ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja volgens mij de dikke Phase 2 pijp (99% zeker). Uitgang turbo is gewoon een dikke.slangpilaar (zoals op de foto van Merijn)

Doe eens een tip dan wat voor slang ik moet gaan plaatsen? Volgens mij is naast het origineel de enige oplossing dan te.vinden in een siliconen slang?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Info eens bij Biesheuvel of Goodridge.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb DEZE er ooit voor besteld, was ongeveer een maandje wachten toen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Uit de onbekende Renault:

http://www.autoweek.nl/video/3692/dubbe ... 5-gt-turbo

In het geschreven artikel hadden ze het ook al over de dikke Turbo. Hadden ze daar niet beter de 5 Alpine (Turbo) kunnen noemen?!

Leuk filmpje & artikel, maar ze hadden er best een wat meer kritische test van kunnen maken. Nu weten we alleen dat beide auto's nog steeds "leuk" zijn.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

(N) (N) (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

toch niet duur voor een oliepompje ? (F) :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jammer dat Renault zulke achterlijk hoge prijzen hanteerd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Arco schreef:toch niet duur voor een oliepompje ? (F) :p
Krijg je dr ook en oliebron bij voor dat geld?? :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oliefiltertje maybe :lol:

ach, beter te duur, dan niet te koop toch ?? O-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wilde net zeggen...ik vind het allemaal nog wel meevallen. Zulke prijzen maken een GTT uiteindelijk wel steeds exclusiever, ik heb het geld er nog wel voor over (Y) :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hier ook. Eens kijken hoe of wat, maar denk dat als het blok klaar is, ik wel ff spaar voor een juiste nieuwe pomp.


Nog een algemene vraag m.b.t. de "verwarming" van de carburateurvoet. Gister eens gekeken, maar een echte verwarming is dit niet vind ik. Gaat niet rond of een gedeelte daarvan. Heeft het überhaupt wel nut om dat ding aan te sluiten ? (aangezien ik er toch alleen 's zomers mee wil gaan rijden)

Eigenlijk wil ik gewoon vanaf de waterpomp de aansluiting die eigenlijk voor de carburateur bedoeld is, meteen gebruiken voor koeling van de turbo.
scheelt weer wat extra (overbodige) slangen in mijn ogen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Het lijkt mij dat de carburateur ook wel zat verwarmd word door het uitlaatspruitstuk er vlak onder.
Maar ik heb geen ervaring met die slangen weglaten dus ik kan je niks met zekerheid zeggen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gewoon proberen, als je carb bevriest weet je waar het aan ligt ;-)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

gaat erom als het koud (tussen 0 en 4 graden) en een beetje mistig-vochtig weer dat je intercooler te veel koelt waardoor je sproeiers dicht vriezen.

zelf met verwarming en een FMIC zal die bevriezen, daarom zit er ook in de standaard intercooler een klep......om dit te voorkomen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)

Gezien de (hopelijk) zomerse omstandigheden, ga ik dit dus niet aansluiten :D
En anders is dit snel aan te passen naar wel een voetverwarming (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met m'n crosser wel eens een bevroren gasklep gehad in de open positie, geen pretje!
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik ben op zoek voor mijn r5 naar een oil catch tank.
welke uitvoering is de beste die met of zonder filter erop.
draai 1,6 bar dus heeft veel carter druk.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ebay
http://www.ebay.com/itm/Universal-Alumi ... 3e&vxp=mtr

bij de biesheuvel hebben ze alleen 1 liter catch tankjes en voor veelste veel geld
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Deze hebben wij ook op onze Clio, volgens mij... (Y)
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Wij hebben ook een mooie te koop: http://www.autostyle.nl/catalogus/olie- ... lijst.html

Kost €39.95
Hoezo haat - liefde verhouding?!
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb ook zo'n ding met filter erop zoals in de link hierboven van Joost.
Ik zelf zou nu voor zo'n mocal gaan, die zien er kwalitatief toch een stuk mooier uit (alleen ook wel tering duur).
Trouwens niet dat zwarte plastic vaatje uit je carterventilatie systeem halen (zoals ik |:) want dan kun je die catch tank geregeld legen.
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Vraagje, ik heb na 1,5 jaar m'n gtt weer van stal gehaald altans de motor deze ligt nu in een express .
Motortje loopt nog goed maar zodra ik gas geef valt hij weg en pakt daarna wel weer goed op maar er mee rijden is niet te doen, ik kan niet rustig weg rijden want dan valt hij uit !

Wat zou dit kunnen zijn ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

sproeiers ff schoonmaken.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

kom ik daar zo aan of moet de carb los ?
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

In de wielkast rechts achter zit een "dingetje" tussen twee slangen.
Onderdeel van de benzinetank. Wie weet wat het is en wat het doet?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jahaa, pompje van de reseve tank?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

foto?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ontluchtingsklepje van de tank volgens mij? Ik weet welke je bedoeld. Hangt aan het steuntje en is de oorzaak van het gat wat altijd achter in de wielkast bij je achterlicht zit (zichtbaar vanaf de achterklep).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Yup wat martijn zegt.....
En idd door vuil ophoping...kans op roest
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Dat ding ja. tnkx! Is bij mij inderdaad de beugel van doorgeroest.
Is het mogelijk om dit onderdeel ertussenuit te halen? Zie het nut er niet van in. Er kan lucht uit de tank maar niet in? :S
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zal er niet voor niets zitten....
Maar er is vast nog wel zo'n beugeltje te vinden...
En anders...Tie rip
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

bij mij heb ik de door geroeste beugel los gehaald, ding netjes plat uitgevouwen en toen nagemaakt met plaatstaal en die weer terug er ingelast. Prima te doen met een simpele plaatschaar/kleine slijptol.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vraagje m.b.t. de zuigerveren voor een 5 GTT...

Ik ben wat aan het zoeken geweest en kwam niet veel verder dan OF ze gebruiken zuigerveren van een 1,4 atmo (waarbij je ook weer 2 verschillende types onderste olieschraapveren hebt, maar waarbij de middelste niet overeenkomt met een originele van de 5 GTT) OF ze gebruiken de sets van een 5 Alpine Turbo / 5 Turbo (waarbij de middelste zuigerveer wel juist is, maar de onderste olieschraapveer er 1 is uit delen met een veer).

5 Turbo 160pk : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984060
1,4 atmo ; http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... w=fahrzeug
1,4 atmo met 2-delige veer : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984061

En MecaParts geeft aan dat je set MP0137 kan gebruiken voor alle 3 de auto's, maar kan niet zien hoe deze eruit zien...

Als er luitjes zijn die complete blokken reviseren, welke zuigerveren gebruiken jullie dan ? de normale van een atmo 1,4 of gebruiken jullie die van een 1,4 Alpine Turbo / 5 Turbo ? Of de originele via Renault zelf ? Via Renault Dialogys blijkt dat de zuigerveerset van een C1J 768 (atmo 1,4) hetzelfde zijn als voor een C1j 788 (1,4 GTT) .... 7701467651

Als ik het kan en mag zeggen, zou ik de set van de 5 Turbo gebruiken. Of is dat kolder ? :D

En ja, ik weet dat een complete set (bussen, zuigers en zuigerveren) niet duur is, maar daar gaat het mij niet om ;-) Het gaat mij om de achtergrond welke zuigerveer er gebruikt is en waarvoor.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niemand die eens de zuigerveren van een 5 GTT heeft vervangen ?? :S :X (0) :-( :( :-( (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie