ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja volgens mij de dikke Phase 2 pijp (99% zeker). Uitgang turbo is gewoon een dikke.slangpilaar (zoals op de foto van Merijn)
Doe eens een tip dan wat voor slang ik moet gaan plaatsen? Volgens mij is naast het origineel de enige oplossing dan te.vinden in een siliconen slang?
Doe eens een tip dan wat voor slang ik moet gaan plaatsen? Volgens mij is naast het origineel de enige oplossing dan te.vinden in een siliconen slang?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Info eens bij Biesheuvel of Goodridge.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb DEZE er ooit voor besteld, was ongeveer een maandje wachten toen.
Uit de onbekende Renault:
http://www.autoweek.nl/video/3692/dubbe ... 5-gt-turbo
In het geschreven artikel hadden ze het ook al over de dikke Turbo. Hadden ze daar niet beter de 5 Alpine (Turbo) kunnen noemen?!
Leuk filmpje & artikel, maar ze hadden er best een wat meer kritische test van kunnen maken. Nu weten we alleen dat beide auto's nog steeds "leuk" zijn.
http://www.autoweek.nl/video/3692/dubbe ... 5-gt-turbo
In het geschreven artikel hadden ze het ook al over de dikke Turbo. Hadden ze daar niet beter de 5 Alpine (Turbo) kunnen noemen?!
Leuk filmpje & artikel, maar ze hadden er best een wat meer kritische test van kunnen maken. Nu weten we alleen dat beide auto's nog steeds "leuk" zijn.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
toch niet duur voor een oliepompje ?



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oliefiltertje maybe
ach, beter te duur, dan niet te koop toch ??

ach, beter te duur, dan niet te koop toch ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wilde net zeggen...ik vind het allemaal nog wel meevallen. Zulke prijzen maken een GTT uiteindelijk wel steeds exclusiever, ik heb het geld er nog wel voor over



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hier ook. Eens kijken hoe of wat, maar denk dat als het blok klaar is, ik wel ff spaar voor een juiste nieuwe pomp.
Nog een algemene vraag m.b.t. de "verwarming" van de carburateurvoet. Gister eens gekeken, maar een echte verwarming is dit niet vind ik. Gaat niet rond of een gedeelte daarvan. Heeft het überhaupt wel nut om dat ding aan te sluiten ? (aangezien ik er toch alleen 's zomers mee wil gaan rijden)
Eigenlijk wil ik gewoon vanaf de waterpomp de aansluiting die eigenlijk voor de carburateur bedoeld is, meteen gebruiken voor koeling van de turbo.
scheelt weer wat extra (overbodige) slangen in mijn ogen.
Nog een algemene vraag m.b.t. de "verwarming" van de carburateurvoet. Gister eens gekeken, maar een echte verwarming is dit niet vind ik. Gaat niet rond of een gedeelte daarvan. Heeft het überhaupt wel nut om dat ding aan te sluiten ? (aangezien ik er toch alleen 's zomers mee wil gaan rijden)
Eigenlijk wil ik gewoon vanaf de waterpomp de aansluiting die eigenlijk voor de carburateur bedoeld is, meteen gebruiken voor koeling van de turbo.
scheelt weer wat extra (overbodige) slangen in mijn ogen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het lijkt mij dat de carburateur ook wel zat verwarmd word door het uitlaatspruitstuk er vlak onder.
Maar ik heb geen ervaring met die slangen weglaten dus ik kan je niks met zekerheid zeggen.
Maar ik heb geen ervaring met die slangen weglaten dus ik kan je niks met zekerheid zeggen.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gewoon proberen, als je carb bevriest weet je waar het aan ligt 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gaat erom als het koud (tussen 0 en 4 graden) en een beetje mistig-vochtig weer dat je intercooler te veel koelt waardoor je sproeiers dicht vriezen.
zelf met verwarming en een FMIC zal die bevriezen, daarom zit er ook in de standaard intercooler een klep......om dit te voorkomen.
zelf met verwarming en een FMIC zal die bevriezen, daarom zit er ook in de standaard intercooler een klep......om dit te voorkomen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Gezien de (hopelijk) zomerse omstandigheden, ga ik dit dus niet aansluiten

En anders is dit snel aan te passen naar wel een voetverwarming

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Met m'n crosser wel eens een bevroren gasklep gehad in de open positie, geen pretje!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ebay
http://www.ebay.com/itm/Universal-Alumi ... 3e&vxp=mtr
bij de biesheuvel hebben ze alleen 1 liter catch tankjes en voor veelste veel geld
http://www.ebay.com/itm/Universal-Alumi ... 3e&vxp=mtr
bij de biesheuvel hebben ze alleen 1 liter catch tankjes en voor veelste veel geld
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Wij hebben ook een mooie te koop: http://www.autostyle.nl/catalogus/olie- ... lijst.html
Kost €39.95
Kost €39.95
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n ding met filter erop zoals in de link hierboven van Joost.
Ik zelf zou nu voor zo'n mocal gaan, die zien er kwalitatief toch een stuk mooier uit (alleen ook wel tering duur).
Trouwens niet dat zwarte plastic vaatje uit je carterventilatie systeem halen (zoals ik
) want dan kun je die catch tank geregeld legen.
Ik zelf zou nu voor zo'n mocal gaan, die zien er kwalitatief toch een stuk mooier uit (alleen ook wel tering duur).
Trouwens niet dat zwarte plastic vaatje uit je carterventilatie systeem halen (zoals ik

