JDClio's 2.0 Clio RS

Vertel hier alles over je project.
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Ik vond het eigenlijk wel eens tijd voor een projecttopic. Dit omdat ik op het moment al redelijk wat aan mijn autotje heb gedaan, maar belangrijker nog, nog heel veel in de planning heb staan!
Ook waardeer ik de mening van anderen en zijn tips altijd welkom!

Ik heb me al eens voorgesteld:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 70&t=30797

Ook kennen sommige me misschien omdat ik pas nog meegeweest ben op het RTC Ardennen Weekend.

Dingen die gebeurd zijn:
- Setje JF-Works Classic 88 velgen gemonteerd
- Nieuwe naafdopjes voor de velgen gekocht
- Spoiler gemonteerd
- Remtrommels achter relatief roestvrij gemaakt en zwart gespoten
- Geperforeerde Brakemax schijven met sportblokken gemonteerd
- Sebring uitlaat (vanaf middendemper) gemonteerd
- Racecat gekocht, nog niet laten monteren
- Astappen/schijven/klauwen/blokken van een clio RS gekocht maar nog niet gemonteerd
- Remklauwen Clio RS CUP gekocht, nog niet gemonteerd
- Setje Clio 3 ph 2 velgen gekocht en gemonteerd

Dingen die in de planning staan:
- Veerpootbrug voor en achter
- Andere remdelen monteren
- Racecat laten monteren
- Uitlaatspruitstuk heatwrappen
- Clio 3 velgen rood spuiten
- Strutbrace op de achterbrug
- Carbon airbox
- Na airbox en racecat opnieuw laten mappen
- Evt. nog een schroefsetje

Foto's

De rede dat ik voor geperforeerde schijven ben gegaan:
[img]http://i44.tinypic.com/mcg22g.jpg[/img]

De geperforeerde schijf voordat hij gemonteerd was:
[img]http://i42.tinypic.com/cjm7b.jpg[/img]

Hoe het er op zit:
[img]http://i43.tinypic.com/wgxkrk.jpg[/img]

De spoiler toen hij binnenkwam:
[img]http://i40.tinypic.com/14trigg.jpg[/img]

Het was nog een heel gek*t om dat ding er op te krijgen omdat hij natuurlijk weer zo krom als een hoepel was! Flink uitvullen dus!
[img]http://i40.tinypic.com/2ikyu09.jpg[/img]

Mijn uitlaat toen hij binnen kwam:
[img]http://i40.tinypic.com/2czottw.jpg[/img]

Uitgepakt en bij de assensteunen gelegd om te monteren
[img]http://i43.tinypic.com/2i9qtcp.jpg[/img]

Aangeschafte rem delen:
[img]http://i44.tinypic.com/9vipfd.jpg[/img]

Velgen:
[img]http://i40.tinypic.com/29m10uh.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/zy8h2.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/n20rkn.jpg[/img]

Zoals je op de laatste foto kunt zien heeft mijn moeder nu dus de zelfde velgen als mij ;)


Om maar meteen om hulp te vragen:
Ik had de clio 3 velgen eigenlijk gekocht om rood te spuiten, maar nu ik ze er onder heb zitten vind ik ze zo ook erg mooi.
Wat zal ik doen? zo laten of toch spuiten?
Laatst gewijzigd door JDclio op ma 26 jan 2015 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou ze even zo laten! (Y) Mooie auto.

Ook zou ik toch echt overwegen om een goede schroefset of gewone verlangingsset te kopen. Daar ga je zoveel meer merkbaar plezier van hebben, dan die veerpootbruggen en racecat. En verlagen + velgen maken nu eenmaal de auto... vind ik. (0)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ben benieuwd of dat makkelijk gaat remschijven monteren achter.
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

PaulM schreef:ben benieuwd of dat makkelijk gaat remschijven monteren achter.
Daar kan ik heel simpel over zijn: Nee!

Sowieso zijn ik en een vriend, toen ik de onderdelen net had opgehaald, een uur aan het rotzooien geweest om de astappen van de as af te krijgen.
Omdat ik eigenlijk niet zelf aan het vervangen van de achterremmen wilde beginnen, heb ik de garage waar ik mijn apk, etc. laat doen gevraagd of hij wilde kijken.
Hij wilde er niet aan beginnen omdat ik de handrem aan moest passen (andere kabels, montagepunten etc.) en omdat mijn schijven voor, relatief t.o.v. een R.S. klein zijn. Dit zou geen probleem zijn als er 2 los afstelbare remdrukverdelers waren, maar bij mijn auto gebeurt dit bij mijn weten op 1 remdrukverdeler.
Daarom was hij bang dat als ik de auto met apk op de remmentestbank moest zetten, met de originele schijven voor, de achterremmen in verhouding te hard zouden remmen.

Daarom heb ik ook de remklauwen van een RS Cup liggen. Mochten mijn voorremmen opraken (ze zijn pas vervangen in maart) vervang ik voor en achter samen. Hoef ik ook maar 1x mijn systeem te voorzien van nieuwe olie en te ontluchten.
Moet alleen nog wel een paar passende fusees hebben voor voor.

Wel heb ik gezien dat het te doen is, want volgens mij staat hier op het forum nog ergens een topic met een Twingo die achter Clio schijven heeft, en heb ik een paar Duitse forums doorgelezen waar schijfconversies op staan.
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Merijn schreef:Ik zou ze even zo laten! (Y) Mooie auto.

Ook zou ik toch echt overwegen om een goede schroefset of gewone verlangingsset te kopen. Daar ga je zoveel meer merkbaar plezier van hebben, dan die veerpootbruggen en racecat. En verlagen + velgen maken nu eenmaal de auto... vind ik. (0)
dankje! en, inderdaad, velgen en verlagen maken de auto. Maar omdat het om een daily gaat, en ik elke dag minimaal 2x 2 hoge drempels moet nemen als ik de auto gewoon bij mij in de straat wil zetten, is dit niet super handig. Ook heb ik gehoord dat je eigenlijk toch wel naar dure schroefsets als KW en KONI moet kijken, omdat goedkope van je auto echt een stuiterbak maken ipv een strakkere auto.
Ik weet niet wat daar waar van is?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je hoeft 'm natuurlijk niet meteen helemaal op z'n buik te leggen, toch? Een paar centimeter doet echt al heel veel! Voor de looks, maar ook voor de wegligging.

Ik heb weinig tot geen ervaring met goedkope schroefsetjes, maar persoonlijk zou ik, zeker als het een dagelijkse auto is, iets meer uitgeven. Je rijdt er immers dagelijks in, dus moet het wel goed en comfortabel zijn.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

JDclio schreef:
PaulM schreef:ben benieuwd of dat makkelijk gaat remschijven monteren achter.
Daar kan ik heel simpel over zijn: Nee!

Sowieso zijn ik en een vriend, toen ik de onderdelen net had opgehaald, een uur aan het rotzooien geweest om de astappen van de as af te krijgen.
Omdat ik eigenlijk niet zelf aan het vervangen van de achterremmen wilde beginnen, heb ik de garage waar ik mijn apk, etc. laat doen gevraagd of hij wilde kijken.
Hij wilde er niet aan beginnen omdat ik de handrem aan moest passen (andere kabels, montagepunten etc.) en omdat mijn schijven voor, relatief t.o.v. een R.S. klein zijn. Dit zou geen probleem zijn als er 2 los afstelbare remdrukverdelers waren, maar bij mijn auto gebeurt dit bij mijn weten op 1 remdrukverdeler.
Daarom was hij bang dat als ik de auto met apk op de remmentestbank moest zetten, met de originele schijven voor, de achterremmen in verhouding te hard zouden remmen.

Daarom heb ik ook de remklauwen van een RS Cup liggen. Mochten mijn voorremmen opraken (ze zijn pas vervangen in maart) vervang ik voor en achter samen. Hoef ik ook maar 1x mijn systeem te voorzien van nieuwe olie en te ontluchten.
Moet alleen nog wel een paar passende fusees hebben voor voor.

Wel heb ik gezien dat het te doen is, want volgens mij staat hier op het forum nog ergens een topic met een Twingo die achter Clio schijven heeft, en heb ik een paar Duitse forums doorgelezen waar schijfconversies op staan.
volgens mij ga je er nu wel van uit dat alleen een RS achterschijven heeft, volgens mij is dat niet zo. voor de 1.6 is ESP namelijk ook een optie geweest, en daarzitten ook schijven achter. Heb dit bij aantal 1.6jes ook gezien. Of de ESP variant van een 1.6 moet ook andere schijven hebben voor, tegenover de niet 1.6 ESP variant
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je moet natuurlijk wel een rem druk begrenzer hebben die bij een clio met achter schijven hoort.
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Pfff... weer erg lang geleden sinds ik hier geupdate heb zeg! redelijk wat gebeurd in de tussentijd.

Laat ik beginnen met mijn velgen. Ik had al een foto geupload met de zilvergrijze velgen die ik voor m'n Clio had gekocht.
Deze had ik echter met het plan gekocht om rood te spuiten, dit is enkele maanden geleden dan ook gebeurd.
Naar de afsluitingsmeeting had ik de rode velgen al onder de auto zitten. Ben nogsteeds erg tevreden over het resultaat. Geen druipers op te zien, geen afbladderende lak, ze worden niet vaal.

Hieronder wat foto's van het proces:
[img]http://i42.tinypic.com/32ztm49.jpg[/img]
Het schuurwerk zag ik erg tegen op. Had een half jaar eerder een maat geholpen met 4 BBS'jes van een Volvo C70..
Wat een pokkenwerk was dat toen.. gelukkig waren mijn velgen stukken makkelijker!
En ik kreeg goede hulp van de vriendin! dat scheelde ook veel!

[img]http://i42.tinypic.com/2nvgtcn.jpg[/img]
In de grondverf! zag er al veelbelovend uit!

[img]http://i42.tinypic.com/1f73fk.jpg[/img]
Kleurtje er op. Eerst wel geschrokken van de felheid van de kleur. Achteraf staat t m precies goed (in mijn ogen iniedersgeval)

[img]http://i41.tinypic.com/mrcnyp.jpg[/img]
En hier werd de zwarte velg gewisseld door de verse (wel ff uit laten harden) gelakte rode velg!

[img]http://i43.tinypic.com/f20rit.jpg[/img]
En hier dan het uiteindelijke resultaat.
Persoonlijk vind ik het erg geslaagd. rijd er ook nog altijd mee rond!





Na het spuiten van de velgen heb ik niet stilgezeten, maar dit volgt later!
(Al gaat het niet met een ENORM rap tempo, want, arme student met weinig tijd |: )
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De wielen vallen iig zeker op!

Heb je de achteras inmiddels al gewisseld?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ziet er geinig uit idd. Ik had alleen voor die paar euro de banden er effe afgegooid. Dan was het randje uiteraard netter geweest (zeker op de lange termijn) en was je ventiel gat ook netjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

tutuur schreef:De wielen vallen iig zeker op!

Heb je de achteras inmiddels al gewisseld?
nee, helaas. Heeft voor een groot deel te maken dat mijn werkplaats er zo uit ziet:

[img]http://i41.tinypic.com/a9mwx4.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Aha, ja dan word het wisselen wat lastiger.

Alhoewel, als je de assteunen onder de krikpunten hebt haal je de as er ook zo onder vandaan...
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Klopt. Ik zat er aan te denken om het in de carnavalsvakantie te doen.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik woensdag donderdag en vrijdag vrij ben dus misschien dan.

Wil er ondertussen wel echt aan beginnen!.. t ligt nogal in de weg op het moment!
In de loop van de week even handremkabels bestellen en remolie halen..
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Leuk! (Y) Misschien leuk om op een ander plek nog wat rode accenten aan te brengen?!

Plus natuurlijk een RTC nummerplaathouder! :p
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Verder nog wat kleine dingetjes om bezig te blijven:

Zo zag hij er eerst uit.
[img]http://i44.tinypic.com/2afmmtw.jpg[/img]

Eindelijk van die lelijke reclame kentekenhouder af!
[img]http://i39.tinypic.com/qnvhaa.jpg[/img]

Verder bezig geweest voor een tow-strap.
[img]http://i39.tinypic.com/wi3f4y.jpg[/img]
In het verstevigde stuk van het originele sleepoog geboord en een keer door het sleepoog heen gehaald voor de stevigheid

Het ziet er nu zo uit:
[img]http://i42.tinypic.com/qxj3g3.jpg[/img]

Heb ook een nieuw luchtfilter geinstaleerd.. zal morgen even foto's uploaden!
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Chris schreef:Leuk! (Y) Misschien leuk om op een ander plek nog wat rode accenten aan te brengen?!

Plus natuurlijk een RTC nummerplaathouder! :p
Haha.. heb nogsteeds geen welkomstpakket.. ben ook pas een jaar lid haha!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij schreeuwt nogsteeds om een verlaging man :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ben je niet bang dat je binnen no tim een grote smerige klont bagger aan je auto hebt hangen ipv een rood lintje?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

JDclio schreef:
Chris schreef:Leuk! (Y) Misschien leuk om op een ander plek nog wat rode accenten aan te brengen?!

Plus natuurlijk een RTC nummerplaathouder! :p
Haha.. heb nogsteeds geen welkomstpakket.. ben ook pas een jaar lid haha!
Slechte zaak! Moet ik er 1 opsturen? PM dan je adres ff.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

tutuur schreef:Hij schreeuwt nogsteeds om een verlaging man :D
haha.. het valt mij ook steeds vaker op!
Maak me wel nogsteeds zorgen om het praktische dagelijkse gebruik.
Wil ook het liefst geen €600-€800 uitgeven voor een KW of Eibach set.

Zit wel te kijken naar een goedkope schroefset zoals dit:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

En verlaginsveren van een kwaliteitsmerk als dit:
http://www.ebay.nl/itm/Eibach-Federn-Sp ... 1e5c71a25b

Tips over dit onderwerp? en hoe heb jij het gedaan bij de DCi?
Tom schreef:Ben je niet bang dat je binnen no tim een grote smerige klont bagger aan je auto hebt hangen ipv een rood lintje?
Ja, daar ben ik idd al voor gewaarschuwd. Ik zie het wel, merendeel van de tijd heb ik hem achter de bumper "verstopt". Is het niks dan is het een boutje los, gaatje dichtkitten en klaar. Hoogstens €12,95 en half uurtje verspild!
Chris schreef:
JDclio schreef:
Chris schreef:Leuk! (Y) Misschien leuk om op een ander plek nog wat rode accenten aan te brengen?!

Plus natuurlijk een RTC nummerplaathouder! :p
Haha.. heb nogsteeds geen welkomstpakket.. ben ook pas een jaar lid haha!
Slechte zaak! Moet ik er 1 opsturen? PM dan je adres ff.
Het zou wel mooi staan! Ik stuur je meteen een bericht!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb een gebruikte vmaxx set gekocht en deze gemonteerd. Geen problemen mee, bevalt prima!
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Vandaag was een drukke dag!

Vanochtend om half 10 begonnen met het ombouwen van de remmenset.

Alles ging erg goed, tot we de 2e astap op de auto zette en het lager van schijf kapot was :-(

Nieuw lager gehaald.. zijn we het aan het inponzen, scheurt de schijf..

Setje nieuwe schijven en lagers gekocht en eindelijk alles kunnen monteren.

Netjes alles gemonteerd.. ontlucht.. afgesteld..

Rijden we, schiet de ABS steeds in..

Auto uitgelezen terwijl hij rolde. De ABS sensor voor mat 4 omwentelingen en achter 7, waardoor de ABS ingreep.
Nu heb ik maar gauw de ABS zekering ontkoppeld waardoor de auto werkt met schijven achter, maar dit werkt natuurlijk niet!

Iemand tips? ze zijn op dit moment heel welkom!

Vragen die ik persoonlijk heb zijn:
- Als ik mijn ABS kastje vervang door een van een RS, heb ik dan nogsteeds dit probleem?
- Zit de ABS sensor van voor op een RS in de Fusee of in de aandrijfas?

HELP! haha
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Er zitten verschillen tussen abs ringen, hoe of wat weet ik niet maar ik weet dat ze er zijn met een verschillend aantal tanden...
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Op de rs voor zit de sensor in de fusee, en de abs ring op de aandrijfas.

Kun je achter niet de abs ringen van je oude trommels op je schijf zetten? Zie tuurs post hierboven, ik vermoed hetzelfde
Racing is the best way to convert money into noise
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Als ik het zo lees zou het idd de ABS ring moeten zijn. Die van mijn RS was een tijdjes terug ook gescheurd en toen greep de ABS ook continu in.

Succes met fixen (Y)
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Allereerst een update van de remmen.

De as tap op de as:
[img]http://i44.tinypic.com/mwqv0o.jpg[/img]

Mooi nieuw setje schijven:
[img]http://i41.tinypic.com/2edzfus.jpg[/img]

Hoe het er op dit moment uit ziet:
[img]http://i40.tinypic.com/2d2h9x1.jpg[/img]

Persoonlijk vind ik het echt enorm goed staan!!
(Sorry voor de schuine foto. Hij stond recht, maar TinyPic zette hem weer schuin :-( (N) )
[img]http://i43.tinypic.com/33pawro.jpg[/img]
Daan2D schreef:Op de rs voor zit de sensor in de fusee, en de abs ring op de aandrijfas.

Kun je achter niet de abs ringen van je oude trommels op je schijf zetten? Zie tuurs post hierboven, ik vermoed hetzelfde
Helaas. De ABS ringen van de trommel en de schijven verschillen nogal zoals hier te zien:
[img]http://i39.tinypic.com/2v1ln3s.jpg[/img]

Nou heb ik dus wat research gedaan.
Ik kwam er achter dat de ABS ring van een Clio RS 75mm als binnenmaat heeft.
Bij de ABS ring van een Clio 1.6 op de homokineet is dit een ring met een binnenmaat van 74,9mm.
[img]http://i40.tinypic.com/ae4k6b.jpg[/img]

Het idee: diameter vergroten door heel nauwkeurig met een Dremel aan de gang te gaan!
Resultaat:
[img]http://i43.tinypic.com/302cbyw.jpg[/img]

Een kant is gedaan, van de andere kant is de oude ABS ring al wel af, maar de nieuwe er nog niet op..
(de auto wordt dagelijks gebruikt dus kon het niet open laten liggen.)

Fingers crossed en hopen dat het gaat werken!! (I) (I)

Hopelijk weet ik morgen meer!!
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Goed bezig jasper (Y) (I)
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Remschijf ff in de vriezer gooien en die ring een tijdje in de oven gooien moet wonderen doen, scheelt je weer gekut met dremelen en blijft ie beter zitten ook (Y)
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

tutuur schreef:Remschijf ff in de vriezer gooien en die ring een tijdje in de oven gooien moet wonderen doen, scheelt je weer gekut met dremelen en blijft ie beter zitten ook (Y)
We hebben geprobeerd bij het plaatsen van de eerste ring om een minuut met de gasbrander te verhitten, en dan te passen. Dit was echter geen succes. vandaar dat we dit niet zo gedaan hebben.



Nou was ik gisteren zo ontzettend blij toen de auto het deed (nogsteeds wel hoor)
Maar nou keek ik op het werk op de parkeerplaats en zag een zwarte Clio 1.6 Community staan.... en.. je raad het al..

SCHIJVEN! (N) :-( :-(

Blijkbaar zijn ze allemaal zo, en zijn ze bijna even duur als "Normale" 1.6jes:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr


Maarja, al met al toch nog wel erg trots op mezelf!
Klussen is leuk en uiteindelijk doe je het voor jezelf, en niet voor een ander. En de beun manier is altijd leuker, leerzamer en een betere tijdsbesteding dan zoeken op marktplaats naar iets wat iets meer geld kost maar al helemaal oke is..


Vandaag wel dankzij Chris een RTC kentekenplaathouder binnen gekregen! waarvoor erg veel dank :beer:
Nog even kijken wanneer ik hem ga monteren. Zolang hij er voor de openingsmeeting maar op zit!

Binnenkort een update met daarin mijn K&N 57i Sportluchtfilter!!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja klopt, een 1.6 16v is er gewoon met schijven achter geleverd. Alleen de uitvoeringen met ESP hebben schijven achter, de rest heeft trommels.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zelf knutselen is altijd leuker helemaal als het perfect is gelukt.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

pakketje al ontvangen??? :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Wouter schreef:pakketje al ontvangen??? :P
Ja, Bedankt!! Ik zal proberen hem er voor de openingsmeeting op te zetten!
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Oke, tijd voor een update. Ik heb al een hele tijd een mooi K&N 57i Luchtfilter-kitje op mijn auto zitten en het wordt tijd voor wat foto's...

Deze luchtfilterkit heb ik van Ebay besteld. Ik wilde wel graag autospecifiek omdat mijn inlaatspruitstuk op zo'n stomme plek zit (achterkant :gun: )
[img]http://i61.tinypic.com/91iiwk.png[/img]

Hier had ik hem binnen, op tafel leek het een veel groter gevaarte dan uiteindelijk in de auto.
[img]http://i58.tinypic.com/1zpnzev.jpg[/img]

En uiteindelijk in de auto:
[img]http://i58.tinypic.com/257oh6s.jpg[/img]

Ik vind het er zelf toch wel erg strak uit zien.
Het geluid als ik normaal rijd is nagenoeg het zelfde, maar als ik wat met het gas speel, wat een geluid! :bang: heerlijk!!

Er zat bij deze kit ook een extra "luchtslang" dus ik ben van de week een beetje aan het knutselen geweest om hier een duct voor te knutselen (mijn temperatuurmeter in de cockpit sloeg 1 streepje hoger uit dan eerst)

dit is het eindresultaat:
[img]http://i58.tinypic.com/t9ulx0.jpg[/img]

En toen het op de auto gemonteerd zat:
[img]http://i62.tinypic.com/2u6e2bp.jpg[/img]
[img]http://i59.tinypic.com/2z5lmyg.jpg[/img]

De temperatuurmeter geeft weer normale waarde's weer en met mijn OBDII adapter heb ik de inlaattemperatuur voor het sportluchtfilter gemeten op 50KM/H en na het plaatsen van het sportluchtfilter en de duct op 50KM/H...
De temperatuur ligt nu lager.
Plaats reactie