ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Vandaag met mn broer zijn 5 (BBQ) op de baan..

Kwam er eentje duwen, nouja mooi op kant gegaan.. bleef i naast mij rijden (0) en wou duidelijk eens een dragje slepen :~

Gelukkig moest ik er aan de eerste lichten terug af.. :D

De BBQ is misschien wel mooi........... maar zeker niet snel |:

Zonde... (U)
ARNO16V
Contacteer:

Merijn schreef:Die RC's hebben 1 heel groot probleem (net als bijna alle andere nieuwe auto's): Gewicht... :(

Als ze net zoveel zouden wegen als een Clio, dan zou je weinig kans gemaakt hebben, denk ik. Wel fijne auto's trouwens. Beetje erg stug, dat wel.
Omdat ie wel 8 pk meer heeft?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Cleaned_Clio_16v

Meestal word ik uitgedaagd door van die poly wagens 8) maja de standaard bumpers zijn niet voor niks zo gemaakt dus ja niemand houd me meestal bij of ze durfe nie eens een sprintje aan. Btw wie gaan er wel is naar de maasvlakte gister waren ze er weer met motors enverlengde eachterbrugge :bang:
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Gerry rijd met een JC5 van een Megane of Willy, die zijn ook korter als een GT-JB3 toch, dus hij zal het wel einde 3 hebben gereje.
IDd, weet van mijn gt dat 120 einde 3 was :p (zo reed ie de 200 meter, exact op 7000 toeren over de streep in de 3 met 124km/u in 8.8 sec :) )
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

GTT vs. Ford Fiesta & Fiat Stilo tegelijk...

Tsja...wat denk je nou zelf :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Kier

GTT vs Porsche Cayenne S (met twee yuppen erin)

Kwam ze tegen op de A44. Meerdere tussensprintjes van 100 tot hoger en eigenlijk elke keer was ik net ff een tikke sneller :D

Kenteken 28-LR-HS
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming CAYENNE S; AUTOMATIC
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4511 cm3
Vermogen 250 kW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Kier schreef:GTT vs Porsche Cayenne S (met twee yuppen erin)

Kwam ze tegen op de A44. Meerdere tussensprintjes van 100 tot hoger en eigenlijk elke keer was ik net ff een tikke sneller :D

Kenteken 28-LR-HS
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming CAYENNE S; AUTOMATIC
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4511 cm3
Vermogen 250 kW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.

De S moet kunnen dacht ik, de Turbo S is een ander verhaaltje, maar evengoed altijd leuk..:D
Senshin

2 slachtoffers voor, en 1 keer hard afgemaakt.

1ste slachtoffer:

BMW 330d (231pk)

Vanaf de 100 ongeveer, ik ging hem eerste voorbij (rechts trouwens).
En voordat ik het wist ging hij er links voorbij, hij had denk ik 1 a 2 seconden voorsprong op het gaspedaal ofzo, hij de hele tijd seinen van kom maar, kom maar, dus ik erop af, en liep nog in ook op een moment, best gek
Dikke rookpluimen uit dat ding van hem, en op het laatste moment ging ik toch voorbij, reedt op een bepaalde moment 210 - 220.
Er was wat verkeer hier en daar, maar ik vond het wel sweet dat we allebei plank gas gaven, en dat ik er voorbij kwam.
Toch gek, op papier een slag sneller, toch niet schijnbaar

Opel (vectra volgens mij). I500, zo'n model wat je nergens ziet.

Ik kwam hem tegen bij de mcdonalds in goes, het was een maat van een maat van mij, hij stond me gewoon uit te lachen.
Ik had zoiets, het blijft een opel, dus dat kan gewoon niet dat ie sneller is.
Hij kon niet geloven dat die van mij sneller was (hij begon toch een beetje te twijfelen)
Dus hopla, industrie terrein, en ik heb hem 2 keer goed wijs gemaakt dat deze auto toch echt een slof te groot is.

Ging ie weer lullen van, maar op hogere snelheden rijdt ik je er wel uit.
Nou ik denk dat ik in mijn 3e divisie al 100 meter voor hem reedt, dus dat geloofde ik ook al niet.

Carrera GT, moest het toch proberen, hij geeft gas, dus ik erachter aan, maar dat ging toch 100x zo snel voor mij gevoel, wat een brok metaal, zo carrera.
Hard afgemaakt, maar had weinig anders verwacht toen ik hem zag, maar gewoon effe proberen, altijd leuk.

Ik heb trouwens ook ooit tegen een 911 supercar gereden.
Toen dacht ik dat ik nog stilstond, ik reed 100, zou me niks verbazen als hij al op de 200 zat..... >-)

Mijn clio:

Gechipt
BMC CDA airbox[/b]
Timo Z. (Clio RS)

afgelopen nacht een Celica T-Sport in enkele tussensprintjes een pak slaag gegeven.

moet wel toegeven dat ik op den duur wel weggereden werd (maar toe zaten we al op 170 kmph :~
CChris

afgelopen week: GTT vs Golf III gt 1-0, majah erg veel moeite hoefde ik ook niet te doen natuurlijk........zijn doorgegaan tot aan de 180, toen vond ik het wel weer genoeg.

de skoda octavia RS die ik regelmatig tegenkom, kwam ik vrijdag ook weer tegen......toch leuk als je elkaar herkent en ff leuk kan sprinten :) duimpje gegeven en teruggegeven uiteraard
R 5 Convertible Rulezz
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

CChris schreef:afgelopen week: GTT vs Golf III gt 1-0, majah erg veel moeite hoefde ik ook niet te doen natuurlijk........zijn doorgegaan tot aan de 180, toen vond ik het wel weer genoeg.
zo 1 heb ik er vanmiddag ook nog afgedroogd ;)
Haas
Car: Megane RS

vannacht op mijn superrrrrrrrrrrrrrrrrrdeluxe tweewieler tot 2x toe een maatje van me te pakken gehad bij de stoplichten... :lol:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Senshin schreef:2 slachtoffers voor, en 1 keer hard afgemaakt.

1ste slachtoffer:

BMW 330d (231pk)

En voordat ik het wist ging hij er links voorbij, hij had denk ik 1 a 2 seconden voorsprong op het gaspedaal ofzo, hij de hele tijd seinen van kom maar, kom maar, dus ik erop af, en liep nog in ook op een moment, best gek
Dikke rookpluimen uit dat ding van hem, en op het laatste moment ging ik toch voorbij, reedt op een bepaalde moment 210 - 220.
Er was wat verkeer hier en daar, maar ik vond het wel sweet dat we allebei plank gas gaven, en dat ik er voorbij kwam.
Verbaasd me niks, in de autovisie worden die bmw's ook meestal ruim een seconde langzamer als opgegeven getest, bmw is een beetje positief met hun cijfers (zoals meerdere duitse merken).... maar wel cool dat je hem afgeslacht hebt, zal die niet leuk gevonden hebben elke keer zo'n clio op z'n bumper :D
willow

CChris schreef:afgelopen week: GTT vs Golf III gt 1-0, majah erg veel moeite hoefde ik ook niet te doen natuurlijk........zijn doorgegaan tot aan de 180, toen vond ik het wel weer genoeg.

de skoda octavia RS die ik regelmatig tegenkom, kwam ik vrijdag ook weer tegen......toch leuk als je elkaar herkent en ff leuk kan sprinten :) duimpje gegeven en teruggegeven uiteraard
een golf 3 gt??? die heeft 90 pk :S, niet echt een eerlijke strijd lijkt mij.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is wel een Golf, he... :P
PaulM

net ff voor stoplicht bij kazerne moi vs een seat leon. helaas voor hem wist ik dat het stoplicht van de voetganger +- 2 sec eerder op groen springt :P
CChris

willow schreef:

lol ja die met 90 pk, maar zij daagden mij uit.........en ik had wel zin om ff et gaspedaal in te trappen dus sjah. dan mogen ze ook ff voelen he :). waarschijnlijk wisten ze vantevoren ook wel dat ze kansloos waren......
R 5 Convertible Rulezz
willow

CChris schreef:
willow schreef:

lol ja die met 90 pk, maar zij daagden mij uit.........en ik had wel zin om ff et gaspedaal in te trappen dus sjah. dan mogen ze ook ff voelen he :). waarschijnlijk wisten ze vantevoren ook wel dat ze kansloos waren......
ag van 0 naar 100 in 12,1 seconden :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

een trabant is nog sneller :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Maarten-Jan schreef:
Senshin schreef:2 slachtoffers voor, en 1 keer hard afgemaakt.

1ste slachtoffer:

BMW 330d (231pk)

Verbaasd me niks, in de autovisie worden die bmw's ook meestal ruim een seconde langzamer als opgegeven getest, bmw is een beetje positief met hun cijfers (zoals meerdere duitse merken).... maar wel cool dat je hem afgeslacht hebt, zal die niet leuk gevonden hebben elke keer zo'n clio op z'n bumper :D

Naja,

nu moet je zo'n 330d, zeker n nieuwe, niet onderschatten. Hij zal gas los gelaten hebben, want als puntje bij paaltje komt, gaat die BMW toch echt weg tot 250km/u
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Car: R19.R

Dat is ook weer waar
Ivo
Über-Spammer

Gisteravond ff met de Clio III 2.0 gesport tegen mn meissie.... (U)
Helaas is een TT 132 kwtoch ff iets sneller.... (S)

Je had dr is moeten horen.....bla bla bla... :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Snap je niet......
PS dat bla..blabla hoor je altijd van der :p
willow

gister stonden we naast een vrij nieuwe zwarte impreza sti 280 pk (met vrouw achter het stuur) en wij zaten met ze 4en in een opel zafira diesel....hebben we maar niet gedaan :D:D:D
Sander2

Nog even een cooper S (nieuw model) zitten opdouwen vandaag. Zag dat de bestuurder wel zin had. Toen werd het 2 baans voor linksaf. Heb hem ernaast gezet, rollende start, bochtje iets harder genomen, cooper zat rechts achter mij, verschil bleef gelijk tot zo'n 110/120. Maar ja, die dingen hebben tegenwoordig een turbo i.p.v. een compressor, dus ze hebben nu iets meer pk's. Qua gewicht ook redelijk gelijk, dus eigenlijk zijn ze precies aan elkaar gewaagd. (Tenzij hij hem laat chippen en dan mag ik het finaal afleggen) :lol:
Arno17

Sander2 schreef:Nog even een cooper S (nieuw model) zitten opdouwen vandaag. Zag dat de bestuurder wel zin had. Toen werd het 2 baans voor linksaf. Heb hem ernaast gezet, rollende start, bochtje iets harder genomen, cooper zat rechts achter mij, verschil bleef gelijk tot zo'n 110/120. Maar ja, die dingen hebben tegenwoordig een turbo i.p.v. een compressor, dus ze hebben nu iets meer pk's. Qua gewicht ook redelijk gelijk, dus eigenlijk zijn ze precies aan elkaar gewaagd. (Tenzij hij hem laat chippen en dan mag ik het finaal afleggen) :lol:

Zoals je al zegt, aan elkaar gewaagd, met een chip erin niet meer gelijkwaardig....

@Ivo, of is die Clio III minder snel dan de vorige versie, op papier moet je het kunnen redden....of is de Audi voorzien van een chippie.. :D
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

De 2.0 waar Ivo het over heeft is niet de RS :wink: Dan is de TT wel sneller denk ik :)
Arno17

MartijnG schreef:De 2.0 waar Ivo het over heeft is niet de RS :wink: Dan is de TT wel sneller denk ik :)
Aha, de 140pk versie dus, tja dan is het niet vreemd...

:)
Tim
Car: E36 M3

Eergisteren een sprintje getrokken tegen een Volkswagen Golf GTI 16V... Ik had m'n vriendin erbij in zitten, trok nog aardig bij hem weg :D Viel me opzich nog wel mee want hij kon heel stoer kijken :P
Ivo
Über-Spammer

MartijnG schreef:De 2.0 waar Ivo het over heeft is niet de RS :wink: Dan is de TT wel sneller denk ik :)
Klopt idd die Clio III is de 140 pk 2.0 van Nissan....., best wel vlot hoor maar die rare TT van mn meissie is echt behoorlijk snel...., pas ff de 245 aangetikt...gehee loopt goed :wink:

Zal em binnenkort is naast de Clio R27 zetten :D
Arno17

Ivo van Achthoven schreef:
Klopt idd die Clio III is de 140 pk 2.0 van Nissan....., best wel vlot hoor maar die rare TT van mn meissie is echt behoorlijk snel...., pas ff de 245 aangetikt...gehee loopt goed :wink:

Zal em binnenkort is naast de Clio R27 zetten :D
Dan moet je hem wel over een circuit ronden, daar is de R27 retesnel door de bochtjes.
In blad TopGear en AutoReview een test gelezen over de R27 en zijn concurrenten, de R27 was veruit de snelste op het circuit.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Niet alleen de R27, maar de gewone Clio RS is ook erg snel op het circuit als je de engelse bladen leest :)
Dennis_16v

Clio 16v vs. Mitsubishi Carisma 1.8 GLXi

Kerel die erin zat hield al erg veel afstand naar mijn mening in de tunnel.
Eenmaal uit de tunnel gaat deze links van me staan bij het stoplicht, stoplicht op groen... mitsu halve autolengte voorsprong.. *wist nieteens dattie wilde sprinten :lol: *, daarna heb ik m maar flink afgedroogd.. moest daarna nog wel ff flink in de ankers voor een politiebusje dat stond geparkeerd :)
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Arno17

Gisternacht een vrij nieuwe BMW 3( XB-xx-xx) serie naast me, had hem niet eens gezien maar wilde ook bij de volgende lichtjes naar links...hij had alleen nooit rekening gehouden met een Cliootje...:D dat naast hem reed.
Kwam er niet voorbij dus, sterker nog is liep iets weg, na de verkeerslampjes ging hij er als een haas vandoor, ging mij te hard ( mag daar 50) en het natte wegdek is ook niet prettig met bandjes die wat minder worden.
jiggy
Contacteer:

net bij de stoplichten op de ring van groningen even een wilt gas gevende jongen met z'n vriendin in een nieuwe polo zoek gereden :lol: je had m'n vriendin moeten horen: je doet het niet :D euuuuuuuuu jah wel hoor.
Gesloten