ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik heb afgelopen zondag de Megane even provisorisch gemaakt, want de kofferbak wilde niet meer van het slot. Helaas heeft het onderdeel het vandaag begeven en heb ik het Dialogysis nummer nodig van dit onderdeel: of een exploded view van het kofferbak slot van een 2004 Megane GrandTour.
[img]http://www.firerods.com/DSC03128.jpg[/img]
NB: het onderdeeltje zou 2 nokjes moeten hebben.
Alvast hartelijk dank!
[img]http://www.firerods.com/DSC03128.jpg[/img]
NB: het onderdeeltje zou 2 nokjes moeten hebben.
Alvast hartelijk dank!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
check heb ik ook al gehad. ff langs de sloop iedere electriche achterklep slot van renault werkt. kosten 10 euro.
De mijne wou niet meer op slot. De klep bleef los, dus de auto wou helemaal niet op slot,
De mijne wou niet meer op slot. De klep bleef los, dus de auto wou helemaal niet op slot,
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hebben we hier binnen RTC nog bekenden of werknemers van Auto Beerda Kollum of ABD Leeuwarden rond hangen?
Wil wellicht zaterdag even een rondje 'sight-seeing' Noorden gaan doen voor twee mogelijke opvolgers van de Twingo II.
( Iemand interesse overigens, hij is nog te koop -> http://renault-tuning.com/viewtopic.php ... 1#p2373071
)
Wellicht dat er nog een bakkie koffie te doen valt met een RTC'er aldaar?
Wil wellicht zaterdag even een rondje 'sight-seeing' Noorden gaan doen voor twee mogelijke opvolgers van de Twingo II.
( Iemand interesse overigens, hij is nog te koop -> http://renault-tuning.com/viewtopic.php ... 1#p2373071

Wellicht dat er nog een bakkie koffie te doen valt met een RTC'er aldaar?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Op de Afsluitmeeting was volgens mij een verkoper van ABD Leeuwarden met een witte Mégane RS.
Ik wil iedereen hier alvast hele fijne feestdagen en een schadevrij, pechloos, projectafmakend en gelukkig 2015 wensen. 

Megane R26 -> Megane 4 RS
nu zat ik net te kijken om mezelf eventueel weer lid te maken lees ik dit :
De contributie is vastgesteld op € 25,- voor leden binnen Nederland
De contributie voor leden buiten Nederland is vastgesteld op € 15,-
raar dat als je in het buitenland woont je voordeliger uitbent .
verzenden naar buitenland is toch duurder enz .
De contributie is vastgesteld op € 25,- voor leden binnen Nederland
De contributie voor leden buiten Nederland is vastgesteld op € 15,-
raar dat als je in het buitenland woont je voordeliger uitbent .
verzenden naar buitenland is toch duurder enz .
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Er is nog niet gevraagd om al contributie te gaan betalen voor 2015, dus heb daar nog even geduld mee. HEt is namelijk mogelijk dat de contributie voor 2015 een andere vorm gat krijgen. Dat zal na de ALV bekend worden (ALV is 25 januari).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Die al 10 jaar of meer lid zijn 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Subject: Interessante meuk op marktplaats
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... obines.jpg[/img]
Sagem, Denso, Beru, Valeo.
Denso en Beru horen sowieso goed te zijn(zwarte kapjes), Sagem met grote boog om heen lopen.
Valeo is een gok, die produceren niet zelf dus kan van alles zijn incl. Sagem.
Belangrijk is dat de schacht van metaal is.
ff weer opgezocht, Denso schijnt de beste te zijn.MartijnG schreef:Maarten-Jan schreef: Dan zou je nog pen bobines kunnen benoemen van bepaalde series motoren, echter werden die slechte pen bobines ook door
andere merken gebruikt en zijn ze later overgestapt op wel goede pen bobines (van een japanse fabrikant ipv sagem).
En nu ben ik dus benieuwd welke fabrikant dat nou isIk heb gisteren de 3e vervangen sinds ik de auto heb. Niemand (ook de dealer niet) kan mij zeggen welke fabrikant nou OK is. Nu moet ik elke keer een reserve in de auto leggen. Ik ben uit nieuwsgierigheid nu een eigen onderzoek gestart, 4 verschillende merken penbobines erin, kijken welke het langste heel blijft.
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... obines.jpg[/img]
Sagem, Denso, Beru, Valeo.
Denso en Beru horen sowieso goed te zijn(zwarte kapjes), Sagem met grote boog om heen lopen.
Valeo is een gok, die produceren niet zelf dus kan van alles zijn incl. Sagem.
Belangrijk is dat de schacht van metaal is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welke schacht bedoel je?
De eerste was van de Wegenwacht, dus merk weet ik ff niet meer. De 2e was een BERU en gisteren heb ik er een Meyler ingezet. Nu ligt er nog een Valeo op reserve (met een groene dop). De laatste die moet uitvallen is een grijze (dus zal wel een Sagem zijn).
Weet jij een plek waar dit penbobine item meer besproken is/wordt op internet/forums?
De eerste was van de Wegenwacht, dus merk weet ik ff niet meer. De 2e was een BERU en gisteren heb ik er een Meyler ingezet. Nu ligt er nog een Valeo op reserve (met een groene dop). De laatste die moet uitvallen is een grijze (dus zal wel een Sagem zijn).
Weet jij een plek waar dit penbobine item meer besproken is/wordt op internet/forums?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
om de hoeveel km gemiddeld zijn die penbobines eigenlijk een probleem. Was ook vrij sceptisch over die dingen maar na 45dkm heb ik nog geen problems ermee gehad (afkloppend)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Misschien zijn ze bij jou allemaal al eens vervangen. Ik heb er in elk geval nu 3 in 1 jaar (40.000 km).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het onderste deel wat de cilinderkop in gaat, megane forum idd en ook het laguna forum wordt dit meer besproken.
Wat ik ook wel eens van een monteur begrepen heb is dat als er een groene sticker op zit dat ze ook van het goede type zijn maar
daar twijfel ik over. Van die Sagem kun je er met zekerheid van uitgaan dat die gaat uit vallen.
Wat ik ook wel eens van een monteur begrepen heb is dat als er een groene sticker op zit dat ze ook van het goede type zijn maar
daar twijfel ik over. Van die Sagem kun je er met zekerheid van uitgaan dat die gaat uit vallen.
ik had in mijn Megane bobine zoder dop maar epoxy aan de bovenzijde met idd een groene stikker. Die hebben nooit problemen gegeven. een nieuwe valeo op dat ik 1 cilinder niet vertrouwde was binnen 15000km al weer stuk! met groene dop
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Bestaat al zo'n jaartje of 10.... In Frankrijk werken ze er veel mee. Hier in NL komt 't niet van de grond...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dealer. Weinig reclame.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Het scheelt vaak niet veel met kortingen en dan ga je al snel voor origineel.
Motrio is budgetspul en redelijk beperkt aanbod, vooral beurt spul, remdelen en riemensets
Motrio is budgetspul en redelijk beperkt aanbod, vooral beurt spul, remdelen en riemensets
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Wij werken altijd met motrio bij een auto die ouder is dan 5jaar. Tenzij de klant de voorkeur geeft aan origineel Renault, maar die zijn er weinig.
Ook werken wij met motrio tarieven, dus het uurloon is lager. Alle particulieren klanten zijn destijds weg gelopen toen de leaseautos massaal op de weg kwamen. De particuliere klant werd gewoon aan de kant gezet, nu proberen de dealers te concurreren met de universele autogarages, en zijn ik sommige gevallen zelfs nog goedkoper na mijn weten.
Ook werken wij met motrio tarieven, dus het uurloon is lager. Alle particulieren klanten zijn destijds weg gelopen toen de leaseautos massaal op de weg kwamen. De particuliere klant werd gewoon aan de kant gezet, nu proberen de dealers te concurreren met de universele autogarages, en zijn ik sommige gevallen zelfs nog goedkoper na mijn weten.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Wat is Renault Sport van plan op 3-3-2015?
https://www.facebook.com/renaultsport/p ... 77/?type=1
De Clio 4 RS Trophy??
https://www.facebook.com/renaultsport/p ... 77/?type=1
De Clio 4 RS Trophy??
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Any specs Anthony?
220PK
Handbak
Recaro's
Akrapovic
Ohlins
......
220PK
Handbak
Recaro's
Akrapovic
Ohlins
......
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens mij waar daar begin 2014 terug ook al geruchten over. Mede omdat de Juke er met 215 pk en handbak is. Laat maar komen 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90