ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee wij houden het heel....
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Jawel maar gewoon spullen besteld voor een 5 GT Turbo.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Helaas, nog geen ervaring mee... En ik ga geen opmerkingen maken zoals "wij laten het heel" want ik heb hier geen hout in de buurt om 't op af te kloppen
Maar ik zou gewoon een setje voor een gtt bestellen, bijvoorbeeld bij Mike http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... prod_id=81

Maar ik zou gewoon een setje voor een gtt bestellen, bijvoorbeeld bij Mike http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... prod_id=81
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Haha die Jasper....
Arco weet wie t zegt...
Arco weet wie t zegt...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja niet stuk te krijgen....tot op heden.
Heb je interesse in mijn Williams ?
Heb je interesse in mijn Williams ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja oke ik begrijp....
Jammer...
Jammer...
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Oh, Williams plannen Merijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mike levert ook gewoon de set voor een standaard 1,4 en dus ook voor een 1,4 turbo-tje... ik weet dat daarvan momenteel de middelste zuigerveren anders (goedkopere oplossing en dus geen schraapnokje) zijn dan die ook gemonteerd hebben gezeten...
Ik zoek gewoon ff verder
Ik zoek gewoon ff verder

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nah... Al kriebelt het wel. Maar ik vind het juist ook wel leuk om het samen met Haas te doen! Dus ik zie er vanaf... Kan het geld ook effe niet missen op het moment.m1n1 (Jasper) schreef:Oh, Williams plannen Merijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet van plan om wat met jou te gaan doen Merijntje....
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Succes met de zoektocht Arco! 

oude er uit trekken en eventueel met een schroevendraaier de dop uit het schutbord rammen, nieuwe door het schutbord duwen ff frunniken met het stel mechanisme en daar de kabel in hangen dan de kabel door de versnellingsbak oog en dan achter de koppelingsvork haken met de hulp van een tang 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ph.2 turbo nemen en koelwaterslangen doortrekken.
De koelwaterslang moet je dan doortrekken vanaf de carburateur (of rechtstreeks vanaf de waterpomp (bij de temp.zender) naar de turbo en de afvoer van turbo naar bovenste aansluiting Phase 1 expansievat. Ondersta aansluiting expansievat gaat da rechtstreeks naar waterpomp zoals ie ook standaard zit bij een Phase 1.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 2e3e95.jpg[/img]
De koelwaterslang moet je dan doortrekken vanaf de carburateur (of rechtstreeks vanaf de waterpomp (bij de temp.zender) naar de turbo en de afvoer van turbo naar bovenste aansluiting Phase 1 expansievat. Ondersta aansluiting expansievat gaat da rechtstreeks naar waterpomp zoals ie ook standaard zit bij een Phase 1.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 2e3e95.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Schema uit het Haynes boek vandaan ...
Links Phase 1 en rechts Phase 1,5.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoelingPhase1metturbokoeling_zps4e867b59.png[/img]
Links Phase 1 en rechts Phase 1,5.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoelingPhase1metturbokoeling_zps4e867b59.png[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op zo 8 dec 2013 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat kan, alleen een Phase 1 turbo kan je zelf niet ombouwen naar Phase 2. Op een Phase 1 zit geen koelwateraansluiting. Je zou dan het e.e.a. om moeten bouwen. Van je oude phase 2 turbo de core nemen en deze monteren op de Phase 1 turbo.
Andere mogelijkheid is de koelwaterfunctie omleggen van de Phase 2 -> doorlussen dus.
Slang 13 dus direct doorverbinden naar de pomp ipv via de turbo
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoelingPhase2metturbokoeling_zps3f061391.png[/img]
Andere mogelijkheid is de koelwaterfunctie omleggen van de Phase 2 -> doorlussen dus.
Slang 13 dus direct doorverbinden naar de pomp ipv via de turbo
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoelingPhase2metturbokoeling_zps3f061391.png[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's een Phase 1,5. Overgangsmodel in eind 87 als ik mij niet vergis.
Zo ga ik het i.i.g. ook aansluiten. Minder slangen nodig in vergelijk met phase 2.
Tja, of het koelwater heter wordt of de koeling van de turbo er beter van wordt, daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik ben van mening dat het voor een standaard turbo niet zoveel uitmaakt. Als je maar een goed koelsysteem hebt die niet te warm wordt en een goed oliekoelsyteem voor een optimale oliekoeling.
Ga je een grotere turbo monteren, dan is de koeling voor de turbo wel een mustje ...
Zo ga ik het i.i.g. ook aansluiten. Minder slangen nodig in vergelijk met phase 2.
Tja, of het koelwater heter wordt of de koeling van de turbo er beter van wordt, daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik ben van mening dat het voor een standaard turbo niet zoveel uitmaakt. Als je maar een goed koelsysteem hebt die niet te warm wordt en een goed oliekoelsyteem voor een optimale oliekoeling.
Ga je een grotere turbo monteren, dan is de koeling voor de turbo wel een mustje ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gewoon alles loshalen qua knoppen en verwarmingsbediening, stuurkolom eruit, kabelbomen in de hoeken los en dan aan d ehoeken losklikken. Daarna met een hele lange schroevendraaier (voorzichtig) door de smalle brede ventilatieroosters de 3 klemmen bij het voorraam losklikken (gaat lastig maar is te doen).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
laatste gedeelte kan ook door een paar klappen onder het dashboard te geven......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
idd paar harde klappen naar boven en hij schiet los
anders bel je me maar ff
anders bel je me maar ff
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En het is koud
Lage temperaturen en oudbakken Frans plastic gaan niet goed samen 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Inderdaad wat Martijn ook al aangeeft : niet teveel geweld gebruiken / klappen geven want dat gaat niet lekker met deze temperaturen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Toch even delen, omdat het heel handig is;
Solex 32 DIS Manual:
http://s149.photobucket.com/user/wicked ... 2032%20DIS
Solex 32 DIS Manual:
http://s149.photobucket.com/user/wicked ... 2032%20DIS
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l schreef:niet TE harde klappen!....
Heb bij mij de laatste keer de voorruit gebarsten met dat geintje...![]()
En vergeet vooral niet veel te vloeken....
hij is los op de bediening van de kachel na. ik krijg dat paneel er niet uit.. dus ik heb de kabels naar de kachel los gemaakt en nu probeer ik de bedrading los te krijger achter de paneel.
de beugels los krijgen viel me reuze mee. geen gekap en gevloek. goed kijken en ff porren met een schroeven draaier en 1 klein tikkje en hij was los.
de stuurhuis was en ander verhaal. wat een K*t ding.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Asbak en klokje er ook al uit? Je moet ook even het bodempaneeltje uit je opbergvak (klapvak) klikken. Kachelpaneel zit volgens mij aan 3 kanten geklikt. Als je eerder genoemde delen eruit hebt, zie je ze allemaal zitten volgens mij.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Iemand die toevallig een onderdeelnummer heeft van de 12,9 cilinderkopbouten voor een 5 GT Turbo ?
Ik vermoed dat ik de standaardbouten (10,9) heb gekregen ...
Ik vermoed dat ik de standaardbouten (10,9) heb gekregen ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"