ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Correct. Vaak past dit niet omdat die grote steun van de versnellingsbak vaak vervormt is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmmm die steun komt me ook niet bekend voor 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ding zit er overigens alleen voor de veiligheid mocht je de achterste motorsteun afscheuren. Denk niet dat iemand dat ooit voor elkaar heeft gekregen 

Dan moet je wel erg lomp op de motor afremmen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Gerald & MartijnG : helaasch... Niet kunnen vinden wat jullie zochten. Dacht dat ik ze nog had, niet dus 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mannen, een subframe van iedere 5 is toch altijd gelijk? Het lijkt er op dat mijn subframe krom is... ik kom een 5mm aan beide gaten aan de voorzijde tekort.
Maar ik weet nog een ander subframe te vinden maar ik ben niet zeker dat ie van een gt komt. 


Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dit subframe heeft onder deze auto gezeten, maar is een paar jaar terug doorgelast en daarna niet meer er onder geweest. Dus verwacht dat ie met lassen krom is getrokken.Merijn schreef:Weet je zeker dat je carrosserie recht is?![]()

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb eens een stukje uit een voorbalk moeten slijpen op ruimte te maken voor de 'oren' aan de voorzijde van het subframe. Dat was een subframe van een subframe van een '90 1.4 op een '85 1.1.
Gerald, je bedoeld hier toch dat het subframe tegen de frontbalk aankomt? Neem aan dat de bevestigingsgaten wel enigszins overeen komen?
EDIT:
Kun je niet nog schuiven aan de achterste bouten?
Gerald, je bedoeld hier toch dat het subframe tegen de frontbalk aankomt? Neem aan dat de bevestigingsgaten wel enigszins overeen komen?
EDIT:
Kun je niet nog schuiven aan de achterste bouten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
achterste bouten zitten zover mogelijk naar voren maar kom nog een 5a6 mm te kort om de bouten aan de voorzijde er in te kunnen draaien.MartijnG schreef:En toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb eens een stukje uit een voorbalk moeten slijpen op ruimte te maken voor de 'oren' aan de voorzijde van het subframe. Dat was een subframe van een subframe van een '90 1.4 op een '85 1.1.
Gerald, je bedoeld hier toch dat het subframe tegen de frontbalk aankomt? Neem aan dat de bevestigingsgaten wel enigszins overeen komen?
EDIT:
Kun je niet nog schuiven aan de achterste bouten?
maar mocht je binnenkort in de buurt zijn.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Komend weekend moet wel ff lukken denk ik 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Er zit idd verschil in het subframe
De voorste gaten en dan vooral bij de ronding.
Bij een BS is dat randje waar het subframe tegen de carrosserie komt naar buiten gevouwen.
Probeer ook eens eerst de voorste bouten deels aan te draaien en dan pas de achterste
De voorste gaten en dan vooral bij de ronding.
Bij een BS is dat randje waar het subframe tegen de carrosserie komt naar buiten gevouwen.
Probeer ook eens eerst de voorste bouten deels aan te draaien en dan pas de achterste
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik krijg de voorste er niet eens in. Wanneer de achterste er net iets in gedraaid zijn. Niet eens in de buurt zelfs.Jochem de Haas schreef:Er zit idd verschil in het subframe
De voorste gaten en dan vooral bij de ronding.
Bij een BS is dat randje waar het subframe tegen de carrosserie komt naar buiten gevouwen.
Probeer ook eens eerst de voorste bouten deels aan te draaien en dan pas de achterste
nogmaals met de achterste bouten er net in kom ik op de eerste gaten een 6mm te kort!
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Okee....Tja misschien toch met dat door lassen niet goed gegaan. .
Warmte doet vreemde dingen met metaal
Warmte doet vreemde dingen met metaal
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Oke volgende crisis. Hoe horen de ontluchtingslangen boven de tank te lopen? En dan met name de 2 dunne, alles hoort toch rechts boven de vulhals zeg maar uit te komen? Deels door de carroseriebalk? Ik heb de tank er niet zelf onderuit gehaald dus weet het niet meer.
Enne mocht iemand nog een bevestigingsbeugel van de reservetankpomp hebben liggen hoor ik het graag.

Enne mocht iemand nog een bevestigingsbeugel van de reservetankpomp hebben liggen hoor ik het graag.

Project: GTT Blue Sport
Die beugels zijn vaak helemaal vergaan... Ik heb toendertijd een nieuwe gekocht, maar als ik het over zou moeten doen, dan zou ik zelf wat fatsoenlijks in elkaar zetten. Ook een nieuwe zal geen eeuwigheid meegaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nee die kunststoffen van de pomp merijn.Merijn schreef:Die beugels zijn vaak helemaal vergaan... Ik heb toendertijd een nieuwe gekocht, maar als ik het over zou moeten doen, dan zou ik zelf wat fatsoenlijks in elkaar zetten. Ook een nieuwe zal geen eeuwigheid meegaan.

de stalen van de reservetank heb ik ook nieuw.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... lz0mk5.png[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... khsyio.png[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... khsyio.png[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@martijnG
Deze had ik idd. al, maar het ging erom hoe het tegen de carrosserie hoort te lopen.. wat er door/over de carroserie hoort te lopen.
Deze had ik idd. al, maar het ging erom hoe het tegen de carrosserie hoort te lopen.. wat er door/over de carroserie hoort te lopen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ooit eens ergens iets over gelezen, maar uiteraard niks terug te vinden;
Is het mogelijk om een nieuw identificatieplaatje ergens vandaan te halen? Dan heb ik het over de grote plaat die rechtsvoor tegen het schutbord bij de veerpoot gemonteerd zit.
![Afbeelding]()
Is het mogelijk om een nieuw identificatieplaatje ergens vandaan te halen? Dan heb ik het over de grote plaat die rechtsvoor tegen het schutbord bij de veerpoot gemonteerd zit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heeft er iemand nog een goed adres voor RVS-turbo flensen.
of anders de tekeningen hiervan?
of anders de tekeningen hiervan?
Project: GTT Blue Sport
Dat soort dingen worden wel vaker nagemaakt. Heb alleen geen id waar...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat plaatje kun je via de dealer nieuw laten bestellen met de juiste nummers er in.
Zal wel prijzig zijn denk ik.
Zal wel prijzig zijn denk ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
ebayGerald schreef:Heeft er iemand nog een goed adres voor RVS-turbo flensen.
of anders de tekeningen hiervan?
turbozentrum.de
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja dat dacht ik dus ook een keer gelezen te hebben ooit hier op het forum. Zal eens proberen of de dealer zich daaraan kan wagen? Of is er iemand hier die bij een dealer werkt die dat voor me na kan vragen?Maarten-Jan schreef:Dat plaatje kun je via de dealer nieuw laten bestellen met de juiste nummers er in.
Zal wel prijzig zijn denk ik.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ha, found it!

Pedro de cleen schreef:Het nieuwe gelijkvormigheidsattest heb ik ook en het nieuwe id plaatje.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 25ddec.jpg[/img]
Gaan we binnenkort maar eens voor langs bij de dealert, kijken of ze een beetje behulpzaam willen zijnDroes Junior schreef:Dat is inderdaad via de dealer Martijn. Het chassis kloppen komen ze gewoon voor langs bij je Renault dealer. Mijn vader deed dit meestal in Belgiëwie het nu doet weet ik niet sinds zijn pensionering.
Het is vast ook mogelijk in NL..

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hangt een beetje van de dealer af, maar zou niet zo moeilijk moeten zijn 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Iemand ervaring met het monteren van Clio 16V stoelen in een 5 GTT?
Wat moet je aanpassen om ze deugdelijk te kunnen monteren?
Wat moet je aanpassen om ze deugdelijk te kunnen monteren?
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op vr 13 feb 2015 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio 16v wat? 
