ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Afgelopen weken zeg ik toch :p

323F en 320i bij stoplichten velperbroek

Bora A12->A18
Corsa eveneens
207 andere kant op, A18->A12

Dat zijn net allemaal de momenten waar je vanuit 80 weer lekker door kan :)
Stuur die gasten eens hier naar toe!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

21t vs cayenne: droge 2-0 (nico's 21, staat binnen voor een setje nieuwe achterremmen en handremkabels)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:21t vs cayenne: droge 2-0 (nico's 21, staat binnen voor een setje nieuwe achterremmen en handremkabels)
En nu voor een nieuwe koppeling..... :p

Toch wel zo'n hele snelle Cayenne?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geen idee Arno, kheb zen achterkant niet gezien :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Geen idee Arno, kheb zen achterkant niet gezien :lol:
Ik toen wel, was met de 16V naast een Cayenne Turbo S......... :worship: ....kreeg wel een (Y) van de kerel aan het stuurwiel..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

R19 16V VS Alfa ??? 2.0 T-spark ofzo???

Kon het net aan winnen....
Snelweg op vanaf de 80 gelijk links ernaast ging er heel langzaam voorbij en bleef iets uitlopen (Y)

Had hij niet verwacht van die ouwe Renault :smile:
Hij stak ze duimpje nog ff op (Y)

Ook met de motor een 450 Nighthawk en me broer in de R19...
Vanuit stilstand ben je met de motor ff sneller tot de 120 dan komt de R19 voorbij.....
Als je al rijd is die motor gewoon kansloos.....

Daarom pesten we me vader ook altijd dat hij gewoon op een brommert rijd :~
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Opgezocht....

Was een 1.8T-spark
140pk maar een stuk zwaarder en 9.5 seconden naar de 100....

Dus klopt wel dat ik het net aan kon winnen (Y)
R19 16V '91
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zaterdag op snelweg tegen een VW T5 TDI met rode letters gesport. kreng gaat nog best hard :P kon me iig wel redelijk bijhouden. geen stoplicht sprintje mee gedaan helaas. (was in de clio 16v)
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

williams - passat cc (beide rijdend)
williams - fiat bravo (ik stond stil, bravo reed nog/remde af voor verkeerslicht)

na het zoeken naar en vervolgens vinden van grip was het no contest.
Toch leuk dat ze tijdens het zoeken even het idee hadden er wel even voor te kunnen schieten.... :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Alfa 156 2.4 JTD vs. Clio 1.5 dCi: 0-0 :smile: (en de rest die er achter reed zag niks meer :P)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

R9 vs. Touareg v10 tdi 1-0
ik kon hem niet zien zitten maar hij keek vast niet blij :lol:

op de snelweg nog een ford mustang uit 2002 tegen gekomen maar die wilde niet. zie ik net op autoweek dat die dingen niet eens vooruit te branden zijn |:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het is Amerikaans. Dat is altijd bagger.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnen :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer schreef:
Florus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnen :grin:
waarom zou je een 747 achter je R9 hangen, daar moet je mee vliegen
Trust me. I know what I'm doing.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

met een r9? :smile:

toch doet dat toerwrak wel een 7,4 naar de 100 volgens autoweek :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Touareg 2566kg met 313pk --> R9 900kg met 150pk

:p
Laatst gewijzigd door Florus op ma 24 okt 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Florus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnen :grin:
Moeha ha in welke staat een 9 ook kan is.....ik krijg echt wrak van de week beelden.
Net als dat 5 je dat doormidden brak.....kom zie zoekt m op! :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

alweer (0)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Deze blijft anders ook erg goed :smile:


Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

:smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Blijft geniaal dat filmpje :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Florus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnen :grin:
waarom zou je een 747 achter je R9 hangen, daar moet je mee vliegen
Als ie eenmaal rolt kan je dat ook met een Fiat Panda doen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Fiat Panda 4x4? (0)
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gisteravond uurtje of 22:15 kruisde een Celica voor me langs op de rotonde. Had er lekker de gang in dus er achteraan.
Op de rondweg hield hij netjes 80 aan (even afwachten wat er achter hem reed denk ik) en tot mijn genoegen moest hij ook de A12 op richting Duiven :)

Het ging er meteen lekker sportief aan toe, maar daar kwam ik hem lekker voorbij zetten. Echter vervolgens dacht ik wel even makkelijk weg te lopen bij hem, maar dat viel tegen.

