Succes nog met leren, maar komt vast goed nu

Owja, ik trouwens ookRonnie Detmers schreef:Gefelicteerd Martijn![]()
Ik hoop over 2 weken hetzelfde te kunnen zeggen op een iets ander niveau dan
MTS-erMartijnG schreef:Owja, ik trouwens ookRonnie Detmers schreef:Gefelicteerd Martijn![]()
Ik hoop over 2 weken hetzelfde te kunnen zeggen op een iets ander niveau danEindelijk klaar met mn MTS
Weet alleen nog steeds niet wat ik straks ECHT ben
hangt ook van het soort opleiding en beroepsgroep af luco.Luco/Alpine-racer schreef:mbo mindere baan?? nu lijkt het wel of jij dat te min vind![]()
menig hbo-er verdiende stukken minder dan ik
ook toen ik nog in loondienst was
het is maar net wat je wilt gaan doen![]()
en een mbo-er met ervaring en gezond verstand zit minimaal op hetzelfde niveau als een hbo-er met iets minder ervaring
en denk je dat je na je studie in een hogere functie meer tijd over hebt???Johan schreef:nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.
Heb nu MTS Autotechniek gedaan, ga nu (weer) HTS Autotechniek doen net zoals Haas doet.Ronnie Detmers schreef:ik begin lekker met werken en ga me liever in de praktijk hoger op werken, tis ook maar net welk werk je wilt gaan doen, wat wil jij gaan doen hierna MartijnG?
ja hehe dat zeg ik:) , daarom blijf ik nog ff studeren.Luco/Alpine-racer schreef:en denk je dat je na je studie in een hogere functie meer tijd over hebt???Johan schreef:nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.
laat ik je uit de droom helpen
stelregel: des te hoger de functie des te minder vrije tijd
en ik spreek echt uit ervaring, zeker een geestelijk zware baan daar raak je meer uitgeput van dan een zware lichamelijke baan
is gedeeltelijk waarMartijnG schreef:Heb nu MTS Autotechniek gedaan, ga nu (weer) HTS Autotechniek doen net zoals Haas doet.Ronnie Detmers schreef:ik begin lekker met werken en ga me liever in de praktijk hoger op werken, tis ook maar net welk werk je wilt gaan doen, wat wil jij gaan doen hierna MartijnG?
In principe ben ik nu opgeleid als leidinggevende in een autobedrijf (chef), maar aangezien je daar ervaring voor moet hebben, krijg jen ooit meteen zo'n baan. Zou ik nu werken dan begin ik als monteur en moet ik mezelf opwerken, en dat gaat enorm lang duren op die manier.
Als ik HBO heb wil ik hele andere dingen gaan doen...meer ontwerp richting op eigenlijk, kijk, dan is het ook maar afwachten waar je terecht kan natuurlijk, maar dan kun je wel breder zoeken naar een baan...
haha jij wil het gewoon makkelijk hebbenJohan schreef:ja hehe dat zeg ik:) , daarom blijf ik nog ff studeren.Luco/Alpine-racer schreef:en denk je dat je na je studie in een hogere functie meer tijd over hebt???Johan schreef:nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.
laat ik je uit de droom helpen
stelregel: des te hoger de functie des te minder vrije tijd
en ik spreek echt uit ervaring, zeker een geestelijk zware baan daar raak je meer uitgeput van dan een zware lichamelijke baan
In mijn geval omdat ik merk dat het werk wat ik doe (op MBO-niveau) helemaal niet mijn ding is. En omdat ik 4 jaar geen baas wil hebben voor 40 uur per weekRonnie Detmers schreef:Vraag me af waarom iedereen tegenwoordig HTS/HBO wil gaan doen??![]()
je vergeet dat een mbo-er dus vier a vijf jaar eerder start met werken en dus in die paar jaar zich al op kan werken naar hetzelfde nivo als de hbo-er+Clio16v+ schreef:over het algemeen ligt het salaris voor HBO'ers ook wat hoger dan voor MBO'ers. Startende dan he..
haha is ook niet altijd waarJohan schreef:iid, voor het geld hoef je het eigenlijk niet te doen. Ja misschien met een 'hogere' opleiding zal je misschien minder snel aan je top van je salaris schaal zitten, maar als je start duurt dat nog zo lang.
MartijnG schreef:Tsja, in mijn geval weet ik dat ik de HTS in principe ook kan halen, ik was alleen te lui de vorige keer om het daadwerkelijk te halen...