
[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Goed bezig!! Ziet er erg netjes uit allemaal! 

-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
mooi werk 

5 Alpine Turbo
ziet er goed uit heren



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
netjes heren
Ook nieuwe sensoren gestoken voor de oliedruk en co of afgetakt op de originele sensor ?

Ook nieuwe sensoren gestoken voor de oliedruk en co of afgetakt op de originele sensor ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waar hadden jullie nou eigenlijk de stoelframes vandaan? Zag er uit als een aardige plug en play oplossing. Heb nu zelfbouw, maar is het toch nét niet.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik heb/had ook een sparco frame, nadeel is dat de stoel dat vrij hoog komt te staan. Ik ga nu een ijzeren plaat monteren op de 2 bestaande profielen en het achterste gedeelte van de plaat met lange bouten (of iets anders) door de vloer. Ik heb deze contractie afgekeken van Rick en Siem.
Stoelen met zijbevestiging meteen op de bodem zetten, precies zoals Merijn zegt.
Ik had er nog een paar sliders van een 5je tussengeprakt met daarop nog kokertjes, dat laatste maakte de boel wel weer wat hoog, als je die sliders gebruikt met daartussen wat kokertjes heb je helemaal een mooi frame
Al die losse dure stoelframes zijn echt te overpriced en veel te hoog, al viel het bij Geert nog wel mee.
Ik had er nog een paar sliders van een 5je tussengeprakt met daarop nog kokertjes, dat laatste maakte de boel wel weer wat hoog, als je die sliders gebruikt met daartussen wat kokertjes heb je helemaal een mooi frame

Al die losse dure stoelframes zijn echt te overpriced en veel te hoog, al viel het bij Geert nog wel mee.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
netjes geworden hoor!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wilde de mijne ook rechtstreeks op de bodem zetten, maar met die steunen die ik er bij heb kom ik in de breedte niet uit op de originele bevestigingspunten van de cas. Vandaar de vraag welk type frame ze gebruikt hebben
Clio specifiek of gewoon QSP universeel oid?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Moet je andere steunen nemen Martijn, gewoon die L bevestigingen, waarbij de korte poot van de L onder de stoel uitkomt dus:
L--J en niet J--L, want dan heb je een veel te brede voetprint nodig, wacht ik heb nog wel een oude foto van mijn eerste slider poging:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... oel_01.jpg[/img]
Hier als je dus die sliders ertussenuit denkt past het precies op de bodem:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... _rails.jpg[/img]
L--J en niet J--L, want dan heb je een veel te brede voetprint nodig, wacht ik heb nog wel een oude foto van mijn eerste slider poging:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... oel_01.jpg[/img]
Hier als je dus die sliders ertussenuit denkt past het precies op de bodem:
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... _rails.jpg[/img]
Ah verrek, ik heb nog een foto hoe de bijrijdersstoel direct op de bodem stond (met gelaccu eronder):
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... ale_14.jpg[/img]
[img]http://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Will ... ale_14.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ah check, dat was de info/afbeelding die ik zocht
Ik was weer eens te moeilijk bezig...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, ik wilde de originele bevestigingspunten gebruiken van de cas (ik gebruik ook de L-frames), maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig
Zal van het weekend ook eens op die manier erin zetten 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ach zoals je leest zijn er 100 wegen die naar Rome leiden, het komt er in iedergeval op neer dat je niet perse een seperaat stoelframe nodig hebt.Merijn schreef:Wij hebben de stoelen wel gewoon met J.....L frames op de bodem vastgezet. Past 'prima'.
Haas, kun jij effe een fotootje schieten?