Op de (overigens lege a12) linkerbaan dus vol op het gas, en langzaam zag ik hem verder naar achter verdwijnen. Na even 'ruim boven de rijbewijs-foetsie-norm', vond ik het wel best en naar rechts en in de ankers.
Hij kwam voorbijzetten maar snapte mijn grootlicht en knipperlicht en dus nam hij ook afslag Duiven (Y).
Even bij het v.d.Valk hotel gestopt en kort gesproken. Bleek een recente Celica 1.8 VVTL-i T-sport te zijn, 1.8 16v met 192pk en een echte liefhebber achter het stuur. Goeie gozer.

Toen ik hem zei dat de Mégane 260pk zou moeten hebben, maar dat ik daar zelf al niet bijster veel vertrouwen in had, had hij ook zoiets van, mwa, een ruime 200 wel. 260 niet.

Al met al, was even een gezellig sprintje, maar het wordt echt tijd de Mégane aan de beademingslijnen / rollen te leggen. Want die tuning klopt geen hol van :lol: .
Of zou RON95 / RON98 zo gigantisch verschil maken? :(
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

In één of ander autoblad hebben ze dat wel een getest met een pimppreza, dat scheelde toch iets van - pin me er niet op vast - 15 pk tussen 95 en 98.

ontopic, gister in de laguna stond ik voor het verkeerslicht te wachten, komt er een lage bora naast mij staan. Gast erin met een bimbo ernaast, beetje stoer met het gas spelen, vervolgens meter over de stopstreep rijden. Kon ik dus mooi zien waar ik mee van doen zou moeten hebben, een V5 dus. Licht op groen, mijn start was perfect en gelijk 2 autolengtes te pakken, door naar de 2 liep hij iets in omdat hij nog niet hoefde te schakelen. Ik door naar de 3 en toen moest hij ook schakelen en toen was het gebeurd, 4 autolengtes en ik vond het mooi geweest. Gas los en normaal verder gereden, meneer kwam chagrijnig kijkend voorbij.

Conclusie, of zo'n V5 is zo snel niet of het was geen V5, geen idee of een bora met V5 geleverd is.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Het wordt tijd om weer BP te gaan tanken. :lol:


Zo'n Bora V5 heeft 150pk en 9,1s naar de 100 voor de pre-facelift.
De facelift had 170pk en 8,5s naar de 100.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij is het verschil in calorische waarde van 95 en 98 niet zo heel groot. Enkel is de pingelgrens hoger dus je zou armer en dus efficienter kunnen verbranden.

Echter zal het management hier niet zo op inspelen dus volgens mij maakt het niet héél veel verschil. Tenzij je al tegen de pingelgrens aan zit natuurlijk...
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het management van de RS modellen speelt daar wel degelijk op in, zeker bij de turbo motoren. Maar ook bij de Clio 2 RS is dat al het geval, dat is ook een keer getest. Daar is het verschil wel veel kleiner (geen turbo) maar toch ook nog 3 tot 5 pk.

Die bora was vast geen "echte" V5 dan, ik denk niet dat mijn laguna sneller dan 9,0 naar de 100 gaat ondanks het chippie :p eerder 10 rond ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die mapping van Tom klopt zowieso voor geen meter. Zie de uitleg in zijn topic. StageII volgens de vorige eigenaar/verkoper terwijl dit enkel mogelijk is met een decat e.a
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nee dat denk ik ook Jo. Zal toch een keer komen rollen in Goes dus volgend jaar ;-)

Overigens afgelopen zaterdag bij Diesel Büchli in H'wijk geweest. Zij hebben een splinternieuwe 4-rollenbank/diagnosebank staan.
Helaas had ik het te laat door, anders hadden ze de Mégane voor de demo erop gezet ipv de A6 van de technisch directeur.

Binnenkort maar eens bellen om dat alsnog te gaan doen.

Deze bank is dat:

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2486_n.jpg[/img]




Komt wel een keer goed. Zit er zelfs aan te denken de hele auto maar terug naar origineel te zetten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon Henk er een keer mee laten spelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Afgelopen zondag meerdere malen met Florus aan het sporten geweest, maar wat loopt die blauwe hard zeg...., zal wel behoorlijk wat druk doorgaan zo te horen :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Tom schreef:Gewoon Henk er een keer mee laten spelen.
Ja als je zijn ticket betaald :)
(Of je moet via rstuner een log bestandje aanmaken van een aantal runs dan kan hij er ook wel wat mee).
Plaats reactie