ACT: Algemeen Chat Topic
Pm maar bij interesse.
wat wil je er allemaal mee gaan doen?
wat wil je er allemaal mee gaan doen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Plaatwerk van de AT. 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
PM Mark 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
antwoord is retour
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ff een kort vraagje;
Het wiellager linksachter van mijn Megane is kapot (trommelrem) en daar moet snel een nieuwtje in komen. Helaas heb ik op het moment (bij gebrek aan beter) alleen een degelijke bankschroef tot mijn beschikking. Aangezien ik het zelf in het verleden altijd met een lagerpers heb gedaan en dat altijd vrij easy ging, hoe groot is de kans dat het gaat lukken met die bankschroef?
(Lagertje erin drukken zal wel lukken, eruit halen ben ik banger voor...)

Het wiellager linksachter van mijn Megane is kapot (trommelrem) en daar moet snel een nieuwtje in komen. Helaas heb ik op het moment (bij gebrek aan beter) alleen een degelijke bankschroef tot mijn beschikking. Aangezien ik het zelf in het verleden altijd met een lagerpers heb gedaan en dat altijd vrij easy ging, hoe groot is de kans dat het gaat lukken met die bankschroef?
(Lagertje erin drukken zal wel lukken, eruit halen ben ik banger voor...)

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Het is mij ook wel gelukt, kwestie van een bankschroef die groot genoeg is, 2 houten balkjes en de juiste dopmoer om het lager erdoorheen te persen. Het is wat op zijn beuntjes, maar het kan wel.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Garage om de hoek doet het voor een tientje? Scheelt je een hoop gekloot 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je werkt toch vlak bij mij, kom je ff langs.Haas schreef:ff een kort vraagje;
Het wiellager linksachter van mijn Megane is kapot (trommelrem) en daar moet snel een nieuwtje in komen. Helaas heb ik op het moment (bij gebrek aan beter) alleen een degelijke bankschroef tot mijn beschikking. Aangezien ik het zelf in het verleden altijd met een lagerpers heb gedaan en dat altijd vrij easy ging, hoe groot is de kans dat het gaat lukken met die bankschroef?
(Lagertje erin drukken zal wel lukken, eruit halen ben ik banger voor...)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou haas, al twee aanbiedingen, wat wil je nog meer 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geld?! 
tuurlijk is een garage een mogelijkheid, maar het is wel het lager van mijn Megane en kan die dus alleen na werktijd repareren. Heb ook geen andere auto tot mijn beschikking, dus het moet na 17.00 gebeuren.
Tom, Luco, ik houd het even in gedachten

tuurlijk is een garage een mogelijkheid, maar het is wel het lager van mijn Megane en kan die dus alleen na werktijd repareren. Heb ook geen andere auto tot mijn beschikking, dus het moet na 17.00 gebeuren.
Tom, Luco, ik houd het even in gedachten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoelang is het werk om die zooi eraf te halen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
in theorie alleen de centrale moer... maar dan moeten de remschoenen niet klemmen enz 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
daar heb ik zelf een tooltje voor gemaakt
als je het ff aangeeft is de werkplaats beschikbaar

als je het ff aangeeft is de werkplaats beschikbaar

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nou, met een bankschroef gaat het dus niet....omdat de diameter van de trommel te groot was om in onze bankschroef te krijgen. Gelukkig kon ik bij Tom terecht en stond ik in een ruim half uurtje incl kwartier ouwehoeren weer buiten. Kon ik weer met een gerust hart en een stille auto terug naar Nijmegen. 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Als ik ooit nog eens iets Italiaans moet gaan rijden...
Vandaag even een flink blokkie om gedaan met de Alfa 4C. Man man wat is een auto met een laag gewicht (nog geen 900kg) toch geweldig.
240pk, flippers, geen stuurbekrachtiging, volop mechanische geluiden. Nee hoor, prima auto'tje voor 'erbij'.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20140225_093759.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20140225_101406.jpg[/img]
Vandaag even een flink blokkie om gedaan met de Alfa 4C. Man man wat is een auto met een laag gewicht (nog geen 900kg) toch geweldig.
240pk, flippers, geen stuurbekrachtiging, volop mechanische geluiden. Nee hoor, prima auto'tje voor 'erbij'.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20140225_093759.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/20140225_101406.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik vind hem ook erg cool
alleen die koplampen inderdaad, dat is toch wel een fail deluxe...

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ALs je die eerste foto bekijkt vind ik er toch wat vreemde lijnen en vormen in zitten. Geen echte beauty als je het mij vraagt. De spiegels komen ook wat vreemd over.
Het zal wel leuk rijden ja
Het zal wel leuk rijden ja

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Neplotusmettegrotevelgen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik sluit me bij Tom aan, en wat bij Alfa ook vaak is, is dat die nummerplaat zo lelijk zit, alsof d'r geen rekening mee is gehouden dat die d'r ook nog op moet. Ze weten dat er een nr plaat op moet, dan hou je daar toch rekenschap mee als je een auto ontwerpt?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
hulde aan de auto fabrikanten die dit tegenwoordig nog maken. Helemaal een noodlijdend bedrijf als Alfa. Hopelijk wordt het een trend om zo licht mogelijke auto's te maken.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die koplampen waren ook niet mijn smaak moet ik zeggen, net als het nummerbord wat zo maf zit. Maar ik kan je zeggen, die dingen vergeet je razendsnel nadat je bent ingestapt. Het is echt een kart op wielen en dat was dus prima genieten al door de achterhoek blazend
Je ziet overigens wel die verschuiving als sinds 2006 o.i.d. plaatsvinden. Auto's worden weer wat lichter. Metname ook Mazda zet daar stevig op in, maar dan nog zonder deze exotische materialen.
Toekomst? Jazeker, wat wat heb ik een lol gehad met 240pk op nog geen 900kg. 4,5s naar de 100 zijn geen vervelende waarden namelijk , en dan laat ik het gedrag in bochten nog buiten beschouwing.

Je ziet overigens wel die verschuiving als sinds 2006 o.i.d. plaatsvinden. Auto's worden weer wat lichter. Metname ook Mazda zet daar stevig op in, maar dan nog zonder deze exotische materialen.
Toekomst? Jazeker, wat wat heb ik een lol gehad met 240pk op nog geen 900kg. 4,5s naar de 100 zijn geen vervelende waarden namelijk , en dan laat ik het gedrag in bochten nog buiten beschouwing.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Zijn er niet 2 mogelijkheden voor de koplampen? Ik meende dat je kon kiezen tussen de Amerikaanse (die van de foto) en Europese.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Leuke site gevonden na de vraag over de Clio williams met kenteken GV-NR-98 .. http://nrplaat.nl/kenteken/GVNR98
Erg vertrouwelijk lijkt me deze site niet.. De williams is geleverd 20-08-1993 en dat is volgens de site 21 jaar geleden. Mijn Clio is geleverd 23-12-1993 en dat is 20 jaar geleden (en al 16 jaar in mijn bezit
)
Leuke aan de site is, wanneer je op het model klikt, je meteen meerdere kentekens krijgt.
Erg vertrouwelijk lijkt me deze site niet.. De williams is geleverd 20-08-1993 en dat is volgens de site 21 jaar geleden. Mijn Clio is geleverd 23-12-1993 en dat is 20 jaar geleden (en al 16 jaar in mijn bezit

Leuke aan de site is, wanneer je op het model klikt, je meteen meerdere kentekens krijgt.
bij de RDW staat dat kenteken als gestolen? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat zag ik ook... Vreemde wending
Ik kan het niet terug vinden via de search. Ook het hele forum al afgestruind. Gaat om alternatief voor de uitlaat sierstrips van de 182. Dus niet die dingen van de dealer. Iemand poste toen een keer zo'n soort rubber die op een rol te koop was.
Dat was denk ik Arno. Hier zijn topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3#p1921583
Megane R26 -> Megane 4 RS