Friday Nightmeeting Oss I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Marieke

@Haas: gefeliciteerd man! :bang:

Succes nog met leren, maar komt vast goed nu ;)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Gefelicteerd Martijn (Y)

Ik hoop over 2 weken hetzelfde te kunnen zeggen op een iets ander niveau dan
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

FNO (met taart van GJ)
Mac Beuningen
9 juni
vanaf 20u

zeker:

Marieke & Stefan- RSi powerrrr (afhankelijk van morgen) of Clio S ;)
Paul - 19 16v met kras :@
Maarten - Clio II
GJ - Clio
Mike - R19
MartijnG - 5 GTT

maybe:
Ronnie - Twingo

Moet even kijken hoe ik mijn werk kan plannen, anders kom ik ook nog wel ff.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ronnie Detmers schreef:Gefelicteerd Martijn (Y)

Owja, ik trouwens ook :D Eindelijk klaar met mn MTS :bang: Weet alleen nog steeds niet wat ik straks ECHT ben :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Spammer :wink: :p , je moet eerst voor jezelf eens bedenken wat je wil... Renault Dealer :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

MartijnG schreef:
Ronnie Detmers schreef:Gefelicteerd Martijn (Y)

Owja, ik trouwens ook :D Eindelijk klaar met mn MTS :bang: Weet alleen nog steeds niet wat ik straks ECHT ben :~
MTS-er :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer

Is daar wat mis mee Luco? (~) Ga nu HTS doen hoor, duurt even maar dan heb je ook wat :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wat is luco eigenlijk? :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nee helemaal niks mee bedoel het positief MTS-er dat ben je dan
ben ik ook (Y) gehaald in de avonduren en kijk wat er van mij terechtgekomen is :smoke:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Vraag me af waarom iedereen tegenwoordig HTS/HBO wil gaan doen?? :D

Ik ben al blij als ik mijn MBO klaar heb en dan kan gaan werken :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

praktisch ingestelde MTS-ers worden goud waard
zijn niet veel mensen meer met praktische en technische ervaring
ze vragen overal hbo voor
de functie die ik nu in bunnik doe willen ze ook perse hbo, dus ik zit daar nog wel even als interim (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) :lol:
MartijnG
Über-Spammer

Tsja, in mijn geval weet ik dat ik de HTS in principe ook kan halen, ik was alleen te lui de vorige keer om het daadwerkelijk te halen...

Als ik met dat in mn achterhoofd de rest van mn leven een 'mindere' baan heb, krijg ik daar later alleen maar spijt van :)

Maar inderdaad, MBO is ook al lekker (Y) Ik zou in principe ook wel willen werken voor het geld, maar denk dat ik beter af ben als ik straks een hogere opleiding heb gehad :wink: Beter nu doorleren dan straks eer de moed op zien te brengen om opnieuw te gaan studeren...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mbo mindere baan?? nu lijkt het wel of jij dat te min vind :)
menig hbo-er verdiende stukken minder dan ik
ook toen ik nog in loondienst was
het is maar net wat je wilt gaan doen (Y)

en een mbo-er met ervaring en gezond verstand zit minimaal op hetzelfde niveau als een hbo-er met iets minder ervaring
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

ik begin lekker met werken en ga me liever in de praktijk hoger op werken, tis ook maar net welk werk je wilt gaan doen, wat wil jij gaan doen hierna MartijnG?
Johan
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:mbo mindere baan?? nu lijkt het wel of jij dat te min vind :)
menig hbo-er verdiende stukken minder dan ik
ook toen ik nog in loondienst was
het is maar net wat je wilt gaan doen (Y)

en een mbo-er met ervaring en gezond verstand zit minimaal op hetzelfde niveau als een hbo-er met iets minder ervaring
hangt ook van het soort opleiding en beroepsgroep af luco.
edit:
Bijvoorbeeld MBO Informatica, 99 % die van die opleiding af komt wordt systeembeheerder, of helpdesk medewerker. Doe je daarintegen HBO Informatica dan ga je meer de kant op van de software ontwikkeling. HBO is ook nog vrij praktisch ingesteld Uni informatica, is meer op hoog niveau bezig zijn met systeem ontwikkeling. Veel meer de theoretische kant. Ook een stuk meer wiskunde komt daar om de hoek kijken.

Afhankelijk van het bedrijf zit hier toch wel minimaal 400 euro verschil in het startsalaris (MBO,HBO,UNI).

trouwens je hebt alle 3 soorten de mensen op de arbeidsmarkt nodig. (Y)
Laatst gewijzigd door Johan op di 6 jun 2006 19:23, 4 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer

Nee zeg niet dat MBO mnder is dan HBO, sterker menig MBO-er is slimmer dan HBO-er. Maar werkgevers zien meestal meer in een HBO-er, dat probeerde ik te zeggen. HBO-er krijgen in principe al een beter beginsalaris...

Tuurlijk zijn er altijd verschillen, afhankelijk per werksector. Als ik nu zou gaan werken, geen idee waar ik terecht kan. Ja, in de werkplaats of bij een schadeherstelberijf aan het schuren. Verder kom je nergens terecht zonder ervaring...

Met HBO heb je al iets meer beginkans...(zo kijk ik er tegen aan dan he)

Maar goed, waar het bij mij om gaat is dat ik probeer me zo hoog mogelijk op te leiden. Zou zonde zijn om te gaan werken als ik ook een HBO diploma zou kunnen hebben toch :wink:

(Hier kan een eeuwige discussie over blijfen, iedereen moet voor zichzelf natuurlijk het beste kiezen)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wat bereik je eigenlijk met IVA- je hebt wel een goed papiertje die richting lijkt me wel gaaf, ( eerst zien dat ik het haal natuurlijk ). Wat houdt het precies in. En wat voor baan kan je gaan doen en waar? :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Johan schreef:nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.
en denk je dat je na je studie in een hogere functie meer tijd over hebt???
laat ik je uit de droom helpen
stelregel: des te hoger de functie des te minder vrije tijd

en ik spreek echt uit ervaring, zeker een geestelijk zware baan daar raak je meer uitgeput van dan een zware lichamelijke baan
MartijnG
Über-Spammer

Ronnie Detmers schreef:ik begin lekker met werken en ga me liever in de praktijk hoger op werken, tis ook maar net welk werk je wilt gaan doen, wat wil jij gaan doen hierna MartijnG?
Heb nu MTS Autotechniek gedaan, ga nu (weer) HTS Autotechniek doen net zoals Haas doet.

In principe ben ik nu opgeleid als leidinggevende in een autobedrijf (chef), maar aangezien je daar ervaring voor moet hebben, krijg jen ooit meteen zo'n baan. Zou ik nu werken dan begin ik als monteur en moet ik mezelf opwerken, en dat gaat enorm lang duren op die manier.

Als ik HBO heb wil ik hele andere dingen gaan doen...meer ontwerp richting op eigenlijk, kijk, dan is het ook maar afwachten waar je terecht kan natuurlijk, maar dan kun je wel breder zoeken naar een baan...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Klinkt veelbelovend :wink:
Succes iig met je volgende opleiding (Y)
MartijnG
Über-Spammer

Ja bedankt he ;) Wordt een zware klus (~)
Johan
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Johan schreef:nou ik werk nu een aantal maanden 40u per week + ook nog thuis wat bij beunen. Maar het valt me niet mee, je krijgt wel lekker wat centen. Maar voor de 5 heb ik nog maar weinig tijd over. Dat is een reden waarom ik weer begin met studeren.

en ik spreek echt uit ervaring, zeker een geestelijk zware baan daar raak je meer uitgeput van dan een zware lichamelijke baan
ja hehe dat zeg ik:) , daarom blijf ik nog ff studeren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:
Ronnie Detmers schreef:ik begin lekker met werken en ga me liever in de praktijk hoger op werken, tis ook maar net welk werk je wilt gaan doen, wat wil jij gaan doen hierna MartijnG?
Heb nu MTS Autotechniek gedaan, ga nu (weer) HTS Autotechniek doen net zoals Haas doet.

In principe ben ik nu opgeleid als leidinggevende in een autobedrijf (chef), maar aangezien je daar ervaring voor moet hebben, krijg jen ooit meteen zo'n baan. Zou ik nu werken dan begin ik als monteur en moet ik mezelf opwerken, en dat gaat enorm lang duren op die manier.

Als ik HBO heb wil ik hele andere dingen gaan doen...meer ontwerp richting op eigenlijk, kijk, dan is het ook maar afwachten waar je terecht kan natuurlijk, maar dan kun je wel breder zoeken naar een baan...
is gedeeltelijk waar
als je als hbo-er in een leidinggevende functie komt zal je altijd moeten opboksen tegen het vooroordeel, daar heb je weer zo'n wijsneus

terwijl alls je jezelf opwerkt ze iig niet kunnen zeggen dat je geen kennis en ervaring hebt

maar voor beiden is wat te zeggen

ik heb eerst 10 jaar in de bouw gewerkt en toen avond mts gaan doen
in het derde jaar begonnen als assistent projectopzichter en binnen drie maanden was ik door mijn praktische kennis al zover dat ik zelfstandig opzichter werd en gelijk de grote projecten kreeg te behappen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Johan schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:

ja hehe dat zeg ik:) , daarom blijf ik nog ff studeren.
haha jij wil het gewoon makkelijk hebben
Johan
Contacteer:

:) en het studeren gaat me nog goed af.
Marieke

Ronnie Detmers schreef:Vraag me af waarom iedereen tegenwoordig HTS/HBO wil gaan doen?? :D
In mijn geval omdat ik merk dat het werk wat ik doe (op MBO-niveau) helemaal niet mijn ding is. En omdat ik 4 jaar geen baas wil hebben voor 40 uur per week :P
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ligt idd ook een beetje aan wat je wil, ik heb bv op dit moment gewoon geen zin meer om nog te moeten studeren, geen 4 jaar meer, maar ook ff geen 2 jaar oid meer, misschien als ik eerst een tijdje ga werken dat de zin wel weer komt en wie weet kom ik gewoon met mijn MBO op de juiste plaats. :)
PaulM

over het algemeen ligt het salaris voor HBO'ers ook wat hoger dan voor MBO'ers. Startende dan he..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:over het algemeen ligt het salaris voor HBO'ers ook wat hoger dan voor MBO'ers. Startende dan he..
je vergeet dat een mbo-er dus vier a vijf jaar eerder start met werken en dus in die paar jaar zich al op kan werken naar hetzelfde nivo als de hbo-er
maar inmiddels wel al vier jaar iets op heeft kunnen bouwen
onderschat dat verschil niet
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als je laag begint, zegt natuurlijk niet dat je niet hoog kan komen :) Als je jezelf maar inzet. :)
Johan
Contacteer:

iid, voor het geld hoef je het eigenlijk niet te doen. Ja misschien met een 'hogere' opleiding zal je misschien minder snel aan je top van je salaris schaal zitten, maar als je start duurt dat nog zo lang.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

idd, over het algemeen lijkt me het HBO salaris iets hoger, maar ook een andere soort verantwoordelijkheid, niet te vergeten een heel ander soort baan, maar ken ook HBO-ers die gewoon niet meteen de perfecte baan hebben gevonden en dus genoodzaakt zijn gewoon ergens te starten wel met een HBO functie, maar lang geen vetpot betaald krijgen, menig bouwvakker die meer verdient. Maar op langer termijn zal een HBO-er vast meer krijgen. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Johan schreef:iid, voor het geld hoef je het eigenlijk niet te doen. Ja misschien met een 'hogere' opleiding zal je misschien minder snel aan je top van je salaris schaal zitten, maar als je start duurt dat nog zo lang.
haha is ook niet altijd waar
ik heb een aantal jaren projectvoorbereiding gedaan en verdiende met mijn mbo meer dan mijn manager :lol: :lol: :lol:
en dat was in loondienst :) :)
en toen ik voor mezelf begon verdiende ik netto meer dan de vestigingsdirectuer :lol:
en het mooiste de complete verantwoording ligt altijd bij de opdrachtgever :beer:
Haas
Car: Megane RS

MartijnG schreef:Tsja, in mijn geval weet ik dat ik de HTS in principe ook kan halen, ik was alleen te lui de vorige keer om het daadwerkelijk te halen...

Joh.....echt? :X :P

Ach, om ff in te haken. Twijfelde na mijn VWO enorm wat te doen, MTS of HTS. Toch HTS gaan doen , omdat ik dat wel wilde en wist dat wanneer ik de MTS af had, ik nooit meer HTS zou gaan doen...

Nu, zou best nog wel MTS willen doen, maar ja, wat heb je er aan.. :S

Goossens, cool dat je weer begint man!! (Y)
Gesloten