Chris: Nieuw Renaultje zoeken... (Pug verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Leuk ding om te zien, maar ik vind t technisch maar niks, zo'n 205je ... Die 1.9's zijn helemaal ellende. Als je een GTT vol vind onder de kap :~

Toch heb je hier een apart bakkie aan!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris@R5

Tom schreef:ziet er net uit voor een 205 je idd. Volgens mij tochten die dingen als de ziekte. zo zien die kapjes er altijd uit :lol:
Valt best mee. Ik wil nog wel nieuwere rubbers voor de ramen en dergelijke hebben. Maar dat er een drupje binnen kan komen hou je toch met zo'n 'vouwwagen' :wink:
TheoV
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Geen idee...

...van 55pk naar 115. Electrische ramen, cabrio, CV, Cabrio, lagere km stand, cabrio, 'voller' interieur. En oja, CABRIO :~

Gisteren de CV gemaakt en wat andere kleine meuk. Morgen de Supersprint vervangen door een originele pijp met mooie eindtip. Verder niet te hard rijden, want beter dan 1:11,3 krijg ik 'm nog niet. :p
nou, m'n broer heeft een gesloten exemplaar, en ie vindt de baanligging maar niks . . . . ie's ook enkele weken geleden met dat karretje tegen van de autostrade afgeslipt in een lichte bocht, omdat het wegdek er vochtig was . . . ..

nouja, als je'r stukken mee hebt, heb je alleszins goedkoop andere onderdelen :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...

Vind hte overigens wel een vette bak hoor Chris! Zelf heb ik het wat minder op een CTi, maar zelf was ik ook ooit van plan om een 205 1.9 GTi te kopen ipv een GTT...misschien dat ie er ook ooit nog wel eens komt...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris@R5

Gas niet los laten, dan heb je nergens last van. Ach ik heb dat ding niet om mee te scheuren. Lekker toeren, is ook beter voor je portemonnee met dit kaliber auto's :wink:
sieger everts
Contacteer:

zag je twingo gister nog in assen , met een petje er in..
Chris@R5

Ja hij is verkocht aan iemand daar. Ach, wel geschikte gozer denk ik. Als ie 'm maar niet afragd. Ik kwam 'm nog tegen. Het subframe moest gelast worden. Daar heb ik nooit een waarschuwing van gehad :S . Scheen niet goed te zijn voor de APK. Leek mij wel mee vallen, maargoed.
Maarten-Jan
Car: R19.R

leuk dingetje, ziet er goed uit. Zag je uitlaat al op marktplaats staan :D

Wegligging van een 205 is heel goed te noemen trouwens, gewoon geen gas
los laten in de bocht. En zelfs dan valt het nog wel mee of je moet de bocht
wel heel veel te hard genomen hebben.
Chris@R5

Maarten-Jan schreef:leuk dingetje, ziet er goed uit. Zag je uitlaat al op marktplaats staan :D

Wegligging van een 205 is heel goed te noemen trouwens, gewoon geen gas
los laten in de bocht. En zelfs dan valt het nog wel mee of je moet de bocht
wel heel veel te hard genomen hebben.
Daarom :wink: . Ik moet zeggen, als ik hard had willen gaan dan had ik wel gewoon een GTI gekocht. Lichter en sneller. Al zou ik hier maar een kleine tijd in rijden. Minder waard wordt ie niet en tot nu toe is ie alleen maar meer opgeknapt. Kan ik altijd zeggen dat ik cabrio heb gereden 8) :D
Steven
Car: M536

MartijnG schreef:Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...

Vind hte overigens wel een vette bak hoor Chris! Zelf heb ik het wat minder op een CTi, maar zelf was ik ook ooit van plan om een 205 1.9 GTi te kopen ipv een GTT...misschien dat ie er ook ooit nog wel eens komt...
Maat van me heeft een tijdje een 205 GTI 1.9 zonder kat gehad, maar ik vond het weinig boeiends om mee te rije. Die dingen hebben ook vies duur onderhoud als die ophangingsdelen beginnen te slijten. Achterassen, fuseekogels in complete draagarm, rubbers van draagarmen etc.
Dan zit Renault toch nog wel ff beter in elkaar.
Tom
Moderator
Car: MB

Chris@R5 schreef:Lekker toeren, is ook beter voor je portemonnee met dit kaliber auto's :wink:

:lol: je doet net of je een opgefokte amerikaan rijd die net de 1op3 weet te halen :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
KoenGTT

Steven schreef:
MartijnG schreef:Ja die 205jes staan bekend om de lichte achterkant! In een bocht gaslos geeft gewoon overstuur, de meeste bestuurders die zo'n ding rijden weten dat ook wel...ook zelf vaak zat meegemaakt met een 205 met hard dak...

Maat van me heeft een tijdje een 205 GTI 1.9 zonder kat gehad, maar ik vond het weinig boeiends om mee te rije. Die dingen hebben ook vies duur onderhoud als die ophangingsdelen beginnen te slijten. Achterassen, fuseekogels in complete draagarm, rubbers van draagarmen etc.
Een jongen bij mij uit de straat heeft er een. Ding staat nu al 3 maanden in de garage (thuis dan hea). Kerel komt constant gereedschap lenen dus was ik afgelopen week maar eens gaan kijken. Allemaggies wat een zooi!!! Op de lasnaad waar stijl van het portier bij het dak komt, scheurt het dak gewoon in 2en. Ja das een kwaaltje... Hij is overigens een groot deel van de voorwielophanging aan het vervangen want dat was verrot. En ik zat nog te twijfelen tussen een 205 en een gt. Volgens mij de goede keuze gemaakt :p
R5GTT phase2
Maarten-Jan

Steven schreef:

Dat ben ik dan wel weer helemaal met je eens! Alleen al het systeem waar die veerpoten mee vast zitten aan de onderkant |:

Heb bij een vriend van me die veerpoten vervangen, wat een bagger, zie ze maar eens uit die klem te krijgen, heb een half uur staan beuken met
de moker :p Uiteindelijk wel gelukt overigens (D)
Tom
Moderator

is dat net als bij 106 met van die patronen en dat je voor het vervangen van de veer heel het fusee stuk moet los halen? Dan ben je toch blij idd met een reno veerpoot die je er binnen 10min. onderuit hebt
Maarten-Jan

Geen idee, denk het niet want snap niet precies wat je bedoeld...

bij de 205 zit de veerpoot in een soort van klem, die dus met een bout
dicht / aan gedraaid wordt. Je snapt dat dat na 10 jaar helemaal
vastgerot zit en je dan die bout net zo goed kunt weglaten :lol:

Dan is de renault veerpoot toch veel makkelijker, 2 bouten losdraaien,
eruit halen, en je bent er :)

Ow wacht, ik lees het nog een keer en snap wat je bedoeld :lol:
Het halve fusee loshalen is ook een optie inderdaad.
Makkelijker is om gewoon een hefboom te maken m.b.v. de
stabilasator stang en dan de draagarm naar beneden drukken.

Of, met de krik, de veerpoot induwen, en dan de draagarm naar
beneden beuken met een moker (De optie die ik gebruikt heb :p ,
werkt vooral goed als het vastgerot zit.).
Patrick L.

dat rare systeem van hoe die veerpoot in mekaar zit ben ik ook achter gekomen toen ik een keer bij een 205 een aandrijfas moest vervangen, onhandig hoe ze dat bedacht hebben, en als je de veerpoot eindelijk eruit krijgt , heb je al zo veel aan dat fuseestuk en as zitten duwen en trekken dat de as al uit de bak is geschoten en de bakolie eruit loopt :lol:

bij peugeot hebben ze in dik 20 jaar hiervan niets geleerd, de 207, bijvoorbeeld, heeft nog steeds hetzelfde systeem , kwam ik achter toen ik er verlagingsveren onder wilde zetten, ik ben er toen mee gestopt, had er geen zin meer in... :)
maar dit was off-topic... :wink:
Chris@R5

Tom schreef:
Chris@R5 schreef:Lekker toeren, is ook beter voor je portemonnee met dit kaliber auto's :wink:

:lol: je doet net of je een opgefokte amerikaan rijd die net de 1op3 weet te halen :lol:
Twingootje gewent hè :p . Dan is alles onzuinig :lol:
Chris@R5

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1808.JPG[/img]

weg met die kachelpijp...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1811.JPG[/img]

En een standaard demper met sierstuk. klinkt veel mooier. Ik spuit de demper zo nog zwart.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1832.JPG[/img]

En het 309 GTI interieur. Zit erg lekker
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1813.JPG[/img] :worship:
Tom
Moderator

alleen is de uitsparing nu wat aan de grote kant
Maarten-Jan

Patrick L. schreef:dat rare systeem van hoe die veerpoot in mekaar zit ben ik ook achter gekomen toen ik een keer bij een 205 een aandrijfas moest vervangen, onhandig hoe ze dat bedacht hebben, en als je de veerpoot eindelijk eruit krijgt , heb je al zo veel aan dat fuseestuk en as zitten duwen en trekken dat de as al uit de bak is geschoten en de bakolie eruit loopt :lol:

bij peugeot hebben ze in dik 20 jaar hiervan niets geleerd, de 207, bijvoorbeeld, heeft nog steeds hetzelfde systeem , kwam ik achter toen ik er verlagingsveren onder wilde zetten, ik ben er toen mee gestopt, had er geen zin meer in... :)
maar dit was off-topic... :wink:
Meen je niet, wat een sukkels :p
We zullen idd maar een einde aan off topic maken :D
PaulM

die 205cti tjes zijn wel leuke wagens! stond laatst een knal rode hier in de straat te koop, had er helaas geen centen meer voor :(
Chris@R5

