ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je bedoelt bout ipv moer ?
Speciale maat....geen idee welke, ik weet dat ik er altijd heel zuinig op was.

Edit....lees t net nog een x phase 1 onderblok..
En dus moer ipv bout.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op di 27 aug 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die liggen onder je hoofdkussen zeker :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jazeker Tom
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Als er een moer van je kleppendeksel op past is het M7 (toch?)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Heren, ik zit ff met handen in t haar. Deze week complete koppelingset vervangen vanwege het niet kunnen koppelen van de GTT. Blok en bak vandaag weer ingebouwd, koppelingskabel gemonteerd en een aandrijfas. Als ik nou de auto in z'n 1 zet gebeurd er niks. (blijft in z'n vrij, aandrijfas is gewoon draaibaar..)
Kan het ook nog aan de bak zelf liggen, ik zie er weinig aan.. Met de pook kan ik wel alle schakelingen maken (met of zonder koppeling) maar het kreng blijft in z'n vrij staan!! :gun:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Dat klopt dat die in zijn vrij blijft staan zit een diff. in je bak
Beide assen ff monteren wielen erop dan moet het werken
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Oo, haha, gaan we dat nog ff doen :(
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Geen resultaat, grrr. Ik heb nu hetzelfde probleem als met mn oude koppelingset (welke er na demontage eigenlijk nog wel goed uit zag..)

Begrijp er geen klote van! In z'n 1, starten met koppeling in en auto begint te bokken. t Kreng weigert te ontkoppelen :evil:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

trap je pedaal in en laat iemand anders kijken of de hevel beweegt of andersom

heb je niet toevallig een heel erg korte slag en kun je je koppelingspedaal een heel stuk optillen? er zit een stelmechanisme in het pedaal (automatisch). dit is plastic rommel en gaat vaak kapot.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

ik schat dat de hevel een 1,5 cm beweegt, dan stopt hij. (pedaal helemaal ingedrukt). Als ik bij dit punt waar hij niet meer verder gaat er aan trek met een tang bijv. is er geen beweging in te krijgen! Eigenlijk is de situatie hetzelfde als met de oude koppeling.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Die koppelingshevel krijg je volgens mij niet met de hand heen en weer hoor, maar zoals Martijn zegt, kijk even bij je pedaal naar het stelmechanisme.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ik ga verder in mn topic/projecten anders doe ik het dubbel hier!

Jackels GTT Phase 2 1989
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Krukaskeerring bakzijde voor een GTT;

Dialogys en automaterialenzaak hebben het over een 80x100x8, maar er zijn ook exemplaren van 80x100x13?

Maakt dat nog wat uit en waarom twee verschillende versies?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kheb het bij de clio ook gehad

die dunne ging dus erg snel lekken.

ik gebruik nu enkel nog die dikke versie.

geen problemen weer gehad.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Weet iemand toevallig of de parafaan (/omlijsting voorruit) nog leverbaar is via de dealer ?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volgens mij wel.

Ik zag gister op FB dat GT Spares in de UK een 4 a 5 tal had binnengekregen ...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 6a&theater

230 pond of zo dacht ik ... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Bedankt Arco !

Flinke prijs, dan eerst maar eens een belletje wagen naar de dealer en kijken wat het daar moet gaan kosten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb er 4 a 5 jaar geleden 280 euro's voor betaald dus de dealer zal vast niet veel goedkoper zijn....
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Bedankt Arthur ! De dealer kennende zal die prijs dan vast nog een paar keer over de kop zijn gegaan sindsdien... |: (0)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik zal voor de grap eens kijken of ik de bon uit 2004 nog heb...

Voor het gemak, via:

http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=269

Vind je het onderdeelnummer en de laatst bekende prijs...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

In 2004 / 2005 : R77 51 626 971 - Parafan (Ruitlijst voor) - € 168,04
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Gisteren contact gehad met dealer, er liggen nog ruitlijsten in frankrijk maar de prijs is nu 300,00 excl btw :(
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Die prijzen gaan echt nergens meer over (N) Kijk alleen al naar die kentekenplaatsverlichting units.....
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Vandaar dat ik gezeik heb gehad met een spuiter uit Duitsland. Het verhaal:

Een kennis deed de APK voor mijn 5. Ik vroeg aan hem of hij nog een goede spuiter wist. Zijn toenmalige compagnon liet veel oude VW T1 busjes spuiten bij een bedrijfje in Duitsland. Gezien dit ook vaak oude 'zooi' is dacht ik dat moet dan wel goedkomen. Ik had note bene een VW T1 gezien die er echt superstrak uit zag.

Ik moest 900 euro betalen voor spuit en laskosten van de parafan, linker achterwielkast, kofferbakrand bij schanieren en kofferbakslot. Inclusief nieuwe originele voorruit en nieuwe rubbers van Renault. Op zich niet duur.

In eerste instantie kreeg ik de auto terug en viel het rubber er na het eerste ritje al af. Bleek nu hij had het verkeerd gemonteerd. Niet eerst geklikt en dan gekit maar andersom. Koste hem een nieuwe ruit en rubber.

UIteindelijk veel gezeik gehad over wanneer ik de auto zou krijgen en hij hield zich niet aan de afspraken. Nu snap ik deels waarom, hij heeft mijn auto natuurlijk tussendoor moeten doen omdat het hem allemaal al genoeg geld had gekost. Ter compensatie zou hij mijn auto polijsten. Dit heeft hij niet gedaan.

Dus mocht je in de buurt wonen van Duitsland en in contact komen met Schadenszentrum Nordwest GmbH, breng hem niet daarheen :(
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

heel eerlijk, voor die prijs kan en mag je niet te veel verwachten. Aan de andere kant, had hij het maar meer moeten vragen als het ten koste ging van kwaliteit
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand duidelijke foto's van de motorruimte van een Ph2 GTT?

Zoek even de juiste bevestigingsplek van de KVS/claxon(luchtcompressor)-beugel, bellenvat-beugel en brandstofdrukregelaar-beugel op de chassisbalk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Geen foto...
Maar misschien helpt dit.
Je hebt die schuine punt van je beugel die komt op je spatscherm bovenzijde..dat schuine gedeelte als het goed is zit er net voordat her recht word een gaatje hier zat ie van uit de fabriek gepopnageld.
Hou de beugel daar op en t valt zo op zn plek
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Je hebt het nu over de KVS/claxon beugel toch?

Foto is toch makkelijker...ik heb op mijn Phase 1 kas geen referentiepunten voor de Phase 2 namelijk (voor deze beugel)...

Bellenvat beugel hangt aan de veerkoker passagierszijde geloof ik, brdnadstofdrukregelaar-beugel spreekt normaal voor zich, maar op één of andere manier kom ik niet uit met de gaten in de chassisbalk... :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bellen vat hangt idd passagiers kant ...maar met een beugel aan de koplamp die dan zo loopt dat ie ook weer steunt op de voorste chassisbalk


Foto is ff snel moeilijk te vinden op google van de kvs...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nevermind....toch nog wat tegengekomen op Google afbeeldingen (Y)

Alleen brandstofdrukregelaar-beugel nog ff goed zien te positioneren...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Die kan ook maar op 1 manier...
Die zit ook rechts op je chassis balk ...enkel dichter bij de veertoren .
Let op de lengte van je slangen en hoe ze lopen en je vind de juiste plaats
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Anders kom je van de week ff bij mij kijken. beugels heb ik liggen dus kunnen we zo passen. ;-)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Gelijk ergens anders monteren das een beroerde plaats als je er weer bij moet
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Top Roy! (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie