GTT's Witte GT-Turbo Ph1

Vertel hier alles over je project.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik zal ook maar eens beginnen , ik had eigenlijk al vroeger moeten beginnen hiermee want heb nu eigenlijk al zo eeen beetje alles gedaan wat ik wou doen, maar ik zal toch maar even met jullie delen wat er allemaal gebeurt is aan men 5je.
op 1aug 2005 heb ik een witte R5 turbo PH I gekocht van 1986. hij was in redelijk slechte staat qua carosserie.

even opnoemen wat ik allemaal veranderd heb:
- bumperset GTT opnieuw in wit 348 gespoten
- dorpels beide kanten gelast
- koffer beide kanten gelast
- oud interieur vervangen door bleu sport interieur
- 2 nieuwe banden
- verlagingsset Apex -40mm
- witte tellers geplaats
- muziekinstallatietje geplaatst
- nieuwe ontsteking 209 geplaatst(2x :evil: )
- nieuwe accu (die inmiddels ook weer nr de klote is)
- nieuwe koplamp geplaatst
- velgen 15' gekocht + 4 banden BF Goodrich 195-45-15

dit heb ik de laatste 5 maanden allemaal gedaan aan men 5, ik ben nog student dus het gaat allemaal wat trager :)

ik zal proberen komende week fotos erop te zetten!
Laatst gewijzigd door white gtt power op di 2 mei 2006 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Komt ie uit omgeving Zaandam...?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

:foto: :foto: :foto:

:D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

nee ik ben van belgie, en ja picca's zullen misschien zelfs vandaag al lukken, straks even een maar bellen voor cam, ik heb alleen me dorpels er nog niet opstaan, denk ik ze maar moet gaan vastplekken met TEC 7
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

gisteren heb ik me lagers van linkervoorwiel naar de haaien gereden. wiel fladderde precies aan de auto, stukken zijn besteld en komen normaal namiddag binnen.

fotos zal ik morgen maken, de auto is nu toch af en heb me velgen ook geplaatst.

merkte jullie ook redelijk wat verschil in bruutheid tss 195/55/13 en 195/45/15 ???

ik heb ook ondertss een ander hitteschild,een dumpvalve, versterkte silicone bougiekabels en de ontsteking achter het schutbord geplaatst.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

hier is i dan :D

[img]http://img138.imageshack.us/img138/3125/image6074fc.jpg[/img]

[img]http://img138.imageshack.us/img138/4350/image6107cw.jpg[/img]

[img]http://img312.imageshack.us/img312/4281/image6029gw.jpg[/img]

[img]http://img312.imageshack.us/img312/1605/image6038tf.jpg[/img]

nu is hij 35mm verlaagd doormiddel van veren en dempers van APEX. maar het lijkt wel alsof hij praktisch niets verlaagd is. ik ga binnekort 13 inch mattig velgjes zetten, zou ik er dan 50mm of 60mm veren bijkopen???
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat voor stuur is dat?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gewoon een polijst gtt stuur?
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

ff je bril opzetten smerik :P da's toch geen gtt stuur man!! :lol:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

dat lijkt op een Turbo2 stuurtje........?
R 5 Convertible Rulezz
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

stuur has no name :D
tis wel een kleintje, 26cm doorsnede geloof ik
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

wat ik wou weten , ik heb de auto nu 35mm verlaagd, zoals je kan zien op de fotos ligt hij nog steed heel hoog, nu wil ik de komende tijd banden op onderstaande velgen leggen , maar ik wil de auto dan eerst gaan verlagen, wat denken jullie, 50 of 60mm verlagen?

[img]http://img425.imageshack.us/img425/8263/image5029bg.jpg[/img]

[img]http://img442.imageshack.us/img442/858/image5030zw.jpg[/img]

[img]http://img442.imageshack.us/img442/3245/image5045iz.jpg[/img]

velgen worden 175-50-13 op 7j velg ET 20
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

waarom niet eerst de velgen erop zodat je dan kan zien hoever je nog omlaag kan? lijkt mij stukje makkelijker..
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zo dicht bij belgie wonen en dan toch nog zo intelligent kunnen zijn ;).

Maar inderdaad eerst velgen dan verlagen.

Weet eigenlijk wel zeker dat je 60mm naar beneden kan.
Ben ik ook en ik heb nog 15 inch met 45 bandjes.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

kvind ze wel nergens op een site, overal -50mm en dat gaat net ietsje te hoog nog zijn denkk
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Voor -60 dien je ook ingekorte schokbrekers te hebben.
En worden waarschijnlijk alleen per set verkocht.
Denk dat je het daarom niet kan vinden.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ingekort?

ik heb de zelfde set als jij steken APEX rood dempers met -35mm gele veren.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Geen idee of je dan ook kortere schokbrekers hebt.
Kan het denk wel ff uitzoeken.

Volgens mij maken die kleuren bij apex geen reet uit.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ben juist terug van Gtech rijden, 3x getest..

