Stuur die gasten eens hier naar toe!Adinsx schreef:Afgelopen weken zeg ik toch![]()
323F en 320i bij stoplichten velperbroek
Bora A12->A18
Corsa eveneens
207 andere kant op, A18->A12
Dat zijn net allemaal de momenten waar je vanuit 80 weer lekker door kan
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En nu voor een nieuwe koppeling.....-jo- schreef:21t vs cayenne: droge 2-0 (nico's 21, staat binnen voor een setje nieuwe achterremmen en handremkabels)

Toch wel zo'n hele snelle Cayenne?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik toen wel, was met de 16V naast een Cayenne Turbo S.........-jo- schreef:Geen idee Arno, kheb zen achterkant niet gezien


Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
R19 16V VS Alfa ??? 2.0 T-spark ofzo???
Kon het net aan winnen....
Snelweg op vanaf de 80 gelijk links ernaast ging er heel langzaam voorbij en bleef iets uitlopen
Had hij niet verwacht van die ouwe Renault
Hij stak ze duimpje nog ff op
Ook met de motor een 450 Nighthawk en me broer in de R19...
Vanuit stilstand ben je met de motor ff sneller tot de 120 dan komt de R19 voorbij.....
Als je al rijd is die motor gewoon kansloos.....
Daarom pesten we me vader ook altijd dat hij gewoon op een brommert rijd
Kon het net aan winnen....
Snelweg op vanaf de 80 gelijk links ernaast ging er heel langzaam voorbij en bleef iets uitlopen

Had hij niet verwacht van die ouwe Renault

Hij stak ze duimpje nog ff op

Ook met de motor een 450 Nighthawk en me broer in de R19...
Vanuit stilstand ben je met de motor ff sneller tot de 120 dan komt de R19 voorbij.....
Als je al rijd is die motor gewoon kansloos.....
Daarom pesten we me vader ook altijd dat hij gewoon op een brommert rijd

R19 16V '91
zaterdag op snelweg tegen een VW T5 TDI met rode letters gesport. kreng gaat nog best hard
kon me iig wel redelijk bijhouden. geen stoplicht sprintje mee gedaan helaas. (was in de clio 16v)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
williams - passat cc (beide rijdend)
williams - fiat bravo (ik stond stil, bravo reed nog/remde af voor verkeerslicht)
na het zoeken naar en vervolgens vinden van grip was het no contest.
Toch leuk dat ze tijdens het zoeken even het idee hadden er wel even voor te kunnen schieten....
williams - fiat bravo (ik stond stil, bravo reed nog/remde af voor verkeerslicht)
na het zoeken naar en vervolgens vinden van grip was het no contest.
Toch leuk dat ze tijdens het zoeken even het idee hadden er wel even voor te kunnen schieten....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Alfa 156 2.4 JTD vs. Clio 1.5 dCi: 0-0
(en de rest die er achter reed zag niks meer
)


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
R9 vs. Touareg v10 tdi 1-0
ik kon hem niet zien zitten maar hij keek vast niet blij
op de snelweg nog een ford mustang uit 2002 tegen gekomen maar die wilde niet. zie ik net op autoweek dat die dingen niet eens vooruit te branden zijn
ik kon hem niet zien zitten maar hij keek vast niet blij

op de snelweg nog een ford mustang uit 2002 tegen gekomen maar die wilde niet. zie ik net op autoweek dat die dingen niet eens vooruit te branden zijn

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnenFlorus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
waarom zou je een 747 achter je R9 hangen, daar moet je mee vliegenLuco/Alpine-racer schreef:Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnenFlorus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Trust me. I know what I'm doing.
met een r9?
toch doet dat toerwrak wel een 7,4 naar de 100 volgens autoweek

toch doet dat toerwrak wel een 7,4 naar de 100 volgens autoweek

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Moeha ha in welke staat een 9 ook kan is.....ik krijg echt wrak van de week beelden.Luco/Alpine-racer schreef:Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnenFlorus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Net als dat 5 je dat doormidden brak.....kom zie zoekt m op!

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Blijft geniaal dat filmpje 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Als ie eenmaal rolt kan je dat ook met een Fiat Panda doen.Xabre schreef:waarom zou je een 747 achter je R9 hangen, daar moet je mee vliegenLuco/Alpine-racer schreef:Al kan zon toerwrak v10 wel verschrikkelijk veel gewicht verplaatsen, zou een 9 dat ook kunnenFlorus schreef:Zo'n Touareg is ook niet echt super snel overigens.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gisteravond uurtje of 22:15 kruisde een Celica voor me langs op de rotonde. Had er lekker de gang in dus er achteraan.
Op de rondweg hield hij netjes 80 aan (even afwachten wat er achter hem reed denk ik) en tot mijn genoegen moest hij ook de A12 op richting Duiven
Het ging er meteen lekker sportief aan toe, maar daar kwam ik hem lekker voorbij zetten. Echter vervolgens dacht ik wel even makkelijk weg te lopen bij hem, maar dat viel tegen.
Op de (overigens lege a12) linkerbaan dus vol op het gas, en langzaam zag ik hem verder naar achter verdwijnen. Na even 'ruim boven de rijbewijs-foetsie-norm', vond ik het wel best en naar rechts en in de ankers.
Hij kwam voorbijzetten maar snapte mijn grootlicht en knipperlicht en dus nam hij ook afslag Duiven
.
Even bij het v.d.Valk hotel gestopt en kort gesproken. Bleek een recente Celica 1.8 VVTL-i T-sport te zijn, 1.8 16v met 192pk en een echte liefhebber achter het stuur. Goeie gozer.
Toen ik hem zei dat de Mégane 260pk zou moeten hebben, maar dat ik daar zelf al niet bijster veel vertrouwen in had, had hij ook zoiets van, mwa, een ruime 200 wel. 260 niet.
Al met al, was even een gezellig sprintje, maar het wordt echt tijd de Mégane aan de beademingslijnen / rollen te leggen. Want die tuning klopt geen hol van
.
Of zou RON95 / RON98 zo gigantisch verschil maken?
Op de rondweg hield hij netjes 80 aan (even afwachten wat er achter hem reed denk ik) en tot mijn genoegen moest hij ook de A12 op richting Duiven

Het ging er meteen lekker sportief aan toe, maar daar kwam ik hem lekker voorbij zetten. Echter vervolgens dacht ik wel even makkelijk weg te lopen bij hem, maar dat viel tegen.
Op de (overigens lege a12) linkerbaan dus vol op het gas, en langzaam zag ik hem verder naar achter verdwijnen. Na even 'ruim boven de rijbewijs-foetsie-norm', vond ik het wel best en naar rechts en in de ankers.
Hij kwam voorbijzetten maar snapte mijn grootlicht en knipperlicht en dus nam hij ook afslag Duiven

Even bij het v.d.Valk hotel gestopt en kort gesproken. Bleek een recente Celica 1.8 VVTL-i T-sport te zijn, 1.8 16v met 192pk en een echte liefhebber achter het stuur. Goeie gozer.
Toen ik hem zei dat de Mégane 260pk zou moeten hebben, maar dat ik daar zelf al niet bijster veel vertrouwen in had, had hij ook zoiets van, mwa, een ruime 200 wel. 260 niet.
Al met al, was even een gezellig sprintje, maar het wordt echt tijd de Mégane aan de beademingslijnen / rollen te leggen. Want die tuning klopt geen hol van

Of zou RON95 / RON98 zo gigantisch verschil maken?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
In één of ander autoblad hebben ze dat wel een getest met een pimppreza, dat scheelde toch iets van - pin me er niet op vast - 15 pk tussen 95 en 98.
ontopic, gister in de laguna stond ik voor het verkeerslicht te wachten, komt er een lage bora naast mij staan. Gast erin met een bimbo ernaast, beetje stoer met het gas spelen, vervolgens meter over de stopstreep rijden. Kon ik dus mooi zien waar ik mee van doen zou moeten hebben, een V5 dus. Licht op groen, mijn start was perfect en gelijk 2 autolengtes te pakken, door naar de 2 liep hij iets in omdat hij nog niet hoefde te schakelen. Ik door naar de 3 en toen moest hij ook schakelen en toen was het gebeurd, 4 autolengtes en ik vond het mooi geweest. Gas los en normaal verder gereden, meneer kwam chagrijnig kijkend voorbij.
Conclusie, of zo'n V5 is zo snel niet of het was geen V5, geen idee of een bora met V5 geleverd is.
ontopic, gister in de laguna stond ik voor het verkeerslicht te wachten, komt er een lage bora naast mij staan. Gast erin met een bimbo ernaast, beetje stoer met het gas spelen, vervolgens meter over de stopstreep rijden. Kon ik dus mooi zien waar ik mee van doen zou moeten hebben, een V5 dus. Licht op groen, mijn start was perfect en gelijk 2 autolengtes te pakken, door naar de 2 liep hij iets in omdat hij nog niet hoefde te schakelen. Ik door naar de 3 en toen moest hij ook schakelen en toen was het gebeurd, 4 autolengtes en ik vond het mooi geweest. Gas los en normaal verder gereden, meneer kwam chagrijnig kijkend voorbij.
Conclusie, of zo'n V5 is zo snel niet of het was geen V5, geen idee of een bora met V5 geleverd is.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het wordt tijd om weer BP te gaan tanken.
Zo'n Bora V5 heeft 150pk en 9,1s naar de 100 voor de pre-facelift.
De facelift had 170pk en 8,5s naar de 100.

Zo'n Bora V5 heeft 150pk en 9,1s naar de 100 voor de pre-facelift.
De facelift had 170pk en 8,5s naar de 100.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Volgens mij is het verschil in calorische waarde van 95 en 98 niet zo heel groot. Enkel is de pingelgrens hoger dus je zou armer en dus efficienter kunnen verbranden.
Echter zal het management hier niet zo op inspelen dus volgens mij maakt het niet héél veel verschil. Tenzij je al tegen de pingelgrens aan zit natuurlijk...
Echter zal het management hier niet zo op inspelen dus volgens mij maakt het niet héél veel verschil. Tenzij je al tegen de pingelgrens aan zit natuurlijk...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het management van de RS modellen speelt daar wel degelijk op in, zeker bij de turbo motoren. Maar ook bij de Clio 2 RS is dat al het geval, dat is ook een keer getest. Daar is het verschil wel veel kleiner (geen turbo) maar toch ook nog 3 tot 5 pk.
Die bora was vast geen "echte" V5 dan, ik denk niet dat mijn laguna sneller dan 9,0 naar de 100 gaat ondanks het chippie
eerder 10 rond 
Die bora was vast geen "echte" V5 dan, ik denk niet dat mijn laguna sneller dan 9,0 naar de 100 gaat ondanks het chippie


- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee dat denk ik ook Jo. Zal toch een keer komen rollen in Goes dus volgend jaar
Overigens afgelopen zaterdag bij Diesel Büchli in H'wijk geweest. Zij hebben een splinternieuwe 4-rollenbank/diagnosebank staan.
Helaas had ik het te laat door, anders hadden ze de Mégane voor de demo erop gezet ipv de A6 van de technisch directeur.
Binnenkort maar eens bellen om dat alsnog te gaan doen.
Deze bank is dat:
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2486_n.jpg[/img]
Komt wel een keer goed. Zit er zelfs aan te denken de hele auto maar terug naar origineel te zetten.

Overigens afgelopen zaterdag bij Diesel Büchli in H'wijk geweest. Zij hebben een splinternieuwe 4-rollenbank/diagnosebank staan.
Helaas had ik het te laat door, anders hadden ze de Mégane voor de demo erop gezet ipv de A6 van de technisch directeur.
Binnenkort maar eens bellen om dat alsnog te gaan doen.
Deze bank is dat:
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2486_n.jpg[/img]
Komt wel een keer goed. Zit er zelfs aan te denken de hele auto maar terug naar origineel te zetten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90