Niet starten...

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Bjakke

heb pas een r5 'je gekocht maar wilt niet starten ,
Als ik contact opzet branden alle lampjes , maaar als ik wil starten , hoor je heel snel achter elkaar ' tik tik tik....' en zie je de lampjes flikkeren.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Gerard race GT

lege of defecte accu
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Bjakke

nee hoor want heb hem al aangekoppeld aan wagen die draaide , toen ik die renault probeerde te startte is ineens de andere ook stilgevallen? (U)
turboman
Contacteer:

lijkt wel met de accu te maken te hebben, wellicht een massaprobleem of de accu niet goed aangesloten. Check je dynamo en startermotor eens?!
Zo moet je de meest voor de hand liggende zaken langs lopen en wat overblijft is het probleem (a la sherlock holmes). Ik kan het weten, heb zelf 9 jaar R5 (GTS uit 1988) gereden, en heb in die periode ECHT bijna alles vervangen!!

Wellicht het contactslot?
Bjakke

ja zal eens goed checken ,er kwam zelfs daarjuist , als ik starte , vanaf de min kabel , rook af ... :~
Het is dus eigenlijk , ik krijg stroom , alle contactlichtjes branden , maar als ik probeer te starten , zegt de motor gewoon 'klik' , that's it , de lichtjes branden dan minder hevig , maar voor de rest beweegt er niets , er zit geen batterij meer in , heb hem aangesloten op andere draaiende wagen , vind het raar :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Startmotor naar de klote denk ik...als je m aanduwt? Loopt ie dan wel?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Bjakke

nog niet geprobeerd , maar hoogstwaarschijnlijk zal de starter kapot zijn omdat hij nog niet eens demareert (N)
PaulM

misschien dat de startmotor op dood punt staat? heb dat al bij 2 vorige auto's gehad. Als je dan met de auto flink heen we weer schudde en telijk starten dan deed ie het weer... :)
Riël
Über-Spammer

Startrelais zelf is kapot denk ik, óp de startmotor. Wellicht maakt deze wat sluiting ofzo?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
turboman
Contacteer:

het kunnen ook de koolborsteltjes zijn in de startermotor die af zijn.
Ruil-startermotor erin is beste oplossing.

Verder, wagen in 2 zetten en aanduwen, kijken of de wagen aanspringt of een paar tikken op de startermotor geven met een hamer (niet de boel vernielen!, met beleid)
Bjakke

ok zal is gaan proberen , nu nog geneog pk's vinden om wagen verder te laten duwen :)
pierre

geen pk's maar mannetjes dus mk's.
Plaats reactie