ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, vaak zijn het bouten/moeren met iets van borgmiddel erop. die willen wel eens knap vast zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Goede manier om de rotte achterschermen te verdoezelen...

137pk aan de voorwielen :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zal wel last van roest hebben. Mooi ook die gele wijzerplaten icm dat plakhout.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zit ook geen 16v voorbumper op en ph2 acterlichten. beetje manusje van alles :P
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even een vraagje;

Is het zo dat de veerpoten van een Renault 5 passen op een Clio type 1?
Dacht namelijk dat ooit iemand dat had gezegd (Robke?).

Als het zo is, maakt het dan nog uit of het een 16v is of een normale Clio?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

It wasn't me. :p
Ik weet wel dat de veerpoten van een Clio aanzienlijk langer zijn dan die van een 5, dus dat is al probleem nummer 1, hoe het met de overige afmetingen zit durf ik niet te zeggen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jij had toch veren van een 5 op je schroefset ofzo? kan me ook iets herinneren dat jij iets had van een 5 in je onderstel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die Gaz set had veel te korte veerpoten voor een Clio, mijn idee was dat het dan wel veerpoten voor een 5 geweest zullen zijn. De standaard veren waren inderdaad veel te slap en heb ik toen vervangen voor wat sterkers.
Ik heb geen idee of de fusees een beetje overeen komen, dat is eigenlijk het belangrijkste om het uit te kunnen wisselen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

fusees van een clio en 5 gt zijn uitwisselbaar. Weet alleen de hoogte tussen boutgaten-onderste schotel niet, en afstand tussen onderste schotel- bovenste schotel bij een fase 1 en 2 gtt.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zat ff te kijken, maar grootste verschil zit m ook in de topschotels denk ik?
Hoe zit dat eigenlijk bij een Clio? Niet met twee bouten aan de carrosserie toch net zoals bij een 5je toch?

Denk dat de aansluiting bij de fusse nog wel gaat lukken. Vraag me alleen af of ik eventueel topschotels van een Clio op de veerpoten van een Renault 5 krijg.

Dat de Renault 5 poten korter zijn dan die van de Clio is juist goed...het gaat hier om een "schraap-project" ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

topschotels passen denk ik ook wel, neem aan dat de veer bij een gt en clio hetzelfde is?

Bij een Clio heb je een hele grote moer die het zaakje bijelkaar houd in de veertoren.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en idd zonder die twee boutjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ok dan, zou ik eigenlijk alleen nog moeten kijken of die topschotels over te zetten zijn. Het gaat om een schroefset van een Renault 5, en daarvan gebruik je dus niet de onderste schotel van de bovenkant.

Nouja, het heeft geen haast, maar zou wel mooi zijn als daarmee wat te vogelen is aangezien ik die schroefset al heb liggen ;)

Overzicht:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]

Bij een 5je ligt nummer 6 op de schroefset, dus nummer 5 wordt niet meer gebruikt. Het lager ligt dus direct aan op de schroefset.
Bij de Clio zou dat dan nummer 3 zijn denk ik?

De veren zijn ook uitwisselbaar tussen een 5je en een Clio (zie de Clio 1.4e van Ronald) dus denk dat de bovenste schotels ook wel redelijk gelijk zijn, alleen de bevestiging van het hele zaakje aan de carrosserie is ff wat anders denk ik...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je moet het zaakje met topschotel etc gewoon gebruiken wat onder de auto past. De rest lukt ook wel. Houd alleen ff rekening met camber, dit hangt af van het type schokbreker dat je neemt/hebt.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is dat hetzelfde verhaal als bij de 5? Dus boutgaten bij de fusee recht of schuin onder elkaar?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Schuin, alleen zijn williams schokbrekers anders. Die wil je niet. setje 16v, is gelijk op wat meer motorgewicht gemaakt :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ff scherp blijven he... :smile:

De Renault 5 set komt dan onder een Clio, niet andersom ;) Dus de Clio poten moeten eronder vandaan...

Het zal overigens geen 16V zijn, zijn er nog grote verschillen tussen 16v poot en een non-16v poot?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

MartijnG schreef:Ff scherp blijven he... :smile:

De Renault 5 set komt dan onder een Clio, niet andersom ;) Dus de Clio poten moeten eronder vandaan...

Het zal overigens geen 16V zijn, zijn er nog grote verschillen tussen 16v poot en een non-16v poot?
Meen dat een 16v zelfde breedte heeft als andere clio's, maar dan met stabistang etc.

snap nu de bedoeling, duidelijk :) Makkie, gewoon topschotels van de clio op 5 veerpoten zetten, zaakje monteren en ff camber controleren, desnoods sleufgaten maken (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De schroefset van de 5 heeft sowiezo sleufgaten, dus er is in elk geval íets te stellen.

Topper, klinkt best positief zo :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Gewoon doen, kom je wel heel laag uit. Dalijk staan je draagarmen 45 graden omhoog (0) Wat voor wielmaat ga je gebruiken? 13 of 14?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waarschijnlijk 15"
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

gaat wel aanlopen in je wielkasten achter dan, of ga je met flink getrokken banden rijden?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

185-45-15

Zoveel problemen zal dat toch niet opleveren zeker?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik had ooit m'n Clio zo laag geschroefd dat de banden (195/40/16) gewoon tegen de wielkuip bovenin bij de voorschermen zaten. :lol:
Een 185/45/15 geeft iets meer ruimte.

Even een tip; sla de opstaande randen van de chassisbalken om, anders lopen de aandrijfassen er tegenaan en sloop ook gelijk dat evenwichtblok op de lange aandrijfas eraf mocht deze erop zitten.
Hou ook even de achterbrug in de gaten, bij mij sloeg hij regelmatig dood tegen de chassisbalk, maar daar zat wel de remleiding tussen.....
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

klopt het dat ik m'n middendemper kan vervangen voor de demperloze middenpijp van een 1.2?
tijdje terug iets van meegekregen, maar vind alleen maar dat er een demperloze onderkan maar niet welke.
deze lijkt mij te passen, right? :p

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ui ... strip=4096

REN 5-57
thnx alvast
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel :)
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

28,70...

zaterdag moet toch de kat eronder voor de apk, daarna maar eens kijken of we dat eens eronder gooien. :beer:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel :)
1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Geert schreef:
Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel :)
1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.
wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.

past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Geert schreef:
Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel :)
1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.
wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.

past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.
Heel vreemd inderdaad maar klopt wel, zelfde diameter.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

19 € euro :D
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

Daan2D schreef:Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
is van 91 ja. u9 op kenteken, hoezo?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Synchro schreef:
Daan2D schreef:Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
is van 91 ja. u9 op kenteken, hoezo?
auto's van voor 95 of 96 hoeven geen kat meer te hebben, nieuwe apk regelgeving, maar ze moeten wel aan de CO norm voldoen.

heb je een 16v/williams, kun je het vergeten, dan moet er wel een kat onder zitten tijdens apk, je komt niet onder de 0,6% CO zonder kat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie