ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Een kleine tip/opmerking,

Die slangenklem op de brandstofslang, zou ik niet gebruiken. Ik heb de ervaring met mijn raceauto's dat deze wel los willen gaan/trillen (is mij 2 keer op de ring gebeurd... en een keer op TT :( ).

Voor vacuumslangen prima!

Gr. Maarten
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zit al jaren goed vast hoor.. :beer:
5 GT Turbo '88 GT5
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Roy schreef:Zit al jaren goed vast hoor.. :beer:
Ah, in dat geval, niet meer aankomen! (Y)
Hoezo haat - liefde verhouding?!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Blijkt dus ook een verschil te zitten in Phase 1 en Phase 2 of zoiets. Ik blijk toch een iets ander beugeltje te hebben dan op jou foto Roy. Het tapeind op de chassisbalk zit wel op mijn auto, maar in de beugel zit daar geen opening voor. Enkel één gat aan de kant die op de chassisbalk komt te liggen. Ik ga wel even meten en een gat boren :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

nogmaals martijn,

kom even langs en je kan mijn beugel lenen voor de maatvoering. (I)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ga je die ouwe zut weer monteren? Of heb je een nieuwe drukregelaar kunnen vinden? Bij Renault waren ze eerder dit jaar al niet meer leverbaar.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jij had toch zelf toch ook die oude zut nog gemonteerd :p

Heb er twee liggen waarvan 1 er uit mijn oude auto kwam zonder problemen (Y) Zit die andere regelaar er bij jou al in dan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, maar mijn auto rijdt ook niet. :lol:

Ik heb er wel 1 liggen. Zaterdag gaat de auto de brug op voor onderhoud. Ik ben van plan de nieuwe dan te monteren.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Zal ik nog ff mee komen kijken / bakkie doen zaterdag dan? :D
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Weet iemand hoe je een benzinedrukregelaar kan testen of hij nog ok is? Als ik het gas intrap houdt hij ff in alsof ie geen benzine krijgt..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is moeizaam zelf te doen werkt op onderdruk en overdruk van je inlaat.

carb eerst eens schoonmaken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ja moet ik dat maar es doen, carburateur ziet er niet echt droog uit :D . Kan op mn werk ultrasoon reinigen, gooi ik hem daar maar es in (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en ook dircet nieuw pakking setje scoren geloof dat bccp in gramsbergen ze wel verkoopt
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb nog wel een nieuwe set voor je liggen (Y)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

quanta costa?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

€30 :)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Deal! Ik pm je ff..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En laat even weten hoe het gegaan is :smile: Ik zit ook te twijfelen om mijn carb (weer) te rebuilden om dan ook alle lossen delen gelijk te laten stralen/reinigen. Ik ben alleen meer iemand van het lompe ipv het fijne werk :p Dus ben benieuwd of het een beetje te doen is (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

revisie is prima zelf te doen, makkelijkste vind ik om de boel neer te leggen zoals je het uit elkaar hebt gehaald.
Als je een ultrasoon apparaat hebt is ie zo schoon. Echt stralen zou ik niet doen.

als je het niet aan druft moeten we het misschien samen even doen martijn. maar ik weet zeker dat jij het ook kan.

groeten.
Gerald
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, gaat me met name om de aluminium delen weer oxidatievrij te krijgen want dat ziet er nu echt niet uit :( Carb is bij ombouw naar Groep A nog compleet gereviseerd dus eigenlijk is het niet nodig, maar ja.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

MartijnG schreef:En laat even weten hoe het gegaan is :smile: Ik zit ook te twijfelen om mijn carb (weer) te rebuilden om dan ook alle lossen delen gelijk te laten stralen/reinigen. Ik ben alleen meer iemand van het lompe ipv het fijne werk :p Dus ben benieuwd of het een beetje te doen is (Y)

Hier nog 1 ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Aluminimum kan je alleen stralen met glasparel als ik me niet vergis. Dus daar kan ik je ook niet mee helpen.
Maar als ie net gereviseerd is zou ik het mooi zo laten.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ik kan ook glasparelen op mijn werk en je krijgt er alles schoon mee. Je moet niet te veel druk gebruiken want dan wordt het er niet mooier op.. Ik heb met de eindejaarsmeting pas het setje.., Ik laat het zeker even weten hoe het resultaat is!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

carburateur met een tandenborstel en benzine, dan ziet die er meteen beter uit!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waar heb je het setje uiteindelijk besteld Jackel? En €€€?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bij Turbo Tuur Customs 8)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Inderdaad TTC :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heeft iemand het nummer van de olieretourslang vanaf de turbo voor een Phase 2?

Deze dus:
Afbeelding

Kon m zelf zo snel niet in Dialogys terugvinden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Deze toch?

[img]http://imageshack.us/a/img443/2761/zo7p.png[/img]

Volgens Dialogys is het nummer 6001007441. Dit is een oud nummer en moet nog omgenummerd worden, waarschijnlijk.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Niet meer te verkrijgen....nouja half jaar geleden niet.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij ook al niet toen ik er 1 zocht voor mijn 5... Ik heb ze toen van SFS besteld.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

er hoort er ook een direct onder de turbo te zitten, maar was dat niet hetzelfde bestelnummer?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Das een compleet andere slang Frits...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, ik doelde eigenlijk op de slang van turbo naar afvoerpijp (nummer 9(?) dan op de foto?). De slang van afvoerpijp op carter heb ik al en ik dacht persoonlijk dat dit dezelfde slang zou zijn? Ik heb nu bovenstaande slang op de carter aangesloten namelijk en zoek dezelfde voor aan de turbo. De slang van nummer 9 (links naar de omcirkelde) is meer een slang voor een Phase 1? Volgens mij zou het ongeveer dezelfde bocht moeten zijn als nummer 10 (omcirkeld)?

Oliebestendige SFS/Samco zoeken is een betere oplossing dus waarschijnlijk? Heb jij die ook aan de turbo zitten dan, Merijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

martijn ...er zijn 2 type,het ligt aan de harde pijp, dat ijzeren tussen stuk wat over je bak loopt..
Heb jij daar de dunne of de dikke pijp op zitten ?
Dunne phase 1 dikke phase 2.
En welke aansluiting heb je onder je turbo ?

Silicone olie bestendige slang is er of niet of zeer prijzig.
Bij de meeste silicone slangen producenten staat er ook bijdat ze niet olie geschikt zijn.
Plaats reactie