
Arthur's R9-R > Jan's R9-R
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
die van de ptt passen er zo op de originele gaten gewoon onder. dacia heeft wel iets andere bevestigingpunten dan bijv een kangoo of een clio .. maar zal zeker wel passen denk ik zoiezo maakt deze r9 freak alles pas hahaha respect
Laatst gewijzigd door the reaper op di 3 jul 2012 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heel erg dik tutuur!



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
de scenic rx4 heeft een stalen plaat die zo onder de diverse renaults past, maar met een beetje creatie is een dacia plaat ook pas te maken 
zaterdag de r9 van dichtbij gezien maar hij is wel erg laag

zaterdag de r9 van dichtbij gezien maar hij is wel erg laag

ben net bezig geweest met een 19 tank een beetje opknappen.
heb hem flink bewerkt met de staalborstel en daarna in 2 dikke lagen Hammerite gezet.
ligt nu lekker te drogen en wil ik morgen gaan monteren mits ik mijn eigen aanzuigstuk kan gebruiken. vlotter zit er nog in maar moet of een ph.2 pomp hebben of een ph.1 aanzuigstuk....
van:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3635.jpg[/img]
naar:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3642.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3641.jpg[/img]
ook moest ik de carterplaat maar monteren want heb de pan al een paar keer geraakt, dit ging overigens verrassend makkelijk! 2 gaten die al in het subframe zaten heb ik wat op moeten vijlen en heb 2 nieuwe gaten geboord, daarna met een magneetje de bouten er in gehangen en monteren maar:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3636.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3639.jpg[/img]
zoals de foto al doet vermoeden hangt dat ding nog een best stuk lager dan het subframe. dat kan nog wel eens een probleem gaan worden
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3640.jpg[/img]
aangezien ik toch al met Hammerite bezig was de carterplaat ook een klein likje gegeven:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3643.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3643.jpg[/img]
zoals mijn vermoeden al was hangt ie dus idd best laag:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3644.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3646.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3649.jpg[/img]
dit werd bij het uitrijden van de loods al duidelijk
ik kon het erf niet eens afkomen zonder te schrapen, op een mooie N-weg raak ik met kleine kuiltjes al de grond en bij een licht glooiende weg ook regelmatig om maar niet over de snelweg te spreken
. dat word vonken trekken in het donker
zonder gekkigheid is dit niet erg ideaal natuurlijk, nu moet ik dus het ding weer omhoog gaan schroeven of de plaat aanpassen óf toch zelf een plaat maken.
morgen ga ik weer even knutselen en zal ik wat plaatjes schieten hoe de plaat er uit ziet na een ritje van 10km terug en heen naar de loods
heb hem flink bewerkt met de staalborstel en daarna in 2 dikke lagen Hammerite gezet.
ligt nu lekker te drogen en wil ik morgen gaan monteren mits ik mijn eigen aanzuigstuk kan gebruiken. vlotter zit er nog in maar moet of een ph.2 pomp hebben of een ph.1 aanzuigstuk....
van:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3635.jpg[/img]
naar:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3642.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3641.jpg[/img]
ook moest ik de carterplaat maar monteren want heb de pan al een paar keer geraakt, dit ging overigens verrassend makkelijk! 2 gaten die al in het subframe zaten heb ik wat op moeten vijlen en heb 2 nieuwe gaten geboord, daarna met een magneetje de bouten er in gehangen en monteren maar:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3636.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3639.jpg[/img]
zoals de foto al doet vermoeden hangt dat ding nog een best stuk lager dan het subframe. dat kan nog wel eens een probleem gaan worden

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3640.jpg[/img]
aangezien ik toch al met Hammerite bezig was de carterplaat ook een klein likje gegeven:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3643.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3643.jpg[/img]
zoals mijn vermoeden al was hangt ie dus idd best laag:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3644.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3646.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3649.jpg[/img]
dit werd bij het uitrijden van de loods al duidelijk



zonder gekkigheid is dit niet erg ideaal natuurlijk, nu moet ik dus het ding weer omhoog gaan schroeven of de plaat aanpassen óf toch zelf een plaat maken.
morgen ga ik weer even knutselen en zal ik wat plaatjes schieten hoe de plaat er uit ziet na een ritje van 10km terug en heen naar de loods

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Das wel mooi laag ja
Vanwaar trouwens de Hammerite? Dat is toch voor metaal of kan dat net zo makkelijk op plastic?

Vanwaar trouwens de Hammerite? Dat is toch voor metaal of kan dat net zo makkelijk op plastic?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hoe denk je dat die roest er op komt Martijn? 

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
whahahah ik dacht echt HUH? wat bedoeld ie nou of het op plastic ook kan hahaha .. plastic roest doorgaans idd niet 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Op het subframe monteren ipv eronder ? (stukje zijkanten wegflexen zodat ie iets smaller is en dan op de binnenste randen van het subframe monteren dus)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zit nog zeker 3cm tussen de plaat en de pan dus daar valt nog wel wat te winnen.
Sowieso moet ik er wat aan doen want dit is niks
Sowieso moet ik er wat aan doen want dit is niks

vandaag de auto even opgekrikt om te kijken hoe het er uit zag:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3653.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3654.jpg[/img]
daar moet toch wat aan veranderen want dit is geen doen
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3653.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3654.jpg[/img]
daar moet toch wat aan veranderen want dit is geen doen

of de grasmaaier! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Airride eronder frotten!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Haha goed bezig Tutuur!
even die randen van die plaat omzetten en er tussen monteren idd. Paar cm over houden tussen carter en plaat en je zit goed 


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
kan je er niet paar vervangbare rubberen buffers tussen zetten? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Of je zet hem iets omhoog.....einde gezeik.
En dan ken je gas geven wanneer je wil.....zonder te moeten wachten op een vlakke weg....
En dan ken je gas geven wanneer je wil.....zonder te moeten wachten op een vlakke weg....
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Jochem de Haas schreef:Of je zet hem iets omhoog.....einde gezeik.
En dan ken je gas geven wanneer je wil.....zonder te moeten wachten op een vlakke weg....


-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Snap dit eerlijk gezegd ook niet helemaal.
Doe je zoveel moeite om een leuke, snelle auto in elkaar te zetten.
Leg je hem vervolgens zO laag dat je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden......
Maar goed, ieder zn ding.
Doe je zoveel moeite om een leuke, snelle auto in elkaar te zetten.
Leg je hem vervolgens zO laag dat je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden......

Maar goed, ieder zn ding.
Hoeft ook niet, als ik het maar snap 

Ik snap dat volgens mij ook weltutuur schreef:Hoeft ook niet, als ik het maar snap

Trouwens een pagina terug, over die 19 spoorbreedte, het verschil zit em in de naven en de stand van de schokdemper. Bij mij is het 3cm breder geworden aan elke kant door de fusses en veerpoten MET topschotels van een 19 16v.
Verschil zit em net als bij een gtt vs 16v in de ogen van het subframe.
Daarom passen de draagarmen er niet zo op.
Daarom passen de draagarmen er niet zo op.
waar ik eerst nog ongeveer 3 cm tussen de plaat en carterpan had ik dit nu max een halve cm, maargoed dat het ding er tussen zit dus
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-7.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto-10.jpg[/img]

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-7.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto-10.jpg[/img]
Redelijk ja 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gisteren even meegereden, wat een kanon
En het aanzuiggeluid is binnen in de auto echt niet normaal 