Tom schreef:alleen is de uitsparing nu wat aan de grote kant
Standaard is dat gat al zo groot. alleen is er nog een beetje uit gehaald voor dat kanon. Voor het aangezicht is er niks veranderd. Zie maar:

[img]http://img530.imageshack.us/img530/5205/gticlub4ay9.jpg[/img]
PaulM

vind die ph2 wel mooier met die achterlichten dan deze ph1 op de foto :)
Chris@R5

Wie niet :wink:
Steven

Geinig, 309GTI16 stoelen... :)
Chris@R5

Steven schreef:Geinig, 309GTI16 stoelen... :)
Die zitten echt heerlijk :worship: . Achterbankje past ook prima :wink: .
Ik heb de uitlaat even geprobeert. Hij heeft nog de lekkere diepe brom, maar op snelheid is ie wel stil. Prima voor elkaar zo. Nu nog het originele filterhuis, want nu ligt er een Green open filter OP het kleppendeksel. Een warmere plek kan ik niet vinden om dat ding te monteren. Hopelijk gaat ie onderin ook iets minder zenuwachtig lopen met het originele filterhuis.
Tom
Moderator

standaard al zo groot? je ziet toch duidelijk dat er zeker 10 bij 5 cm uitgezaagd is. Maar je hebt gelijk, het valt niet zo heel erg op, alleen het blijft zonde
-PAZ-
Über-Spammer

Leuk ding (Y) alle afdichtingen (raam en dak) nog een beetje dicht?? Das altijd beetje nadeel van die oudere cabrio's. 16vtje erin, dan lopen ze echt lekker :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Car: E36 M3

Tom schreef:standaard al zo groot? je ziet toch duidelijk dat er zeker 10 bij 5 cm uitgezaagd is. Maar je hebt gelijk, het valt niet zo heel erg op, alleen het blijft zonde
Zat ook al te kijken :P

Maar leuk karretje kerel :)
Chris@R5

-PAZ- schreef:Leuk ding (Y) alle afdichtingen (raam en dak) nog een beetje dicht?? Das altijd beetje nadeel van die oudere cabrio's. 16vtje erin, dan lopen ze echt lekker :wink:
Dakje gaat prima. Op het moment een paar kleine dingen die nog opgelost moeten worden. Ik moet wel zeggen dat na al die jaren hier als lid er geen enkele club is die nog in de buurt komt. Voor de beginnende 205 rijder is nergens een fatsoenlijk forum te bekennen. 205GTI is alleen betaald en zo dood als de pest en peugeotgticlub.nl heeft net haar beleid aangepast, zodat je als niet-betalend lid nergens meer in kan komen op technisch gebied. Daar gaan ze niet groot mee worden...
Maargoed, ze zullen het merken (N)

Dus dat wordt een collectie Haynes, Olving en andere vraagbaken aanschaffen :~ Verbaas je er niet over als ik binnen no-time weer een Renaultje heb staan :p
Maarten-Jan

Je hebt ook nog seppies 205 site, maar dat is ook niet alles....
Chris@R5

Ja die ken ik ook. Ach, mijn account is zelfs al verwijderd door de administrator daar. Ze kunnen ook maar weinig tegen wat kritiek blijkbaar. Nee hoor, lekker hier blijven hangen :)
Steven

Idd die Peugeotfora zijn ronduit triest, kep ook eens wat kritiek gegeven op het beleid van peugeotgticlub.nl, in de tijd dat ik m'n 309GTI16 nog had, nou dat werd niet in dank afgenomen. Ook dat gedoe met die namen en die advertenties. (N)
Ze geloofden ook niet dat ik Sjaak Trekhaak heette :~

En diverse fora kopieren dat, zoals het verplichten van fotos bij advertenties. Zo had een maat van me ooit eens mot op het Mazda323 forum, hij bood een interieur gratis op te halen aan anders ging het mee naar de sloop. Word dat topic gesloten omdat er geen foto bijstaat, nou hup naar de sloop met die troep en vervolgens wil iedereen het hebben :lol:

Nee dan is RTC een stuk beter (Y)
Chris@R5

idd! :worship:
Nee hoor wij hebben hier ook wel eens wat gedoe en kleinigheden, maar niet van dat gemierenn**k als daar. Ik ben vroeg van stage gegaan. Ook zo'n brik als deze heeft wat sleutelwerk nodig :wink:
Chris@R5

Nou de lol is er weer van af, de 205 staat alweer tekoop. Best een leuke auto, maar het klikt niet tussen ons :p
Ik kijk nog steeds meer om als er een Renaultje voorbij rijdt dan als het een Pug is. Ik heb er niet zo veel mee, dus gaat staat ie weer op MP :~
Plaats reactie