ACT: Clio16V
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goede manier om de rotte achterschermen te verdoezelen...
137pk aan de voorwielen
137pk aan de voorwielen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zit ook geen 16v voorbumper op en ph2 acterlichten. beetje manusje van alles 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Even een vraagje;
Is het zo dat de veerpoten van een Renault 5 passen op een Clio type 1?
Dacht namelijk dat ooit iemand dat had gezegd (Robke?).
Als het zo is, maakt het dan nog uit of het een 16v is of een normale Clio?
Is het zo dat de veerpoten van een Renault 5 passen op een Clio type 1?
Dacht namelijk dat ooit iemand dat had gezegd (Robke?).
Als het zo is, maakt het dan nog uit of het een 16v is of een normale Clio?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die Gaz set had veel te korte veerpoten voor een Clio, mijn idee was dat het dan wel veerpoten voor een 5 geweest zullen zijn. De standaard veren waren inderdaad veel te slap en heb ik toen vervangen voor wat sterkers.
Ik heb geen idee of de fusees een beetje overeen komen, dat is eigenlijk het belangrijkste om het uit te kunnen wisselen.
Ik heb geen idee of de fusees een beetje overeen komen, dat is eigenlijk het belangrijkste om het uit te kunnen wisselen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
fusees van een clio en 5 gt zijn uitwisselbaar. Weet alleen de hoogte tussen boutgaten-onderste schotel niet, en afstand tussen onderste schotel- bovenste schotel bij een fase 1 en 2 gtt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zat ff te kijken, maar grootste verschil zit m ook in de topschotels denk ik?
Hoe zit dat eigenlijk bij een Clio? Niet met twee bouten aan de carrosserie toch net zoals bij een 5je toch?
Denk dat de aansluiting bij de fusse nog wel gaat lukken. Vraag me alleen af of ik eventueel topschotels van een Clio op de veerpoten van een Renault 5 krijg.
Dat de Renault 5 poten korter zijn dan die van de Clio is juist goed...het gaat hier om een "schraap-project"
Hoe zit dat eigenlijk bij een Clio? Niet met twee bouten aan de carrosserie toch net zoals bij een 5je toch?
Denk dat de aansluiting bij de fusse nog wel gaat lukken. Vraag me alleen af of ik eventueel topschotels van een Clio op de veerpoten van een Renault 5 krijg.
Dat de Renault 5 poten korter zijn dan die van de Clio is juist goed...het gaat hier om een "schraap-project"

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
topschotels passen denk ik ook wel, neem aan dat de veer bij een gt en clio hetzelfde is?
Bij een Clio heb je een hele grote moer die het zaakje bijelkaar houd in de veertoren.
Bij een Clio heb je een hele grote moer die het zaakje bijelkaar houd in de veertoren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ok dan, zou ik eigenlijk alleen nog moeten kijken of die topschotels over te zetten zijn. Het gaat om een schroefset van een Renault 5, en daarvan gebruik je dus niet de onderste schotel van de bovenkant.
Nouja, het heeft geen haast, maar zou wel mooi zijn als daarmee wat te vogelen is aangezien ik die schroefset al heb liggen
Overzicht:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]
Bij een 5je ligt nummer 6 op de schroefset, dus nummer 5 wordt niet meer gebruikt. Het lager ligt dus direct aan op de schroefset.
Bij de Clio zou dat dan nummer 3 zijn denk ik?
De veren zijn ook uitwisselbaar tussen een 5je en een Clio (zie de Clio 1.4e van Ronald) dus denk dat de bovenste schotels ook wel redelijk gelijk zijn, alleen de bevestiging van het hele zaakje aan de carrosserie is ff wat anders denk ik...
Nouja, het heeft geen haast, maar zou wel mooi zijn als daarmee wat te vogelen is aangezien ik die schroefset al heb liggen

Overzicht:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 5_Clio.jpg[/img]
Bij een 5je ligt nummer 6 op de schroefset, dus nummer 5 wordt niet meer gebruikt. Het lager ligt dus direct aan op de schroefset.
Bij de Clio zou dat dan nummer 3 zijn denk ik?
De veren zijn ook uitwisselbaar tussen een 5je en een Clio (zie de Clio 1.4e van Ronald) dus denk dat de bovenste schotels ook wel redelijk gelijk zijn, alleen de bevestiging van het hele zaakje aan de carrosserie is ff wat anders denk ik...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je moet het zaakje met topschotel etc gewoon gebruiken wat onder de auto past. De rest lukt ook wel. Houd alleen ff rekening met camber, dit hangt af van het type schokbreker dat je neemt/hebt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is dat hetzelfde verhaal als bij de 5? Dus boutgaten bij de fusee recht of schuin onder elkaar?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Schuin, alleen zijn williams schokbrekers anders. Die wil je niet. setje 16v, is gelijk op wat meer motorgewicht gemaakt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ff scherp blijven he...
De Renault 5 set komt dan onder een Clio, niet andersom
Dus de Clio poten moeten eronder vandaan...
Het zal overigens geen 16V zijn, zijn er nog grote verschillen tussen 16v poot en een non-16v poot?

De Renault 5 set komt dan onder een Clio, niet andersom

Het zal overigens geen 16V zijn, zijn er nog grote verschillen tussen 16v poot en een non-16v poot?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Meen dat een 16v zelfde breedte heeft als andere clio's, maar dan met stabistang etc.MartijnG schreef:Ff scherp blijven he...![]()
De Renault 5 set komt dan onder een Clio, niet andersomDus de Clio poten moeten eronder vandaan...
Het zal overigens geen 16V zijn, zijn er nog grote verschillen tussen 16v poot en een non-16v poot?
snap nu de bedoeling, duidelijk


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De schroefset van de 5 heeft sowiezo sleufgaten, dus er is in elk geval íets te stellen.
Topper, klinkt best positief zo
Topper, klinkt best positief zo

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Gewoon doen, kom je wel heel laag uit. Dalijk staan je draagarmen 45 graden omhoog
Wat voor wielmaat ga je gebruiken? 13 of 14?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waarschijnlijk 15"
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
gaat wel aanlopen in je wielkasten achter dan, of ga je met flink getrokken banden rijden?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
185-45-15
Zoveel problemen zal dat toch niet opleveren zeker?
Zoveel problemen zal dat toch niet opleveren zeker?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik had ooit m'n Clio zo laag geschroefd dat de banden (195/40/16) gewoon tegen de wielkuip bovenin bij de voorschermen zaten.
Een 185/45/15 geeft iets meer ruimte.
Even een tip; sla de opstaande randen van de chassisbalken om, anders lopen de aandrijfassen er tegenaan en sloop ook gelijk dat evenwichtblok op de lange aandrijfas eraf mocht deze erop zitten.
Hou ook even de achterbrug in de gaten, bij mij sloeg hij regelmatig dood tegen de chassisbalk, maar daar zat wel de remleiding tussen.....

Een 185/45/15 geeft iets meer ruimte.
Even een tip; sla de opstaande randen van de chassisbalken om, anders lopen de aandrijfassen er tegenaan en sloop ook gelijk dat evenwichtblok op de lange aandrijfas eraf mocht deze erop zitten.
Hou ook even de achterbrug in de gaten, bij mij sloeg hij regelmatig dood tegen de chassisbalk, maar daar zat wel de remleiding tussen.....
klopt het dat ik m'n middendemper kan vervangen voor de demperloze middenpijp van een 1.2?
tijdje terug iets van meegekregen, maar vind alleen maar dat er een demperloze onderkan maar niet welke.
deze lijkt mij te passen, right?
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ui ... strip=4096
REN 5-57
thnx alvast
tijdje terug iets van meegekregen, maar vind alleen maar dat er een demperloze onderkan maar niet welke.
deze lijkt mij te passen, right?

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ui ... strip=4096
REN 5-57
thnx alvast
1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.Geert schreef:1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel
past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heel vreemd inderdaad maar klopt wel, zelfde diameter.Martijn Kool schreef:wedden van wel. laatst nog gedaan, zelfde diameter pijp, dus heb je voor 28 euro een demperloze middenpijp.Geert schreef:1.2/1.4 enzo hebben 40mm uitlaat. past dus niet.Tim schreef:Voor die link moet je inloggen.
Maar een 1.2 pijp past ja, kost geloof ik ook nog niet zoveel
past 1 op 1. moet je er 1 hebben van een 1.2, die hebben geen middendemper.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
auto's van voor 95 of 96 hoeven geen kat meer te hebben, nieuwe apk regelgeving, maar ze moeten wel aan de CO norm voldoen.Synchro schreef:is van 91 ja. u9 op kenteken, hoezo?Daan2D schreef:Hoeze de kat eronder?
Die van jou is toch ook van 91/92 ofniet?
heb je een 16v/williams, kun je het vergeten, dan moet er wel een kat onder zitten tijdens apk, je komt niet onder de 0,6% CO zonder kat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl