[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die bedoelde ik ook ;-) :worship:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Paar kleine vorderingen :

Omdat ik geen remdruk had na het ontluchten en het op druk brengen van de remmen na het vervangen van de achterste remklauwen, heb ik eerst de remdrukverdeler vervangen door een gebruikte. Die lekte helaas bleek naderhand...

Aangezien ook de hoofdremcilinder zo'n 28 jaar oud was, heb ik maar besloten om een nieuwe HRC te gaan monteren.
Het is er 1 geworden van een Clio 1.8 16V met 20.6mm ipv de 19.0mm standaard. De Clio remmerij zat er al onder.
Tevens meteen maar ook een nieuwe remdrukregelaar voor de achteras besteld. :D
Gister gemonteerd & vandaag systeem onlucht/ververst/opdruk gebracht : (Y)

Verder wat elektronica/bedrading gewijzigd en de plek van de radio veranderd. Deze zit nu in het dashboardkastje omdat ik de bestelde meterhouders niet binnen krijg :@
De meters gaan nu gemonteerd worden in de radio-opening.

Komende week wat nieuwe lampjes halen incl fittingen voor de richtingaanwijzers voor.

Dashboarddelen weer terug gemonteerd incl. wat interieurdelenl. (na de zomer eens op zoek naar wat nieuwe delen voor de linkerzijde /bestuurderskant omdat er her en der wat kapot/gescheurd is :X )

Het begint ergens op te lijken zo onderhand (0)

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-04-05-0111_zps14a648a3.jpg[/img]

Wachten is nog op de nieuwe turbo. Oiletoevoerleiding maken en afvoerslang pas maken. Temperatuurmeter olie nog monteren en aansluiten. Daarna eind deze maand een nieuwe uitlaat bouwen en het koelsysteem aansluiten & afvullen.
In de tussentijd wil ik nog een vloertje kan gaan maken in de kofferruimte ter afwerking. (ben nog op zoek naar een setje wielkastbekleding incl. rooster/afdekkappen voor de kofferbak :smile: )

Begin mei starten ?? ....

[img]http://cdn1.bigcommerce.com/server4300/ ... 0.1280.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker bezig Arco (Y) Begint echt ergens op te lijken zo. Finish is in zicht 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Arco ontluchten moet met de banden op de grond. anders vernaggel je de remdruk begrenzer, en krijg je hem nooit goed ontlucht.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet als deze niet is aangesloten ;-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Laatst gewijzigd door Arco op vr 11 apr 2014 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zag je zondag al lopen Stefan Steigerpijp! Gewoon rechte buis eronder?? :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

(Y) (Y)
5 Alpine Turbo
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wouter schreef:Zag je zondag al lopen Stefan Steigerpijp! Gewoon rechte buis eronder?? :smile:
(0) zo goed als. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Je hebt PM :smile:

Overigens is het schroefdraad van de terugsklapklep van de olie toevoerleiding M14x1,5 (dus terugslapklep naar leiding) en dit geldt tevens voor de olietoevoer banjobout.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vrijdag ook achter gekomen bij maken nieuwe olietoevoerleiding (Y)

Enne... Thanx :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Turbo "geklokt" en een nieuwe steun gemaakt voor de actuator omdat de originele bevestiging vast zit op het compressorhuis en een verse, nieuwe olietoevoerslang :D

Heb alleen geen rekening gehouden met het feit dat de nieuwe turbo een andere olietoevoeraansluiting heeft :X |: (S) :-( (U) :p (I) Van de week ff een verloop halen :smile:

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-04-12-037_zps233fc151.jpg[/img]

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-04-12-038_zpsc9a76a35.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die beugel voor de actuator is toch geen rvs he?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:nee: Plastic ...

Yup. 't is een rvs plaat waar ik de beugel van gemaakt hebt. De boutjes zijn van gewoon staal 8.8. Ik weet dat rvs-boutjes en aluminium niet samen gaan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

alu en rvs gaan samen elektriciteit genereren en alu is dan Anode en die is chemisch zwakker en gaat dus weg miepen :-( Als ik jou was zou ik die beugel niet laten zitten en een stalen of ijzeren versie maken :beer:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is het nou een GT-serie ball bearing of een glijlager? GT heeft een toevoer met extra restrictie nodig toch? (zal wel een overbodige opmerking zijn, maar goed...)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Abel schreef:alu en rvs gaan samen elektriciteit genereren en alu is dan Anode en die is chemisch zwakker en gaat dus weg miepen :-( Als ik jou was zou ik die beugel niet laten zitten en een stalen of ijzeren versie maken :beer:
Alleen als het nat is en onder bepaalde omstandigheden. Aangezien ik die omstandigheden onder mijn motorkap verwaarloosbaar acht en ik her & der diverse beugels zie van rvs gemonteerd op een turbo (niet bij goedkope chinese infantiele zooi), neem ik de gok wel.

Daarnaast is het rvs (soort 304) austenitisch en reageert daardoor veel minder waardoor het grondpotentiaal niet groter is dan 0,2 volt. Het grondpotentiaal van aluminium is ongeveer –0,87 V, dus dat zit goed.

Daarnaast kan ik eventueel nog een kunststof/teflon ringetje plaatsen tussen bracket en huis.

:biertjuh:
Laatst gewijzigd door Arco op ma 14 apr 2014 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

MartijnG schreef:Is het nou een GT-serie ball bearing of een glijlager? GT heeft een toevoer met extra restrictie nodig toch? (zal wel een overbodige opmerking zijn, maar goed...)
Deze heeft een glijlager (GT20-serie). Een restrictie is dus niet nodig net zoals bij de oude T2 & T25.
Alleen bij een ball bearing (dus GT25 en hoger) is een restrictor noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door Arco op ma 14 apr 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ziet er netjes uit hoor Arco! :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Arco schreef:Daarnaast is het rvs (soort 304) austenitisch en reageert daardoor veel minder waardoor het grondpotentiaal niet groter is dan 0,2 volt. Het grondpotentiaal van aluminium is ongeveer –0,87 V, dus dat zit goed.

Daarnaast kan ik eventueel nog een kunststof/teflon ringetje plaatsen tussen bracket en huis.

:biertjuh:
^O^ je hebt er goed over na gedacht (0) ik ben ook vaak te voorzichtig ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet over nagedacht. Er stond mij ooit eens iets bij over rvs en aluminium en elkaar niet kunnen verdragen terwijl het wel kan. Eens ingelezen in de materie en wat info opgeduikeld.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Willeon de Zoete schreef:Ziet er netjes uit hoor Arco! :worship:
Thanx. Hopelijk blijft 't ook zo :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee na de eerste 10 kilometer barst er een olieslang......balen man >)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

KVS..... :evil: :evil:

maar goed bezig :worship:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jochem de Haas schreef:Nee na de eerste 10 kilometer barst er een olieslang......balen man >)
Die zijn allemaal nieuw. Tis alleen te hopen dat de koppelingen goed dicht/vast zitten en ik de afdichten tussen carter en blok goed heb volgebaggerd :p
Joost van der Hammen schreef:KVS..... :evil: :evil:

maar goed bezig :worship:
Hangt er vanaf of ik nog een nieuwe slang bij Monsieur Renault kan scoren... ouwe meuk wil wel eens scheuren ja... (U)






Maarre ... bedankt voor 't vertrouwen heren (U)





;-) (0) :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Graag gedaan
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ziet er goed uit zeg! Mooi project!
5 GT Turbo Coup 1988/Audi RS4 2001
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arco, het gebruikte materiaal voor het bracket maakt me geen hol uit...denk eerder dat hij te zwak is. Dit is een gewoon geplooid plaatje waar teveel beweging in zit, dus geen opstaande rand ter versteviging. Na 100x (zeg zo maar iets) actuator bediening zal je druk gaan schommelen vanwege teveel veerkracht in die plaat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Sowieso is de afstand te groot tussen wastegate en de bracket. Eens ff met de buurman brainstormen voor betere & stevigere oplossing. Meeste brackets zijn zo'n 3,5-4mm dik. Deze is 2,5mm... Ff aanpassen dus (Y)
Laatst gewijzigd door Arco op vr 18 apr 2014 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Arco schreef:Daarnaast is het rvs (soort 304) austenitisch en reageert daardoor veel minder waardoor het grondpotentiaal niet groter is dan 0,2 volt. Het grondpotentiaal van aluminium is ongeveer –0,87 V, dus dat zit goed.
ah op die manier ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Eergisteren heb ik handmatig de motor rondgedraaid en daarna de startmotor aangesloten. Aantal keren gestart (zonder ontsteking, waterpomp, carburateur) en na enige tijd kwam er olie uit de olietoevoerslang van de turbo en kwam de oliedrukmeter in beweging :smile: (Y) (L)


Vandaag ff de boel gemonteerd incl. paar kleine dingen pas gemaakt om het recht te laten hangen ...

Afbeelding

Grotere (tijdelijke, in afwachting van dubbel DIN :smile: ) middenconsole gemonteerd incl. een schakelaar gemonteerd voor de koelvin in het blanco plaatje tussen de blanco raamschakelaars.

Afbeelding

Tevens ook een nieuwe steun gemaakt voor de turbo (degene die gemonteerd wordt aan de flens en aan de versnellingsbak)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Goed bezig, heb je nog een soort van deadline/streefdatum voor jezelf dat je wilt knallen, of zie je het wel :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bedoeling is/was uiterlijk 2e weekend mei omdat ik dan nog voldoende tijd heb om de motor in te rijden en daarna af te stellen aangezien de zomervakantie begint op 28 juni... Heel voorzichtig heb ik dat idee al laten varen... wirdt wel heel erg krap kwa tijd. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :smile: :p 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Doet ie het al Arco? :smile:

Als ie het doet, doen we wel weer een keertje Leiden toch? ;)

[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... f9497c.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie