ACT: Clio16V
wel, dat was ook mijn plan. Maar vanwege de sandwichplate zat de kw-slang zo tegen het filter gewrongen dat de kettig er niet tussen ging. Toen toch maar de voorkant effe gesloopt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ben er 2 uur zoet mee geweest.Tom schreef:ik hoop voor jullie dat dit allemaal is zoals Jo zeg MET extra sandwichplate. De originele constructie is echt nog geen 2 minuten werk om het filter los te halen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom schreef:Die spanklem moet je vervangen voor een normale klem met dop7/8 mechanisme (dus niet die hoerige veerklem die ze standaard veel gerbuiken). als je die dan zo draait zodat deze van onderen goed te bereiken is valt dat ook wel mee. Maar ook hier is het weer lekker krap (zoals alles bij een 16v/willi onder de kap).
Nee, gewoon zo'n tang halen:
[img]http://www.midlock.nl/Images/Laser/Z-4024.jpg[/img]
Blokkeert ook mooi, veel handiger als dat gedraai aan die ellendige slangenklemmen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
mwoah, ben er niet echt kapot van. Met het juiste gereedschap best goed te doen (al is zo'n tang zoals jij post vrij prijzig in goede vorm) maar sta je een keer onderweg sta je weer te vloeken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
hier nog een aantal mogelijkheden.
1. Met een rubber handschoen door het gat tussen koplamp en radiator.
2. Lang schroeven draaien en een hamer. Gat in het filter slaan en draaien.
3. accu en lucht filter eruit. En weer met een rubber handschoen.
1. Met een rubber handschoen door het gat tussen koplamp en radiator.
2. Lang schroeven draaien en een hamer. Gat in het filter slaan en draaien.
3. accu en lucht filter eruit. En weer met een rubber handschoen.
Nou, ik geef je de kachelslangen te doen met een dopje 7, 20 verlengstukken en een hoop geklooiTom schreef:mwoah, ben er niet echt kapot van. Met het juiste gereedschap best goed te doen (al is zo'n tang zoals jij post vrij prijzig in goede vorm) maar sta je een keer onderweg sta je weer te vloeken.


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik denk dat we van mening blijven verschillen
. Een tang zoals jij laat zien kost van midlock ruim 75 euro! en van een beetje ander merk al snel en tientje of 5 (ik heb een een hekel aan slecht gereedschap
). Ik gebruik zeer vaak een flexibele schroevendraaier (liefst gewoon 1/4" aansluiting). Daar kun je overal mee bij en je kunt er maar een bepaalde kracht mee overbrengen (daarna stop je al je kracht in het draaien van het gereedschap) wat dus ideaal is voor slangenklemmen.
[img]http://www.arbonagenturen.nl/images/sch ... raaier.jpg[/img]

[img]http://www.arbonagenturen.nl/images/sch ... raaier.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
10 en 13? Wow, dat zijn beste klemmen dan 

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
En heb jij het inmiddels al gefixed ? zoja hoe precies ?tutuur schreef:kheb het met mijn gtt ook maar dan alleen met optrekken en remmen.... denk dat het aan de montage van de fuseekogels ligt...
die zitten met die 2 gare bouten gemonteerd...normaalzit daar geloof ik een centreer plaat omheen maar met aftermarket draagarmen niet...
Heb er zelfs nog niet naar gekeken maar vermoed dat dit het is...
Optie: bouten strakker aandraaien
Optie: bouten strakker aandraaien

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Bedenk me net dat ik nieuwe fuseekogels heb en die opnieuw heb vast gezet, kan het dus ook niet echt zijn.tutuur schreef:Heb er zelfs nog niet naar gekeken maar vermoed dat dit het is...
Optie: bouten strakker aandraaien
als je een fuseekogel gewoon goed vastzet kan daar niets meer gebeuren hoor 
Zitten de remblokken goed in de remzadels?

Zitten de remblokken goed in de remzadels?
dat zijn dikke uitlaatklemmen of nie? wel lekker degelijk.-jo- schreef:rvs klemmen, verkrijgbaar via Sandtler.
http://www.powersprint.eu/Auspuff-Baute ... ndschelle/
ik heb de laatste keren mijn klemmen bij IQ-parts besteld, hebben alle soorten en maten:
voorbeeld
5GTT & clio II 1.6 16v
ff kort, welke lampjes in het midden van je dash horen te branden bij contact? meen olie lampje, handrem mits aangetrokken en accu?
accu lampje brand niet namelijk, dacht dat ze alle 3 altijd branden (met handrem erop)
auto doet het verder prima, geen electra shit op moment
accu lampje brand niet namelijk, dacht dat ze alle 3 altijd branden (met handrem erop)
auto doet het verder prima, geen electra shit op moment
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
klopt
Immer wieder die verdammte Holländer
Alsin, acculampje hoort te branden op contact.-Ray- schreef:klopt

zo kan je het ook zeggen 

Immer wieder die verdammte Holländer
dacht het al
oorzaak? lampie kaduk? 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
dat zou je haast wel denken. even je tellerbak eruit frotten en een ander lampje proberen, dan weet je het
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Pas dynamo vervangen toch? Volgens mij zit het draadje voor het lampje daar ook ergens?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zal zaterdag eens gaan frotten aan dat draadje 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
ik ga ff hier reageren omdat ik in de projekt topic's niets meer kan plaatsen..
De Speedline 'Clio maxi' velg is alleen geleverd in 17" en in magnesium, zie hier delen van de originele Clio maxi folder.
Imitatie Speedline's van Compomotive: http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp ... der+Wheels
De Speedline 'Clio maxi' velg is alleen geleverd in 17" en in magnesium, zie hier delen van de originele Clio maxi folder.
Imitatie Speedline's van Compomotive: http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp ... der+Wheels
Zijn die immitatie speedline's niet gewoon via een Nederlandse leverancier te krijgen? Is zo'n geziek om naar die engelsen te mailen om te informeren, en ze hebben geeneens euro's 

Compomotive, primasport... En je had er nog eentje.. hoe heten die ook alweer
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
In België heb je ook een leverancier van deze velgen, maar die kan je vermoedelijk ook wel 1 in Nederland vinden.Whatever schreef:Zijn die immitatie speedline's niet gewoon via een Nederlandse leverancier te krijgen? Is zo'n geziek om naar die engelsen te mailen om te informeren, en ze hebben geeneens euro's
als dat draadje niet vast zit, laadt de dynamo toch ook niet ?MartijnG schreef:Pas dynamo vervangen toch? Volgens mij zit het draadje voor het lampje daar ook ergens?

dat lampje deed het toch ook al niet voor die dynamowissel?PaulM schreef:zal zaterdag eens gaan frotten aan dat draadje
De dynamo laadt niet als het lampje stuk is, om er nog eens wat bovenop te doen. Dus was die wissel wel nodig? 

hoho, toen met het accu/dynamo geneuzel brande het lampje op CONTACT dus nog VOOR het starten WEL, tijdens het RIJDEN ging hij OOK zwak branden. Nu brand het lampje NIET als hij op CONTACT staat en dus nog NIET gestart is, tijdens het rijden brand het lampje OOK niet (zoals het hoort).
snappie vu?
hij heeft het btw wel gedaan na de dynamo wissel op contact (aantal tripjes), smorgen naar werk deed ie het op contact, op terugweg naar huis deed ie het op contact niet.
heb op moment nog geen electra problems na 3 tripjes. Dus zaterdag ff kijken of het lampie kaduk is of er wat anders loos is
snappie vu?

hij heeft het btw wel gedaan na de dynamo wissel op contact (aantal tripjes), smorgen naar werk deed ie het op contact, op terugweg naar huis deed ie het op contact niet.
heb op moment nog geen electra problems na 3 tripjes. Dus zaterdag ff kijken of het lampie kaduk is of er wat anders loos is

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Dan zal het de bruine stekker op de dynamo zijn?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Nieuwe remblokken en remschijven al geplaatst, nog steeds dezelfde tok.Haas schreef:als je een fuseekogel gewoon goed vastzet kan daar niets meer gebeuren hoor
Zitten de remblokken goed in de remzadels?
