Is straks weer een fris dieseltje
[Haas' Clio II]Engineprobs?
-
Niels V Dijk
- Car: Clio III RS Lux 2008
Goed bezig!
-
Gerald
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Goed bezig martijn....

Project: GTT Blue Sport
goeie shit ouwe 
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ik ben benieuwd hoe je de dieselpomp/fuel systeem gaat/kunt ontluchten. het is een dci, en met lucht in het systeem slaat die nooit aan. dat is mijn angst om met een lege tank te komen staan van m'n diesel auto.
ik heb eigenlijk geen idee 
moet nog eens ff wat bijlezen in de grote K9K bijbel
Er zit wel wat vloeistof in die pomp, dus misschien zit er al wel wat in, waardoor hij niet vanaf 0 ontlucht hoeft te worden?
moet nog eens ff wat bijlezen in de grote K9K bijbel
Er zit wel wat vloeistof in die pomp, dus misschien zit er al wel wat in, waardoor hij niet vanaf 0 ontlucht hoeft te worden?
Volgens mij stelt dat juist bij een dci enzo niet zo veel voor. Aan de aanvoerkant wordt er vrolijk rondgepompt, en het hogedrukgedeelte lijkt me dat je lucht heel snel wegperst. Je zal best een tijdje door moeten starten, maar denk dat 't wel goed komt.
rev it like a rental
Ja, een tijdje is een goed woord
Je kan m ook n stukje opslepen 
tijdig tanken is dat ook een optie? 
-
Ronald1916V
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zit als het goed is wel een handpompje in de leiding ergens bij de motor (zo'n ballonnetje)
-
Hessel
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
heb er net even bij staan kijken Haas, blokkie hangt er weer lekker in......moet alleen zo lachen om dat touwtje bij de rechter motorsteun (de Servas kubistar 1.5 dci heeft dat ook) bij the way mooi kerstbal in het interieur 
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
klopt, daar zat ik gister ook aan te denken tijdens de fitnessRonald1916V schreef:Zit als het goed is wel een handpompje in de leiding ergens bij de motor (zo'n ballonnetje)
@Hessel: die bal gaat er zsm uit !
-
MartijnG
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Goed bezig
Straks gewoon heel vaak in dat ballonnetje knijpen en starten. Kan ff duren, maar werkt wel...
Straks gewoon heel vaak in dat ballonnetje knijpen en starten. Kan ff duren, maar werkt wel...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
knijp liever in andere ballonnen...MartijnG schreef:Goed bezig![]()
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Ronald1916V
- Car: Renault 19 2.0 16V
Die hogedrukpomp waardeerd het ook niet zo als je gaat starten zonder aanvoer van diesel aangezien die de smering van de diesel moet hebben..
in ieder geval zorgen dat er voldoende diesel in de pomp zit voor je 'm start
in ieder geval zorgen dat er voldoende diesel in de pomp zit voor je 'm start
ja, daar had ik idd aan gedacht

zoals ik al meldde zit er al genoeg smerende troep in vanuit de dealer (ruilpomp), dus dat zit wel goed denk ik. Zal de boel aansluiten en eens flink in die ballon jensen
Gisteravond oliefilter vervangen en het blok gevuld met olie. Lekker rijkelijk over de kop heen gegooid aangezien alles uiteraard wat droog stond. Daarna kleppendeksel voorzien van nieuwe pakking en gemonteerd. Ook de linker aandrijfas gemonteerd, wat nog best wel een kutwerk was, aangezien ik de sleutel niet bij me had en de auto op stuurslot stond naar links.. Gelukkig toch nog gelukt.
Zaterdag weer verder, afbouwen en dan starten ... hoop ik
zoals ik al meldde zit er al genoeg smerende troep in vanuit de dealer (ruilpomp), dus dat zit wel goed denk ik. Zal de boel aansluiten en eens flink in die ballon jensen
Gisteravond oliefilter vervangen en het blok gevuld met olie. Lekker rijkelijk over de kop heen gegooid aangezien alles uiteraard wat droog stond. Daarna kleppendeksel voorzien van nieuwe pakking en gemonteerd. Ook de linker aandrijfas gemonteerd, wat nog best wel een kutwerk was, aangezien ik de sleutel niet bij me had en de auto op stuurslot stond naar links.. Gelukkig toch nog gelukt.
Zaterdag weer verder, afbouwen en dan starten ... hoop ik
dat weet ik, maar de kop had ik met remreiniger schoongemaakt, dus er zit nu gelukkig weer wat van vettigheid 
afgelopen zaterdag de boel maar eens proberen aan te slingeren. Vroeg aanwezig en lekker bezig geweest, bedacht me alleen na een uur of wat dat ik wat vergeten was.... de sleutel namelijk
Lekker handig...
