Met de 2 eerste races van het seizoen achter de rug hebben we een officiele koploper! Ondanks dat de Vlamingen in aantal zeer matig zijn vertegenwoordigd, staat onze zuiderbuur Droes Junior wel mooi 4 punten los van de nummer 2, Roy. In een redelijk eenzame race reed Droes in de straten van Monaco naar een glansrijke zege met ruim 30 seconden voorsprong op de nummer 2, Arco, die daarmee de 3 plaats in het klassement bezet.
Maar zijn de 4 punten voorsprong voldoende om zijn eerste plaats te behouden in de komende race op Trial Mountain? Iedereen zal in dezelfde Clio V6 Trophy rijden, iedereen heeft maximaal kunnen oefenen en zijn pitstopstrategie kunnen bepalen, dus in principe is niemand in het voordeel.

Race 3 is aanstaande! De Clio V6 Trophy Cup op Trial Mountain Circuit!
[img]http://img541.imageshack.us/img541/2268 ... untain.jpg[/img]
Race details:
Datum: 7 februari 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Trial Mountain
Weather: Dry, daylight
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Strong (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Renault Sport / Lutecia Clio Trophy V6 24V Race Car '00
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Let op! Het is uitsluitend toegestaan om in de Renault / Lutecia Clio V6 Trophy Race Car te rijden voor deze race!
[img]http://img577.imageshack.us/img577/9316 ... trophy.jpg[/img]
Layout van het circuit
[img]http://img339.imageshack.us/img339/1005 ... layout.png[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 7 februari zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 3. Om deze race te vinden filter je op 'Trial Mountain' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.

Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
