ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Je kan Chris toch gewoon even benaderen? Dan is het toch opgelost of mis ik de logica?
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Tim schreef:Je kan Chris toch gewoon even benaderen? Dan is het toch opgelost of mis ik de logica?
Welke Chris? Ben nog niet zo heel lang hier... (Y)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Deze Chris. Zie pagina terug.
Chris schreef:Leuk idee! Maten moeten ergens online staan, de club heeft ze eerder laten maken voor diverse modellen.

Eventueel heb ik in mijn GT een originele set liggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

@Chris, PM
Hoezo haat - liefde verhouding?!
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Vraagje! is het zo als je bdp-sensor stuk is dat het benzinepomprelais ook niet aangestuurd wordt en je dus ook geen benzine krijgt?

5 gt turbo blue sport.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Volgens mij niet,onlangs de BDP sensor vervangen en toen kwam er wel peut in de carburateur.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Oke nou ik had dus vrijdag dat mijn gt turbo uitviel en ik ging storingzoeken en de motor vonkt niet meer en de benzinepomp doet niks meer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zekering?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

BDP sensor? Of de ontstekingsunit waar die op aangesloten zit? Geen BDP, geen vonk. En volgens mij gebruikt de brandstofpomp ook het toerentalsignaal om te bepalen of de pomp moet gaan draaien.

Alle stekkers dus eens nalopen vanaf de BDP sensor t/m de ontstekingsunit. Ook even het relais checken wat er naartoe loopt (ergens in je schutbord).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bobine???

heb ik ook al eens gehad kan je losschroeven van je ontstekingsmodule en past van elke renault ff op de sloop halen dan
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Waar vind ik die "stickers" voor op de versnellingspook?! Iemand linkje?!

Ik weet dat de laatste zending niet super was, maar wil ze even aan iemand laten zien.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ton Teubner van de CRS verkoopt ze. Ik heb evt. wel een mailadres voor je.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Mischien heeft tutuur nog stickers over,
op rtoc zijn ze iig uitverkocht...
http://www.rtoc.org/shop/index.php?main ... cts_id=117 (geen idee of deze link werkt zonder membership)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb net compressie gemeten en die is op cil 1, 2 en 3 9 Bar en op cil 4 9,5 Bar (132 130 132 en 138 PSI). Wat moet een 5je hebben eigenlijk standaard?
M'n 5 heeft standaard compressie zuigers, een max. gevlakte kop en een Piper 300 nokkenas.

Na het afgelopen (lang)weekend lekker door noord Frankrijk / Vosges te hebben getoerd spuugt ie namelijk erg veel olie uit de pijlstok...
Laatst gewijzigd door m1n1 (Jasper) op di 5 aug 2014 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Het is zo te zien toch niet de peilstok waar al de olie uitkomt, maar ik ben bang de krukaskeerring :(...
Weet iemand het bestelnummer van de keerring aan de bakzijde? (staat nog niet op 5gt.nl)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik zal vanavond thuis even voor je kijken in Dialogys.
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Weet iemand of het mogelijk is of een jc5-128 bak (1.5dci clio) incl 215mm koppeling en vliegwiel (andere renault?) op een gtt past?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

m1n1 (Jasper) schreef:Het is zo te zien toch niet de peilstok waar al de olie uitkomt, maar ik ben bang de krukaskeerring :(...
Weet iemand het bestelnummer van de keerring aan de bakzijde? (staat nog niet op 5gt.nl)
77 00 859 692
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ anco hoezo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het antwoord op al je vragen is ja, het enige probleem is dat een 215 vliegwiel van een clio rs een ander trigger patroon heeft dus gaat je originele ontsteking niet meer werken.

Eigenlijk precies wat ik je in de PM al gestuurd heb
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bedankt voor het nummer Arco! (al hoop ik 'm toch niet te hoeven vervangen)
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

tutuur schreef:Het antwoord op al je vragen is ja, het enige probleem is dat een 215 vliegwiel van een clio rs een ander trigger patroon heeft dus gaat je originele ontsteking niet meer werken.

Eigenlijk precies wat ik je in de PM al gestuurd heb
Dat is geen probleem, heb ik al wat voor liggen...

@mark, ben wat onderdelen aan het verzamelen voor de gtt.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Welke GTT heb je nu dan? Ik heb volgens mij jouw oude nog steeds in de hoek staan 8)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Weet 'ie dat wel?
:p

Ik ben ook benieuwd welke dan... (P)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Hoe zijn die verhoudingen van zon diesel bak dan tov een originele gt bak?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

Ik weet dat je mijn oude gtt nog hebt WJ ;-)

In 2006 een gtt gekocht maar die was te ver heen, onderdelen worden weer gebruikt in een andere cas (met papieren) die ik in 2008 van catrinus heb gekocht, deze ligt bij mijn ouders in de schuur totdat we daar serieus mee bezig gaan.

@mark, de 1e en 2e versnelling zijn ongeveer gelijk, klein beetje korter volgens mij, 3e 4e en 5e zijn langer.
theoretisch ligt de topsnelheid met bandenmaat 195/40R16 dan op 260km/h bij 6500rpm
maar met 3100rpm rij je zo'n 135, beetje minder lawaai (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Optimist :P bij 200 valt zo'n 5je uit elkaar man :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

anco schreef:Ik weet dat je mijn oude gtt nog hebt WJ ;-)

In 2006 een gtt gekocht maar die was te ver heen, onderdelen worden weer gebruikt in een andere cas (met papieren) die ik in 2008 van catrinus heb gekocht, deze ligt bij mijn ouders in de schuur totdat we daar serieus mee bezig gaan.

@mark, de 1e en 2e versnelling zijn ongeveer gelijk, klein beetje korter volgens mij, 3e 4e en 5e zijn langer.
theoretisch ligt de topsnelheid met bandenmaat 195/40R16 dan op 260km/h bij 6500rpm
maar met 3100rpm rij je zo'n 135, beetje minder lawaai (Y)
Is er dan geen andere bak mogelijk die plug & play is voor een 5 GTT met wat langere verhoudingen ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daniël W. schreef:Optimist :P bij 200 valt zo'n 5je uit elkaar man :D
Ik heb m ooit eens op 235 gehad, dan kun je zowat je arm tussen de deur en carrosserie steken, ventilatie genoeg zeg maar...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan zit een 9 dus net zo goed in elkaar als een 5 :D
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

dubbel :P
Laatst gewijzigd door Bas op vr 15 aug 2014 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Steven schreef:
Daniël W. schreef:Optimist :P bij 200 valt zo'n 5je uit elkaar man :D
Ik heb m ooit eens op 235 gehad, dan kun je zowat je arm tussen de deur en carrosserie steken, ventilatie genoeg zeg maar...
Met Menno zijn 5je (nog voor de turbo conversie) dat er ook wel voor gehad. Meer sensatie dan een 911 of wat dan ook... Je wissers wapperen 5cm boven de voorruit en je kunt niet meer met elkaar communiceren, maar wat een ding was dat (Y) :smoke:

Achter Porsches aan in de linker baan :worship:
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Weet iemand wat de precieze uitspoor is van een gt turbo? Was al aan het zoeken maar hier wordt gepraat over 0,1 mm of 1mm. En ik wil het eigenlijk gewoon zeker weten! alvast bedankt! En kan mij iemand dat coupe handboek sturen?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

0gr10min +/- 10min

(1mm +/- 1mm)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Even een vraagje over de benzine leiding. De retour is standaard 8 mm, de aanvoer 7mm.
Mijn remleldingen zijn te ver heen, dus die moet ik vervangen.

Mijn locale 'leidingboer' heeft alleen 8 mm liggen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die 8mm al aanvoer gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat de doorvoer te langzaam is bij een groter diameter. (ik heb een standaard benzinepomp trouwens).
Of is dat weer op te lossen door een klein stuk 7mm er tussen te zetten van mij oude leiding?

Al iemand nog een adres weet voor 7 mm leiding, dan hoor ik dat graag (voorgebogen mag natuurlijk ook :D )
Plaats reactie