ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

ja, duik vanavond ook nog ff onder mijn eigen :)
Maarten-Jan
Car: R19.R

@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
Martijn Kool

Maarten-Jan schreef:@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
mijn meter staat op 3.8L/100km

clio dci 65 en dan grotendeels max 100km/u.

toch doet ie 1op23 (meter wijkt dus wat af). 1op21 met een laguna is netjes, maar meet je dit bij tanken of ga je van die schele boordcomputer uit?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

tutuur schreef:acha, ik ben toch al om..... mooi voor een dci 65 kijken, miss knutsel ik er zelf wel een intercooler tussen en dan laten mappen....

wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollanders :p voor die kleine meerprijs had ik het wel geweten :(
En als je slim bent kijk je meteen voor een Dynamique oid. Geen Expression meuk met die platte stoelen die bijna allemaal al uitgescheurd zijn. Dynamique heb je al wat betere kuipstoelen en is allemaal net even wat luxer. Alleen dan weer uitkijken dat je niet zo'n vies uitgesmeerd lederen stuurwiel te pakken hebt :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Car: R19.R

Martijn Kool schreef:
Maarten-Jan schreef:@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
mijn meter staat op 3.8L/100km

clio dci 65 en dan grotendeels max 100km/u.

toch doet ie 1op23 (meter wijkt dus wat af). 1op21 met een laguna is netjes, maar meet je dit bij tanken of ga je van die schele boordcomputer uit?
Geen boordcomputer, dit model laguna :wink:
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /lag1c.jpg[/img]

Volgens mij heeft alleen de allerluxste een boordcomputer maar dan kan die ook gelijk praten :lol: Dus gemeten bij het tanken :)
Moet wel zeggen dat op momenten dat ik minder snelweg rij het verbruik dan rond de 1 op 18 zit, dus moet het wel van de lange afstand hebben :)
tutuur
Clubsponsor

MartijnG schreef:
tutuur schreef:acha, ik ben toch al om..... mooi voor een dci 65 kijken, miss knutsel ik er zelf wel een intercooler tussen en dan laten mappen....

wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollanders :p voor die kleine meerprijs had ik het wel geweten :(
En als je slim bent kijk je meteen voor een Dynamique oid. Geen Expression meuk met die platte stoelen die bijna allemaal al uitgescheurd zijn. Dynamique heb je al wat betere kuipstoelen en is allemaal net even wat luxer. Alleen dan weer uitkijken dat je niet zo'n vies uitgesmeerd lederen stuurwiel te pakken hebt :p
ben ondertussen ook al op het punt dat ik of een luxe 65 koop of maar ff doorsparen en gelijk een nieuwere 4 deurs 80pk dci....

al vind ik 4 deurs minder mooi, het is wel praktischer!
Martijn Kool

en is duurder per maand. dus ik zou 3deurs doen.

ik heb wel testgereden in een 80, merkte weinig verschil

65 wil echt prima hoor. kom maar langs kun je testrijden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

een 80 valt sowieso net in de duurdere klasse maar dit scheelt maar 10euro per maand....
Martijn Kool

ah ok, dan maakt t niet uit

die 80 waar ik in testreed was trouwens niets duurder dan een 65, hij vroeg destijds (december 2009) 3150 ervoor met 2k op de klok en aardig wat parkeerdeukjes en een zwaar koppelingspedaal. laatste 2 dingen was de reden dat ik hem liet staan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...

wil er toch wel 1 met sport stoeltjes en het liefst airco enzo....
is cc trouwens te monteren op 1 die het niet heeft?

valt me op dat alleen de heel erg luxe uitvoeringen het hebben maar wil het er toch graag op hebben :)
Martijn Kool

tutuur schreef:heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...

valt me op dat alleen de heel erg luxe uitvoeringen het hebben maar wil het er toch graag op hebben :)
ik keek alleen dynamique met airco.

heb nu een extreme met airco. is hetzelfde verder volgens mij.

die 80 had zelfs climate control

cc achteraf is een duur geintje, als je geluk hebt, heb je voorbereiding maar dan nog heb je het eea nodig. stuur en sleepring is vrij duur, sommigen fransozen hebben knopjes op het kapje achter het stuur gemaakt om dat op te lossen trouwens :lol:

zonder voorbereiding kun je beter een ander systeempje kopen, heb je wel voorbereiding, tja dan is het te overwegen. moet je het kapje waar je je lichten in hoogte kunt verstellen eraf roppen, als daar een witte stekker achter zit heb je voorbereiding.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

dat is dan wel makkelijk te zien inderdaad. bedankt (Y)

airco is trouwens op alle modellen optioneel volgens mij...
MartijnG
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:
heb een nieuwe steun eronder gepropt zaterdag, stukken beter nu. je kunt 2 types halen bij de brezan, ik ben voor de zwaardere variant gegaan, de zwarte gewoon uit plaatstaal en niet die gedraaide alu variant.
Had je daar nog een nummer + prijsje van misschien?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool

MartijnG schreef:
Martijn Kool schreef:
heb een nieuwe steun eronder gepropt zaterdag, stukken beter nu. je kunt 2 types halen bij de brezan, ik ben voor de zwaardere variant gegaan, de zwarte gewoon uit plaatstaal en niet die gedraaide alu variant.
Had je daar nog een nummer + prijsje van misschien?
nee, bij brezan bsteld maar zat renault sticker op. prijs was 35 incl. btw en korting

gewoon ff naar een automaterialenzaak gaan, staan wel plaatjes bij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer

Ok, dus niet de alu wokkel steun, maar de zwarte plaatstaal versie? Zit geen gedraaid deel in dan neem ik aan? Binnenkort maar eens even langs dan.
Martijn Kool

MartijnG schreef:Ok, dus niet de alu wokkel steun, maar de zwarte plaatstaal versie? Zit geen gedraaid deel in dan neem ik aan? Binnenkort maar eens even langs dan.
idd de zwarte plaatstaal versie

geen idee of hij echt stugger is, maar ik vond het hele ding er wat stugger uit zien :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PaulM

zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?

bv beter de 1.6 of de 1.4? of welke uitvoering? (expr - privilige?)

waar moet je op letten?
PaulM

PaulM schreef:zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?

waar moet je op letten?
:up:
Martijn Kool

ik heb een dci, gewoon kopen als ie er goed uit ziet en historie er bij zit.

zijn nou niet bepaald afgetrapte trapbakken ofzo.

ik zou wel 1 nemen met de kuipstoelen, dynamique bijvoorbeeld. of een initiale, maar die zijn meestal nog wat duurder gezien dit de meest luxe versie is.

wil je een ph2 dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Miekje16V

PaulM schreef:
PaulM schreef:zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?

waar moet je op letten?
:up:
En zijn er misschien ook aankooptips voor een Clio 2, ph 1? Ben een beetje aan het uitkijken naar wat anders namelijk :smile:
PaulM

volgens mij is de aankooptip voor een ph1:

koop een ph2 :P ;)
Miekje16V

:lol: Nou die vind ik gewoon niet zo mooi... en bovendien zijn ze nog aardig aan de prijs!

Ik zoek iets met motorinhoud tussen de 1400 en 1800 cc, minimaal 90 PK en drie deurs. Gewoon een lekker vlot gebakje dus; maar wel graag eentje die betrouwbaar is. Ik weet helemaal niets over de technische staat van die dingen en waar je op moet letten bij de verschillende types. Ik ben tot nu toe al de Ludo, RT, SI enz tegen gekomen en snap het verschil niet zo... iemand tips of uitleg?

Paul ook succes met je zoektocht!
Ferdy
Über-Spammer

Remon heeft nog een mooie Clio II ph II te koop.
Het is een 1.6 16v, dus rap zat.
PaulM

Miekje16V schreef::lol: Nou die vind ik gewoon niet zo mooi... en bovendien zijn ze nog aardig aan de prijs!

Ik zoek iets met motorinhoud tussen de 1400 en 1800 cc, minimaal 90 PK en drie deurs. Gewoon een lekker vlot gebakje dus; maar wel graag eentje die betrouwbaar is. Ik weet helemaal niets over de technische staat van die dingen en waar je op moet letten bij de verschillende types. Ik ben tot nu toe al de Ludo, RT, SI enz tegen gekomen en snap het verschil niet zo... iemand tips of uitleg?

Paul ook succes met je zoektocht!
meest ph2 staan rond de 4,5 a 5k te koop idd. De 1.2tjes zijn wel rond de 4k maarja dan heb je een 1.2.
Martijn Kool

mijn diesel kostte nog geen 3k. en das er 1 uit eind 2002, met aardig wat opties

maar wel 200k op de klok, maar goed. dat die benzine hokken zo veel duurder zijn dan :(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

meestal zijn diesel auto's duurder toch? :(
MartijnG
Über-Spammer

Goedkoper, omdat de kilometerstand meestal ook (vanzelfsprekend) hoger is :wink:
jacob

Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...

Ik heb nog wel eventueel een complete set liggen. Heb een complete rs uit 2003 staan met cc. Heb toch alleen de motor etc nodig.
tutuur
Clubsponsor

je hoort wel van me zodra het nodig is (Y)
tutuur
Clubsponsor

Ik heb nu een clio dci op het oog.
Maar die heeft een motor storingslampje.
Dit heeft de eigenaar al uit laten lezen.
En het zou met een pompverstuiver te maken hebben, echter heeft hij er al 5000 km mee gereden met het lampje aan zonder verdere problemen....

Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Lees meerdere verhalen over de stkker van cil 2
Tom
Moderator
Car: MB

Dat lampje heeft iedere auto (als heel het lampje mist is het pas echt foute boel :lol: ). Je kunt hem wissen maar als er iets is komt hij uiteraard weer terug. Een kapotte verstuiver kan wellicht best lang goed gaan maar ik zou hem gewoon goed willen hebben. Ik heb bij een sprinter wel eens gehad dat hij gaat druppen (door een fout spuitbeeld) en uiteindelijk een gat in de zuiger................

Als je een auto wilt verkopen en het is echt een kleinigheidje dan laat je het uiteraard maken. Van die mensen die zeggen "effe wissen en het is weg" die weten vaak meer dan ze vertellen.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

Dat elke auto dat lampje heeft weet ik ook maar hij brand...

Hij rijd er dus al zo lang mee zonder problemen. Weet iemand wat nieuwe verstuivers kosten?

Gewoon voor de zekerheid....
Tom
Moderator
Car: MB

van reno weet ik het niet. Bij MB zit je zo aan 250 tot 300 per stuk! Verstuivers zijn dure dingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Zo'n verstuiver kost bij Renault iets van 275 of 294 ex BTW per stuk. Redelijk aan de prijs dus
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Martijn Kool

en het moet ingeleerd worden dus er ff een verstuiver indrukken en rijden wil niet (meen ik gehoord te hebben van een ex renault monteur, alle credits voor hem)

dus 280 ex + inleerkosten

laten staan dat ding ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie