ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:De lampjes bij ons op balkon hangen ws. nog wel een maand of 2, m'n moeder kennende :D

Kan iemand even een exploded view capturen uit Dialogycs van de thermostaat in de kop van een Laguna1 2.0-8v (F3R)?
= gelijk aan een F2N/F3N.

-edit- Dialogys geeft ook een exemplaar aan met meer aansluitingen. Heb ik niet op m'n Laguna F3R, die is identiek aan de 1.7's.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Steven
Car: M536

@Martijn, thnx... die 15 is een pakking zeker? Staat erbij hoe dik ie is?
Volgens mij mist ie bij mij, misschien daarom die lage bedrijfstemp (thermostaat zelf is al vervangen).
Roy
Moderator

Stevie, die nr 15 is een rubberen ring die om de thermostaat heen zit. Zonder die ring zit ie los en zou je thermostaathuis waarschijnlijk lekken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Menno

Arco Straver schreef:Hehhhehe..... Nostalgie is aan jou niet besteed Menno. :D
ey, ik rij in een Renault 4, nostalgie is my middle-name :)
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

Ligt er ondertussen nog geen twin turbo blok in die 4 X 4 ???
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:lol:

Een R4 ???? Meen je niet.

Maar wat je zegt Pascal, waarschijnlijk met fohn en injectie o.i.d. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer

Ik zag m vandaag staan indd...blijft een leuke verschijning :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
PaulM

als je auto apk afgekeurd is, en je rijdt ermee, ben je dan nog verzekerd?
Steven

Ja...

Maarrrrr voor de doemdenkers (en die hebben we hier genoeg), stel dattie is afgekeurd op de remmen en je rijd iemand dood, tja dan ben je zuur.
Maar een handremkabeltje ofzo dat zal de verzekering aan z'n reet roesten.
-jo-

ik zou willen vragen dit even door te lezen. Een aangrijpend verhaal over een kind van 7 dat gedoemd is te sterven vanwege een kromme wetgeving.

http://www.redsandra.be/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulM

Steven schreef:Ja...

Maarrrrr voor de doemdenkers (en die hebben we hier genoeg), stel dattie is afgekeurd op de remmen en je rijd iemand dood, tja dan ben je zuur.
Maar een handremkabeltje ofzo dat zal de verzekering aan z'n reet roesten.
hijs niet afgekeurd op de cruciale onderdelen iig :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Als doemdenker dan maar: als de verzekering enige aanleiding heeft om niet te betalen, dan pakken ze dat. Of je dat risico wilt nemen, mag je zelf bedenken.

En hoezo, niet cruciaal? APK is al minimaal, dat zijn cruciale punten. :)
Steven

-jo- schreef:ik zou willen vragen dit even door te lezen. Een aangrijpend verhaal over een kind van 7 dat gedoemd is te sterven vanwege een kromme wetgeving.

Tja verschrikkelijk om te lezen, maar is het niet nu al veel te laat om nog met die medicijnen te beginnen?
-jo-

wat hij zegt ^^^^^

kijk naar het verhaal van Rasit...

edit: boven de post van Stevo
-jo-

Steven schreef:
-jo- schreef:ik zou willen vragen dit even door te lezen. Een aangrijpend verhaal over een kind van 7 dat gedoemd is te sterven vanwege een kromme wetgeving.

Tja verschrikkelijk om te lezen, maar is het niet nu al veel te laat om nog met die medicijnen te beginnen?
neen, dat is het hem net. Ondertussen is dat meisje uit wallonië helemaal stabiel. Toevallig kennen wij deze mensen, het zijn dorpsgenoten, maar stel je maar eens in hun plaats. Daar de hel gaan is nog te zwak uitgedrukt.

Wij weten uit eerste hand dat er nu ook dokters zijn uit onze regionen die enkel wilde meewerken als er €€€€€ aan vasthingen. Toen dat niet mogelijk bleek te zijn was de interesse en hulpvaardigheid plots weg.

Nog sterker is de hulp vanuit spanje...dat onderzoeksteam dat zich met dergelijke onderzoeken bezig houd bleek uiteindelijk uit te zijn op testresultaten van andere labo's. Niet meer niet minder.
PaulM

Martijn schreef:Als doemdenker dan maar: als de verzekering enige aanleiding heeft om niet te betalen, dan pakken ze dat. Of je dat risico wilt nemen, mag je zelf bedenken.

En hoezo, niet cruciaal? APK is al minimaal, dat zijn cruciale punten. :)
nouja rij al 2 maanden met zoemende wiellager ;) en 1,5 jaar met speling op stuur (0)
Egon

even een korte vraag
weet iemand wat een radiator (3 laags 75 X 90 cm) aan vermogen levert?
het is een ouderwetse wand radiator.
mark 5t
Contacteer:

hahaha heb je het koud met deze vorst? :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

-jo- schreef:
Steven schreef:

neen, dat is het hem net. Ondertussen is dat meisje uit wallonië helemaal stabiel. Toevallig kennen wij deze mensen, het zijn dorpsgenoten, maar stel je maar eens in hun plaats. Daar de hel gaan is nog te zwak uitgedrukt.

Wij weten uit eerste hand dat er nu ook dokters zijn uit onze regionen die enkel wilde meewerken als er €€€€€ aan vasthingen. Toen dat niet mogelijk bleek te zijn was de interesse en hulpvaardigheid plots weg.

Nog sterker is de hulp vanuit spanje...dat onderzoeksteam dat zich met dergelijke onderzoeken bezig houd bleek uiteindelijk uit te zijn op testresultaten van andere labo's. Niet meer niet minder.
Jo bedankt voor de info, alles is gergeld, de groeten van William Massart!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Johan Hogervorst
Contacteer:

Groetjes uit limburg! :D
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... Afb001.jpg[/img]
Vannacht in duitsland hier paar meters vandaan -21,5 gemeten en hier -20 en gister ochtend dus dik 15cm sneeuw...

Nu is het rond de -10, echt tyfes koud.

Wel leuk met esp, abs, tca en de hele mik. (Y)

Op de weg ging het wel aardig, gewoon rustig aan en rustig door bochten en door rotondes, alleen hier achteruit de oprit op, door een geultje, omhoog de stoep op, weer over een randje en dan de oprit op vond ie minder. 1e keer rustig aan indraaien en achteruit, bleef ik slippen op het 1e drempeltje, vooruit laten rollen, aanloopje, achteruit en hop over de 1e hobbel, toen bleef ik slippen bij het drempeltje, weer iets laten rollen en met een aardige stoot gas de oprit op. (0)

[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... Afb005.jpg[/img]
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... Afb003.jpg[/img]
Geert
Contacteer:

ik moest wel even lachen....200 euro

http://link.marktplaats.nl/217437931
Tom
Moderator
Car: MB

Het is erg veel geld maar dat kost het wel waarschijnlijk. De grote telllerunit koste een paar jaar terug al rond de 750 euro meen ik |:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat het het wel waard is, maar ja... Wie zoekt zoiets? :)
Steven

Tom schreef:Het is erg veel geld maar dat kost het wel waarschijnlijk. De grote telllerunit koste een paar jaar terug al rond de 750 euro meen ik |:
*kijkt naar de naam aanbieder*

Je zit jezelf nu gewoon te verdedigen denk? :D

Ik vind alleen tellerklokken met een km-teller serieus geld waard.
Metertjes met een nieuwe tellerplaat en naaldjes zijn ook nieuw.
Tom
Moderator

Dat ben ik niet Stevie. Ik woon niet in Heteren in Gelderland. Bovendien heb ik zoiets ook niet liggen (alleen nog een zwart 16v dash)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wauw een order van 75000kg strooizout :smoke:
Tom
Moderator

boeiend :p
Geert
Contacteer:

kheb ook nog wel een lading te koop, zelf uit de spatborden schrapen!
MartijnG
Über-Spammer

Hee, das een collega van me die dat aanbiedt. Die had een hele mooie Willie :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Brandweer twee keer op pad voor één man

ROOSENDAAL - Een keer op een dag door de brandweer uit je auto worden bevrijd is al veel, maar een man in Roosendaal had woensdag de pech twee keer te moeten worden bevrijd.
Nadat hij eerst met zijn eigen auto een ongeval had gehad, kwam daarna de ambulance terecht in een kettingbotsing, meldde de politie.

De man reed eerst tegen een boom en de brandweer verwijderde het dak van de auto om de pechvogel te bevrijden. De ambulance met de man botste daarna echter op de A29 bij Willemstad tegen een personenauto die in slip was geraakt door de gladheid.

Een bestelbus reed achterop de ambulance, waardoor de achterdeuren niet open konden. De brandweer moest de pechvogel voor een tweede maal komen bevrijden.

© ANP
Riël
Über-Spammer

Als alles goed gaat met die man is het wel pure ironie :)
Als je steeds overal uit bevrijd gaat worden...

..hij zal toch niet ook getrouwd zijn? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Hessel schreef:
-jo- schreef:
Steven schreef:

Jo bedankt voor de info, alles is gergeld, de groeten van William Massart!!
Jo, als ik het goed begrijp hebben ze 1 miljoen euro nodig voor de complete behandeling?
Of is dat levenslange behandeling?
Dan de tweede vraag, wat gebeurt er nu als ze bv 0,5 miljoen binnen halen en de behandeling slaat bv niet aan en ze komt toch te overlijden, wat dan?

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is hardstikke erg en op zich zou ik best wat willen doneren maar vind de info nog wat weinig eigenlijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Het erge vind ik dat er zoveel mensen zijn die hulp nodig hebben :(:(

Deze gevallen benadrukken dat nog eens extra !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Het erge vind ik dat er zoveel mensen zijn die hulp nodig hebben :(:(

Deze gevallen benadrukken dat nog eens extra !
Ja wat versta je onder hulp?
Hulp omdat je in de problemen zit of hulp omdat je anders sterft vind ik nogal een verschil.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten