ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je bedoelt bout ipv moer ?
Speciale maat....geen idee welke, ik weet dat ik er altijd heel zuinig op was.
Edit....lees t net nog een x phase 1 onderblok..
En dus moer ipv bout.
Speciale maat....geen idee welke, ik weet dat ik er altijd heel zuinig op was.
Edit....lees t net nog een x phase 1 onderblok..
En dus moer ipv bout.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op di 27 aug 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Jazeker Tom
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Als er een moer van je kleppendeksel op past is het M7 (toch?)
Heren, ik zit ff met handen in t haar. Deze week complete koppelingset vervangen vanwege het niet kunnen koppelen van de GTT. Blok en bak vandaag weer ingebouwd, koppelingskabel gemonteerd en een aandrijfas. Als ik nou de auto in z'n 1 zet gebeurd er niks. (blijft in z'n vrij, aandrijfas is gewoon draaibaar..)
Kan het ook nog aan de bak zelf liggen, ik zie er weinig aan.. Met de pook kan ik wel alle schakelingen maken (met of zonder koppeling) maar het kreng blijft in z'n vrij staan!!
Kan het ook nog aan de bak zelf liggen, ik zie er weinig aan.. Met de pook kan ik wel alle schakelingen maken (met of zonder koppeling) maar het kreng blijft in z'n vrij staan!!

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Dat klopt dat die in zijn vrij blijft staan zit een diff. in je bak
Beide assen ff monteren wielen erop dan moet het werken
Beide assen ff monteren wielen erop dan moet het werken
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Geen resultaat, grrr. Ik heb nu hetzelfde probleem als met mn oude koppelingset (welke er na demontage eigenlijk nog wel goed uit zag..)
Begrijp er geen klote van! In z'n 1, starten met koppeling in en auto begint te bokken. t Kreng weigert te ontkoppelen
Begrijp er geen klote van! In z'n 1, starten met koppeling in en auto begint te bokken. t Kreng weigert te ontkoppelen

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
trap je pedaal in en laat iemand anders kijken of de hevel beweegt of andersom
heb je niet toevallig een heel erg korte slag en kun je je koppelingspedaal een heel stuk optillen? er zit een stelmechanisme in het pedaal (automatisch). dit is plastic rommel en gaat vaak kapot.
heb je niet toevallig een heel erg korte slag en kun je je koppelingspedaal een heel stuk optillen? er zit een stelmechanisme in het pedaal (automatisch). dit is plastic rommel en gaat vaak kapot.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik schat dat de hevel een 1,5 cm beweegt, dan stopt hij. (pedaal helemaal ingedrukt). Als ik bij dit punt waar hij niet meer verder gaat er aan trek met een tang bijv. is er geen beweging in te krijgen! Eigenlijk is de situatie hetzelfde als met de oude koppeling.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Die koppelingshevel krijg je volgens mij niet met de hand heen en weer hoor, maar zoals Martijn zegt, kijk even bij je pedaal naar het stelmechanisme.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Krukaskeerring bakzijde voor een GTT;
Dialogys en automaterialenzaak hebben het over een 80x100x8, maar er zijn ook exemplaren van 80x100x13?
Maakt dat nog wat uit en waarom twee verschillende versies?
Dialogys en automaterialenzaak hebben het over een 80x100x8, maar er zijn ook exemplaren van 80x100x13?
Maakt dat nog wat uit en waarom twee verschillende versies?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
kheb het bij de clio ook gehad
die dunne ging dus erg snel lekken.
ik gebruik nu enkel nog die dikke versie.
geen problemen weer gehad.
die dunne ging dus erg snel lekken.
ik gebruik nu enkel nog die dikke versie.
geen problemen weer gehad.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Weet iemand toevallig of de parafaan (/omlijsting voorruit) nog leverbaar is via de dealer ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij wel.
Ik zag gister op FB dat GT Spares in de UK een 4 a 5 tal had binnengekregen ...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 6a&theater
230 pond of zo dacht ik ...
Ik zag gister op FB dat GT Spares in de UK een 4 a 5 tal had binnengekregen ...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 6a&theater
230 pond of zo dacht ik ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt Arco !
Flinke prijs, dan eerst maar eens een belletje wagen naar de dealer en kijken wat het daar moet gaan kosten.
Flinke prijs, dan eerst maar eens een belletje wagen naar de dealer en kijken wat het daar moet gaan kosten.
ik heb er 4 a 5 jaar geleden 280 euro's voor betaald dus de dealer zal vast niet veel goedkoper zijn....
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt Arthur ! De dealer kennende zal die prijs dan vast nog een paar keer over de kop zijn gegaan sindsdien...



Ik zal voor de grap eens kijken of ik de bon uit 2004 nog heb...
Voor het gemak, via:
http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269
Vind je het onderdeelnummer en de laatst bekende prijs...
Voor het gemak, via:
http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269
Vind je het onderdeelnummer en de laatst bekende prijs...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In 2004 / 2005 : R77 51 626 971 - Parafan (Ruitlijst voor) - € 168,04
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Gisteren contact gehad met dealer, er liggen nog ruitlijsten in frankrijk maar de prijs is nu 300,00 excl btw 

Vandaar dat ik gezeik heb gehad met een spuiter uit Duitsland. Het verhaal:
Een kennis deed de APK voor mijn 5. Ik vroeg aan hem of hij nog een goede spuiter wist. Zijn toenmalige compagnon liet veel oude VW T1 busjes spuiten bij een bedrijfje in Duitsland. Gezien dit ook vaak oude 'zooi' is dacht ik dat moet dan wel goedkomen. Ik had note bene een VW T1 gezien die er echt superstrak uit zag.
Ik moest 900 euro betalen voor spuit en laskosten van de parafan, linker achterwielkast, kofferbakrand bij schanieren en kofferbakslot. Inclusief nieuwe originele voorruit en nieuwe rubbers van Renault. Op zich niet duur.
In eerste instantie kreeg ik de auto terug en viel het rubber er na het eerste ritje al af. Bleek nu hij had het verkeerd gemonteerd. Niet eerst geklikt en dan gekit maar andersom. Koste hem een nieuwe ruit en rubber.
UIteindelijk veel gezeik gehad over wanneer ik de auto zou krijgen en hij hield zich niet aan de afspraken. Nu snap ik deels waarom, hij heeft mijn auto natuurlijk tussendoor moeten doen omdat het hem allemaal al genoeg geld had gekost. Ter compensatie zou hij mijn auto polijsten. Dit heeft hij niet gedaan.
Dus mocht je in de buurt wonen van Duitsland en in contact komen met Schadenszentrum Nordwest GmbH, breng hem niet daarheen
Een kennis deed de APK voor mijn 5. Ik vroeg aan hem of hij nog een goede spuiter wist. Zijn toenmalige compagnon liet veel oude VW T1 busjes spuiten bij een bedrijfje in Duitsland. Gezien dit ook vaak oude 'zooi' is dacht ik dat moet dan wel goedkomen. Ik had note bene een VW T1 gezien die er echt superstrak uit zag.
Ik moest 900 euro betalen voor spuit en laskosten van de parafan, linker achterwielkast, kofferbakrand bij schanieren en kofferbakslot. Inclusief nieuwe originele voorruit en nieuwe rubbers van Renault. Op zich niet duur.
In eerste instantie kreeg ik de auto terug en viel het rubber er na het eerste ritje al af. Bleek nu hij had het verkeerd gemonteerd. Niet eerst geklikt en dan gekit maar andersom. Koste hem een nieuwe ruit en rubber.
UIteindelijk veel gezeik gehad over wanneer ik de auto zou krijgen en hij hield zich niet aan de afspraken. Nu snap ik deels waarom, hij heeft mijn auto natuurlijk tussendoor moeten doen omdat het hem allemaal al genoeg geld had gekost. Ter compensatie zou hij mijn auto polijsten. Dit heeft hij niet gedaan.
Dus mocht je in de buurt wonen van Duitsland en in contact komen met Schadenszentrum Nordwest GmbH, breng hem niet daarheen

heel eerlijk, voor die prijs kan en mag je niet te veel verwachten. Aan de andere kant, had hij het maar meer moeten vragen als het ten koste ging van kwaliteit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand duidelijke foto's van de motorruimte van een Ph2 GTT?
Zoek even de juiste bevestigingsplek van de KVS/claxon(luchtcompressor)-beugel, bellenvat-beugel en brandstofdrukregelaar-beugel op de chassisbalk.
Zoek even de juiste bevestigingsplek van de KVS/claxon(luchtcompressor)-beugel, bellenvat-beugel en brandstofdrukregelaar-beugel op de chassisbalk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geen foto...
Maar misschien helpt dit.
Je hebt die schuine punt van je beugel die komt op je spatscherm bovenzijde..dat schuine gedeelte als het goed is zit er net voordat her recht word een gaatje hier zat ie van uit de fabriek gepopnageld.
Hou de beugel daar op en t valt zo op zn plek
Maar misschien helpt dit.
Je hebt die schuine punt van je beugel die komt op je spatscherm bovenzijde..dat schuine gedeelte als het goed is zit er net voordat her recht word een gaatje hier zat ie van uit de fabriek gepopnageld.
Hou de beugel daar op en t valt zo op zn plek
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt het nu over de KVS/claxon beugel toch?
Foto is toch makkelijker...ik heb op mijn Phase 1 kas geen referentiepunten voor de Phase 2 namelijk (voor deze beugel)...
Bellenvat beugel hangt aan de veerkoker passagierszijde geloof ik, brdnadstofdrukregelaar-beugel spreekt normaal voor zich, maar op één of andere manier kom ik niet uit met de gaten in de chassisbalk...
Foto is toch makkelijker...ik heb op mijn Phase 1 kas geen referentiepunten voor de Phase 2 namelijk (voor deze beugel)...
Bellenvat beugel hangt aan de veerkoker passagierszijde geloof ik, brdnadstofdrukregelaar-beugel spreekt normaal voor zich, maar op één of andere manier kom ik niet uit met de gaten in de chassisbalk...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Bellen vat hangt idd passagiers kant ...maar met een beugel aan de koplamp die dan zo loopt dat ie ook weer steunt op de voorste chassisbalk
Foto is ff snel moeilijk te vinden op google van de kvs...
Foto is ff snel moeilijk te vinden op google van de kvs...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nevermind....toch nog wat tegengekomen op Google afbeeldingen
Alleen brandstofdrukregelaar-beugel nog ff goed zien te positioneren...

Alleen brandstofdrukregelaar-beugel nog ff goed zien te positioneren...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die kan ook maar op 1 manier...
Die zit ook rechts op je chassis balk ...enkel dichter bij de veertoren .
Let op de lengte van je slangen en hoe ze lopen en je vind de juiste plaats
Die zit ook rechts op je chassis balk ...enkel dichter bij de veertoren .
Let op de lengte van je slangen en hoe ze lopen en je vind de juiste plaats
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Anders kom je van de week ff bij mij kijken. beugels heb ik liggen dus kunnen we zo passen. 

Project: GTT Blue Sport
5 GT Turbo '88 GT5
Gelijk ergens anders monteren das een beroerde plaats als je er weer bij moet
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Top Roy! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi