ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De complete leiding van voor naar achter bedoel je of de rubberen leidingen? Mij was niet eens bekend dat er een diameter verschil in zit. Ik heb op beide aan de kant van de drukregelaar dezelfde diameter slang zitten dus zoveel zal het niet uitmaken. Ik zou dan gewoon voor de 8mm variant gaan (Y)

Vanwaar ga je ze vervangen? Omdat je toevallig ook de remleidingen moet vervangen? Of zijn ze echt verrot? Bestel dan ook meteen nieuwe klemmen want de kans is klein dat die heel blijven bij het verwijderen van de leidingen :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Gaat om de stalen leidingen van voor naar achter. Uiteraard ga ik nieuwe klemmen er tussen zetten (al zijn de plastic klemmen nog redelijk heel).
Eventueel wil ik wel flexibele leidingen leggen (met gevlochten rvs), maar ik weet niet of dit aan te raden is ivm de uitlaat die nogal in de buurt komt.

Remleidingen heb ik afgelopen weken al in z'n geheel vervangen :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon die 8 mm nemen.
gaat prima
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand die de autoradio heeft ingebouwd in het dashboardkastje?

Hoe zit het met de inbouwdiepte? Twijfel om een radio zonder CD-speler in te bouwen en het liefst uit het zicht, maar alle radio's lijken net zo diep te zijn, ongeacht wel/geen CD-speler :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Kennis van me heeft een mp3 radio en die heeft maar de helft van de inbouw diepte. Ik zal eens vragen welk type.

*edit* Google maar eens op 'autoradio geringe inbouwdiepte' dan vind je behoorlijk wat autoradio's met een inbouwdiepte van 10 cm ipv 15 cm.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Pioneer MVH-X560BT.

Geen CD-speler, geringe inbouwdiepte en Blauwtand.


Caliber heeft verschillende modellen zonder CD speler en geringe inbouwdiepte (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb ook zo'n caliber halve diepte mp3/SD/3,5mm AV/radio.
Past prima, maar gebruiksgemak is niet super (geen directory structuur, dus best lang scrollen met een 8GB usb stick)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik heb een Sony Radio/MP3 (DSX-A30, heeft ook een afstandbediening !) . Bijna de helft van inbouwdiepte van een normale radio. Past prima in het dashboardkastje.
Had ik ook eerst gedaan, maar heb nu een dubbel DIN (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Er zaten ook wat eisen aan inderdaad die ik dan ook nog eens graag wil, vooral RCA aansluitingen voor actieve sub en eventueel losse versterker voor de speakers. En ook wil ik Bluetooth oid om met mn smartphone muziek af te kunnen spelen. Daarnaast het liefst ook nog eens een afstandsbediening aangezien ik eenmaal vastgesnoerd niet meer bij het dashboardkastje kan komen :p

Jammer dat er vaak geen inbouwdieptes staan vermeld bij al die sites...zoek me een ongeluk.

Zoiets als die Pioneer is wel wat Jacco (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Best lastig zoeken inderdaad :S

Over het algemeen zijn deckloze radio's de helft van de inbouwdiepte. Misschien heb je iets aan die zoekterm op google? :)

Zie ook wel eens: mechless (rondevries) bijvoorbeeld (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Volgende vraag :D

Ik ben bezig met de tank terug te plaatsen, maar kom niet helemaal uit de aanlsluiting van de vlotter.
Volgens het werkplaatshandboek is de middelste de aanvoer en recht de retour (gezien met de 'pijpjes omhoog').
Links lijkt me dus voor de ontluchting. Zit de ontluchting vervolgende met een t-stuk op de tank (5cm links), en met een boog richting de reservetank?
Dit laatste kan ik niet opmaken uit het handboek en een correcte aansluiting lijkt me wel handig voor de peut :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij klopt dat wel, andere stuk van het t stuk gaat dan naar de onluchting van de reserverank
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weet niet of het al bekend was, maar ze leveren nu ook de downpipe in 2,5" (voorheen volgens mij alleen maar in 2"?);

http://www.axauto-parts.com/mecanique/e ... -1034.html
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hebben ze met vlagen te koop. Eind vorig jaar ook. Inc. uitlaatsysteem. Alleen vorig jaar gaven ze 60mm aan ipv 63mm.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik gok dat deze downpipe flens past op het 60mm uitlaatsysteem wat ze ook aanbieden. Al met al het enige alternatief als het gaat om dikkere diameter uitlaatsysteem.

Iemand ervarig met het 60mm uitlaatsysteem wat ze ook aanbieden? Of misschien ervaringen van iemand in het buitenland?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik ben op zoek naar de mb injectie handleiding ivm met problemen met de gtti.
als je de sleutel omdraaid hoor ik geen brandstofpomp en de startmotor doet ook niks maar de dashverlichting werkt wel gewoon .
wat zou dit kunnen veroorzaken ..
een gaar contactslot misschien ????????
verder is alle info welkom om het weer te kunnen verhelpen .

had laatst moeite om em gestart te krijgen wel startmotor rondgooien maar naar de 4 de poging lieptie pas .
daarna naar huis gereden contact uit gezet en toen 4 keer achter elkaar starte die meteen .

en daarna het bovenstaande verhaal dus doet nu niks meer helaas .
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Inbouw handleiding heb ik nog wel ergens.... Zal ff zoeken.

Hoe is de accuspanning?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoofdstroomrelais van de motorkabelboom? dash verlichting heeft niks met de motor te maken
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Er staat momenteel op marktplaats een advertentie voor een mb injectie met handleiding. Misschien kun je de verkoper vragen mocht het hier niet lukken.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tutuur schreef:hoofdstroomrelais van de motorkabelboom? dash verlichting heeft niks met de motor te maken
en waar bevindt zich dat relais precies Tuur.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

normaal bij een clio in een zwart boxje bij de linker koplamp, geen id hoe dat over genomen is bij de MB draadboom?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Olie catch can? Nuttig? Lijkt me sowieso het handigst de standaard afscheiding te gebruiken, en dan de slang naar de telefoon, naar een cc te leiden? Dan hoeft er ook geen baffle in oid..
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

oldskool schreef:ik ben op zoek naar de mb injectie handleiding ivm met problemen met de gtti.
als je de sleutel omdraaid hoor ik geen brandstofpomp en de startmotor doet ook niks maar de dashverlichting werkt wel gewoon .
wat zou dit kunnen veroorzaken ..
een gaar contactslot misschien ????????
verder is alle info welkom om het weer te kunnen verhelpen .

had laatst moeite om em gestart te krijgen wel startmotor rondgooien maar naar de 4 de poging lieptie pas .
daarna naar huis gereden contact uit gezet en toen 4 keer achter elkaar starte die meteen .

en daarna het bovenstaande verhaal dus doet nu niks meer helaas .
zo probleem is opgelost .
was de motorkabelboom stekker achter linkerkoplamp die wat slecht contact maakte dus kan nu weer rijden .
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

weet iemand het bestelnr van de bout die de voorbumper vast zet aan scherm dus bij het voorwiel .
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

oldskool schreef:weet iemand het bestelnr van de bout die de voorbumper vast zet aan scherm dus bij het voorwiel .
7703016565

0.69 ex. btw
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

bedankt Arco voor het bestelnr. :worship:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Probleem:

Auto staat op contact.
Ruitenwissers aan.

Nu springt de naald van de teller op hetzelfde ritme als de 'puls' van de ruitenwissers omhoog. Het ritme is 3000 tpm, 2000 tpm, 3000 tpm, 2000 tpm.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Massaprobleem?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het zou kunnen dat je dynamo af accu aan het overlijden is, of idd massa probleem.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hij laadt idd stationair nog geen 12 bij, beetje gas erbij 12,5.

Dus dynamo?

Accu geeft signaal 'groen', dus die zal nog wel goed zijn.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nieuwe spanningsregelaar halen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

ik zou de dynamo gewoon helemaal even laten nakijken. Haas en ik hebben 2 keer de fout gemaakt om alleen klein onderhoud te laten uitvoeren aan de dynamo, maar op een gegeven moment is het gewoon op. Sleepringen diep ingesleten, koolborstels op, defecte spanningsregelaar, etc.

Af en toe moet je 'm gewoon effe opfrissen. :) Kost helaas ook wel weer geld natuurlijk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, doe ik ook altijd dat ik die dingen even laat diagnosticeren bij de dynamoboer, houd de ambacht ook een beetje overeind :)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Het is een hele frisse dynamo, dus dan zou het daar toch eigenlijk niet aan kunnen liggen?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Willeon de Zoete schreef:Het is een hele frisse dynamo, dus dan zou het daar toch eigenlijk niet aan kunnen liggen?
12 / 12,5 is wel erg weinig, dan zou die niet eens bij laden. (Laad spanning 14,2 - 14,7 volt, wanneer de accu vol is moet de dynamo +/- 13,8 volt leveren bij draaiende motor.).
Plaats reactie