zoeken.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Steven » Sun 9 Aug 2009 8:03

Je doet die meting, krijgt 5 bar, doet nog een meting maar dan gooi je via het bougiegat wat olie naar binnen. Dan draai je de krukas even een keer rond (zodat de olie op de zuigerveer gaat liggen) en dan doe je nog een meting.

Mocht die laatste meting nu een andere (hogere) waarde hebben, dan is het je zuigerveer die weg is. Blijft ie gewoon rond de 5 bar, dan is er hoogstwaarschijnlijk een klep weggefikt.

Dat laatste is best goed mogelijk, als ie niet overmatig rookt. Je kan het ook vaak wel aan de kleur van de bougie zien tov de anderen.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Rick16v » Sun 9 Aug 2009 12:37

Okee zal het nog eens moeten (laten) nakijken, bedankt voor de info in ieder geval.
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby Rick16v » Sun 9 Aug 2009 18:18

Even nog een kleine update.. heb vandaag flink gereden.

Als ik met een warme motor in de 5e versnelling normaal (100-120km/u) rij is de olie (carter?!?) druk net boven de 3 bar.

Als ik dan in z'n 5 een tijdje volgas rij blijft de druk hetzelfde.. kan ik hieruit concluderen dat het niet de zuigerveren zijn!?
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Postby DennisT » Sun 9 Aug 2009 19:17

Oliedruk is altijd begrensd, weet alleen niet hoeveel dat bij een Clio moet zijn. Vollast of niet maakt niet uit, hangt van toerental af. Maar die meter op je dash is niet te vertrouwen hoor, mijne spoort ook niet :P Ik geloof dat de sensor vlak bij de uitlaat zit en daardoor niet zo lang mee gaat ;) Ik moet mijne ook maar eens gaan vervangen :~
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby tutuur » Sun 9 Aug 2009 22:15

oliedruk is wat anders dan carterdruk :wink:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14271
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby DennisT » Sun 9 Aug 2009 22:17

tutuur wrote:oliedruk is wat anders dan carterdruk :wink:

Dat ook nog eens ja ;)
DennisT
Moderator
 
Posts: 4576
Joined: Sat 3 Sep 2005 16:54
Location: Baarn

Postby Rick16v » Mon 10 Aug 2009 18:22

ok nou.. uitlaat gassen ruiken ook best zwaar naar benzine.. geen rook... geen extreem olie verbruik... en geen borrelende kvs.

Wie lost mijn raadsel op :D
Rick16v
 
Posts: 420
Joined: Fri 13 Mar 2009 12:21
Location: Dordrecht

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group