0-100: 6.89-6.68-6.55 sec

0-400m: 15.01-14.98-14.83 sec

dit weekend in totaal een 20 uur aan de auto gewerkt, waaronder veel gesuggel en getaffel, want soms ging het niet zo makkelijk. de 2.5 inch pijp en downpipe heb ik zelf gestoken , hèhèhèhè wat voor mijn twee linkse handen al een hele opgave was, de downpipe was zo vastgeroest dat ik toch wat heb moeten wringen en breken om ze eronderuit te krijgen.
het geluid is zeer mooi diep en je hoort een mooi tromgeroffel bij terugschakelen, qua prestaties zou ik toch zeggen dat i een stukje harder gaat.
er zit nu sinds dit weekend een nieuwe (gebruikte) versnellingsbak en versterkte koppeling onder en een 2.5 inch uitlaat systeem, ietsje meer vooronststeking en druk op 0.8 bar en ik trek in 6.5 nr 100 :D
hij gaat nu echt top en ik ga dan ook zsm de krukasaciaal lagers vervangen zodat ik op 1 bar ofzo kan gaan rijden.

aangezien hij nu zo super gaat ,want zelfs seger trok vanmorgen ogen open hoe hij nu ging!
buiten de front mount ic en druk tot 1.1 bar niet veel meer doen eraan tot het nodig is want hij gaat nu echt al hard vergeleken met een maandje of twee geleden, ik heb wat probs gehad hier en daar en toen ik em pas had ging i toch niet zoals het zou moeten. maar samen met de kennis van seger en maurice is hij nu op zen best.
ik ga gewoon druk bijdraaien op de T2 tot 1.2 bar ofzo soms en als i het dan uiteindelijk begeeft zorg ik voor een T25 en groupe a carb.
normaal ging ik dit allemaal van de zomer al doen, maar hij gaat SUPER de laatste dagen en het is gewoon onnodig zoveel kosten te doen terwijl i nu al zo goed gaat. ik rij ook op 0.8 bar nu dus met de druk en de IC gaat i weer een lekkere boost krijgen :worship:
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

zo vandaag de intercooler en samcos geplaatst, kga morgen eens een picca maken ervan dan knn jullie eens kijken wat we ineen hebben geknutseld :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ben benieuwd :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hey Sjaak wat is je naam nou ook alweer? Laat anders je naam es veranderen ofzo :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Sjaak klinkt anders best goed....die hebben we nog niet op het forum geloof ik :p :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sjaak Trekhaak is eigenlijk mijn bijnaam, dus die krijgt ie niet :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

white gtt power schreef:kabel van de koppeling is over achter de pedaal, is het veel werk deze te vervangen?
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

DAMNNNNNNN kut, de auto wil niet starten, bougiekabels zitten goed enz maar hij vonkt niet, ik zou niet weten waar het probleem nu aan ligt..

weer kopzorgen bij, ik dacht dat hij het nu wel eindelijk eens ging doen!

als ik in het begin had geweten dat het zo een probleem ging zijn die GTT had ik em nooit gekocht, heb pas 2000 € aan stukken uitgeven en nu wil i niet starten :evil:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

rotor/verdelerkap goed?
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

vanaf het moment dat hij start gaat hij de verkoop in, ik ben het beu, meer als beu, nu heb ik ALLES maar dan ook alles nieuw gekocht, radiator, oliekoeler, onderblok, etc maar ik ben het beu.

ik ga me een mooie clio 16v zoeken en er mooi vanaf blijven, lekker origineel laten want ik ben nog student en heb AL men vakantiewerkgeld juist gespendeerd aan de gt en heb geen nagel meer om aan me kont te krabben!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zonde om weg te doen jo! vooral als er al zoveel centen in zitten. Laat het ff bezinken en niet te overhaast verkopen. Krijg je spijt van, en dan is het echt over de balk met je centen.

en neem van mij aan een 16v is ook niet goedkoop.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Waarom post je eigenlijk onder 2 verschillende namen? :~
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

GTT schreef:vanaf het moment dat hij start gaat hij de verkoop in, ik ben het beu, meer als beu, nu heb ik ALLES maar dan ook alles nieuw gekocht, radiator, oliekoeler, onderblok, etc maar ik ben het beu.

ik ga me een mooie clio 16v zoeken en er mooi vanaf blijven, lekker origineel laten want ik ben nog student en heb AL men vakantiewerkgeld juist gespendeerd aan de gt en heb geen nagel meer om aan me kont te krabben!
je moet er ook niet alles aan uitgeven man........moet toch ook n btje sociaal leven overhouden? kan beter wat langer duren en wel ff goed je prioriteiten stellen bij wat je moet vervangen aan je gtt als je nog student bent........maar als je al zoveel hebt vervangen en er aan uitgegeven hebt moejje em zeker houden!! weet je in ieder geval precies wat er wel en niet goed is, zo kan je ook weer makkelijker fouten ontdekken en dingen uitsluiten :D ff je startprobleem fixen en weer knallen met dat ding!! veel meer rijplezier als in een 16vtje :bang:
R 5 Convertible Rulezz
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Bij niet vonken:
Check je bdp opname element, weerstand meten moet zo rond de 200 Ohm zitten.
Is die goed, kijk dan of je bobine nog in orde is. Weerstand meten, heb alleen geen idee hoeveel Ohm die moet zijn.
Is die ook nog goed, kijk je ff of je ontstekingsunit wel wordt aangestuurd.
Dus er moet 12 volt op staan.
Is dat ook in orde, dan is de kans groot dat je ontstekingsunit kapot is.
GTT
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 11:05
Locatie: Belgium

daar snap ik niet al teveel van, dat opname element van de bdp?
kheb die bdp sensor gewoon op de boite laten zitten toen ik die over heb gezet op jou onderblok

de ontstekingsunit was pas nieuw en die ging voor de auto zen geest gaf nog perfect.

de alternator en dergelijke heb ik ook niet losgemaakt van de kabelboom.
Plaats reactie