Die slangenklem op de brandstofslang, zou ik niet gebruiken. Ik heb de ervaring met mijn raceauto's dat deze wel los willen gaan/trillen (is mij 2 keer op de ring gebeurd... en een keer op TT ).
Blijkt dus ook een verschil te zitten in Phase 1 en Phase 2 of zoiets. Ik blijk toch een iets ander beugeltje te hebben dan op jou foto Roy. Het tapeind op de chassisbalk zit wel op mijn auto, maar in de beugel zit daar geen opening voor. Enkel één gat aan de kant die op de chassisbalk komt te liggen. Ik ga wel even meten en een gat boren
En laat even weten hoe het gegaan is Ik zit ook te twijfelen om mijn carb (weer) te rebuilden om dan ook alle lossen delen gelijk te laten stralen/reinigen. Ik ben alleen meer iemand van het lompe ipv het fijne werk Dus ben benieuwd of het een beetje te doen is
revisie is prima zelf te doen, makkelijkste vind ik om de boel neer te leggen zoals je het uit elkaar hebt gehaald.
Als je een ultrasoon apparaat hebt is ie zo schoon. Echt stralen zou ik niet doen.
als je het niet aan druft moeten we het misschien samen even doen martijn. maar ik weet zeker dat jij het ook kan.
Ja, gaat me met name om de aluminium delen weer oxidatievrij te krijgen want dat ziet er nu echt niet uit Carb is bij ombouw naar Groep A nog compleet gereviseerd dus eigenlijk is het niet nodig, maar ja.
MartijnG schreef:En laat even weten hoe het gegaan is Ik zit ook te twijfelen om mijn carb (weer) te rebuilden om dan ook alle lossen delen gelijk te laten stralen/reinigen. Ik ben alleen meer iemand van het lompe ipv het fijne werk Dus ben benieuwd of het een beetje te doen is
Hier nog 1 ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Aluminimum kan je alleen stralen met glasparel als ik me niet vergis. Dus daar kan ik je ook niet mee helpen.
Maar als ie net gereviseerd is zou ik het mooi zo laten.
Ik kan ook glasparelen op mijn werk en je krijgt er alles schoon mee. Je moet niet te veel druk gebruiken want dan wordt het er niet mooier op.. Ik heb met de eindejaarsmeting pas het setje.., Ik laat het zeker even weten hoe het resultaat is!
Ja, ik doelde eigenlijk op de slang van turbo naar afvoerpijp (nummer 9(?) dan op de foto?). De slang van afvoerpijp op carter heb ik al en ik dacht persoonlijk dat dit dezelfde slang zou zijn? Ik heb nu bovenstaande slang op de carter aangesloten namelijk en zoek dezelfde voor aan de turbo. De slang van nummer 9 (links naar de omcirkelde) is meer een slang voor een Phase 1? Volgens mij zou het ongeveer dezelfde bocht moeten zijn als nummer 10 (omcirkeld)?
Oliebestendige SFS/Samco zoeken is een betere oplossing dus waarschijnlijk? Heb jij die ook aan de turbo zitten dan, Merijn?
martijn ...er zijn 2 type,het ligt aan de harde pijp, dat ijzeren tussen stuk wat over je bak loopt..
Heb jij daar de dunne of de dikke pijp op zitten ?
Dunne phase 1 dikke phase 2.
En welke aansluiting heb je onder je turbo ?
Silicone olie bestendige slang is er of niet of zeer prijzig.
Bij de meeste silicone slangen producenten staat er ook bijdat ze niet olie geschikt zijn.