ACT: Clio II
ja, duik vanavond ook nog ff onder mijn eigen 

-
- Car: R19.R
@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
-
mijn meter staat op 3.8L/100kmMaarten-Jan schreef:@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
clio dci 65 en dan grotendeels max 100km/u.
toch doet ie 1op23 (meter wijkt dus wat af). 1op21 met een laguna is netjes, maar meet je dit bij tanken of ga je van die schele boordcomputer uit?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En als je slim bent kijk je meteen voor een Dynamique oid. Geen Expression meuk met die platte stoelen die bijna allemaal al uitgescheurd zijn. Dynamique heb je al wat betere kuipstoelen en is allemaal net even wat luxer. Alleen dan weer uitkijken dat je niet zo'n vies uitgesmeerd lederen stuurwiel te pakken hebttutuur schreef:acha, ik ben toch al om..... mooi voor een dci 65 kijken, miss knutsel ik er zelf wel een intercooler tussen en dan laten mappen....
wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollandersvoor die kleine meerprijs had ik het wel geweten

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: R19.R
Geen boordcomputer, dit model lagunaMartijn Kool schreef:mijn meter staat op 3.8L/100kmMaarten-Jan schreef:@Haas, mijn lag doet ook 1 op 21, die weegt 1265, is dan wel een dci en geen dti. En volgens mij is een dci nog een stukje zuiniger als een dti maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik rij wel door en niet als een halve bejaarde, meestal 140 op de snelweg en ook 80% snelweg.
clio dci 65 en dan grotendeels max 100km/u.
toch doet ie 1op23 (meter wijkt dus wat af). 1op21 met een laguna is netjes, maar meet je dit bij tanken of ga je van die schele boordcomputer uit?
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /lag1c.jpg[/img]
Volgens mij heeft alleen de allerluxste een boordcomputer maar dan kan die ook gelijk praten

Moet wel zeggen dat op momenten dat ik minder snelweg rij het verbruik dan rond de 1 op 18 zit, dus moet het wel van de lange afstand hebben

ben ondertussen ook al op het punt dat ik of een luxe 65 koop of maar ff doorsparen en gelijk een nieuwere 4 deurs 80pk dci....MartijnG schreef:En als je slim bent kijk je meteen voor een Dynamique oid. Geen Expression meuk met die platte stoelen die bijna allemaal al uitgescheurd zijn. Dynamique heb je al wat betere kuipstoelen en is allemaal net even wat luxer. Alleen dan weer uitkijken dat je niet zo'n vies uitgesmeerd lederen stuurwiel te pakken hebttutuur schreef:acha, ik ben toch al om..... mooi voor een dci 65 kijken, miss knutsel ik er zelf wel een intercooler tussen en dan laten mappen....
wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollandersvoor die kleine meerprijs had ik het wel geweten
al vind ik 4 deurs minder mooi, het is wel praktischer!
-
en is duurder per maand. dus ik zou 3deurs doen.
ik heb wel testgereden in een 80, merkte weinig verschil
65 wil echt prima hoor. kom maar langs kun je testrijden
ik heb wel testgereden in een 80, merkte weinig verschil
65 wil echt prima hoor. kom maar langs kun je testrijden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
een 80 valt sowieso net in de duurdere klasse maar dit scheelt maar 10euro per maand....
-
ah ok, dan maakt t niet uit
die 80 waar ik in testreed was trouwens niets duurder dan een 65, hij vroeg destijds (december 2009) 3150 ervoor met 2k op de klok en aardig wat parkeerdeukjes en een zwaar koppelingspedaal. laatste 2 dingen was de reden dat ik hem liet staan.
die 80 waar ik in testreed was trouwens niets duurder dan een 65, hij vroeg destijds (december 2009) 3150 ervoor met 2k op de klok en aardig wat parkeerdeukjes en een zwaar koppelingspedaal. laatste 2 dingen was de reden dat ik hem liet staan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...
wil er toch wel 1 met sport stoeltjes en het liefst airco enzo....
is cc trouwens te monteren op 1 die het niet heeft?
valt me op dat alleen de heel erg luxe uitvoeringen het hebben maar wil het er toch graag op hebben
valt me op dat alleen de heel erg luxe uitvoeringen het hebben maar wil het er toch graag op hebben

-
ik keek alleen dynamique met airco.tutuur schreef:heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...
heb nu een extreme met airco. is hetzelfde verder volgens mij.
die 80 had zelfs climate control
cc achteraf is een duur geintje, als je geluk hebt, heb je voorbereiding maar dan nog heb je het eea nodig. stuur en sleepring is vrij duur, sommigen fransozen hebben knopjes op het kapje achter het stuur gemaakt om dat op te lossen trouwens

zonder voorbereiding kun je beter een ander systeempje kopen, heb je wel voorbereiding, tja dan is het te overwegen. moet je het kapje waar je je lichten in hoogte kunt verstellen eraf roppen, als daar een witte stekker achter zit heb je voorbereiding.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat is dan wel makkelijk te zien inderdaad. bedankt
airco is trouwens op alle modellen optioneel volgens mij...

airco is trouwens op alle modellen optioneel volgens mij...
-
- Über-Spammer
Had je daar nog een nummer + prijsje van misschien?Martijn Kool schreef:
heb een nieuwe steun eronder gepropt zaterdag, stukken beter nu. je kunt 2 types halen bij de brezan, ik ben voor de zwaardere variant gegaan, de zwarte gewoon uit plaatstaal en niet die gedraaide alu variant.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
nee, bij brezan bsteld maar zat renault sticker op. prijs was 35 incl. btw en kortingMartijnG schreef:Had je daar nog een nummer + prijsje van misschien?Martijn Kool schreef:
heb een nieuwe steun eronder gepropt zaterdag, stukken beter nu. je kunt 2 types halen bij de brezan, ik ben voor de zwaardere variant gegaan, de zwarte gewoon uit plaatstaal en niet die gedraaide alu variant.
gewoon ff naar een automaterialenzaak gaan, staan wel plaatjes bij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Ok, dus niet de alu wokkel steun, maar de zwarte plaatstaal versie? Zit geen gedraaid deel in dan neem ik aan? Binnenkort maar eens even langs dan.
-
idd de zwarte plaatstaal versieMartijnG schreef:Ok, dus niet de alu wokkel steun, maar de zwarte plaatstaal versie? Zit geen gedraaid deel in dan neem ik aan? Binnenkort maar eens even langs dan.
geen idee of hij echt stugger is, maar ik vond het hele ding er wat stugger uit zien

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?
bv beter de 1.6 of de 1.4? of welke uitvoering? (expr - privilige?)
waar moet je op letten?
waar moet je op letten?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
PaulM schreef:zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?
waar moet je op letten?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
ik heb een dci, gewoon kopen als ie er goed uit ziet en historie er bij zit.
zijn nou niet bepaald afgetrapte trapbakken ofzo.
ik zou wel 1 nemen met de kuipstoelen, dynamique bijvoorbeeld. of een initiale, maar die zijn meestal nog wat duurder gezien dit de meest luxe versie is.
wil je een ph2 dan?
zijn nou niet bepaald afgetrapte trapbakken ofzo.
ik zou wel 1 nemen met de kuipstoelen, dynamique bijvoorbeeld. of een initiale, maar die zijn meestal nog wat duurder gezien dit de meest luxe versie is.
wil je een ph2 dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
En zijn er misschien ook aankooptips voor een Clio 2, ph 1? Ben een beetje aan het uitkijken naar wat anders namelijkPaulM schreef:PaulM schreef:zijn er ook aankooptips voor een clio II ph II?
waar moet je op letten?

volgens mij is de aankooptip voor een ph1:
koop een ph2

koop een ph2

Ik zoek iets met motorinhoud tussen de 1400 en 1800 cc, minimaal 90 PK en drie deurs. Gewoon een lekker vlot gebakje dus; maar wel graag eentje die betrouwbaar is. Ik weet helemaal niets over de technische staat van die dingen en waar je op moet letten bij de verschillende types. Ik ben tot nu toe al de Ludo, RT, SI enz tegen gekomen en snap het verschil niet zo... iemand tips of uitleg?
Paul ook succes met je zoektocht!
meest ph2 staan rond de 4,5 a 5k te koop idd. De 1.2tjes zijn wel rond de 4k maarja dan heb je een 1.2.Miekje16V schreef:Nou die vind ik gewoon niet zo mooi... en bovendien zijn ze nog aardig aan de prijs!
Ik zoek iets met motorinhoud tussen de 1400 en 1800 cc, minimaal 90 PK en drie deurs. Gewoon een lekker vlot gebakje dus; maar wel graag eentje die betrouwbaar is. Ik weet helemaal niets over de technische staat van die dingen en waar je op moet letten bij de verschillende types. Ik ben tot nu toe al de Ludo, RT, SI enz tegen gekomen en snap het verschil niet zo... iemand tips of uitleg?
Paul ook succes met je zoektocht!
-
mijn diesel kostte nog geen 3k. en das er 1 uit eind 2002, met aardig wat opties
maar wel 200k op de klok, maar goed. dat die benzine hokken zo veel duurder zijn dan
maar wel 200k op de klok, maar goed. dat die benzine hokken zo veel duurder zijn dan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
meestal zijn diesel auto's duurder toch? 

-
- Über-Spammer
Goedkoper, omdat de kilometerstand meestal ook (vanzelfsprekend) hoger is 
Martijn Kool schreef:tutuur schreef:heb ook al een 80 gevonden met 190k voor 3000 maar bij garage alibabba en is ook een compleet basic uitvoering...
Ik heb nog wel eventueel een complete set liggen. Heb een complete rs uit 2003 staan met cc. Heb toch alleen de motor etc nodig.
je hoort wel van me zodra het nodig is 

Ik heb nu een clio dci op het oog.
Maar die heeft een motor storingslampje.
Dit heeft de eigenaar al uit laten lezen.
En het zou met een pompverstuiver te maken hebben, echter heeft hij er al 5000 km mee gereden met het lampje aan zonder verdere problemen....
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Lees meerdere verhalen over de stkker van cil 2
Maar die heeft een motor storingslampje.
Dit heeft de eigenaar al uit laten lezen.
En het zou met een pompverstuiver te maken hebben, echter heeft hij er al 5000 km mee gereden met het lampje aan zonder verdere problemen....
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Lees meerdere verhalen over de stkker van cil 2
-
- Moderator
- Car: MB
Dat lampje heeft iedere auto (als heel het lampje mist is het pas echt foute boel
). Je kunt hem wissen maar als er iets is komt hij uiteraard weer terug. Een kapotte verstuiver kan wellicht best lang goed gaan maar ik zou hem gewoon goed willen hebben. Ik heb bij een sprinter wel eens gehad dat hij gaat druppen (door een fout spuitbeeld) en uiteindelijk een gat in de zuiger................
Als je een auto wilt verkopen en het is echt een kleinigheidje dan laat je het uiteraard maken. Van die mensen die zeggen "effe wissen en het is weg" die weten vaak meer dan ze vertellen.......

Als je een auto wilt verkopen en het is echt een kleinigheidje dan laat je het uiteraard maken. Van die mensen die zeggen "effe wissen en het is weg" die weten vaak meer dan ze vertellen.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dat elke auto dat lampje heeft weet ik ook maar hij brand...
Hij rijd er dus al zo lang mee zonder problemen. Weet iemand wat nieuwe verstuivers kosten?
Gewoon voor de zekerheid....
Hij rijd er dus al zo lang mee zonder problemen. Weet iemand wat nieuwe verstuivers kosten?
Gewoon voor de zekerheid....
-
en het moet ingeleerd worden dus er ff een verstuiver indrukken en rijden wil niet (meen ik gehoord te hebben van een ex renault monteur, alle credits voor hem)
dus 280 ex + inleerkosten
laten staan dat ding ;p
dus 280 ex + inleerkosten
laten staan dat ding ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl