Toch heb je hier een apart bakkie aan!
Valt best mee. Ik wil nog wel nieuwere rubbers voor de ramen en dergelijke hebben. Maar dat er een drupje binnen kan komen hou je toch met zo'n 'vouwwagen'Tom schreef:ziet er net uit voor een 205 je idd. Volgens mij tochten die dingen als de ziekte. zo zien die kapjes er altijd uit
nou, m'n broer heeft een gesloten exemplaar, en ie vindt de baanligging maar niks . . . . ie's ook enkele weken geleden met dat karretje tegen van de autostrade afgeslipt in een lichte bocht, omdat het wegdek er vochtig was . . . ..Chris@R5 schreef:Geen idee...
...van 55pk naar 115. Electrische ramen, cabrio, CV, Cabrio, lagere km stand, cabrio, 'voller' interieur. En oja, CABRIO![]()
Gisteren de CV gemaakt en wat andere kleine meuk. Morgen de Supersprint vervangen door een originele pijp met mooie eindtip. Verder niet te hard rijden, want beter dan 1:11,3 krijg ik 'm nog niet.
DaaromMaarten-Jan schreef:leuk dingetje, ziet er goed uit. Zag je uitlaat al op marktplaats staan![]()
Wegligging van een 205 is heel goed te noemen trouwens, gewoon geen gas
los laten in de bocht. En zelfs dan valt het nog wel mee of je moet de bocht
wel heel veel te hard genomen hebben.
Maat van me heeft een tijdje een 205 GTI 1.9 zonder kat gehad, maar ik vond het weinig boeiends om mee te rije. Die dingen hebben ook vies duur onderhoud als die ophangingsdelen beginnen te slijten. Achterassen, fuseekogels in complete draagarm, rubbers van draagarmen etc.MartijnG schreef:Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...
Vind hte overigens wel een vette bak hoor Chris! Zelf heb ik het wat minder op een CTi, maar zelf was ik ook ooit van plan om een 205 1.9 GTi te kopen ipv een GTT...misschien dat ie er ook ooit nog wel eens komt...
Een jongen bij mij uit de straat heeft er een. Ding staat nu al 3 maanden in de garage (thuis dan hea). Kerel komt constant gereedschap lenen dus was ik afgelopen week maar eens gaan kijken. Allemaggies wat een zooi!!! Op de lasnaad waar stijl van het portier bij het dak komt, scheurt het dak gewoon in 2en. Ja das een kwaaltje... Hij is overigens een groot deel van de voorwielophanging aan het vervangen want dat was verrot. En ik zat nog te twijfelen tussen een 205 en een gt. Volgens mij de goede keuze gemaaktSteven schreef:Maat van me heeft een tijdje een 205 GTI 1.9 zonder kat gehad, maar ik vond het weinig boeiends om mee te rije. Die dingen hebben ook vies duur onderhoud als die ophangingsdelen beginnen te slijten. Achterassen, fuseekogels in complete draagarm, rubbers van draagarmen etc.MartijnG schreef:Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...
Vind hte overigens wel een vette bak hoor Chris! Zelf heb ik het wat minder op een CTi, maar zelf was ik ook ooit van plan om een 205 1.9 GTi te kopen ipv een GTT...misschien dat ie er ook ooit nog wel eens komt...
Dan zit Renault toch nog wel ff beter in elkaar.
Dat ben ik dan wel weer helemaal met je eens! Alleen al het systeem waar die veerpoten mee vast zitten aan de onderkantSteven schreef:Maat van me heeft een tijdje een 205 GTI 1.9 zonder kat gehad, maar ik vond het weinig boeiends om mee te rije. Die dingen hebben ook vies duur onderhoud als die ophangingsdelen beginnen te slijten. Achterassen, fuseekogels in complete draagarm, rubbers van draagarmen etc.MartijnG schreef:Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...
Dan zit Renault toch nog wel ff beter in elkaar.
Twingootje gewent hèTom schreef:Chris@R5 schreef:Lekker toeren, is ook beter voor je portemonnee met dit kaliber auto's
je doet net of je een opgefokte amerikaan rijd die net de 1op3 weet te halen
Meen je niet, wat een sukkelsPatrick L. schreef:dat rare systeem van hoe die veerpoot in mekaar zit ben ik ook achter gekomen toen ik een keer bij een 205 een aandrijfas moest vervangen, onhandig hoe ze dat bedacht hebben, en als je de veerpoot eindelijk eruit krijgt , heb je al zo veel aan dat fuseestuk en as zitten duwen en trekken dat de as al uit de bak is geschoten en de bakolie eruit loopt![]()
bij peugeot hebben ze in dik 20 jaar hiervan niets geleerd, de 207, bijvoorbeeld, heeft nog steeds hetzelfde systeem , kwam ik achter toen ik er verlagingsveren onder wilde zetten, ik ben er toen mee gestopt, had er geen zin meer in...![]()
maar dit was off-topic...
Standaard is dat gat al zo groot. alleen is er nog een beetje uit gehaald voor dat kanon. Voor het aangezicht is er niks veranderd. Zie maar:Tom schreef:alleen is de uitsparing nu wat aan de grote kant
Die zitten echt heerlijkSteven schreef:Geinig, 309GTI16 stoelen...
Dakje gaat prima. Op het moment een paar kleine dingen die nog opgelost moeten worden. Ik moet wel zeggen dat na al die jaren hier als lid er geen enkele club is die nog in de buurt komt. Voor de beginnende 205 rijder is nergens een fatsoenlijk forum te bekennen. 205GTI is alleen betaald en zo dood als de pest en peugeotgticlub.nl heeft net haar beleid aangepast, zodat je als niet-betalend lid nergens meer in kan komen op technisch gebied. Daar gaan ze niet groot mee worden...-PAZ- schreef:Leuk dingalle afdichtingen (raam en dak) nog een beetje dicht?? Das altijd beetje nadeel van die oudere cabrio's. 16vtje erin, dan lopen ze echt lekker