ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik hoop voor jullie dat dit allemaal is zoals Jo zeg MET extra sandwichplate. De originele constructie is echt nog geen 2 minuten werk om het filter los te halen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wel, dat was ook mijn plan. Maar vanwege de sandwichplate zat de kw-slang zo tegen het filter gewrongen dat de kettig er niet tussen ging. Toen toch maar de voorkant effe gesloopt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:ik hoop voor jullie dat dit allemaal is zoals Jo zeg MET extra sandwichplate. De originele constructie is echt nog geen 2 minuten werk om het filter los te halen.
ben er 2 uur zoet mee geweest.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:Die spanklem moet je vervangen voor een normale klem met dop7/8 mechanisme (dus niet die hoerige veerklem die ze standaard veel gerbuiken). als je die dan zo draait zodat deze van onderen goed te bereiken is valt dat ook wel mee. Maar ook hier is het weer lekker krap (zoals alles bij een 16v/willi onder de kap).

Nee, gewoon zo'n tang halen:
[img]http://www.midlock.nl/Images/Laser/Z-4024.jpg[/img]

Blokkeert ook mooi, veel handiger als dat gedraai aan die ellendige slangenklemmen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mwoah, ben er niet echt kapot van. Met het juiste gereedschap best goed te doen (al is zo'n tang zoals jij post vrij prijzig in goede vorm) maar sta je een keer onderweg sta je weer te vloeken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hier nog een aantal mogelijkheden.

1. Met een rubber handschoen door het gat tussen koplamp en radiator.
2. Lang schroeven draaien en een hamer. Gat in het filter slaan en draaien.
3. accu en lucht filter eruit. En weer met een rubber handschoen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:mwoah, ben er niet echt kapot van. Met het juiste gereedschap best goed te doen (al is zo'n tang zoals jij post vrij prijzig in goede vorm) maar sta je een keer onderweg sta je weer te vloeken.
Nou, ik geef je de kachelslangen te doen met een dopje 7, 20 verlengstukken en een hoop geklooi :) Die hoek is toch nooit goed ;) Kom op, je moet sowieso altijd het juiste gereedschap hebben en zo duur zijn deze tangen nu ook niet. Het is echt 'klik erop' onder elke onmogelijke hoek en je knijpt in die tang, zet m vast en je kunt werken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik denk dat we van mening blijven verschillen :wink: . Een tang zoals jij laat zien kost van midlock ruim 75 euro! en van een beetje ander merk al snel en tientje of 5 (ik heb een een hekel aan slecht gereedschap (0) ). Ik gebruik zeer vaak een flexibele schroevendraaier (liefst gewoon 1/4" aansluiting). Daar kun je overal mee bij en je kunt er maar een bepaalde kracht mee overbrengen (daarna stop je al je kracht in het draaien van het gereedschap) wat dus ideaal is voor slangenklemmen.

[img]http://www.arbonagenturen.nl/images/sch ... raaier.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik gebruik enkel slangklemmen die gehanteerd worden met een dop of ratel 10 en 13. Kost wat maar dan heb je ook nooooooooit meer gezeik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

10 en 13? Wow, dat zijn beste klemmen dan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

rvs klemmen, verkrijgbaar via Sandtler.

http://www.powersprint.eu/Auspuff-Baute ... ndschelle/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

tutuur schreef:kheb het met mijn gtt ook maar dan alleen met optrekken en remmen.... denk dat het aan de montage van de fuseekogels ligt...

die zitten met die 2 gare bouten gemonteerd...normaalzit daar geloof ik een centreer plaat omheen maar met aftermarket draagarmen niet...
En heb jij het inmiddels al gefixed ? zoja hoe precies ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb er zelfs nog niet naar gekeken maar vermoed dat dit het is...

Optie: bouten strakker aandraaien :p
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

tutuur schreef:Heb er zelfs nog niet naar gekeken maar vermoed dat dit het is...

Optie: bouten strakker aandraaien :p
Bedenk me net dat ik nieuwe fuseekogels heb en die opnieuw heb vast gezet, kan het dus ook niet echt zijn.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als je een fuseekogel gewoon goed vastzet kan daar niets meer gebeuren hoor :)
Zitten de remblokken goed in de remzadels?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

-jo- schreef:rvs klemmen, verkrijgbaar via Sandtler.

http://www.powersprint.eu/Auspuff-Baute ... ndschelle/
dat zijn dikke uitlaatklemmen of nie? wel lekker degelijk.

ik heb de laatste keren mijn klemmen bij IQ-parts besteld, hebben alle soorten en maten:

voorbeeld
5GTT & clio II 1.6 16v
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die mikalors heb ik ook maar deze hebben het nadeel dat ze een over elkaar schuiven bij het aandraaien waardoor je de slang kan beschadigen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ff kort, welke lampjes in het midden van je dash horen te branden bij contact? meen olie lampje, handrem mits aangetrokken en accu?

accu lampje brand niet namelijk, dacht dat ze alle 3 altijd branden (met handrem erop)

auto doet het verder prima, geen electra shit op moment
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

klopt
Immer wieder die verdammte Holländer
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

-Ray- schreef:klopt
Alsin, acculampje hoort te branden op contact. :smile:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zo kan je het ook zeggen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dacht het al :) oorzaak? lampie kaduk? :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat zou je haast wel denken. even je tellerbak eruit frotten en een ander lampje proberen, dan weet je het
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Pas dynamo vervangen toch? Volgens mij zit het draadje voor het lampje daar ook ergens?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zal zaterdag eens gaan frotten aan dat draadje :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ik ga ff hier reageren omdat ik in de projekt topic's niets meer kan plaatsen..

De Speedline 'Clio maxi' velg is alleen geleverd in 17" en in magnesium, zie hier delen van de originele Clio maxi folder.

Imitatie Speedline's van Compomotive: http://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp ... der+Wheels
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Zijn die immitatie speedline's niet gewoon via een Nederlandse leverancier te krijgen? Is zo'n geziek om naar die engelsen te mailen om te informeren, en ze hebben geeneens euro's :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan stuur je er een paar (0) (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Compomotive, primasport... En je had er nog eentje.. hoe heten die ook alweer
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Whatever schreef:Zijn die immitatie speedline's niet gewoon via een Nederlandse leverancier te krijgen? Is zo'n geziek om naar die engelsen te mailen om te informeren, en ze hebben geeneens euro's :p
In België heb je ook een leverancier van deze velgen, maar die kan je vermoedelijk ook wel 1 in Nederland vinden.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:Pas dynamo vervangen toch? Volgens mij zit het draadje voor het lampje daar ook ergens?
als dat draadje niet vast zit, laadt de dynamo toch ook niet ? :)
PaulM schreef:zal zaterdag eens gaan frotten aan dat draadje :)
dat lampje deed het toch ook al niet voor die dynamowissel?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De dynamo laadt niet als het lampje stuk is, om er nog eens wat bovenop te doen. Dus was die wissel wel nodig? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoho, toen met het accu/dynamo geneuzel brande het lampje op CONTACT dus nog VOOR het starten WEL, tijdens het RIJDEN ging hij OOK zwak branden. Nu brand het lampje NIET als hij op CONTACT staat en dus nog NIET gestart is, tijdens het rijden brand het lampje OOK niet (zoals het hoort).

snappie vu? ;)

hij heeft het btw wel gedaan na de dynamo wissel op contact (aantal tripjes), smorgen naar werk deed ie het op contact, op terugweg naar huis deed ie het op contact niet.

heb op moment nog geen electra problems na 3 tripjes. Dus zaterdag ff kijken of het lampie kaduk is of er wat anders loos is :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan zal het de bruine stekker op de dynamo zijn?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

Haas schreef:als je een fuseekogel gewoon goed vastzet kan daar niets meer gebeuren hoor :)
Zitten de remblokken goed in de remzadels?
Nieuwe remblokken en remschijven al geplaatst, nog steeds dezelfde tok. :D
Plaats reactie