ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Welke Chris? Ben nog niet zo heel lang hier...Tim schreef:Je kan Chris toch gewoon even benaderen? Dan is het toch opgelost of mis ik de logica?

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Deze Chris. Zie pagina terug.
Chris schreef:Leuk idee! Maten moeten ergens online staan, de club heeft ze eerder laten maken voor diverse modellen.
Eventueel heb ik in mijn GT een originele set liggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
@Chris, PM
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Vraagje! is het zo als je bdp-sensor stuk is dat het benzinepomprelais ook niet aangestuurd wordt en je dus ook geen benzine krijgt?
5 gt turbo blue sport.
5 gt turbo blue sport.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Volgens mij niet,onlangs de BDP sensor vervangen en toen kwam er wel peut in de carburateur.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Oke nou ik had dus vrijdag dat mijn gt turbo uitviel en ik ging storingzoeken en de motor vonkt niet meer en de benzinepomp doet niks meer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zekering?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
BDP sensor? Of de ontstekingsunit waar die op aangesloten zit? Geen BDP, geen vonk. En volgens mij gebruikt de brandstofpomp ook het toerentalsignaal om te bepalen of de pomp moet gaan draaien.
Alle stekkers dus eens nalopen vanaf de BDP sensor t/m de ontstekingsunit. Ook even het relais checken wat er naartoe loopt (ergens in je schutbord).
Alle stekkers dus eens nalopen vanaf de BDP sensor t/m de ontstekingsunit. Ook even het relais checken wat er naartoe loopt (ergens in je schutbord).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
bobine???
heb ik ook al eens gehad kan je losschroeven van je ontstekingsmodule en past van elke renault ff op de sloop halen dan
heb ik ook al eens gehad kan je losschroeven van je ontstekingsmodule en past van elke renault ff op de sloop halen dan
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ton Teubner van de CRS verkoopt ze. Ik heb evt. wel een mailadres voor je.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Mischien heeft tutuur nog stickers over,
op rtoc zijn ze iig uitverkocht...
http://www.rtoc.org/shop/index.php?main ... cts_id=117 (geen idee of deze link werkt zonder membership)
op rtoc zijn ze iig uitverkocht...
http://www.rtoc.org/shop/index.php?main ... cts_id=117 (geen idee of deze link werkt zonder membership)
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb net compressie gemeten en die is op cil 1, 2 en 3 9 Bar en op cil 4 9,5 Bar (132 130 132 en 138 PSI). Wat moet een 5je hebben eigenlijk standaard?
M'n 5 heeft standaard compressie zuigers, een max. gevlakte kop en een Piper 300 nokkenas.
Na het afgelopen (lang)weekend lekker door noord Frankrijk / Vosges te hebben getoerd spuugt ie namelijk erg veel olie uit de pijlstok...
M'n 5 heeft standaard compressie zuigers, een max. gevlakte kop en een Piper 300 nokkenas.
Na het afgelopen (lang)weekend lekker door noord Frankrijk / Vosges te hebben getoerd spuugt ie namelijk erg veel olie uit de pijlstok...
Laatst gewijzigd door m1n1 (Jasper) op di 5 aug 2014 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het is zo te zien toch niet de peilstok waar al de olie uitkomt, maar ik ben bang de krukaskeerring
...
Weet iemand het bestelnummer van de keerring aan de bakzijde? (staat nog niet op 5gt.nl)

Weet iemand het bestelnummer van de keerring aan de bakzijde? (staat nog niet op 5gt.nl)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik zal vanavond thuis even voor je kijken in Dialogys.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
77 00 859 692m1n1 (Jasper) schreef:Het is zo te zien toch niet de peilstok waar al de olie uitkomt, maar ik ben bang de krukaskeerring...
Weet iemand het bestelnummer van de keerring aan de bakzijde? (staat nog niet op 5gt.nl)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
@ anco hoezo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Het antwoord op al je vragen is ja, het enige probleem is dat een 215 vliegwiel van een clio rs een ander trigger patroon heeft dus gaat je originele ontsteking niet meer werken.
Eigenlijk precies wat ik je in de PM al gestuurd heb
Eigenlijk precies wat ik je in de PM al gestuurd heb
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bedankt voor het nummer Arco! (al hoop ik 'm toch niet te hoeven vervangen)
Dat is geen probleem, heb ik al wat voor liggen...tutuur schreef:Het antwoord op al je vragen is ja, het enige probleem is dat een 215 vliegwiel van een clio rs een ander trigger patroon heeft dus gaat je originele ontsteking niet meer werken.
Eigenlijk precies wat ik je in de PM al gestuurd heb
@mark, ben wat onderdelen aan het verzamelen voor de gtt.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Welke GTT heb je nu dan? Ik heb volgens mij jouw oude nog steeds in de hoek staan 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Weet 'ie dat wel?
Ik ben ook benieuwd welke dan...

Ik ben ook benieuwd welke dan...

Hoe zijn die verhoudingen van zon diesel bak dan tov een originele gt bak?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik weet dat je mijn oude gtt nog hebt WJ
In 2006 een gtt gekocht maar die was te ver heen, onderdelen worden weer gebruikt in een andere cas (met papieren) die ik in 2008 van catrinus heb gekocht, deze ligt bij mijn ouders in de schuur totdat we daar serieus mee bezig gaan.
@mark, de 1e en 2e versnelling zijn ongeveer gelijk, klein beetje korter volgens mij, 3e 4e en 5e zijn langer.
theoretisch ligt de topsnelheid met bandenmaat 195/40R16 dan op 260km/h bij 6500rpm
maar met 3100rpm rij je zo'n 135, beetje minder lawaai

In 2006 een gtt gekocht maar die was te ver heen, onderdelen worden weer gebruikt in een andere cas (met papieren) die ik in 2008 van catrinus heb gekocht, deze ligt bij mijn ouders in de schuur totdat we daar serieus mee bezig gaan.
@mark, de 1e en 2e versnelling zijn ongeveer gelijk, klein beetje korter volgens mij, 3e 4e en 5e zijn langer.
theoretisch ligt de topsnelheid met bandenmaat 195/40R16 dan op 260km/h bij 6500rpm
maar met 3100rpm rij je zo'n 135, beetje minder lawaai

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Is er dan geen andere bak mogelijk die plug & play is voor een 5 GTT met wat langere verhoudingen ?anco schreef:Ik weet dat je mijn oude gtt nog hebt WJ![]()
In 2006 een gtt gekocht maar die was te ver heen, onderdelen worden weer gebruikt in een andere cas (met papieren) die ik in 2008 van catrinus heb gekocht, deze ligt bij mijn ouders in de schuur totdat we daar serieus mee bezig gaan.
@mark, de 1e en 2e versnelling zijn ongeveer gelijk, klein beetje korter volgens mij, 3e 4e en 5e zijn langer.
theoretisch ligt de topsnelheid met bandenmaat 195/40R16 dan op 260km/h bij 6500rpm
maar met 3100rpm rij je zo'n 135, beetje minder lawaai
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dan zit een 9 dus net zo goed in elkaar als een 5 

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Met Menno zijn 5je (nog voor de turbo conversie) dat er ook wel voor gehad. Meer sensatie dan een 911 of wat dan ook... Je wissers wapperen 5cm boven de voorruit en je kunt niet meer met elkaar communiceren, maar wat een ding was datSteven schreef:Ik heb m ooit eens op 235 gehad, dan kun je zowat je arm tussen de deur en carrosserie steken, ventilatie genoeg zeg maar...Daniël W. schreef:Optimistbij 200 valt zo'n 5je uit elkaar man


Achter Porsches aan in de linker baan

-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Weet iemand wat de precieze uitspoor is van een gt turbo? Was al aan het zoeken maar hier wordt gepraat over 0,1 mm of 1mm. En ik wil het eigenlijk gewoon zeker weten! alvast bedankt! En kan mij iemand dat coupe handboek sturen?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
0gr10min +/- 10min
(1mm +/- 1mm)
(1mm +/- 1mm)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Even een vraagje over de benzine leiding. De retour is standaard 8 mm, de aanvoer 7mm.
Mijn remleldingen zijn te ver heen, dus die moet ik vervangen.
Mijn locale 'leidingboer' heeft alleen 8 mm liggen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die 8mm al aanvoer gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat de doorvoer te langzaam is bij een groter diameter. (ik heb een standaard benzinepomp trouwens).
Of is dat weer op te lossen door een klein stuk 7mm er tussen te zetten van mij oude leiding?
Al iemand nog een adres weet voor 7 mm leiding, dan hoor ik dat graag (voorgebogen mag natuurlijk ook
)
Mijn remleldingen zijn te ver heen, dus die moet ik vervangen.
Mijn locale 'leidingboer' heeft alleen 8 mm liggen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die 8mm al aanvoer gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat de doorvoer te langzaam is bij een groter diameter. (ik heb een standaard benzinepomp trouwens).
Of is dat weer op te lossen door een klein stuk 7mm er tussen te zetten van mij oude leiding?
Al iemand nog een adres weet voor 7 mm leiding, dan hoor ik dat graag (voorgebogen mag natuurlijk ook