Enige waar je op moet letten is dat die dwarsbalkjes erg dun zijn, ik had daar wel dikke carroserieringen onder geplakt en bij Tim's Astra heb ik er zelfs 'n opdikplaat van 3 [mm] ondergezet. Anders heb je kans dat bij een lichte klap je die bouten gewoon lostrekt door het dunne staal heen.
Bij de handremzijde, heb ik de L-steun gewoon op de middentunnel gezet, op dezelfde plek waar origineel de rail aan die kant vast zit. Daar 3 nieuwe gaten geboord en inderdaad met een vulplaat aan onderzijde vastgebout (ook ff met een trappenboor door het hitteschild van de middentunnel geduwd, dan kan dat blijven hangen als je je stoel er een keer uit wil halen).
Aan de buitenkant staat die plaat gewoon vast op de originele plekken, maar dan met 3 dik staal eigenbrouwsel contraplaat eronder.
Die L-platen zaten bij de stoelen en pasten perfect. In de handel ook zo te koop, maar als je even wat meet en doet, kun je ze zelf ook laten snijden, zetten en dan spuiten, zo'n moeilijke/dure vorm is het nou ook weer niet.
De auto staat hier niet zo bij de hand, maar ik app je wel ff wat foto's Martijn
EDIT:
ff een paar pagina's terug gezocht, dit was mijn eerste poging, dus met de originele rails op de originele plek:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03031.jpg[/img]
Ik vond het best een kutconstructie omdat je speling blijft houden op de rails en zou dus altijd voor vaste montage gaan, zeker aangezien je dit ook een centimeter of 5 in hoogte scheelt.
(Bovenstaande was wel nog met onze oude stoelen, die van onder gebout zaten en niet met zijbevestigingen)
Nu zit t op dezelfde plekken vast, alleen dus met vaste platen op vergelijkbare plek.
Aan de buitenkant staat die plaat gewoon vast op de originele plekken, maar dan met 3 dik staal eigenbrouwsel contraplaat eronder.
Die L-platen zaten bij de stoelen en pasten perfect. In de handel ook zo te koop, maar als je even wat meet en doet, kun je ze zelf ook laten snijden, zetten en dan spuiten, zo'n moeilijke/dure vorm is het nou ook weer niet.
De auto staat hier niet zo bij de hand, maar ik app je wel ff wat foto's Martijn

EDIT:
ff een paar pagina's terug gezocht, dit was mijn eerste poging, dus met de originele rails op de originele plek:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03031.jpg[/img]
Ik vond het best een kutconstructie omdat je speling blijft houden op de rails en zou dus altijd voor vaste montage gaan, zeker aangezien je dit ook een centimeter of 5 in hoogte scheelt.
(Bovenstaande was wel nog met onze oude stoelen, die van onder gebout zaten en niet met zijbevestigingen)
Nu zit t op dezelfde plekken vast, alleen dus met vaste platen op vergelijkbare plek.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, die rails vindt ik ook maar niks...
Hebben jullie nou trouwens QSP stoelen?
Hebben jullie nou trouwens QSP stoelen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Stand 21 idd 

Zoiets zit er nu in..
[img]http://www.autosportcompany.nl/media/ca ... cket_1.jpg[/img]
[img]http://www.autosportcompany.nl/media/ca ... cket_1.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Thanks, is een goede tipSteven schreef:Enige waar je op moet letten is dat die dwarsbalkjes erg dun zijn, ik had daar wel dikke carroserieringen onder geplakt en bij Tim's Astra heb ik er zelfs 'n opdikplaat van 3 [mm] ondergezet. Anders heb je kans dat bij een lichte klap je die bouten gewoon lostrekt door het dunne staal heen.

Ik heb evt. Nog wel een paar recaro frames liggen voor degene die het toch verstelbaar wil houden
Omdat de auto eigenlijk nog nooit fatsoenlijk schoongemaakt was en na wat delen te hebben laten spuiten het geen porem meer was, hebben we besloten 'm eens goed aan te pakken. Wassen, kleien, polijsten, sealen, ramen van binnen en van buiten... Alles erop en eraan. Dan ben je wel een dagje bezig, zelfs met 2 personen. Maar het resultaat mag er best wezen! Roderik, many thanks!

Het wassen van de auto viel nog mee, maar het werd wel pijnlijk duidelijk hoeveel krasjes en oneffenheden in de lak zaten. Maar, daarom zouden we des te meer eer van ons werk hebben.
Na het wassen zijn we de auto geheel gaan kleien. De zijkanten vielen wel mee, de motorkap ook (die is vorig jaar gespoten), maar het dak... Na 4 keer kleien kwam er nog steeds troep vanaf! Ondertussen 3 tinten dieper blauw en nog beter zichbaar waar de krassen zaten, hebben we de auto naar binnen geduwd om de polijstmachine zijn werk te laten doen. Na eerst een zware behandeling gedaan te hebben, daarna afgemaakt met een lichtere variant, kwam er ineens een andere auto tevoorschijn. Natuurlijk heeft ie hier en daar nog steeds een heel aantal oneffenheden, deukjes en zit er op de voorbumper totaal geen blanke lak meer, maar toch is het resultaat aardig verbluffend.
Het dak en de deur, voor de polijstbehandeling:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 570af0.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... f1980e.jpg[/img]
Het dak, ná de polijstbehandling:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 2e6d4b.jpg[/img]
Zoals je kunt zien zitten er nog steeds flink wat oneffenheden in, maar we wilden het hier even bij laten. De auto hoeft geen showroomknaller te worden, maar gewoon even een goede opfrisbeurt was wel hard nodig. Van de deur heb ik helaas geen detailfoto van na de behandeling.
Totaalplaatje:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 3e2ac5.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 7db8d5.jpg[/img]
Let even niet op de wielen aan de achterkant. Deze zaten eronder voor de APK.
Bedankt, Paul! 
We hebben ook een nieuwe mascotte...
(en een beetje sinaasappelhuid
)
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 88c287.jpg[/img]
De auto heeft verder 14 maanden APK, heeft een nieuwe uitlijning gekregen met 2,5 graden camber aan de voorzijde. De nieuwe bandjes en wielen gaan er pas onder als deze echt op zijn.
Morgen richting Duitsland voor een weekendje mountainbiken en Ringen! Eens kijken of we het droog houden, of beter gezegd droog krijgen, en kijken hoe de nieuwe voorwielophanging het doet en hoe de overige upgrades werken.
Next up: Toch maar een beetje camber aan de achterkant??


Het wassen van de auto viel nog mee, maar het werd wel pijnlijk duidelijk hoeveel krasjes en oneffenheden in de lak zaten. Maar, daarom zouden we des te meer eer van ons werk hebben.

Het dak en de deur, voor de polijstbehandeling:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 570af0.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... f1980e.jpg[/img]
Het dak, ná de polijstbehandling:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 2e6d4b.jpg[/img]
Zoals je kunt zien zitten er nog steeds flink wat oneffenheden in, maar we wilden het hier even bij laten. De auto hoeft geen showroomknaller te worden, maar gewoon even een goede opfrisbeurt was wel hard nodig. Van de deur heb ik helaas geen detailfoto van na de behandeling.
Totaalplaatje:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 3e2ac5.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 7db8d5.jpg[/img]
Let even niet op de wielen aan de achterkant. Deze zaten eronder voor de APK.


We hebben ook een nieuwe mascotte...


[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 88c287.jpg[/img]
De auto heeft verder 14 maanden APK, heeft een nieuwe uitlijning gekregen met 2,5 graden camber aan de voorzijde. De nieuwe bandjes en wielen gaan er pas onder als deze echt op zijn.

Morgen richting Duitsland voor een weekendje mountainbiken en Ringen! Eens kijken of we het droog houden, of beter gezegd droog krijgen, en kijken hoe de nieuwe voorwielophanging het doet en hoe de overige upgrades werken.

Next up: Toch maar een beetje camber aan de achterkant??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat is zeker goed opgeknapt
(ik heb zo meteen nog wel een groene voor jullie te doen
)

(ik heb zo meteen nog wel een groene voor jullie te doen



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
top man! daar issie echt van op geknapt.
... en als klapperrrrrr van de week-week-week-week hebben we het rubber van het subframe nog vervangen door een cup-variant van JP 
(Was ook wel een 'ietsje' nodig
)

(Was ook wel een 'ietsje' nodig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Blijft toch wel een mooie kleur hoor....
Hou hem heel....
Hou hem heel....