ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand toevallig in de gelegenheid om even in de schuur / onder de auto te duiken om de buitendiameter van een standaard GTT uitlaat (middenpijp) op te meten?
Ik zit met 50mm in mijn hoofd, maar ben ff kwijt of dat nu binnen- of buitendiameter is.
Ik zit met 50mm in mijn hoofd, maar ben ff kwijt of dat nu binnen- of buitendiameter is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik dacht 50 binnen. Buiten zou dan 53/54 kunnen zijn... Morgen ff meten voor je ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Als het ff kan, graag 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik dacht 48 binnen 50 buiten
Is de conische ring nodig tussen elbow en downpipe?
Op de tekeningen van Renault staat zo'n ring, heb echter een GTT met 2.5 inch downpipe die direct op de elbow is geschroefd.
Zie wel aan mijn hitteschild dat de aansluiting niet helemaal dicht is (wat zwarte aanslag).
Hoort zo'n conische ring er nou altijd tussen of beter niet?
Op de tekeningen van Renault staat zo'n ring, heb echter een GTT met 2.5 inch downpipe die direct op de elbow is geschroefd.
Zie wel aan mijn hitteschild dat de aansluiting niet helemaal dicht is (wat zwarte aanslag).
Hoort zo'n conische ring er nou altijd tussen of beter niet?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Als bij volgas de turbometer volledig uit de schaal schiet en de auto bokt/het vermogen weg klapt, is dan de actuator kaduuk?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Ligt er aan waar die is op afgesteld.....
Zoiets....
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/E85F2514-2FDD-47B5-8E8B-99CADA85626E_zpsslii7mmc.jpg[/img]
Zoiets....
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/E85F2514-2FDD-47B5-8E8B-99CADA85626E_zpsslii7mmc.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Wat je zegt kan gaat die bokken omdat die de ontsteking eraf gooit op de sensor die op de turboslang zit.
Maar weet niet of die stalenpijp nog in de elbow zitwant deze heeft bij een oude gt van mij wel eens verstopt gezeten
Maar weet niet of die stalenpijp nog in de elbow zitwant deze heeft bij een oude gt van mij wel eens verstopt gezeten
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, precies zo hahaha!
Dus stalen pijp die de elbow in gaat checken?
Actuator wisselen niet eerst proberen?
Dus stalen pijp die de elbow in gaat checken?
Actuator wisselen niet eerst proberen?
eerst draadjes losgooien lijkt mij het makkelijkst om te proberen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Euh... welke draadjes bedoel je Mark?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Nee kom je niet bij het onderste boutje..... Erg lastig niet te doen
Zou de slang ff loshalen die op die pijp zit aangesloten.... Want dan kan die de overdruk kwijt die de actuator opbouwd
Zou de slang ff loshalen die op die pijp zit aangesloten.... Want dan kan die de overdruk kwijt die de actuator opbouwd
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Sorry?! EGR op een GTT?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
nee is de overdruk die de actuator opbouwd op de tweede aansluiting van de orginele actuator die aangesloten zit op de achterkant van de elbowAbel schreef:dat is toch voor de uitlaat gas recirculatie?Joost van der Hammen schreef:Maar weet niet of die stalenpijp nog in de elbow zitwant deze heeft bij een oude gt van mij wel eens verstopt gezeten
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 5&start=15
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Idd overdruk draadjes eerst ff proberen zitten op die oranje sensor in je turbo slang
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Thanks! Wist niet dat dit ook een mogelijkheid zou kunnen zijn.
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Even een vraagje;
Ik heb een volledig nieuw blok (zie mijn project topic) waarop een volvo-vliegwiel zit ( 5gtt blok dat ooit in volve 340 is geweest). Die wil ik dus weer vervangen door mijn oude vliegwiel van de 5gtt. Helaas heb ik dit vliegwiel al een tijd geleden van mijn oude blok gehaald, dus ik weet eigenlijk niet precies in welke positie het vliegwiel hoort
.
Ik kan in mijn werkplaatshandboek even niks vinden over de positie (ook niet op het forum trouwens).
Kan iemand mij een handige tip geven (liefst zonder dat ik het hele blok open moet
)?
Bv. het bdp merk naar boven als cilinder 1 omhoog staat, oid?
Dank!
Ik heb een volledig nieuw blok (zie mijn project topic) waarop een volvo-vliegwiel zit ( 5gtt blok dat ooit in volve 340 is geweest). Die wil ik dus weer vervangen door mijn oude vliegwiel van de 5gtt. Helaas heb ik dit vliegwiel al een tijd geleden van mijn oude blok gehaald, dus ik weet eigenlijk niet precies in welke positie het vliegwiel hoort

Ik kan in mijn werkplaatshandboek even niks vinden over de positie (ook niet op het forum trouwens).
Kan iemand mij een handige tip geven (liefst zonder dat ik het hele blok open moet

Bv. het bdp merk naar boven als cilinder 1 omhoog staat, oid?
Dank!

vliegwiel patroon past maar op 1 manier dus das een makkie.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Vliegwiel past maar op 1 manier. Vergeet niet nieuwe bouten te kopen ivm de loctite die op de bouten zit...... Tevens voorkomt het lekkages .
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Dat is dan weer een meevaller
Dank!

Dank!
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Vraagje inzake de bendix voor een GTT phase 2 uit 87 :
Diegene die er bij mij uitkwam heeft als nummer erop staan : RE 209 S100750 - 209 Bendix B
Ik heb een 2e hands gevonden. De ontsteking ziet er op het oog precies hetzelfde uit, maar heeft de volgende nummers erop staan : 451301 S101900418 A Bendix
Via google zie je dat deze voor een Volvo 1.8 is. Ik heb al contact gehad met de verkoper, deze heeft hij uit een GTT gehaald.
Nu is mijn vraag : heeft iemand enig idee of dit nu wel of niet gaat werken op mijn GTT ? Zomaar even testen lijkt mij niet echt ideaal.
Diegene die er bij mij uitkwam heeft als nummer erop staan : RE 209 S100750 - 209 Bendix B
Ik heb een 2e hands gevonden. De ontsteking ziet er op het oog precies hetzelfde uit, maar heeft de volgende nummers erop staan : 451301 S101900418 A Bendix
Via google zie je dat deze voor een Volvo 1.8 is. Ik heb al contact gehad met de verkoper, deze heeft hij uit een GTT gehaald.
Nu is mijn vraag : heeft iemand enig idee of dit nu wel of niet gaat werken op mijn GTT ? Zomaar even testen lijkt mij niet echt ideaal.
niet doen je moet een 208 of 209 hebben.
die jij hebt heeft een verkeerde ontstekingscurve
die jij hebt heeft een verkeerde ontstekingscurve
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt Mark !
Ik neem contact op met de verkoper en ga dit verder regelen (heb de ontsteking al hier liggen namelijk).
Ik neem contact op met de verkoper en ga dit verder regelen (heb de ontsteking al hier liggen namelijk).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand een plaatje van de achterbumper ophang beugels aan de onderzijde? Heb twee beugels liggen, maar lijken niet overeen te komen met de bevstigingsgaten van de auto...twee gaten aan de beugelzijde tegen één gat in de auto?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
We kunnen ook vrijdag ff kijken of ik ze zo kan vinden. Staat mij ook ff niet bij hoe ze horen te zitten.MartijnG schreef:Iemand een plaatje van de achterbumper ophang beugels aan de onderzijde? Heb twee beugels liggen, maar lijken niet overeen te komen met de bevstigingsgaten van de auto...twee gaten aan de beugelzijde tegen één gat in de auto?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Klopt Tinus. Beugel zit vast met 2 boutjes aan bumper en 1 boutje aan auto.
Beugels aan zijkant zijn hetzelfde als de voorbumper aan de zijkant
Beugels aan zijkant zijn hetzelfde als de voorbumper aan de zijkant
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ah, vreemd...
Maar vallen de beugels (de onderste dus) dan naar binnen, of naar buiten met het bevestigingsgat aan de auto? Dus staat ze zo ve rmogelijk uit elkaar of juist zo dicht mogelijk naar elkaar toe? (haha, lang geleden dat ik ze los heb gehaald)
Maar vallen de beugels (de onderste dus) dan naar binnen, of naar buiten met het bevestigingsgat aan de auto? Dus staat ze zo ve rmogelijk uit elkaar of juist zo dicht mogelijk naar elkaar toe? (haha, lang geleden dat ik ze los heb gehaald)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
uit m'n hoofd zeg ik dat ze vanaf de auto naar binnen toe 'vallen'.
_
_/
_
_/
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
zit net ff te searchen op internet en de beugels bij CGB lijken ook 2 bevestigingsgaten aan bovenzijde te hebben. Het 'gat' hoort aan de bumperzijde te zitten.
Kan op internet ook zo 1,2,3 niet een fatsoenlijk plaatje vinden...
Kan op internet ook zo 1,2,3 niet een fatsoenlijk plaatje vinden...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zal vrijdag eens kijken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
1 gat auto 2 bumper...en de beugel komt naar buiten. Origineel.
Maar dat moet je ff aanpassen met jou auto, omdat je bumper dan veel mooier gaat hangen .
Hang hem op aan de zij beugels..en ga de bumper dan afstellen.
Dan zul je zien dat er eigenlijk tussen de beugels onderop nog een extra verlengings plaatje moet...tussen die beugel en de bumper..
Simpel te maken en je bumper hangt 10x mooier
Maar dat moet je ff aanpassen met jou auto, omdat je bumper dan veel mooier gaat hangen .
Hang hem op aan de zij beugels..en ga de bumper dan afstellen.
Dan zul je zien dat er eigenlijk tussen de beugels onderop nog een extra verlengings plaatje moet...tussen die beugel en de bumper..
Simpel te maken en je bumper hangt 10x mooier
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik had al zo'n vermoeden
Moet ook nog even de juiste bumperblokken erbij gaan zoeken...
Thanks voor de tips alvast mannen

Thanks voor de tips alvast mannen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi