[Haas' Clio II]Engineprobs?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Die rechter schijf kan dan best wel eens krom zijn, beetje speling op de klauw kan wel, hij zit waarschijnlijk wat losser omdat al het vet er uit gerammeld is ofzo :)

als ie echt in het stuur en in het rempedaal trilt is het vrijwel altijd een kromme schijf, anders zou 't wel eens een draagarmrubber kunnen zijn die wat uitgelubberd is :)
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij is het gewoon een schijthok :lol: :beer:

Haal de remzooi eens los en vervang de versleten en kromme delen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

vorige week vervangen: rubbers van toplagers en remschijven voor. Het geluid was toen weg... maar.... een week later begint het weer te komen. :S
Steven
Car: M536

Heb je daarbij nog wat aan die klauw gedaan? Ik las laatst ook al iemand die de geleidebussen had vervangen wegens speling?

Schijf slingert altijd wel iets, daarom hangt die klauw ook in die bussen, als dat lossig zit vind ik dat rammeleffect niet zo vreemd.
Haas

heb de pennen van links en rechts verwisseld, maar helpt geen hol. (nieuw setje van 20 eu..)

Voor de vakantie heb ik mijn lager aan die kant verwisseld. Kan het me niet voorstellen, maar goed.. hoe snel sloop je een naaf? (Lager zit uiteraard wel 100% recht).
Steven

Dat wiellager isnie stiekum losgelopen of gewoon rot dattie daardoor speling heeft?
Haas

nee, nog nagekeken, ding ziet er prima uit en je hoort er ook niets aan. Enigste wat ik nog zie is dat de schijf wat slingert, vandaar ook de vraag hoe snel je een naaf molt. (Kan t me haast niet voorstellen, maar goed..) Het is net of de schijf scheef op de een of andere manier niet recht op de naaf komt te zitten (althans, zo lijkt t). Naaf is verder prima schoon en niet beschadigd. Denk dat er een slag inzit van 1 mm oid, ik vind t niet schrikbarend,maar goed.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Mijn raampje in de RS had van de week last van hetzelfde probleem, plastic rommel afgebroken. Heb een valeo bestel bij de brezan a 100 euro, mooi van ijzer:

[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/raam2.JPG[/img]

Works like a charm (Y)
Haas

das potdomme niet verkeerd! (Y)
Maarten-Jan

ben normaal niet van de imitatie, maar in dit geval maak ik een uitzondering en voor de prijs hoef je het niet te laten :smile:
Abel
Über-Spammer

valeo is beslist geen imitatie, dat is wat renault zelf vaak monteerd als 1e keus!
Maarten-Jan

Valeo is gewoon een soort van onderdelen groothandel, geen fabrikant.
Renault shopt inderdaad ook bij valeo, maar niet dit raam mechanisme.
Geen idee van welk merk het "echt" is. Als je bij renault een origineel mechanisme besteld krijg je 1 met plastic.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is Valeo geen fabrikant? :S Als je koplampen koopt staat er toch wel Cibie of Valeo in? :S Worden die dan gemaakt in opdracht van Valeo/Cibie?
Maarten-Jan

Nee, ben ook heel lang overtuigd geweest dat ze fabrikant zijn, maar verkopen gewoon van alles met hun eigen naam er op. Ze doen volgens mij wel research en development maar geen fabricage.
Haas

Het is ongeveer 2 maanden goed gegaan, maar.... het probleem RV is er weer. Het trilt weer als een mallemoer als ik rem :( Gisteravond de schijven nog omgedraaid van Links naar Rechts en dan zit het probleem dus links; conclusie, schijf van een 6 weken oud is dus weer krom, net als de oude. Ik snap er weinig meer van eigenlijk. Denk dat ik maar op zoek ga naar een ander fusee+naaf, kijken of de schijf dan rechter komt te zitten en dat ook blijft zitten.. (U)
Steven

Volgens mij wassie al gepopperd, maar die remklauw blijft niet stiekum hangen? Als je zo'n slepende rem hebt dan heat je zo'n schijf ook gigantisch op.

Schijven kromtrekken zit niet echt in het fusee of naaf, dan zou je dat met een nieuwe schijf ook al moeten voelen dat er iets miszit.

Ik zou toch de klauw eens opfrissen? Hoe zien de blokken eruit?
Haas

afgelopen zaterdag de eerste keer in mijn bestaan de anwb moeten bellen. Had mijn Clio vrijdag in maastricht geparkeerd (ging stappen met wat collega's) en zaterdagmorgen wilde die niet meer starten. Startmotor ging goed rond, maar op het moment dat je zou denken dat hij aan zou slaan, ging de alarmlampjes op het dashboard branden.

De beste anwb-meneer heeft m uiteindelijk aan de praat gekregen door wat contactspray in de inlaat te spuiten. Weer wat geleerd dus, want dacht dat dat trucje alleen kon bij een benzine auto en niet bij een diesel. Hij liep niet geweldig maar vooruit.. het liep. De anwb'er dacht dat de bdp sensor kapot was of de positiesensor van de dieselpomp. Over de eerste had ik al eerder in Frankrijk mijn bedenkingen, aangezien hij nogal slecht startte als het erg warm weer was of na een filerit. In het koude nederland niet meer aan gedacht natuurlijk, aangezien het probleem zich toen niet voordeed.

Toen een bezoekje gebracht aan Kerres Maastricht, die hadden gelukkig nog een BDP sensor liggen die paste, dus € 35 armer, kon ik weer op weg. Bij mijn vriendin thuis ding gemonteerd en toen liep en startte hij weer prima! Hij slaat nu ook beter aan gelukkig..

Hopen dat het voorlopig hier weer bij blijft :lol:
Martijn Kool

Steven schreef:Volgens mij wassie al gepopperd, maar die remklauw blijft niet stiekum hangen? Als je zo'n slepende rem hebt dan heat je zo'n schijf ook gigantisch op.

Schijven kromtrekken zit niet echt in het fusee of naaf, dan zou je dat met een nieuwe schijf ook al moeten voelen dat er iets miszit.

Ik zou toch de klauw eens opfrissen? Hoe zien de blokken eruit?
zelfde gehad, 3 remschijven krom geremt op mn 19 destijds. 2e x klauwen gewisseld> geen resultaat. 3e x fusee en naaf vervangen, probleem opgelost.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

Gezien er een kras op mijn achterklep zat en iemand (vorige eigenaar?) driftig met commandant had zitten poetsen op de achterbumper (lees: te hard), vond ik het tijd voor een nieuw laklaagje:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing003.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing008.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing009.jpg[/img]

Staat nu mooi te drogen, maandag vroeg naar werk en opbouwen :)
Leon Cozijn
Contacteer:

Gaatjes dicht? ziet er netjes uit (Y)
Haas

Gaatjes? Nee klep is gewoon geheel origineel!
PaulM

ziet er netjes uit Haas :) (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ziet er goed uit Haas ! glimt weer mooi :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zelf gespoten?

Netjes afgeplakt en op de foto lijkt het erg mooi gespoten (Y)
Haas

Jean-Paul-S schreef:Zelf gespoten?

Netjes afgeplakt en op de foto lijkt het erg mooi gespoten (Y)
Zelf?! Nee joh... ben je gek ;) Collegaatje van me.

Ding is echt zo strak als een looie deur!
jankees

Ziet er weer netjes uit jammer van de gaatjes maar dat is persoonlijk
Haas

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing010.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing011.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing012.jpg[/img]
(ja.. ik moet m wassen :P )

@Jankees: sja, hadden niet heel veel tijd, dus vandaar. Belangrijkste voor mij was dat het weer netjes in kleur stond. Heb genoeg andere projecten ;)

EDIT: ter vergelijk:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009473.jpg[/img]

Onder het linkerachterlicht zie je een doffe plek op de bumper. Boven het woordje "Clio" zie je de kras zitten. Er zat er vorige week nog een aan de linkerzijde.
Ben ik ook meteen van dat lelijke stickertje af links naast het achterlicht (0)
Dnns

Ziet er netjes uit haas! spoilertje zou hem afmaken! :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Volgende week zitten er weer krassen op?

Of zijn ze niet zo snel daar in Nijmegen? :p

(bij mij wel in elk geval :~ )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

ach. een kras is het minste.. Al moet ik zeggen dat er weinig is gebeurd met mijn auto's de afgelopen 8 jaar.
(op het jatten van mijn koplampen en 2 krassen recentelijk na dan.. :( )

fingers crossed ;) (F)
Haas

Een tijdje verder en begin een beetje moe te worden van mijn remmen. heb zojuist een nieuwe naaf + lager + schijven +geleidepennen remklauw besteld, hopen dat dat helpt en niet meer terugkomt..
Ik ga er van uit dat het fusee gewoon recht is, dus wat mij betreft blijft er weinig wat het kromtrekken van de schijf kan veroorzaken...

(S)
Tom
Moderator

nieuw? Kon je geen ophanging scoren op de sloop ofzo?
Haas

sja, een fusee en naaf 2e hands betaal je 75 eu voor... voor 15 eu meer heb ik nieuwe :)
Maarten-Jan

En daarvan weet je zeker dat het goed is, van iets van de sloop is dat nog maar de vraag :)
Tom
Moderator

voor 15 zou ik ook nieuw nemen....
Plaats reactie