ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Correct. Vaak past dit niet omdat die grote steun van de versnellingsbak vaak vervormt is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmmm die steun komt me ook niet bekend voor :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ding zit er overigens alleen voor de veiligheid mocht je de achterste motorsteun afscheuren. Denk niet dat iemand dat ooit voor elkaar heeft gekregen :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou het is eerder omgekeerd, deze voorkomt juist dat je 'm zover oprekt dat ie afbreekt.
Ik heb serieus wel rubber afdrukken gezien op de carrosserie van dat steuntje :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan moet je wel erg lomp op de motor afremmen!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Weet wie je voor je hebt, he... ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Gerald & MartijnG : helaasch... Niet kunnen vinden wat jullie zochten. Dacht dat ik ze nog had, niet dus :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mannen, een subframe van iedere 5 is toch altijd gelijk? Het lijkt er op dat mijn subframe krom is... ik kom een 5mm aan beide gaten aan de voorzijde tekort. (U) Maar ik weet nog een ander subframe te vinden maar ik ben niet zeker dat ie van een gt komt. ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Weet je zeker dat je carrosserie recht is? :X (U)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Tijdje terug iemand bij de auto gehad om het front van de 11T even recht te maken. Hij betitelde de Renaultjes van de jaren 80 als 'beetje slappe hap' qua carrosserie :p

Dus recht is relatief :biertjuh:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Subframes zijn identiek
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Weet je zeker dat je carrosserie recht is? :X (U)
Dit subframe heeft onder deze auto gezeten, maar is een paar jaar terug doorgelast en daarna niet meer er onder geweest. Dus verwacht dat ie met lassen krom is getrokken. :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb eens een stukje uit een voorbalk moeten slijpen op ruimte te maken voor de 'oren' aan de voorzijde van het subframe. Dat was een subframe van een subframe van een '90 1.4 op een '85 1.1.

Gerald, je bedoeld hier toch dat het subframe tegen de frontbalk aankomt? Neem aan dat de bevestigingsgaten wel enigszins overeen komen?

EDIT:
Kun je niet nog schuiven aan de achterste bouten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:En toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb eens een stukje uit een voorbalk moeten slijpen op ruimte te maken voor de 'oren' aan de voorzijde van het subframe. Dat was een subframe van een subframe van een '90 1.4 op een '85 1.1.

Gerald, je bedoeld hier toch dat het subframe tegen de frontbalk aankomt? Neem aan dat de bevestigingsgaten wel enigszins overeen komen?

EDIT:
Kun je niet nog schuiven aan de achterste bouten?
achterste bouten zitten zover mogelijk naar voren maar kom nog een 5a6 mm te kort om de bouten aan de voorzijde er in te kunnen draaien.

maar mocht je binnenkort in de buurt zijn. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Komend weekend moet wel ff lukken denk ik :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Er zit idd verschil in het subframe
De voorste gaten en dan vooral bij de ronding.
Bij een BS is dat randje waar het subframe tegen de carrosserie komt naar buiten gevouwen.

Probeer ook eens eerst de voorste bouten deels aan te draaien en dan pas de achterste
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Er zit idd verschil in het subframe
De voorste gaten en dan vooral bij de ronding.
Bij een BS is dat randje waar het subframe tegen de carrosserie komt naar buiten gevouwen.

Probeer ook eens eerst de voorste bouten deels aan te draaien en dan pas de achterste
Ik krijg de voorste er niet eens in. Wanneer de achterste er net iets in gedraaid zijn. Niet eens in de buurt zelfs.

nogmaals met de achterste bouten er net in kom ik op de eerste gaten een 6mm te kort!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Okee....Tja misschien toch met dat door lassen niet goed gegaan. .
Warmte doet vreemde dingen met metaal
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oke volgende crisis. Hoe horen de ontluchtingslangen boven de tank te lopen? En dan met name de 2 dunne, alles hoort toch rechts boven de vulhals zeg maar uit te komen? Deels door de carroseriebalk? Ik heb de tank er niet zelf onderuit gehaald dus weet het niet meer. :-(

Enne mocht iemand nog een bevestigingsbeugel van de reservetankpomp hebben liggen hoor ik het graag. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die beugels zijn vaak helemaal vergaan... Ik heb toendertijd een nieuwe gekocht, maar als ik het over zou moeten doen, dan zou ik zelf wat fatsoenlijks in elkaar zetten. Ook een nieuwe zal geen eeuwigheid meegaan.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Die beugels zijn vaak helemaal vergaan... Ik heb toendertijd een nieuwe gekocht, maar als ik het over zou moeten doen, dan zou ik zelf wat fatsoenlijks in elkaar zetten. Ook een nieuwe zal geen eeuwigheid meegaan.
Nee die kunststoffen van de pomp merijn. ;-)
de stalen van de reservetank heb ik ook nieuw. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ah... Te snel gelezen. ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@martijnG

Deze had ik idd. al, maar het ging erom hoe het tegen de carrosserie hoort te lopen.. wat er door/over de carroserie hoort te lopen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ooit eens ergens iets over gelezen, maar uiteraard niks terug te vinden;

Is het mogelijk om een nieuw identificatieplaatje ergens vandaan te halen? Dan heb ik het over de grote plaat die rechtsvoor tegen het schutbord bij de veerpoot gemonteerd zit.

Afbeelding
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Heeft er iemand nog een goed adres voor RVS-turbo flensen.
of anders de tekeningen hiervan?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Turbo flensen kijk eens op ebay!

@ martijn, ik ben bang dat die uniek is voor je auto! serienummer staat er in. Dus namaak zal wel weer niet mogen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat soort dingen worden wel vaker nagemaakt. Heb alleen geen id waar...
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat plaatje kun je via de dealer nieuw laten bestellen met de juiste nummers er in.
Zal wel prijzig zijn denk ik.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gerald schreef:Heeft er iemand nog een goed adres voor RVS-turbo flensen.
of anders de tekeningen hiervan?
ebay

turbozentrum.de
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maarten-Jan schreef:Dat plaatje kun je via de dealer nieuw laten bestellen met de juiste nummers er in.
Zal wel prijzig zijn denk ik.
Ja dat dacht ik dus ook een keer gelezen te hebben ooit hier op het forum. Zal eens proberen of de dealer zich daaraan kan wagen? Of is er iemand hier die bij een dealer werkt die dat voor me na kan vragen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ha, found it!
Pedro de cleen schreef:Het nieuwe gelijkvormigheidsattest heb ik ook en het nieuwe id plaatje.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 25ddec.jpg[/img]
Droes Junior schreef:Dat is inderdaad via de dealer Martijn. Het chassis kloppen komen ze gewoon voor langs bij je Renault dealer. Mijn vader deed dit meestal in België :) wie het nu doet weet ik niet sinds zijn pensionering.
Het is vast ook mogelijk in NL..
Gaan we binnenkort maar eens voor langs bij de dealert, kijken of ze een beetje behulpzaam willen zijn :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hangt een beetje van de dealer af, maar zou niet zo moeilijk moeten zijn :)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Iemand ervaring met het monteren van Clio 16V stoelen in een 5 GTT?
Wat moet je aanpassen om ze deugdelijk te kunnen monteren?
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op vr 13 feb 2015 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Clio 16v wat? :lol:
Plaats reactie