-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Vraagje, ik heb na 1,5 jaar m'n gtt weer van stal gehaald altans de motor deze ligt nu in een express .
Motortje loopt nog goed maar zodra ik gas geef valt hij weg en pakt daarna wel weer goed op maar er mee rijden is niet te doen, ik kan niet rustig weg rijden want dan valt hij uit !
Wat zou dit kunnen zijn ?
Motortje loopt nog goed maar zodra ik gas geef valt hij weg en pakt daarna wel weer goed op maar er mee rijden is niet te doen, ik kan niet rustig weg rijden want dan valt hij uit !
Wat zou dit kunnen zijn ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
sproeiers ff schoonmaken.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
kom ik daar zo aan of moet de carb los ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ontluchtingsklepje van de tank volgens mij? Ik weet welke je bedoeld. Hangt aan het steuntje en is de oorzaak van het gat wat altijd achter in de wielkast bij je achterlicht zit (zichtbaar vanaf de achterklep).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Yup wat martijn zegt.....
En idd door vuil ophoping...kans op roest
En idd door vuil ophoping...kans op roest
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zal er niet voor niets zitten....
Maar er is vast nog wel zo'n beugeltje te vinden...
En anders...Tie rip
Maar er is vast nog wel zo'n beugeltje te vinden...
En anders...Tie rip
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
bij mij heb ik de door geroeste beugel los gehaald, ding netjes plat uitgevouwen en toen nagemaakt met plaatstaal en die weer terug er ingelast. Prima te doen met een simpele plaatschaar/kleine slijptol.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vraagje m.b.t. de zuigerveren voor een 5 GTT...
Ik ben wat aan het zoeken geweest en kwam niet veel verder dan OF ze gebruiken zuigerveren van een 1,4 atmo (waarbij je ook weer 2 verschillende types onderste olieschraapveren hebt, maar waarbij de middelste niet overeenkomt met een originele van de 5 GTT) OF ze gebruiken de sets van een 5 Alpine Turbo / 5 Turbo (waarbij de middelste zuigerveer wel juist is, maar de onderste olieschraapveer er 1 is uit delen met een veer).
5 Turbo 160pk : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984060
1,4 atmo ; http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... w=fahrzeug
1,4 atmo met 2-delige veer : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984061
En MecaParts geeft aan dat je set MP0137 kan gebruiken voor alle 3 de auto's, maar kan niet zien hoe deze eruit zien...
Als er luitjes zijn die complete blokken reviseren, welke zuigerveren gebruiken jullie dan ? de normale van een atmo 1,4 of gebruiken jullie die van een 1,4 Alpine Turbo / 5 Turbo ? Of de originele via Renault zelf ? Via Renault Dialogys blijkt dat de zuigerveerset van een C1J 768 (atmo 1,4) hetzelfde zijn als voor een C1j 788 (1,4 GTT) .... 7701467651
Als ik het kan en mag zeggen, zou ik de set van de 5 Turbo gebruiken. Of is dat kolder ?
En ja, ik weet dat een complete set (bussen, zuigers en zuigerveren) niet duur is, maar daar gaat het mij niet om
Het gaat mij om de achtergrond welke zuigerveer er gebruikt is en waarvoor.
Ik ben wat aan het zoeken geweest en kwam niet veel verder dan OF ze gebruiken zuigerveren van een 1,4 atmo (waarbij je ook weer 2 verschillende types onderste olieschraapveren hebt, maar waarbij de middelste niet overeenkomt met een originele van de 5 GTT) OF ze gebruiken de sets van een 5 Alpine Turbo / 5 Turbo (waarbij de middelste zuigerveer wel juist is, maar de onderste olieschraapveer er 1 is uit delen met een veer).
5 Turbo 160pk : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984060
1,4 atmo ; http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... w=fahrzeug
1,4 atmo met 2-delige veer : http://217.6.60.45/product_catalog/modu ... rId=984061
En MecaParts geeft aan dat je set MP0137 kan gebruiken voor alle 3 de auto's, maar kan niet zien hoe deze eruit zien...
Als er luitjes zijn die complete blokken reviseren, welke zuigerveren gebruiken jullie dan ? de normale van een atmo 1,4 of gebruiken jullie die van een 1,4 Alpine Turbo / 5 Turbo ? Of de originele via Renault zelf ? Via Renault Dialogys blijkt dat de zuigerveerset van een C1J 768 (atmo 1,4) hetzelfde zijn als voor een C1j 788 (1,4 GTT) .... 7701467651
Als ik het kan en mag zeggen, zou ik de set van de 5 Turbo gebruiken. Of is dat kolder ?

En ja, ik weet dat een complete set (bussen, zuigers en zuigerveren) niet duur is, maar daar gaat het mij niet om

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Niemand die eens de zuigerveren van een 5 GTT heeft vervangen ??








5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"