Toch maar doorgebouwd, maar om 18u had ik toch echt de sleutel nodig. Ding stond op stuurslot naar links, dus kreeg de aandrijfas er niet in. Maar besloten ff op en neer te blazen, daarna de as gemonteerd, bakolie gevuld met een veel te klein slangetje en om 21.30 besloten hem maar eens te proberen. Tweede poging deedtie het vrijwel meteen, Jacco ff in dat ballonnetje pompen. Hij loopt echt mooi, in het begin met af en toe een hikje, maar dat was na 10 minuten ook weg. Ding netjes warm laten lopen, ontlucht tot de ventilator na een uur (!!) eindelijk aanging. Toen moest en zou ik uiteraard nog ff een rondje rijden, dus wielen erop en gaan. Ging prima, alle versnellingen deden het, dus ga er van uit datie hetwel blijft doen haha.
Toen naar binnen gezet voor volgende week en toen....... deed ik de ramen dicht. Je raad het al, rechts ging goed, links was het mmmmmmm en *knak*
die gaat dus niet meer omhoog 
Nou, het was echt een lange dag zaterdag, maar ik ben in ieder geval blij datie loopt en zo te horen goed loopt. Vanavond of morgen verder opbouwen en dan de snelweg maar eens op
zo heb ik haar achtergelaten zaterdag:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009463.jpg[/img]
nu de Golf maar eens te koop zetten, want die zal ik ook niet 123 kwijt zijn..
Iemand nog een raammechanisme liggen voor een Clio II 3Drs? Electrisch uiteraard!
Toch maar doorgebouwd, maar om 18u had ik toch echt de sleutel nodig. Ding stond op stuurslot naar links, dus kreeg de aandrijfas er niet in. Maar besloten ff op en neer te blazen, daarna de as gemonteerd, bakolie gevuld met een veel te klein slangetje en om 21.30 besloten hem maar eens te proberen. Tweede poging deedtie het vrijwel meteen, Jacco ff in dat ballonnetje pompen. Hij loopt echt mooi, in het begin met af en toe een hikje, maar dat was na 10 minuten ook weg. Ding netjes warm laten lopen, ontlucht tot de ventilator na een uur (!!) eindelijk aanging. Toen moest en zou ik uiteraard nog ff een rondje rijden, dus wielen erop en gaan. Ging prima, alle versnellingen deden het, dus ga er van uit datie hetwel blijft doen haha.
Toen naar binnen gezet voor volgende week en toen....... deed ik de ramen dicht. Je raad het al, rechts ging goed, links was het mmmmmmm en *knak*
Nou, het was echt een lange dag zaterdag, maar ik ben in ieder geval blij datie loopt en zo te horen goed loopt. Vanavond of morgen verder opbouwen en dan de snelweg maar eens op
zo heb ik haar achtergelaten zaterdag:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009463.jpg[/img]
nu de Golf maar eens te koop zetten, want die zal ik ook niet 123 kwijt zijn..
Iemand nog een raammechanisme liggen voor een Clio II 3Drs? Electrisch uiteraard!
-
Maarten-Jan
- Car: R19.R
Werkt dat raam net als een Laguna II, met zo'n stalen kabel?
Staan de wereld aan reparatie setjes op ebay voor eurotje of 20/30 als je je best doet
Zijn ook mensen die zelf wat knutselen een remkabel van een fiets om het te fixen. Uiteraard mist het systeem hetzelfde is 
Staan de wereld aan reparatie setjes op ebay voor eurotje of 20/30 als je je best doet
ik zou het bij god niet wetenMaarten-Jan schreef:Werkt dat raam net als een Laguna II, met zo'n stalen kabel?
Staan de wereld aan reparatie setjes op ebay voor eurotje of 20/30 als je je best doetZijn ook mensen die zelf wat knutselen een remkabel van een fiets om het te fixen. Uiteraard mist het systeem hetzelfde is
Het raam ging 5cm dicht, het stopte en voor ik de knop los kon laten was het *knak* en hoorde ik iets vallen. Het klonk als wat plastics wat naar beneden donderde, maar het was al 22.50u, dus ik vond het wel prima
vanavond of morgen die deur maar eens openmaken...
-
Maarten-Jan
- Car: R19.R
dan ben je er alleen maar sneller 
maaruh.. doe dat ff ergens anders
Die golf gaat de ring niet meer op 
maaruh.. doe dat ff ergens anders
mooi dat motortje weer tuft haas 
nu snel dat duitse hok de deur uit, rij je ook weer 100% reno
nu snel dat duitse hok de deur uit, rij je ook weer 100% reno